Encouraging the development of children's oral communicative competences through play

When children start to learn a foreign language they already have some communicative competence in their mother tongue. Thus a classroom research project was carried out in order to study the development of children¿s competence in communicating in other languages. The main theme explored was if it...

Full description

Autores:
Castrillón, Olga Lucía
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2003
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/25308
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25308
http://bdigital.unal.edu.co/16345/
Palabra clave:
TEFL
ESP
English-Primary School
Children Second Language Acquisition
Learning Ability in Children-Research
Educational Games-Teaching-Research Inglés-Escuela Primaria
Adquisición de Segundo Lenguaje en Niños
Aptitud de Aprendizaje en niños-Investigación
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id UNACIONAL2_83ea12057f4c014b1f7e47708d2351db
oai_identifier_str oai:repositorio.unal.edu.co:unal/25308
network_acronym_str UNACIONAL2
network_name_str Universidad Nacional de Colombia
repository_id_str
dc.title.spa.fl_str_mv Encouraging the development of children's oral communicative competences through play
title Encouraging the development of children's oral communicative competences through play
spellingShingle Encouraging the development of children's oral communicative competences through play
TEFL
ESP
English-Primary School
Children Second Language Acquisition
Learning Ability in Children-Research
Educational Games-Teaching-Research Inglés-Escuela Primaria
Adquisición de Segundo Lenguaje en Niños
Aptitud de Aprendizaje en niños-Investigación
title_short Encouraging the development of children's oral communicative competences through play
title_full Encouraging the development of children's oral communicative competences through play
title_fullStr Encouraging the development of children's oral communicative competences through play
title_full_unstemmed Encouraging the development of children's oral communicative competences through play
title_sort Encouraging the development of children's oral communicative competences through play
dc.creator.fl_str_mv Castrillón, Olga Lucía
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Castrillón, Olga Lucía
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv TEFL
ESP
English-Primary School
Children Second Language Acquisition
Learning Ability in Children-Research
Educational Games-Teaching-Research Inglés-Escuela Primaria
Adquisición de Segundo Lenguaje en Niños
Aptitud de Aprendizaje en niños-Investigación
topic TEFL
ESP
English-Primary School
Children Second Language Acquisition
Learning Ability in Children-Research
Educational Games-Teaching-Research Inglés-Escuela Primaria
Adquisición de Segundo Lenguaje en Niños
Aptitud de Aprendizaje en niños-Investigación
description When children start to learn a foreign language they already have some communicative competence in their mother tongue. Thus a classroom research project was carried out in order to study the development of children¿s competence in communicating in other languages. The main theme explored was if it was possible to help kids acquire and develop their competence in the new code through the use of play activities. The concepts related to competences, play and some children's characteristics when learning a second language will be presented in this article. Also, the results of the implementation of play activities in the classroom as well as some pedagogical implications will be analyzed as a means to promote improvement in the foreign language teaching-learning process. Key words: English-Primary School, Children Second Language Acquisition, Learning Ability in Children-Research, Educational Games-Teaching-Research Inglés-Escuela Primaria, Adquisición de Segundo Lenguaje en Niños, Aptitud de Aprendizaje en niños-Investigación, Cuando los niños empiezan el aprendizaje de una lengua extranjera ya poseen alguna competencia comunicativa en su lengua materna. De lo que se trata, por tanto en este proyecto de investigación en el aula es de promover esta competencia para comunicarse en otras lenguas. El propósito fundamental de esta investigación fue explorar si era posible ayudar a los estudiantes a adquirir y desarrollar su competencia en este nuevo código, mediante la implementación de actividades lúdicas. En este artículo se presentaran los conceptos de competencias, lúdica y algunas de las características de los niños en el aprendizaje de una segunda lengua. También se presentaran los resultados que surgieron a partir de la implementación de las actividades lúdicas y se mencionaran algunas implicaciones pedagógicas que promueven el mejoramiento del proceso de enseñanza-aprendizaje de una lengua extranjera.
publishDate 2003
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2003
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv 2019-06-25T23:13:43Z
dc.date.available.spa.fl_str_mv 2019-06-25T23:13:43Z
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.content.spa.fl_str_mv Text
