Comparing teaching styles and personality types of efl instructors in the public and private sectors

This is an exploratory non-experimental research study whose main objective is to compare the teaching styles of a group of thirty teachers of English working in either public or private secondary education in Chile. In order to collect the required data, two instruments were administered to the par...

Full description

Autores:
Diaz Larenas, Claudio H.
Rodrìguez Moran, Andrea Victoria
Poblete Rivera, Karen Jocelyn
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2011
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/33500
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/33500
http://bdigital.unal.edu.co/23580/
http://bdigital.unal.edu.co/23580/2/
Palabra clave:
TESOL
EFL
ELT
English teachers
personality types
teaching styles.
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Description
Summary:This is an exploratory non-experimental research study whose main objective is to compare the teaching styles of a group of thirty teachers of English working in either public or private secondary education in Chile. In order to collect the required data, two instruments were administered to the participants: a teaching style inventory and a personality type index proposed by Grasha. Results indicate that public sector participants show a facilitator teaching style and an extrovert personality type, whereas private sector participants reveal a more authoritative teaching style and an introverted type of personality.Este estudio exploratorio de naturaleza no-experimental tiene como objetivo principal comparar los estilos de enseñanza de un grupo de treinta profesores de inglés que trabajan en el nivel de enseñanza secundario del sistema educativo estatal o privado, en Chile. Para la recolección de datos se utilizaron el inventario de estilos de enseñanza y el índice de tipo de personalidad de Grasha. Los resultados indican que los participantes del nivel de enseñanza estatal presentan un estilo de enseñanza de naturaleza facilitadora y un tipo de personalidad extrovertido, mientras que los participantes del nivel de enseñanza privado revelan un estilo de enseñanza más autoritario y una personalidad más introvertida.