Error analysis in a written composition

Learners make errors in both comprehension and production. Some theoreticians have pointed out the difficulty of assigning the cause of failures in comprehension to an inadequate knowledge of a particular syntactic feature of a misunderstood utterance. Indeed, an error can be defined as a deviation...

Full description

Autores:
Londoño Vásquez, David Alberto
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2008
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/24850
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/24850
http://bdigital.unal.edu.co/15887/
Palabra clave:
ESP
Applied Linguistics
Error
mistake
clinical elicitation research
incidental sample
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id UNACIONAL2_4b3bc7f3646b6b88876a0322bd8bb9a8
oai_identifier_str oai:repositorio.unal.edu.co:unal/24850
network_acronym_str UNACIONAL2
network_name_str Universidad Nacional de Colombia
repository_id_str
spelling Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Londoño Vásquez, David Alberto3ab4cc29-c54f-4f61-ab83-e530b5f369d93002019-06-25T22:44:39Z2019-06-25T22:44:39Z2008https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/24850http://bdigital.unal.edu.co/15887/Learners make errors in both comprehension and production. Some theoreticians have pointed out the difficulty of assigning the cause of failures in comprehension to an inadequate knowledge of a particular syntactic feature of a misunderstood utterance. Indeed, an error can be defined as a deviation from the norms of the target language. In this investigation, based on personal and professional experience, a written composition entitled “My Life in Colombia” will be analyzed based on clinical elicitation (CE) research. CE involves getting the informant to produce data of any sort, for example, by means of a general interview or by asking the learner to write a composition. Some errors produced by a foreign language learner in her acquisition process will be analyzed, identifying the possible sources of these errors. Finally, four kinds of errors are classified: omission, addition, misinformation, and misordering. Keywords: Error, mistake, clinical elicitation research, incidental sample Los aprendices comenten errores tanto en la comprensión como en la producción. Algunos teóricos han identificado que la dificultad para clasificar las diferentes fallas en comprensión se debe al conocimiento inadecuado de una característica sintáctica particular. Por tanto, el error puede definirse como una desviación de las normas del idioma objetivo. En esta experiencia profesional se analizará una composición escrita sobre “Mi vida en Colombia” con base en la investigación a través de la elicitación clínica (EC). Esta se centra en cómo el informante produce datos de cualquier tipo, por ejemplo, a través de una entrevista general o solicitándole al aprendiz una composición escrita. Se analizarán algunos errores producidos por un aprendiz de una lengua extranjera en su proceso de adquisición, identificando sus posibles causas. Finalmente, se clasifican cuatro tipos de errores: omisión, adición, desinformación y yuxtaposición sintáctica. Palabras claves: Error, equivocación, investigación a través de elicitación clínica, muestra incidentalapplication/pdfspaUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanashttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/10619Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentPROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentLondoño Vásquez, David Alberto (2008) Error analysis in a written composition. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 10, núm. 1 (2008): PROFILE 10, No.1. Issues in Teacher's Professional Development; 135-146 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 10, núm. 1 (2008): PROFILE 10, No.1. Issues in .Error analysis in a written compositionArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTESPApplied LinguisticsErrormistakeclinical elicitation researchincidental sampleORIGINAL10619-20623-1-PB.pdfapplication/pdf705103https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/24850/1/10619-20623-1-PB.pdf4fff725582fd9a941d76585ab4cb6cb9MD51THUMBNAIL10619-20623-1-PB.pdf.jpg10619-20623-1-PB.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg5569https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/24850/2/10619-20623-1-PB.pdf.jpg5a367985dcd040782dbcbbc548bfcc7dMD52unal/24850oai:repositorio.unal.edu.co:unal/248502022-10-26 23:04:10.671Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Error analysis in a written composition
title Error analysis in a written composition
spellingShingle Error analysis in a written composition
ESP
Applied Linguistics
Error
mistake
clinical elicitation research
incidental sample
title_short Error analysis in a written composition
title_full Error analysis in a written composition
title_fullStr Error analysis in a written composition
title_full_unstemmed Error analysis in a written composition
title_sort Error analysis in a written composition
dc.creator.fl_str_mv Londoño Vásquez, David Alberto
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Londoño Vásquez, David Alberto
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv ESP
Applied Linguistics
Error
mistake
clinical elicitation research
incidental sample
topic ESP
Applied Linguistics
Error
mistake
clinical elicitation research
incidental sample
description Learners make errors in both comprehension and production. Some theoreticians have pointed out the difficulty of assigning the cause of failures in comprehension to an inadequate knowledge of a particular syntactic feature of a misunderstood utterance. Indeed, an error can be defined as a deviation from the norms of the target language. In this investigation, based on personal and professional experience, a written composition entitled “My Life in Colombia” will be analyzed based on clinical elicitation (CE) research. CE involves getting the informant to produce data of any sort, for example, by means of a general interview or by asking the learner to write a composition. Some errors produced by a foreign language learner in her acquisition process will be analyzed, identifying the possible sources of these errors. Finally, four kinds of errors are classified: omission, addition, misinformation, and misordering. Keywords: Error, mistake, clinical elicitation research, incidental sample Los aprendices comenten errores tanto en la comprensión como en la producción. Algunos teóricos han identificado que la dificultad para clasificar las diferentes fallas en comprensión se debe al conocimiento inadecuado de una característica sintáctica particular. Por tanto, el error puede definirse como una desviación de las normas del idioma objetivo. En esta experiencia profesional se analizará una composición escrita sobre “Mi vida en Colombia” con base en la investigación a través de la elicitación clínica (EC). Esta se centra en cómo el informante produce datos de cualquier tipo, por ejemplo, a través de una entrevista general o solicitándole al aprendiz una composición escrita. Se analizarán algunos errores producidos por un aprendiz de una lengua extranjera en su proceso de adquisición, identificando sus posibles causas. Finalmente, se clasifican cuatro tipos de errores: omisión, adición, desinformación y yuxtaposición sintáctica. Palabras claves: Error, equivocación, investigación a través de elicitación clínica, muestra incidental
publishDate 2008
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2008
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv 2019-06-25T22:44:39Z
dc.date.available.spa.fl_str_mv 2019-06-25T22:44:39Z
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.content.spa.fl_str_mv Text
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv http://purl.org/redcol/resource_type/ART
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/24850
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv http://bdigital.unal.edu.co/15887/
url https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/24850
http://bdigital.unal.edu.co/15887/
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.spa.fl_str_mv http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/10619
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.references.spa.fl_str_mv Londoño Vásquez, David Alberto (2008) Error analysis in a written composition. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 10, núm. 1 (2008): PROFILE 10, No.1. Issues in Teacher's Professional Development; 135-146 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 10, núm. 1 (2008): PROFILE 10, No.1. Issues in .
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.license.spa.fl_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
institution Universidad Nacional de Colombia
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/24850/1/10619-20623-1-PB.pdf
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/24850/2/10619-20623-1-PB.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv 4fff725582fd9a941d76585ab4cb6cb9
5a367985dcd040782dbcbbc548bfcc7d
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia
repository.mail.fl_str_mv repositorio_nal@unal.edu.co
_version_ 1814089538023194624