Encouraging the development of children's oral communicative competences through play
When children start to learn a foreign language they already have some communicative competence in their mother tongue. Thus a classroom research project was carried out in order to study the development of children¿s competence in communicating in other languages. The main theme explored was if it...
- Autores:
-
Castrillón, Olga Lucía
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2003
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/25308
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25308
http://bdigital.unal.edu.co/16345/
- Palabra clave:
- TEFL
ESP
English-Primary School
Children Second Language Acquisition
Learning Ability in Children-Research
Educational Games-Teaching-Research Inglés-Escuela Primaria
Adquisición de Segundo Lenguaje en Niños
Aptitud de Aprendizaje en niños-Investigación
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id |
UNACIONAL2_83ea12057f4c014b1f7e47708d2351db |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/25308 |
network_acronym_str |
UNACIONAL2 |
network_name_str |
Universidad Nacional de Colombia |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
Encouraging the development of children's oral communicative competences through play |
title |
Encouraging the development of children's oral communicative competences through play |
spellingShingle |
Encouraging the development of children's oral communicative competences through play TEFL ESP English-Primary School Children Second Language Acquisition Learning Ability in Children-Research Educational Games-Teaching-Research Inglés-Escuela Primaria Adquisición de Segundo Lenguaje en Niños Aptitud de Aprendizaje en niños-Investigación |
title_short |
Encouraging the development of children's oral communicative competences through play |
title_full |
Encouraging the development of children's oral communicative competences through play |
title_fullStr |
Encouraging the development of children's oral communicative competences through play |
title_full_unstemmed |
Encouraging the development of children's oral communicative competences through play |
title_sort |
Encouraging the development of children's oral communicative competences through play |
dc.creator.fl_str_mv |
Castrillón, Olga Lucía |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Castrillón, Olga Lucía |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
TEFL ESP English-Primary School Children Second Language Acquisition Learning Ability in Children-Research Educational Games-Teaching-Research Inglés-Escuela Primaria Adquisición de Segundo Lenguaje en Niños Aptitud de Aprendizaje en niños-Investigación |
topic |
TEFL ESP English-Primary School Children Second Language Acquisition Learning Ability in Children-Research Educational Games-Teaching-Research Inglés-Escuela Primaria Adquisición de Segundo Lenguaje en Niños Aptitud de Aprendizaje en niños-Investigación |
description |
When children start to learn a foreign language they already have some communicative competence in their mother tongue. Thus a classroom research project was carried out in order to study the development of children¿s competence in communicating in other languages. The main theme explored was if it was possible to help kids acquire and develop their competence in the new code through the use of play activities. The concepts related to competences, play and some children's characteristics when learning a second language will be presented in this article. Also, the results of the implementation of play activities in the classroom as well as some pedagogical implications will be analyzed as a means to promote improvement in the foreign language teaching-learning process. Key words: English-Primary School, Children Second Language Acquisition, Learning Ability in Children-Research, Educational Games-Teaching-Research Inglés-Escuela Primaria, Adquisición de Segundo Lenguaje en Niños, Aptitud de Aprendizaje en niños-Investigación, Cuando los niños empiezan el aprendizaje de una lengua extranjera ya poseen alguna competencia comunicativa en su lengua materna. De lo que se trata, por tanto en este proyecto de investigación en el aula es de promover esta competencia para comunicarse en otras lenguas. El propósito fundamental de esta investigación fue explorar si era posible ayudar a los estudiantes a adquirir y desarrollar su competencia en este nuevo código, mediante la implementación de actividades lúdicas. En este artículo se presentaran los conceptos de competencias, lúdica y algunas de las características de los niños en el aprendizaje de una segunda lengua. También se presentaran los resultados que surgieron a partir de la implementación de las actividades lúdicas y se mencionaran algunas implicaciones pedagógicas que promueven el mejoramiento del proceso de enseñanza-aprendizaje de una lengua extranjera. |
publishDate |
2003 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2003 |
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv |
