Strategies to support high school students’ reading comprehension in the english language

Teachers are often concerned about the low reading level of their students in both English and Spanish. One way to solve this problem is by using reading strategies. Promoting the development of reading competences in English will offer the students tools that allow them to comprehend texts and will...

Full description

Autores:
Zabala Palacio, Freddy Oswaldo
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2004
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/25295
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25295
http://bdigital.unal.edu.co/16332/
Palabra clave:
TEFL
Applied Linguistics
ESP
Foreign Language-Teaching
Reading Strategies
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id UNACIONAL2_69056a9edcc035afb807f34b7300a3bb
oai_identifier_str oai:repositorio.unal.edu.co:unal/25295
network_acronym_str UNACIONAL2
network_name_str Universidad Nacional de Colombia
repository_id_str
spelling Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Zabala Palacio, Freddy Oswaldoa8fb9fa2-7564-48c0-b84f-68210dafce763002019-06-25T23:13:37Z2019-06-25T23:13:37Z2004https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25295http://bdigital.unal.edu.co/16332/Teachers are often concerned about the low reading level of their students in both English and Spanish. One way to solve this problem is by using reading strategies. Promoting the development of reading competences in English will offer the students tools that allow them to comprehend texts and will contribute to a closer relation with the second language culture. This article reports on a study carried out when doing my teaching practice in a public high school in Bogotá, Colombia, in 2002. The main objective of my research project was to support the development of eleventh graders’ reading comprehension competence in English. Hence, I refer to the group’s views on English reading comprehension, their handling of strategies to develop reading competence in English and their progress after having applied those strategies. Key words: Foreign Language-Teaching, Reading Strategies El bajo nivel de lectura en los estudiantes de inglés y español es una de las preocupaciones comunes de los docentes. Una forma de solucionar este problema es a través del uso de estrategias de lectura. De tal manera, promover el desarrollo de competencias lectoras en los estudiantes de inglés les ofrecerá herramientas que les permitirán comprender los textos y contribuirá a crear una relación más cercana entre ellos y la cultura de la segunda lengua. Este artículo reporta un estudio llevado a cabo durante mi práctica docente en una escuela pública de Bogotá, Colombia, en el año 2002. El objetivo principal de mi proyecto de investigación fue apoyar el desarrollo de la competencia en comprensión de lectura en el idioma inglés en estudiantes de undécimo grado. Por lo tanto, menciono los puntos de vista de los estudiantes sobre la comprensión de lectura, la forma como utilizan las estrategias para desarrollar esta competencia en inglés y su proceso después de su acercamiento a la comprensión lectora a través del uso de las mismas. Palabras claves: Lengua Extranjera-Enseñanza, Estrategias de Lecturaapplication/pdfspaUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanashttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11217Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentPROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentZabala Palacio, Freddy Oswaldo (2004) Strategies to support high school students’ reading comprehension in the english language. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 5, núm. 1 (2004): PROFILE 5, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development; 98-109 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 5, núm. 1 (2004): PROFILE 5, NO.1. Issues in Teac .Strategies to support high school students’ reading comprehension in the english languageArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTTEFLApplied LinguisticsESPForeign Language-TeachingReading StrategiesORIGINAL11217-27015-1-PB.pdfapplication/pdf83067https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25295/1/11217-27015-1-PB.pdfb6f00a26ba5e1af82db115cbc22250bcMD51THUMBNAIL11217-27015-1-PB.pdf.jpg11217-27015-1-PB.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg7936https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25295/2/11217-27015-1-PB.pdf.jpg4140e174744e173fa7ae95be85f5650aMD52unal/25295oai:repositorio.unal.edu.co:unal/252952023-10-21 23:05:58.089Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Strategies to support high school students’ reading comprehension in the english language
title Strategies to support high school students’ reading comprehension in the english language
spellingShingle Strategies to support high school students’ reading comprehension in the english language
TEFL
Applied Linguistics
ESP
Foreign Language-Teaching
Reading Strategies
title_short Strategies to support high school students’ reading comprehension in the english language
title_full Strategies to support high school students’ reading comprehension in the english language
title_fullStr Strategies to support high school students’ reading comprehension in the english language
title_full_unstemmed Strategies to support high school students’ reading comprehension in the english language
title_sort Strategies to support high school students’ reading comprehension in the english language
dc.creator.fl_str_mv Zabala Palacio, Freddy Oswaldo
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Zabala Palacio, Freddy Oswaldo
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv TEFL
Applied Linguistics
ESP
Foreign Language-Teaching
Reading Strategies
topic TEFL
Applied Linguistics
ESP
Foreign Language-Teaching
Reading Strategies
description Teachers are often concerned about the low reading level of their students in both English and Spanish. One way to solve this problem is by using reading strategies. Promoting the development of reading competences in English will offer the students tools that allow them to comprehend texts and will contribute to a closer relation with the second language culture. This article reports on a study carried out when doing my teaching practice in a public high school in Bogotá, Colombia, in 2002. The main objective of my research project was to support the development of eleventh graders’ reading comprehension competence in English. Hence, I refer to the group’s views on English reading comprehension, their handling of strategies to develop reading competence in English and their progress after having applied those strategies. Key words: Foreign Language-Teaching, Reading Strategies El bajo nivel de lectura en los estudiantes de inglés y español es una de las preocupaciones comunes de los docentes. Una forma de solucionar este problema es a través del uso de estrategias de lectura. De tal manera, promover el desarrollo de competencias lectoras en los estudiantes de inglés les ofrecerá herramientas que les permitirán comprender los textos y contribuirá a crear una relación más cercana entre ellos y la cultura de la segunda lengua. Este artículo reporta un estudio llevado a cabo durante mi práctica docente en una escuela pública de Bogotá, Colombia, en el año 2002. El objetivo principal de mi proyecto de investigación fue apoyar el desarrollo de la competencia en comprensión de lectura en el idioma inglés en estudiantes de undécimo grado. Por lo tanto, menciono los puntos de vista de los estudiantes sobre la comprensión de lectura, la forma como utilizan las estrategias para desarrollar esta competencia en inglés y su proceso después de su acercamiento a la comprensión lectora a través del uso de las mismas. Palabras claves: Lengua Extranjera-Enseñanza, Estrategias de Lectura
publishDate 2004
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2004
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv 2019-06-25T23:13:37Z
dc.date.available.spa.fl_str_mv 2019-06-25T23:13:37Z
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.content.spa.fl_str_mv Text
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv http://purl.org/redcol/resource_type/ART
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25295
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv http://bdigital.unal.edu.co/16332/
url https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25295
http://bdigital.unal.edu.co/16332/
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.spa.fl_str_mv http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11217
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.references.spa.fl_str_mv Zabala Palacio, Freddy Oswaldo (2004) Strategies to support high school students’ reading comprehension in the english language. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 5, núm. 1 (2004): PROFILE 5, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development; 98-109 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 5, núm. 1 (2004): PROFILE 5, NO.1. Issues in Teac .
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.license.spa.fl_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
institution Universidad Nacional de Colombia
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25295/1/11217-27015-1-PB.pdf
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25295/2/11217-27015-1-PB.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv b6f00a26ba5e1af82db115cbc22250bc
4140e174744e173fa7ae95be85f5650a
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia
repository.mail.fl_str_mv repositorio_nal@unal.edu.co
_version_ 1814089724014362624