Afroargentinian music through the iconographic documentation
The purpose of this article is to enrich knowledge onAfroargentinian music through iconographic documentation.In the past, iconographic sources were usedmerely as illustrations and/or as decortive frames thatdid not raise questions or offer answers. The analysis ofvisual sources opens a sui géneris...
- Autores:
-
Cirio, Norberto Pablo
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2007
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/50596
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50596
http://bdigital.unal.edu.co/44594/
- Palabra clave:
- Norberto Pablo Cirio
Afroargentinos
Música
Iconografía de la música argentina
Candombe
Norberto Pablo Cirio
Afroargentinian Music
Iconography of the Afroargentinian Music
Candombe.
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id |
UNACIONAL2_8a726a692a04c3f5c2fd803bac1f3a6a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/50596 |
network_acronym_str |
UNACIONAL2 |
network_name_str |
Universidad Nacional de Colombia |
repository_id_str |
|
spelling |
Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Cirio, Norberto Pablo412c17df-d3a6-44d7-97e9-451014619a3e3002019-06-29T10:31:31Z2019-06-29T10:31:31Z2007https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50596http://bdigital.unal.edu.co/44594/The purpose of this article is to enrich knowledge onAfroargentinian music through iconographic documentation.In the past, iconographic sources were usedmerely as illustrations and/or as decortive frames thatdid not raise questions or offer answers. The analysis ofvisual sources opens a sui géneris door for the explorationof the past and understanding of the present musicalmanifestations of this group.En este artículo deseo enriquecer el conocimiento que setiene sobre la música afroargentina a través de la documentacióniconográfica. Generalmente, esta fuente nofue empleada más que para ilustrar trabajos y/o reforzarlas conclusiones al amparo de un marco meramentedecorativo, no para dar nuevas respuestas o plantearnuevas cuestiones. La posibilidad de analizar fuentesvisuales abre una puerta sui géneris para explorar elpasado y comprender el presente de este grupo.application/pdfspaEnsayos: Historia y teoría del artehttp://revistas.unal.edu.co/index.php/ensayo/article/view/45840Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Ensayos: Historia y teoría del arteEnsayos: Historia y teoría del arteEnsayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 13 (2007); 127-155 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 13 (2007); 127-155 1692-3502Cirio, Norberto Pablo (2007) Afroargentinian music through the iconographic documentation. Ensayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 13 (2007); 127-155 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 13 (2007); 127-155 1692-3502 .Afroargentinian music through the iconographic documentationArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTNorberto Pablo CirioAfroargentinosMúsicaIconografía de la música argentinaCandombeNorberto Pablo CirioAfroargentinian MusicIconography of the Afroargentinian MusicCandombe.ORIGINAL45840-222449-1-SM.pdfapplication/pdf3341565https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/50596/1/45840-222449-1-SM.pdf740a687fe4a90d7eb80ffbb632aa64a7MD51THUMBNAIL45840-222449-1-SM.pdf.jpg45840-222449-1-SM.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4299https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/50596/2/45840-222449-1-SM.pdf.jpgefd2ec343622038a3d78201affbc93d7MD52unal/50596oai:repositorio.unal.edu.co:unal/505962022-12-20 23:07:10.549Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Afroargentinian music through the iconographic documentation |
title |
Afroargentinian music through the iconographic documentation |
spellingShingle |
Afroargentinian music through the iconographic documentation Norberto Pablo Cirio Afroargentinos Música Iconografía de la música argentina Candombe Norberto Pablo Cirio Afroargentinian Music Iconography of the Afroargentinian Music Candombe. |
title_short |
Afroargentinian music through the iconographic documentation |
title_full |
Afroargentinian music through the iconographic documentation |
title_fullStr |
Afroargentinian music through the iconographic documentation |
title_full_unstemmed |
Afroargentinian music through the iconographic documentation |
title_sort |
Afroargentinian music through the iconographic documentation |
dc.creator.fl_str_mv |
Cirio, Norberto Pablo |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Cirio, Norberto Pablo |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Norberto Pablo Cirio Afroargentinos Música Iconografía de la música argentina Candombe Norberto Pablo Cirio Afroargentinian Music Iconography of the Afroargentinian Music Candombe. |
topic |
Norberto Pablo Cirio Afroargentinos Música Iconografía de la música argentina Candombe Norberto Pablo Cirio Afroargentinian Music Iconography of the Afroargentinian Music Candombe. |
description |
The purpose of this article is to enrich knowledge onAfroargentinian music through iconographic documentation.In the past, iconographic sources were usedmerely as illustrations and/or as decortive frames thatdid not raise questions or offer answers. The analysis ofvisual sources opens a sui géneris door for the explorationof the past and understanding of the present musicalmanifestations of this group. |
publishDate |
2007 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2007 |
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv |
2019-06-29T10:31:31Z |
dc.date.available.spa.fl_str_mv |
2019-06-29T10:31:31Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50596 |
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv |
http://bdigital.unal.edu.co/44594/ |
url |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50596 http://bdigital.unal.edu.co/44594/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.unal.edu.co/index.php/ensayo/article/view/45840 |
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Ensayos: Historia y teoría del arte Ensayos: Historia y teoría del arte |
dc.relation.ispartofseries.none.fl_str_mv |
Ensayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 13 (2007); 127-155 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 13 (2007); 127-155 1692-3502 |
dc.relation.references.spa.fl_str_mv |
Cirio, Norberto Pablo (2007) Afroargentinian music through the iconographic documentation. Ensayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 13 (2007); 127-155 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 13 (2007); 127-155 1692-3502 . |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Ensayos: Historia y teoría del arte |
institution |
Universidad Nacional de Colombia |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/50596/1/45840-222449-1-SM.pdf https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/50596/2/45840-222449-1-SM.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
740a687fe4a90d7eb80ffbb632aa64a7 efd2ec343622038a3d78201affbc93d7 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio_nal@unal.edu.co |
_version_ |
1814089642720362496 |