Splintered body image
Body image presentation, which made painting morevisual in the 20th century, offers visions of splinteredbodies in different versions of its extention in space andin its proyection in time. This splintered vision in visualpainting was structured by diverse factors, such as theearlier development of...
- Autores:
-
Castillo Ballén, Sonia
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2006
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/50189
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50189
http://bdigital.unal.edu.co/44166/
- Palabra clave:
- Sonia Castillo
imagen corporal
cuerpo fragmentado
pintura del siglo XX.
Sonia Castillo
Body Images
Fragmented bodies
20th Century Painting
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id |
UNACIONAL2_56e81b80dc8775d9dd1867ddf122f96f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/50189 |
network_acronym_str |
UNACIONAL2 |
network_name_str |
Universidad Nacional de Colombia |
repository_id_str |
|
spelling |
Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Castillo Ballén, Sonia922700fe-ef85-4620-9290-92766d7434293002019-06-29T09:53:17Z2019-06-29T09:53:17Z2006https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50189http://bdigital.unal.edu.co/44166/Body image presentation, which made painting morevisual in the 20th century, offers visions of splinteredbodies in different versions of its extention in space andin its proyection in time. This splintered vision in visualpainting was structured by diverse factors, such as theearlier development of photography, and later by audiovisual,videography and rising virtual media. Painting´sclose-up shots on corporal action in the middle of the20th century, allowed us to question new paradigms ofcontemporary corporal experience, not only from theart field itself, but also, from the social and personalperceptual body experience.La presentación de la imagen de cuerpo que hizo la plástica, cada vez más visual del siglo XX, nos arroja visiones de cuerpo fragmentado en versiones múltiples de su extensión en el espacio y de su proyección en el tiempo. Esta visión de fragmentación en la plástica visual fue estructurada entre otros factores por el desarrollo primero del medio fotográfico y posteriormente por la instalación de los medios audiovisuales, videográficos y virtuales. El primerísimo primer plano que sobre la acción corporal puso la plástica de la segunda mitad del siglo XX nos deja preguntas acerca de los nuevos paradigmas de experiencia corporal contemporánea no sólo desde el campo artístico propiamente dicho, sino también desde la experiencia perceptual social y personal del cuerpo.application/pdfspaEnsayos: Historia y teoría del artehttp://revistas.unal.edu.co/index.php/ensayo/article/view/44987Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Ensayos: Historia y teoría del arteEnsayos: Historia y teoría del arteEnsayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 11 (2006); 53-64 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 11 (2006); 53-64 1692-3502Castillo Ballén, Sonia (2006) Splintered body image. Ensayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 11 (2006); 53-64 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 11 (2006); 53-64 1692-3502 .Splintered body imageArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTSonia Castilloimagen corporalcuerpo fragmentadopintura del siglo XX.Sonia CastilloBody ImagesFragmented bodies20th Century PaintingORIGINAL44987-215671-1-SM.pdfapplication/pdf120638https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/50189/1/44987-215671-1-SM.pdfc58ecc6f9c61ec80a5f58ed82ea58e88MD51THUMBNAIL44987-215671-1-SM.pdf.jpg44987-215671-1-SM.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4538https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/50189/2/44987-215671-1-SM.pdf.jpg2e4e6897ee4c005816c76c3db0adade4MD52unal/50189oai:repositorio.unal.edu.co:unal/501892023-12-14 23:05:42.059Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Splintered body image |
title |
Splintered body image |
spellingShingle |
Splintered body image Sonia Castillo imagen corporal cuerpo fragmentado pintura del siglo XX. Sonia Castillo Body Images Fragmented bodies 20th Century Painting |
title_short |
Splintered body image |
title_full |
Splintered body image |
title_fullStr |
Splintered body image |
title_full_unstemmed |
Splintered body image |
title_sort |
Splintered body image |
dc.creator.fl_str_mv |
Castillo Ballén, Sonia |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Castillo Ballén, Sonia |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Sonia Castillo imagen corporal cuerpo fragmentado pintura del siglo XX. Sonia Castillo Body Images Fragmented bodies 20th Century Painting |
topic |
Sonia Castillo imagen corporal cuerpo fragmentado pintura del siglo XX. Sonia Castillo Body Images Fragmented bodies 20th Century Painting |
description |
Body image presentation, which made painting morevisual in the 20th century, offers visions of splinteredbodies in different versions of its extention in space andin its proyection in time. This splintered vision in visualpainting was structured by diverse factors, such as theearlier development of photography, and later by audiovisual,videography and rising virtual media. Painting´sclose-up shots on corporal action in the middle of the20th century, allowed us to question new paradigms ofcontemporary corporal experience, not only from theart field itself, but also, from the social and personalperceptual body experience. |
publishDate |
2006 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2006 |
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv |
2019-06-29T09:53:17Z |
dc.date.available.spa.fl_str_mv |
2019-06-29T09:53:17Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50189 |
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv |
http://bdigital.unal.edu.co/44166/ |
url |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50189 http://bdigital.unal.edu.co/44166/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.unal.edu.co/index.php/ensayo/article/view/44987 |
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Ensayos: Historia y teoría del arte Ensayos: Historia y teoría del arte |
dc.relation.ispartofseries.none.fl_str_mv |
Ensayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 11 (2006); 53-64 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 11 (2006); 53-64 1692-3502 |
dc.relation.references.spa.fl_str_mv |
Castillo Ballén, Sonia (2006) Splintered body image. Ensayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 11 (2006); 53-64 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 11 (2006); 53-64 1692-3502 . |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Ensayos: Historia y teoría del arte |
institution |
Universidad Nacional de Colombia |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/50189/1/44987-215671-1-SM.pdf https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/50189/2/44987-215671-1-SM.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
c58ecc6f9c61ec80a5f58ed82ea58e88 2e4e6897ee4c005816c76c3db0adade4 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio_nal@unal.edu.co |
_version_ |
1814089400145936384 |