2019-06-25T23:13:43Z |
dc.date.available.spa.fl_str_mv |
2019-06-25T23:13:43Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25308 |
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv |
http://bdigital.unal.edu.co/16345/ |
url |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25308 http://bdigital.unal.edu.co/16345/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11230 |
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development PROFILE Issues in Teachers' Professional Development |
dc.relation.references.spa.fl_str_mv |
Castrillón, Olga Lucía (2003) Encouraging the development of children's oral communicative competences through play. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 4, núm. 1 (2003): PROFILE 4, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 4, núm. 1 (2003): PROFILE 4, NO.1. Issues in Teachers’ Pr . |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas |
institution |
Universidad Nacional de Colombia |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25308/1/11230-27093-1-PB.pdf https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25308/2/11230-27093-1-PB.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
4815c9b861403f631622dde6efa2dc6b e2c52a5825d95e9fc8b4d0de2162ca52 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio_nal@unal.edu.co |
_version_ |
1814090046676926464 |
spelling |
Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Castrillón, Olga Lucíac3e465d4-4ef4-4862-ac16-09a1fcaa0f703002019-06-25T23:13:43Z2019-06-25T23:13:43Z2003https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25308http://bdigital.unal.edu.co/16345/When children start to learn a foreign language they already have some communicative competence in their mother tongue. Thus a classroom research project was carried out in order to study the development of children¿s competence in communicating in other languages. The main theme explored was if it was possible to help kids acquire and develop their competence in the new code through the use of play activities. The concepts related to competences, play and some children's characteristics when learning a second language will be presented in this article. Also, the results of the implementation of play activities in the classroom as well as some pedagogical implications will be analyzed as a means to promote improvement in the foreign language teaching-learning process. Key words: English-Primary School, Children Second Language Acquisition, Learning Ability in Children-Research, Educational Games-Teaching-Research Inglés-Escuela Primaria, Adquisición de Segundo Lenguaje en Niños, Aptitud de Aprendizaje en niños-Investigación, Cuando los niños empiezan el aprendizaje de una lengua extranjera ya poseen alguna competencia comunicativa en su lengua materna. De lo que se trata, por tanto en este proyecto de investigación en el aula es de promover esta competencia para comunicarse en otras lenguas. El propósito fundamental de esta investigación fue explorar si era posible ayudar a los estudiantes a adquirir y desarrollar su competencia en este nuevo código, mediante la implementación de actividades lúdicas. En este artículo se presentaran los conceptos de competencias, lúdica y algunas de las características de los niños en el aprendizaje de una segunda lengua. También se presentaran los resultados que surgieron a partir de la implementación de las actividades lúdicas y se mencionaran algunas implicaciones pedagógicas que promueven el mejoramiento del proceso de enseñanza-aprendizaje de una lengua extranjera.application/pdfspaUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanashttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11230Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentPROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentCastrillón, Olga Lucía (2003) Encouraging the development of children's oral communicative competences through play. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 4, núm. 1 (2003): PROFILE 4, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 4, núm. 1 (2003): PROFILE 4, NO.1. Issues in Teachers’ Pr .Encouraging the development of children's oral communicative competences through playArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTTEFLESPEnglish-Primary SchoolChildren Second Language AcquisitionLearning Ability in Children-ResearchEducational Games-Teaching-Research Inglés-Escuela PrimariaAdquisición de Segundo Lenguaje en NiñosAptitud de Aprendizaje en niños-InvestigaciónORIGINAL11230-27093-1-PB.pdfapplication/pdf30740https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25308/1/11230-27093-1-PB.pdf4815c9b861403f631622dde6efa2dc6bMD51THUMBNAIL11230-27093-1-PB.pdf.jpg11230-27093-1-PB.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg10217https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25308/2/11230-27093-1-PB.pdf.jpge2c52a5825d95e9fc8b4d0de2162ca52MD52unal/25308oai:repositorio.unal.edu.co:unal/253082023-10-21 23:06:00.268Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co |