“on air”: participation in an online radio show to foster speaking confidence. a cooperative learning-based strategies study
The daily observation of class sessions has enabled me to recognize that students possess a feeling of self-distrust in oral activities. For this reason, I designed a study carried out with a group of twelve eighth graders. This article illustrates an action research project conducted to enhance stu...
- Autores:
-
Lemos Tello, Nubia Consuelo
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2012
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/40176
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/40176
http://bdigital.unal.edu.co/30273/
http://bdigital.unal.edu.co/30273/2/
- Palabra clave:
- TESOL
EFL
Confidence
cooperative learning
participation
radio
speaking.
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id |
UNACIONAL2_2ec5934043bfaf2aed1bb05579f8ba16 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/40176 |
network_acronym_str |
UNACIONAL2 |
network_name_str |
Universidad Nacional de Colombia |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
“on air”: participation in an online radio show to foster speaking confidence. a cooperative learning-based strategies study |
title |
“on air”: participation in an online radio show to foster speaking confidence. a cooperative learning-based strategies study |
spellingShingle |
“on air”: participation in an online radio show to foster speaking confidence. a cooperative learning-based strategies study TESOL EFL Confidence cooperative learning participation radio speaking. |
title_short |
“on air”: participation in an online radio show to foster speaking confidence. a cooperative learning-based strategies study |
title_full |
“on air”: participation in an online radio show to foster speaking confidence. a cooperative learning-based strategies study |
title_fullStr |
“on air”: participation in an online radio show to foster speaking confidence. a cooperative learning-based strategies study |
title_full_unstemmed |
“on air”: participation in an online radio show to foster speaking confidence. a cooperative learning-based strategies study |
title_sort |
“on air”: participation in an online radio show to foster speaking confidence. a cooperative learning-based strategies study |
dc.creator.fl_str_mv |
Lemos Tello, Nubia Consuelo |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Lemos Tello, Nubia Consuelo |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
TESOL EFL Confidence cooperative learning participation radio speaking. |
topic |
TESOL EFL Confidence cooperative learning participation radio speaking. |
description |
The daily observation of class sessions has enabled me to recognize that students possess a feeling of self-distrust in oral activities. For this reason, I designed a study carried out with a group of twelve eighth graders. This article illustrates an action research project conducted to enhance students’ confidence when speaking on an online radio show. The data were collected by using surveys applied to students, audio and video recordings and a teacher’s journal. The data analysis procedures included a blend of inductive analysis, grounded theory and trend analysis. Results indicated that the research process prompted students’ speaking confidence through the use of technology. The study was also an opportunity to improve the teacher’s performance, and become a facilitator by steering a pedagogical intervention that allowed students to make decisions to overcome their lack of speaking confidence. La observación diaria de las clases de inglés me ha hecho reconocer que los estudiantes manifiestan una sensación de frustración al participar en actividades de producción oral. Por esta razón decidí diseñar un estudio para desarrollar la confianza de los estudiantes en la producción oral, participando en un programa de radio en línea. Dicho estudio de investigación-acción se llevó a cabo con un grupo de doce estudiantes de octavo grado. Los datos fueron recolectados con encuestas aplicadas a los estudiantes, grabaciones en audio y video y diarios de la docente. El análisis de datos se realizó usando una combinación de análisis inductivo, teoría fundamentada y análisis de tendencias. Los resultados indican que el proceso de investigación fue una experiencia positiva que facilitó la confianza al hablar en lengua extranjera usando la tecnología. El estudio fue también una oportunidad para apoyar y mejorar el trabajo del docente, quien asumió el papel de facilitador al diseñar una intervención pedagógica que permitió a los estudiantes tomar decisiones para superar su falta de confianza en actividades orales. |
publishDate |
2012 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2012 |
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv |
2019-06-28T09:29:27Z |
dc.date.available.spa.fl_str_mv |
2019-06-28T09:29:27Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/40176 |
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv |
