Evaluation in the teaching practicum of the english program at the universidad de la amazonía
The following article summarizes the research study which sought to examine the process of evaluation in the teaching practicum of the undergraduate program in English language teaching at Universidad de la Amazonía, in Florencia, Caquetá, Colombia. The purpose of this project was to establish which...
- Autores:
-
Rodríguez Ferreira, Claudia
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2009
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/24786
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/24786
http://bdigital.unal.edu.co/15823/
http://bdigital.unal.edu.co/15823/2/
- Palabra clave:
- Critical evaluation
professional teacher development
teaching practicum
action research
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id |
UNACIONAL2_6e59c6f3dbc82128667405999630f700 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/24786 |
network_acronym_str |
UNACIONAL2 |
network_name_str |
Universidad Nacional de Colombia |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
Evaluation in the teaching practicum of the english program at the universidad de la amazonía |
title |
Evaluation in the teaching practicum of the english program at the universidad de la amazonía |
spellingShingle |
Evaluation in the teaching practicum of the english program at the universidad de la amazonía Critical evaluation professional teacher development teaching practicum action research |
title_short |
Evaluation in the teaching practicum of the english program at the universidad de la amazonía |
title_full |
Evaluation in the teaching practicum of the english program at the universidad de la amazonía |
title_fullStr |
Evaluation in the teaching practicum of the english program at the universidad de la amazonía |
title_full_unstemmed |
Evaluation in the teaching practicum of the english program at the universidad de la amazonía |
title_sort |
Evaluation in the teaching practicum of the english program at the universidad de la amazonía |
dc.creator.fl_str_mv |
Rodríguez Ferreira, Claudia |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Rodríguez Ferreira, Claudia |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Critical evaluation professional teacher development teaching practicum action research |
topic |
Critical evaluation professional teacher development teaching practicum action research |
description |
The following article summarizes the research study which sought to examine the process of evaluation in the teaching practicum of the undergraduate program in English language teaching at Universidad de la Amazonía, in Florencia, Caquetá, Colombia. The purpose of this project was to establish which evaluation paradigm promotes the professional development of the student teacher whilst inside the actual conditions of her/his work. The research process was based on participant, non- participant observations and interviews with a group of 17 student teachers and their counsellor. The results showed some features of the critical paradigm of evaluation that contributed to the professional development of the subjects involved in the practicum (student teachers and counsellor). It was also found that it is very important to encourage the formation of critical and progressive professionals. Key words: Critical evaluation, professional teacher development, teaching practicum, action research El siguiente artículo resume la investigación que buscó examinar el proceso de evaluación en las prácticas de formación profesional docente en el programa de Licenciatura en Inglés de la Universidad de la Amazonía, en Florencia (Caquetá - Colombia). El propósito de este proyecto fue establecer qué paradigma de evaluación promueve el desarrollo profesional del maestro en formación en medio de las condiciones en las cuales desarrolla su labor. El proceso de investigación se basó en las observaciones participantes y no participantes, y en una entrevista a profundidad con un grupo de 17 maestros en formación y su consejero. Los resultados mostraron algunas características del paradigma crítico de evaluación que contribuyeron al desarrollo profesional de los sujetos involucrados en la práctica (maestros en formación y consejero). También se encontró que es muy importante promover la formación de profesionales críticos y progresivos. Palabras clave: Evaluación crítica, desarrollo profesional docente, prácticas de formación docente, investigación acción |
publishDate |
2009 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2009 |
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv |
2019-06-25T22:43:11Z |
dc.date.available.spa.fl_str_mv |
2019-06-25T22:43:11Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/24786 |
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv |
http://bdigital.unal.edu.co/15823/ http://bdigital.unal.edu.co/15823/2/ |
url |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/24786 http://bdigital.unal.edu.co/15823/ http://bdigital.unal.edu.co/15823/2/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/10546 |
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development PROFILE Issues in Teachers' Professional Development |
dc.relation.references.spa.fl_str_mv |
Rodríguez Ferreira, Claudia (2009) Evaluation in the teaching practicum of the english program at the universidad de la amazonía. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 11, núm. 1 (2009): PROFILE 11, No1. Issues in Teachers' Professional Development; 79-90 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 11, núm. 1 (2009): PROFILE 11, No1. Issues in Tea . |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas |
institution |
Universidad Nacional de Colombia |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/24786/1/10546-20274-1-PB.pdf https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/24786/2/10546-20274-1-PB.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
0db9e8b34911d59d8a5db7fe6d7f795e b1d7436399907ba7e5f27da562b420c5 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio_nal@unal.edu.co |
_version_ |
1814089656938004480 |
spelling |
Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Rodríguez Ferreira, Claudia3263df3f-34b3-49a4-940d-c8f56629f2fc3002019-06-25T22:43:11Z2019-06-25T22:43:11Z2009https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/24786http://bdigital.unal.edu.co/15823/http://bdigital.unal.edu.co/15823/2/The following article summarizes the research study which sought to examine the process of evaluation in the teaching practicum of the undergraduate program in English language teaching at Universidad de la Amazonía, in Florencia, Caquetá, Colombia. The purpose of this project was to establish which evaluation paradigm promotes the professional development of the student teacher whilst inside the actual conditions of her/his work. The research process was based on participant, non- participant observations and interviews with a group of 17 student teachers and their counsellor. The results showed some features of the critical paradigm of evaluation that contributed to the professional development of the subjects involved in the practicum (student teachers and counsellor). It was also found that it is very important to encourage the formation of critical and progressive professionals. Key words: Critical evaluation, professional teacher development, teaching practicum, action research El siguiente artículo resume la investigación que buscó examinar el proceso de evaluación en las prácticas de formación profesional docente en el programa de Licenciatura en Inglés de la Universidad de la Amazonía, en Florencia (Caquetá - Colombia). El propósito de este proyecto fue establecer qué paradigma de evaluación promueve el desarrollo profesional del maestro en formación en medio de las condiciones en las cuales desarrolla su labor. El proceso de investigación se basó en las observaciones participantes y no participantes, y en una entrevista a profundidad con un grupo de 17 maestros en formación y su consejero. Los resultados mostraron algunas características del paradigma crítico de evaluación que contribuyeron al desarrollo profesional de los sujetos involucrados en la práctica (maestros en formación y consejero). También se encontró que es muy importante promover la formación de profesionales críticos y progresivos. Palabras clave: Evaluación crítica, desarrollo profesional docente, prácticas de formación docente, investigación acciónapplication/pdfspaUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanashttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/10546Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentPROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentRodríguez Ferreira, Claudia (2009) Evaluation in the teaching practicum of the english program at the universidad de la amazonía. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 11, núm. 1 (2009): PROFILE 11, No1. Issues in Teachers' Professional Development; 79-90 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 11, núm. 1 (2009): PROFILE 11, No1. Issues in Tea .Evaluation in the teaching practicum of the english program at the universidad de la amazoníaArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTCritical evaluationprofessional teacher developmentteaching practicumaction researchORIGINAL10546-20274-1-PB.pdfapplication/pdf176243https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/24786/1/10546-20274-1-PB.pdf0db9e8b34911d59d8a5db7fe6d7f795eMD51THUMBNAIL10546-20274-1-PB.pdf.jpg10546-20274-1-PB.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg7396https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/24786/2/10546-20274-1-PB.pdf.jpgb1d7436399907ba7e5f27da562b420c5MD52unal/24786oai:repositorio.unal.edu.co:unal/247862023-10-19 23:04:49.272Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co |