Kidwatching and the development of children as writers

This research project aims at exploring, understanding, and analyzing second graders’ development as writers in a private school of Bogotá. Group reading, writing stories, hyper-stories (non-linear stories) and messages as literacy activities were carried out with these children and allowed them to...

Full description

Autores:
Ruíz, Nubia Cecilia
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2003
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/25307
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25307
http://bdigital.unal.edu.co/16344/
Palabra clave:
Children as authors-Primary School
Creative Ability in Children- Research
Writing-Teaching
Reading-Teaching
Reading Readiness-Teaching
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Description
Summary:This research project aims at exploring, understanding, and analyzing second graders’ development as writers in a private school of Bogotá. Group reading, writing stories, hyper-stories (non-linear stories) and messages as literacy activities were carried out with these children and allowed them to grow as writers in an EFL context. The findings are the result of data triangulation collected through interviews, teacherstudent conferences and second graders’ samples and show evidence of the significant growth in the type of texts written by children and in the quality of interaction they had when they constructed texts. Key words: Children as authors-Primary School, Creative Ability in Children- Research, Writing-Teaching, Reading-Teaching, Reading Readiness-Teaching Este proyecto de investigación pretende explorar, entender y analizar el desarrollo como escritores de los estudiantes de segundo de primaria de un colegio privado de Bogotá. Las actividades de lecto-escritura como la lectura en grupo, la creación escrita de historias, hiper-historias (historias no lineales) y mensajes permitieron que los niños se desarrollaran como escritores en un contexto extranjero. Los hallazgos como resultado de la triangulación de datos a través de entrevistas, conferencias entre el profesor(a) y el estudiante, y los trabajos elaborados por los estudiantes de segundo evidencian el crecimiento significativo en la clase de textos escritos por los niños y en la calidad de interacción presente cuando construyeron los textos. Palabras claves: Niños autores-Enseñanza elemental, Aptitud creadora en niños- Investigación, Escritura-Enseñanza, Lectura-Enseñanza, Facilidad de lectura- Enseñanza