Localism and marks of distinction in cuban art of the 90´s
Throughout the 20th century, Cuban art incorporatednew concepts such as those of localism and Cubanism.These topics were discussed in different ways accordingto the social, political, economic and cultural situationsthe country was experiencing up to the last decade of thecentury. At this time, crit...
- Autores:
-
Álvarez, Miladys
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2006
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/50510
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50510
http://bdigital.unal.edu.co/44508/
- Palabra clave:
- Miladys Álvarez
arte cubano
Carlos Garaicoa
Tania Bruguera
Gabinete Ordo amoris.
Miladys Álvarez
Cuban art
Carlos Garaicoa
Tania Bruguera
Gabinete Ordo amoris
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id |
UNACIONAL2_c6b224230d0b402ecfff3505821ca70f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/50510 |
network_acronym_str |
UNACIONAL2 |
network_name_str |
Universidad Nacional de Colombia |
repository_id_str |
|
spelling |
Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Álvarez, Miladys932b3f8d-ed58-4faf-b033-e08758c6478a3002019-06-29T10:24:02Z2019-06-29T10:24:02Z2006https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50510http://bdigital.unal.edu.co/44508/Throughout the 20th century, Cuban art incorporatednew concepts such as those of localism and Cubanism.These topics were discussed in different ways accordingto the social, political, economic and cultural situationsthe country was experiencing up to the last decade of thecentury. At this time, critical distinctions are associatedwith these terms and they acquire new meanings. Theseconcepts will be illustrated through some examples of thework of artists such as Carlos Garaicoa, Tania Brugueraand the Gabinete Ordo amoris group.A lo largo de todo el siglo XX el arte cubano fue receptor de conceptos como lo local y lo cubano. Éstos fueron abordados de forma diferente en la medida en que el país atravesaba por diversas situaciones sociales, políticas, económicas, o culturales hasta llegar a la última década del siglo, donde el señalamiento crítico se apodera de estos términos y sufren una resignificación importante. Se utilizarán, para ejemplificar esta situación, algunas obras de los artistas Carlos Garaicoa, Tania Bruguera ydel grupo Gabinete Ordo amoris.application/pdfspaEnsayos: Historia y teoría del artehttp://revistas.unal.edu.co/index.php/ensayo/article/view/44986Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Ensayos: Historia y teoría del arteEnsayos: Historia y teoría del arteEnsayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 11 (2006); 25-51 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 11 (2006); 25-51 1692-3502Álvarez, Miladys (2006) Localism and marks of distinction in cuban art of the 90´s. Ensayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 11 (2006); 25-51 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 11 (2006); 25-51 1692-3502 .Localism and marks of distinction in cuban art of the 90´sArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTMiladys Álvarezarte cubanoCarlos GaraicoaTania BrugueraGabinete Ordo amoris.Miladys ÁlvarezCuban artCarlos GaraicoaTania BrugueraGabinete Ordo amorisORIGINAL44986-215669-1-SM.pdfapplication/pdf429508https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/50510/1/44986-215669-1-SM.pdf7130d8e30ce5acbc8c3aa9226b7cc5bcMD51THUMBNAIL44986-215669-1-SM.pdf.jpg44986-215669-1-SM.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4522https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/50510/2/44986-215669-1-SM.pdf.jpge9dfdbfad8510dce30585db714e83fc2MD52unal/50510oai:repositorio.unal.edu.co:unal/505102023-12-15 23:06:22.512Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Localism and marks of distinction in cuban art of the 90´s |
title |
Localism and marks of distinction in cuban art of the 90´s |
spellingShingle |
Localism and marks of distinction in cuban art of the 90´s Miladys Álvarez arte cubano Carlos Garaicoa Tania Bruguera Gabinete Ordo amoris. Miladys Álvarez Cuban art Carlos Garaicoa Tania Bruguera Gabinete Ordo amoris |
title_short |
Localism and marks of distinction in cuban art of the 90´s |
title_full |
Localism and marks of distinction in cuban art of the 90´s |
title_fullStr |
Localism and marks of distinction in cuban art of the 90´s |
title_full_unstemmed |
Localism and marks of distinction in cuban art of the 90´s |
title_sort |
Localism and marks of distinction in cuban art of the 90´s |
dc.creator.fl_str_mv |
Álvarez, Miladys |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Álvarez, Miladys |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Miladys Álvarez arte cubano Carlos Garaicoa Tania Bruguera Gabinete Ordo amoris. Miladys Álvarez Cuban art Carlos Garaicoa Tania Bruguera Gabinete Ordo amoris |
topic |
Miladys Álvarez arte cubano Carlos Garaicoa Tania Bruguera Gabinete Ordo amoris. Miladys Álvarez Cuban art Carlos Garaicoa Tania Bruguera Gabinete Ordo amoris |
description |
Throughout the 20th century, Cuban art incorporatednew concepts such as those of localism and Cubanism.These topics were discussed in different ways accordingto the social, political, economic and cultural situationsthe country was experiencing up to the last decade of thecentury. At this time, critical distinctions are associatedwith these terms and they acquire new meanings. Theseconcepts will be illustrated through some examples of thework of artists such as Carlos Garaicoa, Tania Brugueraand the Gabinete Ordo amoris group. |
publishDate |
2006 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2006 |
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv |
2019-06-29T10:24:02Z |
dc.date.available.spa.fl_str_mv |
2019-06-29T10:24:02Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50510 |
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv |
http://bdigital.unal.edu.co/44508/ |
url |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50510 http://bdigital.unal.edu.co/44508/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.unal.edu.co/index.php/ensayo/article/view/44986 |
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Ensayos: Historia y teoría del arte Ensayos: Historia y teoría del arte |
dc.relation.ispartofseries.none.fl_str_mv |
Ensayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 11 (2006); 25-51 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 11 (2006); 25-51 1692-3502 |
dc.relation.references.spa.fl_str_mv |
Álvarez, Miladys (2006) Localism and marks of distinction in cuban art of the 90´s. Ensayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 11 (2006); 25-51 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 11 (2006); 25-51 1692-3502 . |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Ensayos: Historia y teoría del arte |
institution |
Universidad Nacional de Colombia |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/50510/1/44986-215669-1-SM.pdf https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/50510/2/44986-215669-1-SM.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
7130d8e30ce5acbc8c3aa9226b7cc5bc e9dfdbfad8510dce30585db714e83fc2 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio_nal@unal.edu.co |
_version_ |
1814089804906758144 |