http://bdigital.unal.edu.co/30273/ http://bdigital.unal.edu.co/30273/2/ |
url |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/40176 http://bdigital.unal.edu.co/30273/ http://bdigital.unal.edu.co/30273/2/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/29059 |
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development PROFILE Issues in Teachers' Professional Development |
dc.relation.references.spa.fl_str_mv |
Lemos Tello, Nubia Consuelo (2012) “on air”: participation in an online radio show to foster speaking confidence. a cooperative learning-based strategies study. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 1 (2012): PROFILE Journal Vol. 14 No. 1. Issues in Teachers' Professional Development; 91-112 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 1 (2012): PROFILE Journal . |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas |
institution |
Universidad Nacional de Colombia |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/40176/1/29059-104354-1-PB.pdf https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/40176/2/29059-104354-1-PB.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
c48225f23041f9c273133c06e8a551cb e1cb735e06446f3d2c65d6077d1275f8 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio_nal@unal.edu.co |
_version_ |
1814090204756049920 |
spelling |
Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Lemos Tello, Nubia Consuelo1a1d4418-125d-44f6-a8da-a48da2dd04853002019-06-28T09:29:27Z2019-06-28T09:29:27Z2012https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/40176http://bdigital.unal.edu.co/30273/http://bdigital.unal.edu.co/30273/2/The daily observation of class sessions has enabled me to recognize that students possess a feeling of self-distrust in oral activities. For this reason, I designed a study carried out with a group of twelve eighth graders. This article illustrates an action research project conducted to enhance students’ confidence when speaking on an online radio show. The data were collected by using surveys applied to students, audio and video recordings and a teacher’s journal. The data analysis procedures included a blend of inductive analysis, grounded theory and trend analysis. Results indicated that the research process prompted students’ speaking confidence through the use of technology. The study was also an opportunity to improve the teacher’s performance, and become a facilitator by steering a pedagogical intervention that allowed students to make decisions to overcome their lack of speaking confidence. La observación diaria de las clases de inglés me ha hecho reconocer que los estudiantes manifiestan una sensación de frustración al participar en actividades de producción oral. Por esta razón decidí diseñar un estudio para desarrollar la confianza de los estudiantes en la producción oral, participando en un programa de radio en línea. Dicho estudio de investigación-acción se llevó a cabo con un grupo de doce estudiantes de octavo grado. Los datos fueron recolectados con encuestas aplicadas a los estudiantes, grabaciones en audio y video y diarios de la docente. El análisis de datos se realizó usando una combinación de análisis inductivo, teoría fundamentada y análisis de tendencias. Los resultados indican que el proceso de investigación fue una experiencia positiva que facilitó la confianza al hablar en lengua extranjera usando la tecnología. El estudio fue también una oportunidad para apoyar y mejorar el trabajo del docente, quien asumió el papel de facilitador al diseñar una intervención pedagógica que permitió a los estudiantes tomar decisiones para superar su falta de confianza en actividades orales.application/pdfspaUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanashttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/29059Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentPROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentLemos Tello, Nubia Consuelo (2012) “on air”: participation in an online radio show to foster speaking confidence. a cooperative learning-based strategies study. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 1 (2012): PROFILE Journal Vol. 14 No. 1. Issues in Teachers' Professional Development; 91-112 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 1 (2012): PROFILE Journal .“on air”: participation in an online radio show to foster speaking confidence. a cooperative learning-based strategies studyArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTTESOLEFLConfidencecooperative learningparticipationradiospeaking.ORIGINAL29059-104354-1-PB.pdfapplication/pdf766280https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/40176/1/29059-104354-1-PB.pdfc48225f23041f9c273133c06e8a551cbMD51THUMBNAIL29059-104354-1-PB.pdf.jpg29059-104354-1-PB.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg7235https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/40176/2/29059-104354-1-PB.pdf.jpge1cb735e06446f3d2c65d6077d1275f8MD52unal/40176oai:repositorio.unal.edu.co:unal/401762023-01-27 23:10:59.315Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co |