Profiles of autonomy in the field of foreign languages
This paper describes the characteristics of the autonomous learner, especially in the foreign language classroom and identifies the most common profiles observed in a particular group of students training to be teachers at the University of Pamplona. Structured observations, questionnaires and inter...
- Autores:
-
Cortés, Myriam Luna
Sánchez Lujan, Diana K.
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2005
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/25269
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25269
http://bdigital.unal.edu.co/16306/
- Palabra clave:
- TESOL
TEFL
Autonomy
autonomous learning
profile
behavior
autonomous learner
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id |
UNACIONAL2_7cc551bb384be0dde0985dc635099ac8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/25269 |
network_acronym_str |
UNACIONAL2 |
network_name_str |
Universidad Nacional de Colombia |
repository_id_str |
|
spelling |
Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Cortés, Myriam Lunafd2406ec-6bad-46a8-8ed4-6a491e742ad4300Sánchez Lujan, Diana K.1a54187b-f2d8-407a-bf01-1b57768a04943002019-06-25T23:13:25Z2019-06-25T23:13:25Z2005https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25269http://bdigital.unal.edu.co/16306/This paper describes the characteristics of the autonomous learner, especially in the foreign language classroom and identifies the most common profiles observed in a particular group of students training to be teachers at the University of Pamplona. Structured observations, questionnaires and interviews were used as data collection techniques. The study reported on this paper takes its source from the research, “La autonomía en el proceso de aprendizaje del Inglés como Lengua Extranjera: Un estudio de perfiles y prácticas de estudiantes y profesores”* , undertaken by the Grupo Interinstitucional de Evaluación e Investigación (GIEI), which consisted of six teachers from various universities in Colombia. It reports on the study carried out at one of the participating universities. Key words: Autonomy, autonomous learning, profile, behavior, autonomous learner El presente artículo considera el perfil que caracteriza al aprendiz autónomo a la luz del concepto de autonomía en el aula de lenguas extranjeras y describe los perfiles identificados en un grupo de futuros profesores observados en la Universidad de Pamplona. Para la recolección de datos se emplearon observaciones, cuestionarios y entrevistas. El estudio que aquí se reporta nace de la investigación “La Autonomía en el Proceso de Aprendizaje del Inglés como Lengua Extranjera: Un estudio de perfiles y prácticas de estudiantes y profesores”, realizado por el Grupo Interinstitucional de Evaluación e Investigación (GIEI), integrado por seis docentes de diversas universidades de Colombia. Este texto reporta el estudio realizado en una de las universidades participantes. Palabras claves: Autonomía, Aprendizaje Autónomo, Perfil, Comportamiento, AprendizAutónomoapplication/pdfspaUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanashttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11189Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentPROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentCortés, Myriam Luna and Sánchez Lujan, Diana K. (2005) Profiles of autonomy in the field of foreign languages. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 6, núm. 1 (2005): PROFILE 6, No 1. Issues in Teachers' Professional Development; 133-140 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 6, núm. 1 (2005): PROFILE 6, No 1. Issues in Tea .Profiles of autonomy in the field of foreign languagesArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTTESOLTEFLAutonomyautonomous learningprofilebehaviorautonomous learnerORIGINAL11189-26872-1-PB.pdfapplication/pdf58491https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25269/1/11189-26872-1-PB.pdf59d5c80aea0931e6046364760dc6d1dbMD51THUMBNAIL11189-26872-1-PB.pdf.jpg11189-26872-1-PB.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg7188https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25269/2/11189-26872-1-PB.pdf.jpg9420a8570c1eddad47c551f11bdff81eMD52unal/25269oai:repositorio.unal.edu.co:unal/252692022-10-29 23:02:15.489Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Profiles of autonomy in the field of foreign languages |
title |
Profiles of autonomy in the field of foreign languages |
spellingShingle |
Profiles of autonomy in the field of foreign languages TESOL TEFL Autonomy autonomous learning profile behavior autonomous learner |
title_short |
Profiles of autonomy in the field of foreign languages |
title_full |
Profiles of autonomy in the field of foreign languages |
title_fullStr |
Profiles of autonomy in the field of foreign languages |
title_full_unstemmed |
Profiles of autonomy in the field of foreign languages |
title_sort |
Profiles of autonomy in the field of foreign languages |
dc.creator.fl_str_mv |
Cortés, Myriam Luna Sánchez Lujan, Diana K. |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Cortés, Myriam Luna Sánchez Lujan, Diana K. |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
TESOL TEFL Autonomy autonomous learning profile behavior autonomous learner |
topic |
TESOL TEFL Autonomy autonomous learning profile behavior autonomous learner |
description |
This paper describes the characteristics of the autonomous learner, especially in the foreign language classroom and identifies the most common profiles observed in a particular group of students training to be teachers at the University of Pamplona. Structured observations, questionnaires and interviews were used as data collection techniques. The study reported on this paper takes its source from the research, “La autonomía en el proceso de aprendizaje del Inglés como Lengua Extranjera: Un estudio de perfiles y prácticas de estudiantes y profesores”* , undertaken by the Grupo Interinstitucional de Evaluación e Investigación (GIEI), which consisted of six teachers from various universities in Colombia. It reports on the study carried out at one of the participating universities. Key words: Autonomy, autonomous learning, profile, behavior, autonomous learner El presente artículo considera el perfil que caracteriza al aprendiz autónomo a la luz del concepto de autonomía en el aula de lenguas extranjeras y describe los perfiles identificados en un grupo de futuros profesores observados en la Universidad de Pamplona. Para la recolección de datos se emplearon observaciones, cuestionarios y entrevistas. El estudio que aquí se reporta nace de la investigación “La Autonomía en el Proceso de Aprendizaje del Inglés como Lengua Extranjera: Un estudio de perfiles y prácticas de estudiantes y profesores”, realizado por el Grupo Interinstitucional de Evaluación e Investigación (GIEI), integrado por seis docentes de diversas universidades de Colombia. Este texto reporta el estudio realizado en una de las universidades participantes. Palabras claves: Autonomía, Aprendizaje Autónomo, Perfil, Comportamiento, AprendizAutónomo |
publishDate |
2005 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2005 |
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv |
2019-06-25T23:13:25Z |
dc.date.available.spa.fl_str_mv |
2019-06-25T23:13:25Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25269 |
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv |
http://bdigital.unal.edu.co/16306/ |
url |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25269 http://bdigital.unal.edu.co/16306/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11189 |
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development PROFILE Issues in Teachers' Professional Development |
dc.relation.references.spa.fl_str_mv |
Cortés, Myriam Luna and Sánchez Lujan, Diana K. (2005) Profiles of autonomy in the field of foreign languages. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 6, núm. 1 (2005): PROFILE 6, No 1. Issues in Teachers' Professional Development; 133-140 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 6, núm. 1 (2005): PROFILE 6, No 1. Issues in Tea . |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas |
institution |
Universidad Nacional de Colombia |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25269/1/11189-26872-1-PB.pdf https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25269/2/11189-26872-1-PB.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
59d5c80aea0931e6046364760dc6d1db 9420a8570c1eddad47c551f11bdff81e |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio_nal@unal.edu.co |
_version_ |
1814089237107048448 |