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv http://purl.org/redcol/resource_type/ART
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25308
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv http://bdigital.unal.edu.co/16345/
url https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25308
http://bdigital.unal.edu.co/16345/
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.spa.fl_str_mv http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11230
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.references.spa.fl_str_mv Castrillón, Olga Lucía (2003) Encouraging the development of children's oral communicative competences through play. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 4, núm. 1 (2003): PROFILE 4, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 4, núm. 1 (2003): PROFILE 4, NO.1. Issues in Teachers’ Pr .
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.license.spa.fl_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
institution Universidad Nacional de Colombia
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25308/1/11230-27093-1-PB.pdf
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25308/2/11230-27093-1-PB.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv 4815c9b861403f631622dde6efa2dc6b
e2c52a5825d95e9fc8b4d0de2162ca52
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia
repository.mail.fl_str_mv repositorio_nal@unal.edu.co
_version_ 1814090046676926464
spelling Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Castrillón, Olga Lucíac3e465d4-4ef4-4862-ac16-09a1fcaa0f703002019-06-25T23:13:43Z2019-06-25T23:13:43Z2003https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25308http://bdigital.unal.edu.co/16345/When children start to learn a foreign language they already have some communicative competence in their mother tongue. Thus a classroom research project was carried out in order to study the development of children¿s competence in communicating in other languages. The main theme explored was if it was possible to help kids acquire and develop their competence in the new code through the use of play activities. The concepts related to competences, play and some children's characteristics when learning a second language will be presented in this article. Also, the results of the implementation of play activities in the classroom as well as some pedagogical implications will be analyzed as a means to promote improvement in the foreign language teaching-learning process. Key words: English-Primary School, Children Second Language Acquisition, Learning Ability in Children-Research, Educational Games-Teaching-Research Inglés-Escuela Primaria, Adquisición de Segundo Lenguaje en Niños, Aptitud de Aprendizaje en niños-Investigación, Cuando los niños empiezan el aprendizaje de una lengua extranjera ya poseen alguna competencia comunicativa en su lengua materna. De lo que se trata, por tanto en este proyecto de investigación en el aula es de promover esta competencia para comunicarse en otras lenguas. El propósito fundamental de esta investigación fue explorar si era posible ayudar a los estudiantes a adquirir y desarrollar su competencia en este nuevo código, mediante la implementación de actividades lúdicas. En este artículo se presentaran los conceptos de competencias, lúdica y algunas de las características de los niños en el aprendizaje de una segunda lengua. También se presentaran los resultados que surgieron a partir de la implementación de las actividades lúdicas y se mencionaran algunas implicaciones pedagógicas que promueven el mejoramiento del proceso de enseñanza-aprendizaje de una lengua extranjera.application/pdfspaUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanashttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11230Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentPROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentCastrillón, Olga Lucía (2003) Encouraging the development of children's oral communicative competences through play. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 4, núm. 1 (2003): PROFILE 4, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 4, núm. 1 (2003): PROFILE 4, NO.1. Issues in Teachers’ Pr .Encouraging the development of children's oral communicative competences through playArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTTEFLESPEnglish-Primary SchoolChildren Second Language AcquisitionLearning Ability in Children-ResearchEducational Games-Teaching-Research Inglés-Escuela PrimariaAdquisición de Segundo Lenguaje en NiñosAptitud de Aprendizaje en niños-InvestigaciónORIGINAL11230-27093-1-PB.pdfapplication/pdf30740https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25308/1/11230-27093-1-PB.pdf4815c9b861403f631622dde6efa2dc6bMD51THUMBNAIL11230-27093-1-PB.pdf.jpg11230-27093-1-PB.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg10217https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25308/2/11230-27093-1-PB.pdf.jpge2c52a5825d95e9fc8b4d0de2162ca52MD52unal/25308oai:repositorio.unal.edu.co:unal/253082023-10-21 23:06:00.268Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co