The practice of hope
In 1998 the UNESCO adopted "The World Declaration on Higher Education for the 21st Century". This document established four pillars of education: "Learning to know", "Learning to do", "Learning to be" and "Learning to live together". This paper shows...
- Autores:
-
Santamaría, Violeta
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2012
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/73820
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/73820
http://bdigital.unal.edu.co/38297/
- Palabra clave:
- Ciencias Sociales
Linguística
Ciencias Sociales
linguística
bilinguismo
aprendizaje
inglés
San Andrés Isla
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id |
UNACIONAL2_b00b977e16bf371c2f49d0eaea5ff3cd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/73820 |
network_acronym_str |
UNACIONAL2 |
network_name_str |
Universidad Nacional de Colombia |
repository_id_str |
|
spelling |
Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Santamaría, Violeta7146e0f8-ea4b-44de-a676-f7d28c2226883002019-07-03T16:53:20Z2019-07-03T16:53:20Z2012https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/73820http://bdigital.unal.edu.co/38297/In 1998 the UNESCO adopted "The World Declaration on Higher Education for the 21st Century". This document established four pillars of education: "Learning to know", "Learning to do", "Learning to be" and "Learning to live together". This paper shows a reflection of a student and English teacher-to-be on the concepts of being a teacher and an educator. She concludes that in order to be real educators we need to apply these four pillars of education and we need to include a fifth pillar thatshe has named"Learning to change". Since the immersion program is for English teachers, this document contributes to the reflection on their responsibility as educators and not just as instructors of a language.application/pdfspaUniversidad Nacional de Colombia - Sede Caribehttp://revistas.unal.edu.co/index.php/ccaribe/article/view/40877Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Revista Cuadernos del CaribeRevista Cuadernos del CaribeCaribbean Notebooks; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Revista Cuadernos del Caribe; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla CahiersSantamaría, Violeta (2012) The practice of hope. Caribbean Notebooks; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Revista Cuadernos del Caribe; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Cahiers .The practice of hopeArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTCiencias SocialesLinguísticaCiencias SocialeslinguísticabilinguismoaprendizajeinglésSan Andrés IslaORIGINAL40877-184095-1-PB.pdfapplication/pdf206163https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/73820/1/40877-184095-1-PB.pdf28695420f8ab00d2d68672e4f9129c13MD51THUMBNAIL40877-184095-1-PB.pdf.jpg40877-184095-1-PB.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg6988https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/73820/2/40877-184095-1-PB.pdf.jpgdfc49357d59b7436f59b7717b86564faMD52unal/73820oai:repositorio.unal.edu.co:unal/738202024-06-26 23:10:42.113Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
The practice of hope |
title |
The practice of hope |
spellingShingle |
The practice of hope Ciencias Sociales Linguística Ciencias Sociales linguística bilinguismo aprendizaje inglés San Andrés Isla |
title_short |
The practice of hope |
title_full |
The practice of hope |
title_fullStr |
The practice of hope |
title_full_unstemmed |
The practice of hope |
title_sort |
The practice of hope |
dc.creator.fl_str_mv |
Santamaría, Violeta |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Santamaría, Violeta |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Ciencias Sociales Linguística Ciencias Sociales linguística bilinguismo aprendizaje inglés San Andrés Isla |
topic |
Ciencias Sociales Linguística Ciencias Sociales linguística bilinguismo aprendizaje inglés San Andrés Isla |
description |
In 1998 the UNESCO adopted "The World Declaration on Higher Education for the 21st Century". This document established four pillars of education: "Learning to know", "Learning to do", "Learning to be" and "Learning to live together". This paper shows a reflection of a student and English teacher-to-be on the concepts of being a teacher and an educator. She concludes that in order to be real educators we need to apply these four pillars of education and we need to include a fifth pillar thatshe has named"Learning to change". Since the immersion program is for English teachers, this document contributes to the reflection on their responsibility as educators and not just as instructors of a language. |
publishDate |
2012 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2012 |
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv |
2019-07-03T16:53:20Z |
dc.date.available.spa.fl_str_mv |
2019-07-03T16:53:20Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/73820 |
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv |
http://bdigital.unal.edu.co/38297/ |
url |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/73820 http://bdigital.unal.edu.co/38297/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.unal.edu.co/index.php/ccaribe/article/view/40877 |
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Revista Cuadernos del Caribe Revista Cuadernos del Caribe |
dc.relation.ispartofseries.none.fl_str_mv |
Caribbean Notebooks; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Revista Cuadernos del Caribe; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Cahiers |
dc.relation.references.spa.fl_str_mv |
Santamaría, Violeta (2012) The practice of hope. Caribbean Notebooks; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Revista Cuadernos del Caribe; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Cahiers . |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia - Sede Caribe |
institution |
Universidad Nacional de Colombia |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/73820/1/40877-184095-1-PB.pdf https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/73820/2/40877-184095-1-PB.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
28695420f8ab00d2d68672e4f9129c13 dfc49357d59b7436f59b7717b86564fa |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio_nal@unal.edu.co |
_version_ |
1814090220112445440 |