The design and development of online course materials: some features and recommendations

This article discusses various features in the design and implementation of online course materials. The author provides a critical review of some instructional design patterns and expands on the alignment among instruction, motivation and learners’ performances as part of a curriculum design proces...

Full description

Autores:
Cuesta, Liliana
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2010
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/28183
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/28183
http://bdigital.unal.edu.co/18231/
http://bdigital.unal.edu.co/18231/2/
Palabra clave:
ESL
Virtual Teaching of English
Instructional design
online environments
ADDIE model
interaction
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Description
Summary:This article discusses various features in the design and implementation of online course materials. The author provides a critical review of some instructional design patterns and expands on the alignment among instruction, motivation and learners’ performances as part of a curriculum design process. In this context, the author emphasizes the value of permanent analysis and assessment to support an efficient management of online environments in which knowledge construction and interaction find common ground on which to evolve. The author argues in favor of steady and competent efforts to implement varied educational strategies posed both for online instructors and learners. Practical recommendations are espoused for the designers of online courses. Key words: Instructional design, online environments, ADDIE model, interaction Este artículo discute distintos rasgos relacionados con el diseño y el uso de materiales en cursos virtuales. La autora ofrece una reseña crítica de algunos patrones del diseño instruccional y ahonda en la alineación existente entre instrucción, motivación y desempeño de los estudiantes como parte de un proceso de diseño curricular. En este contexto, la autora hace énfasis en el valor que tienen el análisis y la evaluación permanentes para apoyar el manejo eficiente de los ambientes virtuales en los que la construcción de conocimiento y la interacción encuentran un lugar común para su evolución. La autora defiende la idea de hacer esfuerzos constantes y competentes para usar distintas estrategias educativas, planteadas tanto para instructores virtuales como para sus estudiantes. Finalmente, se presentan recomendaciones prácticas para los diseñadores de cursos virtuales. Palabras clave: diseño instruccional, ambientes virtuales, modelo ADDIE, interacción