Neoptiks: defragmented vision / space invasion
This article aims at discussing the creative processesof Neoptiks. This project consisted on the creation ofa pictorial installation that assumes space as a possiblefictional experience, conceptually based on technologicaladvances of our era. Highlighting the fact that eachnew technology creates cha...
- Autores:
-
Aune, Karen
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2012
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/50282
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50282
http://bdigital.unal.edu.co/44259/
- Palabra clave:
- Investigación desde la creación
instalación
nuevas tecnologías
pintura
procesos digitales.
Research through creation
installation
New Technologies
Painting
Digital Processes
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id |
UNACIONAL2_7fa9d8ec3402c4461295b63de4c5b024 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/50282 |
network_acronym_str |
UNACIONAL2 |
network_name_str |
Universidad Nacional de Colombia |
repository_id_str |
|
spelling |
Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Aune, Karen2a5779b1-4fe1-4b41-8257-3dae1c3924ca3002019-06-29T10:00:39Z2019-06-29T10:00:39Z2012https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50282http://bdigital.unal.edu.co/44259/This article aims at discussing the creative processesof Neoptiks. This project consisted on the creation ofa pictorial installation that assumes space as a possiblefictional experience, conceptually based on technologicaladvances of our era. Highlighting the fact that eachnew technology creates changes at the “tecnoesthetics”apparatus, this causes that the relationship betweensubjectivity of the artist and the collective mode ofperception acquires a “new configuration” correspondingto its proper time.Este artículo pretende reflexionar y enumerrar losprocesos creativos del proyecto Neoptiks. Este consistióen la creación de una instalación pictórica que toma elespacio como posibilidad de una experiencia de ficción,basado conceptualmente en los avances tecnológicosde nuestra era. El hecho de que cada nueva tecnologíagenera cambios en el aparato “tecnoestético” hace quela relación entre subjetividad del artista y el modo colectivode percepción sufra una “nueva configuración”que corresponde a su momento.application/pdfspaEnsayos: Historia y teoría del artehttp://revistas.unal.edu.co/index.php/ensayo/article/view/46172Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Ensayos: Historia y teoría del arteEnsayos: Historia y teoría del arteEnsayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 23 (2012); 54-73 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 23 (2012); 54-73 1692-3502Aune, Karen (2012) Neoptiks: defragmented vision / space invasion. Ensayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 23 (2012); 54-73 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 23 (2012); 54-73 1692-3502 .Neoptiks: defragmented vision / space invasionArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTInvestigación desde la creacióninstalaciónnuevas tecnologíaspinturaprocesos digitales.Research through creationinstallationNew TechnologiesPaintingDigital ProcessesORIGINAL46172-224268-1-SM.pdfapplication/pdf316643https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/50282/1/46172-224268-1-SM.pdf37dd6033626238b455048c1079da738bMD51THUMBNAIL46172-224268-1-SM.pdf.jpg46172-224268-1-SM.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4589https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/50282/2/46172-224268-1-SM.pdf.jpg8e6cf6670e911e4b5267ff8d2a727f35MD52unal/50282oai:repositorio.unal.edu.co:unal/502822023-12-14 23:05:55.575Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Neoptiks: defragmented vision / space invasion |
title |
Neoptiks: defragmented vision / space invasion |
spellingShingle |
Neoptiks: defragmented vision / space invasion Investigación desde la creación instalación nuevas tecnologías pintura procesos digitales. Research through creation installation New Technologies Painting Digital Processes |
title_short |
Neoptiks: defragmented vision / space invasion |
title_full |
Neoptiks: defragmented vision / space invasion |
title_fullStr |
Neoptiks: defragmented vision / space invasion |
title_full_unstemmed |
Neoptiks: defragmented vision / space invasion |
title_sort |
Neoptiks: defragmented vision / space invasion |
dc.creator.fl_str_mv |
Aune, Karen |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Aune, Karen |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Investigación desde la creación instalación nuevas tecnologías pintura procesos digitales. Research through creation installation New Technologies Painting Digital Processes |
topic |
Investigación desde la creación instalación nuevas tecnologías pintura procesos digitales. Research through creation installation New Technologies Painting Digital Processes |
description |
This article aims at discussing the creative processesof Neoptiks. This project consisted on the creation ofa pictorial installation that assumes space as a possiblefictional experience, conceptually based on technologicaladvances of our era. Highlighting the fact that eachnew technology creates changes at the “tecnoesthetics”apparatus, this causes that the relationship betweensubjectivity of the artist and the collective mode ofperception acquires a “new configuration” correspondingto its proper time. |
publishDate |
2012 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2012 |
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv |
2019-06-29T10:00:39Z |
dc.date.available.spa.fl_str_mv |
2019-06-29T10:00:39Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50282 |
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv |
http://bdigital.unal.edu.co/44259/ |
url |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50282 http://bdigital.unal.edu.co/44259/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.unal.edu.co/index.php/ensayo/article/view/46172 |
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Ensayos: Historia y teoría del arte Ensayos: Historia y teoría del arte |
dc.relation.ispartofseries.none.fl_str_mv |
Ensayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 23 (2012); 54-73 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 23 (2012); 54-73 1692-3502 |
dc.relation.references.spa.fl_str_mv |
Aune, Karen (2012) Neoptiks: defragmented vision / space invasion. Ensayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 23 (2012); 54-73 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 23 (2012); 54-73 1692-3502 . |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Ensayos: Historia y teoría del arte |
institution |
Universidad Nacional de Colombia |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/50282/1/46172-224268-1-SM.pdf https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/50282/2/46172-224268-1-SM.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
37dd6033626238b455048c1079da738b 8e6cf6670e911e4b5267ff8d2a727f35 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio_nal@unal.edu.co |
_version_ |
1814089403670200320 |