The practice of hope

In 1998 the UNESCO adopted "The World Declaration on Higher Education for the 21st Century". This document established four pillars of education: "Learning to know", "Learning to do", "Learning to be" and "Learning to live together". This paper shows...

Full description

Autores:
Santamaría, Violeta
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2012
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/73820
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/73820
http://bdigital.unal.edu.co/38297/
Palabra clave:
Ciencias Sociales
Linguística
Ciencias Sociales
linguística
bilinguismo
aprendizaje
inglés
San Andrés Isla
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id UNACIONAL2_b00b977e16bf371c2f49d0eaea5ff3cd
oai_identifier_str oai:repositorio.unal.edu.co:unal/73820
network_acronym_str UNACIONAL2
network_name_str Universidad Nacional de Colombia
repository_id_str
spelling Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Santamaría, Violeta7146e0f8-ea4b-44de-a676-f7d28c2226883002019-07-03T16:53:20Z2019-07-03T16:53:20Z2012https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/73820http://bdigital.unal.edu.co/38297/In 1998 the UNESCO adopted "The World Declaration on Higher Education for the 21st Century". This document established four pillars of education: "Learning to know", "Learning to do", "Learning to be" and "Learning to live together". This paper shows a reflection of a student and English teacher-to-be on the concepts of being a teacher and an educator. She concludes that in order to be real educators we need to apply these four pillars of education and we need to include a fifth pillar thatshe has named"Learning to change". Since the immersion program is for English teachers, this document contributes to the reflection on their responsibility as educators and not just as instructors of a language.application/pdfspaUniversidad Nacional de Colombia - Sede Caribehttp://revistas.unal.edu.co/index.php/ccaribe/article/view/40877Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Revista Cuadernos del CaribeRevista Cuadernos del CaribeCaribbean Notebooks; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Revista Cuadernos del Caribe; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla CahiersSantamaría, Violeta (2012) The practice of hope. Caribbean Notebooks; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Revista Cuadernos del Caribe; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Cahiers .The practice of hopeArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTCiencias SocialesLinguísticaCiencias SocialeslinguísticabilinguismoaprendizajeinglésSan Andrés IslaORIGINAL40877-184095-1-PB.pdfapplication/pdf206163https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/73820/1/40877-184095-1-PB.pdf28695420f8ab00d2d68672e4f9129c13MD51THUMBNAIL40877-184095-1-PB.pdf.jpg40877-184095-1-PB.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg6988https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/73820/2/40877-184095-1-PB.pdf.jpgdfc49357d59b7436f59b7717b86564faMD52unal/73820oai:repositorio.unal.edu.co:unal/738202024-06-26 23:10:42.113Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv The practice of hope
title The practice of hope
spellingShingle The practice of hope
Ciencias Sociales
Linguística
Ciencias Sociales
linguística
bilinguismo
aprendizaje
inglés
San Andrés Isla
title_short The practice of hope
title_full The practice of hope
title_fullStr The practice of hope
title_full_unstemmed The practice of hope
title_sort The practice of hope
dc.creator.fl_str_mv Santamaría, Violeta
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Santamaría, Violeta
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv Ciencias Sociales
Linguística
Ciencias Sociales
linguística
bilinguismo
aprendizaje
inglés
San Andrés Isla
topic Ciencias Sociales
Linguística
Ciencias Sociales
linguística
bilinguismo
aprendizaje
inglés
San Andrés Isla
description In 1998 the UNESCO adopted "The World Declaration on Higher Education for the 21st Century". This document established four pillars of education: "Learning to know", "Learning to do", "Learning to be" and "Learning to live together". This paper shows a reflection of a student and English teacher-to-be on the concepts of being a teacher and an educator. She concludes that in order to be real educators we need to apply these four pillars of education and we need to include a fifth pillar thatshe has named"Learning to change". Since the immersion program is for English teachers, this document contributes to the reflection on their responsibility as educators and not just as instructors of a language.
publishDate 2012
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2012
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv 2019-07-03T16:53:20Z
dc.date.available.spa.fl_str_mv 2019-07-03T16:53:20Z
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.content.spa.fl_str_mv Text
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv http://purl.org/redcol/resource_type/ART
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/73820
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv http://bdigital.unal.edu.co/38297/
url https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/73820
http://bdigital.unal.edu.co/38297/
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.spa.fl_str_mv http://revistas.unal.edu.co/index.php/ccaribe/article/view/40877
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Revista Cuadernos del Caribe
Revista Cuadernos del Caribe
dc.relation.ispartofseries.none.fl_str_mv Caribbean Notebooks; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Revista Cuadernos del Caribe; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Cahiers
dc.relation.references.spa.fl_str_mv Santamaría, Violeta (2012) The practice of hope. Caribbean Notebooks; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Revista Cuadernos del Caribe; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Cahiers .
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.license.spa.fl_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia - Sede Caribe
institution Universidad Nacional de Colombia
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/73820/1/40877-184095-1-PB.pdf
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/73820/2/40877-184095-1-PB.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv 28695420f8ab00d2d68672e4f9129c13
dfc49357d59b7436f59b7717b86564fa
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia
repository.mail.fl_str_mv repositorio_nal@unal.edu.co
_version_ 1814090220112445440