Role of systematic formative assessment on students’ views of their learning
This article presents a partial report of a small qualitative research study that explored the students’ views of their learning during and after the implementation of formative procedures such as self-assessment, feedback, and conferences. The article also includes their perceptions about this impl...
- Autores:
-
Areiza Restrepo, Hugo Nelson
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2013
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/73473
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/73473
http://bdigital.unal.edu.co/37949/
http://bdigital.unal.edu.co/37949/2/
- Palabra clave:
- TESOL
EFL
Applied Linguistics
ESP
Autonomy
formative assessment
metacognition
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Summary: | This article presents a partial report of a small qualitative research study that explored the students’ views of their learning during and after the implementation of formative procedures such as self-assessment, feedback, and conferences. The article also includes their perceptions about this implementation. The research was carried out with a group of students of English enrolled in an extension program of a Colombian public university. The results showed that formative assessment helped these learners to be aware of their communicative competence and to perceive the situations in which they developed this awareness; it also enabled them to experience success in their learning. Also, learners identified the purposes of this kind of assessment and perceived formative assessment as a transparent procedure.Este artículo presenta el reporte parcial de un pequeño estudio de investigación de tipo cualitativo que exploró las percepciones de los estudiantes sobre su aprendizaje durante y después de la implementación de una evaluación formativa sistemática y sus visiones sobre este tipo de intervención. El estudio se llevó a cabo en un grupo de estudiantes de inglés pertenecientes a un programa de extensión de enseñanza de lenguas extranjeras en una universidad pública colombiana. Los resultados mostraron que la evaluación formativa ayudó a estos estudiantes a ser conscientes de su competencia comunicativa y a reconocer las situaciones en las que se generó tal conciencia; además, también les permitió experimentar éxito en su aprendizaje. Asimismo, los estudiantes identificaron los propósitos de este tipo de evaluación, la cual percibieron como un proceso transparente. |
---|