The role of warming up activities in adolescent students’ involvement during the english class

In this article we want to share the experience we had when we applied warming up activities to seven graders at Porfirio Barba Jacob, a public school in Bogotá, during 2004. Our main objective was to get students’ attention at the beginning of the class by means of enjoyable and short activities as...

Full description

Autores:
Velandia, Rosalba
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2008
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/24797
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/24797
http://bdigital.unal.edu.co/15834/
Palabra clave:
TESOL
TEFL
Warming up activities
students’ attention
students’ participation
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Description
Summary:In this article we want to share the experience we had when we applied warming up activities to seven graders at Porfirio Barba Jacob, a public school in Bogotá, during 2004. Our main objective was to get students’ attention at the beginning of the class by means of enjoyable and short activities as well as to observe how possible it was to engage them in the steps that followed. We sought to explore students’ involvement in the English class while we tried to motivate them through appropriate warm ups. We used journals, students’ surveys and field notes to collect data. The analysis of information collected showed us that the use of warm up activities increases students’ attention and helps us link the processes of the class. Key words: Warming up activities, students’ attention, students’ participation En este artículo compartimos la experiencia que tuvimos al aplicar actividades de motivación inicial con alumnos de grado séptimo del colegio Porfirio Barba Jacob, una institución pública en Bogotá, durante el año 2004. Nuestro objetivo principal fue captar la atención de nuestros estudiantes mediante actividades cortas y divertidas al comienzo de la clase, que los comprometieran con las siguientes etapas de la misma. Exploramos la participación de los estudiantes en la clase de inglés motivándolos a través de actividades de iniciación adecuadas.Para la recolección de datos empleamos diarios, entrevistas a alumnos y el diario de campo.El análisis de la información recolectada mostró que el uso de actividades de iniciación incrementa la atención de los estudiantes y ayudan a conectar los procesos de la clase. Palabras claves: Actividades de iniciación, atención de los estudiantes, participación de los estudiantes