Splintered body image

Body image presentation, which made painting morevisual in the 20th century, offers visions of splinteredbodies in different versions of its extention in space andin its proyection in time. This splintered vision in visualpainting was structured by diverse factors, such as theearlier development of...

Full description

Autores:
Castillo Ballén, Sonia
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2006
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/50189
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50189
http://bdigital.unal.edu.co/44166/
Palabra clave:
Sonia Castillo
imagen corporal
cuerpo fragmentado
pintura del siglo XX.
Sonia Castillo
Body Images
Fragmented bodies
20th Century Painting
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id UNACIONAL2_56e81b80dc8775d9dd1867ddf122f96f
oai_identifier_str oai:repositorio.unal.edu.co:unal/50189
network_acronym_str UNACIONAL2
network_name_str Universidad Nacional de Colombia
repository_id_str
spelling Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Castillo Ballén, Sonia922700fe-ef85-4620-9290-92766d7434293002019-06-29T09:53:17Z2019-06-29T09:53:17Z2006https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50189http://bdigital.unal.edu.co/44166/Body image presentation, which made painting morevisual in the 20th century, offers visions of splinteredbodies in different versions of its extention in space andin its proyection in time. This splintered vision in visualpainting was structured by diverse factors, such as theearlier development of photography, and later by audiovisual,videography and rising virtual media. Painting´sclose-up shots on corporal action in the middle of the20th century, allowed us to question new paradigms ofcontemporary corporal experience, not only from theart field itself, but also, from the social and personalperceptual body experience.La presentación de la imagen de cuerpo que hizo la plástica, cada vez más visual del siglo XX, nos arroja visiones de cuerpo fragmentado en versiones múltiples de su extensión en el espacio y de su proyección en el tiempo. Esta visión de fragmentación en la plástica visual fue estructurada entre otros factores por el desarrollo primero del medio fotográfico y posteriormente por la instalación de los medios audiovisuales, videográficos y virtuales. El primerísimo primer plano que sobre la acción corporal puso la plástica de la segunda mitad del siglo XX nos deja preguntas acerca de los nuevos paradigmas de experiencia corporal contemporánea no sólo desde el campo artístico propiamente dicho, sino también desde la experiencia perceptual social y personal del cuerpo.application/pdfspaEnsayos: Historia y teoría del artehttp://revistas.unal.edu.co/index.php/ensayo/article/view/44987Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Ensayos: Historia y teoría del arteEnsayos: Historia y teoría del arteEnsayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 11 (2006); 53-64 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 11 (2006); 53-64 1692-3502Castillo Ballén, Sonia (2006) Splintered body image. Ensayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 11 (2006); 53-64 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 11 (2006); 53-64 1692-3502 .Splintered body imageArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTSonia Castilloimagen corporalcuerpo fragmentadopintura del siglo XX.Sonia CastilloBody ImagesFragmented bodies20th Century PaintingORIGINAL44987-215671-1-SM.pdfapplication/pdf120638https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/50189/1/44987-215671-1-SM.pdfc58ecc6f9c61ec80a5f58ed82ea58e88MD51THUMBNAIL44987-215671-1-SM.pdf.jpg44987-215671-1-SM.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4538https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/50189/2/44987-215671-1-SM.pdf.jpg2e4e6897ee4c005816c76c3db0adade4MD52unal/50189oai:repositorio.unal.edu.co:unal/501892023-12-14 23:05:42.059Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Splintered body image
title Splintered body image
spellingShingle Splintered body image
Sonia Castillo
imagen corporal
cuerpo fragmentado
pintura del siglo XX.
Sonia Castillo
Body Images
Fragmented bodies
20th Century Painting
title_short Splintered body image
title_full Splintered body image
title_fullStr Splintered body image
title_full_unstemmed Splintered body image
title_sort Splintered body image
dc.creator.fl_str_mv Castillo Ballén, Sonia
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Castillo Ballén, Sonia
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv Sonia Castillo
imagen corporal
cuerpo fragmentado
pintura del siglo XX.
Sonia Castillo
Body Images
Fragmented bodies
20th Century Painting
topic Sonia Castillo
imagen corporal
cuerpo fragmentado
pintura del siglo XX.
Sonia Castillo
Body Images
Fragmented bodies
20th Century Painting
description Body image presentation, which made painting morevisual in the 20th century, offers visions of splinteredbodies in different versions of its extention in space andin its proyection in time. This splintered vision in visualpainting was structured by diverse factors, such as theearlier development of photography, and later by audiovisual,videography and rising virtual media. Painting´sclose-up shots on corporal action in the middle of the20th century, allowed us to question new paradigms ofcontemporary corporal experience, not only from theart field itself, but also, from the social and personalperceptual body experience.
publishDate 2006
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2006
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv 2019-06-29T09:53:17Z
dc.date.available.spa.fl_str_mv 2019-06-29T09:53:17Z
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.content.spa.fl_str_mv Text
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv http://purl.org/redcol/resource_type/ART
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50189
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv http://bdigital.unal.edu.co/44166/
url https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50189
http://bdigital.unal.edu.co/44166/
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.spa.fl_str_mv http://revistas.unal.edu.co/index.php/ensayo/article/view/44987
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Ensayos: Historia y teoría del arte
Ensayos: Historia y teoría del arte
dc.relation.ispartofseries.none.fl_str_mv Ensayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 11 (2006); 53-64 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 11 (2006); 53-64 1692-3502
dc.relation.references.spa.fl_str_mv Castillo Ballén, Sonia (2006) Splintered body image. Ensayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 11 (2006); 53-64 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 11 (2006); 53-64 1692-3502 .
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.license.spa.fl_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Ensayos: Historia y teoría del arte
institution Universidad Nacional de Colombia
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/50189/1/44987-215671-1-SM.pdf
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/50189/2/44987-215671-1-SM.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv c58ecc6f9c61ec80a5f58ed82ea58e88
2e4e6897ee4c005816c76c3db0adade4
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia
repository.mail.fl_str_mv repositorio_nal@unal.edu.co
_version_ 1814089400145936384