Plan de mercadeo para la maestría en ingeniería agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia sede Palmira
The purpose of this document is to design a Marketing Plan for the promotion of the master's program in agribusiness of the National University of Colombia, Palmira headquarters, to develop this structure some aspects related to the research topic are raised, then the problem is described and f...
- Autores:
-
Becerra Betancourt, Andres Felipe
- Tipo de recurso:
- Informe
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/78376
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/78376
- Palabra clave:
- Educational Marketing
Marketing Mix
Services
Marketing Mix
Marketing Educativo
Servicios
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id |
UNACIONAL2_01bab7219eef9ebc2ca89c7fff5b1fc9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/78376 |
network_acronym_str |
UNACIONAL2 |
network_name_str |
Universidad Nacional de Colombia |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
Plan de mercadeo para la maestría en ingeniería agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia sede Palmira |
title |
Plan de mercadeo para la maestría en ingeniería agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia sede Palmira |
spellingShingle |
Plan de mercadeo para la maestría en ingeniería agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia sede Palmira Educational Marketing Marketing Mix Services Marketing Mix Marketing Educativo Servicios |
title_short |
Plan de mercadeo para la maestría en ingeniería agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia sede Palmira |
title_full |
Plan de mercadeo para la maestría en ingeniería agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia sede Palmira |
title_fullStr |
Plan de mercadeo para la maestría en ingeniería agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia sede Palmira |
title_full_unstemmed |
Plan de mercadeo para la maestría en ingeniería agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia sede Palmira |
title_sort |
Plan de mercadeo para la maestría en ingeniería agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia sede Palmira |
dc.creator.fl_str_mv |
Becerra Betancourt, Andres Felipe |
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv |
Cajigas Romero, Margot |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Becerra Betancourt, Andres Felipe |
dc.contributor.researchgroup.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia- Sede Palmira, Profesionales en ingenieria |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
Educational Marketing Marketing Mix Services |
topic |
Educational Marketing Marketing Mix Services Marketing Mix Marketing Educativo Servicios |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Marketing Mix Marketing Educativo Servicios |
description |
The purpose of this document is to design a Marketing Plan for the promotion of the master's program in agribusiness of the National University of Colombia, Palmira headquarters, to develop this structure some aspects related to the research topic are raised, then the problem is described and formulated; setting a general objective and specific objectives. By means of a bibliographic analysis the referential framework will be proposed, establishing a scope and defining the limits of the work by means of a quantitative methodology, the internal and external analysis and diagnosis will be carried out; Subsequently, select strategies and an action plan to finally reach some recommendations and conclusions regarding the project. |
publishDate |
2020 |
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv |
2020-09-03T20:43:33Z |
dc.date.available.spa.fl_str_mv |
2020-09-03T20:43:33Z |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2020-06-30 |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Documento de trabajo |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_8042 |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/workingPaper |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/acceptedVersion |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_93fc |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/WP |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_93fc |
status_str |
acceptedVersion |
dc.identifier.citation.spa.fl_str_mv |
Máster, Becerra A. F. (2020). PLAN DE MERCADEO PARA LA MAESTRÍA EN INGENIERÍA AGROINDUSTRIAL DE LA UNIVERSIDAD NACIONAL DE COLOMBIA SEDE PALMIRA |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/78376 |
identifier_str_mv |
Máster, Becerra A. F. (2020). PLAN DE MERCADEO PARA LA MAESTRÍA EN INGENIERÍA AGROINDUSTRIAL DE LA UNIVERSIDAD NACIONAL DE COLOMBIA SEDE PALMIRA |
url |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/78376 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.references.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia. (24 de agosto de 2020). Historial de estudiantes inscritos para maestría en la Universidad Nacional- sede Palmira. http://estadisticas.unal.edu.co/menu-principal/cifras-sedes/palmira/ Universidad Nacional de Colombia. (24 de agosto de 2020). Demanda de posgrados según área de conocimiento en la Universidad Nacional- sede Palmira. http://estadisticas.unal.edu.co/menu-principal/cifras-sedes/palmira/ American Marketing Association. (10 marzo de 2020). Definitions of Marketing. https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/ Camacho, J. (2008). Marketing de servicios. Departamento Administrativo Nacional de Estadística. (2019). Resultados Censo Nacional de Población y Vivienda 2018 Cali, Valle del Cauca. https://www.dane.gov.co/files/censo2018/informacion-tecnica/presentaciones-territorio/190711-CNPV-presentacion-valle.pdf Departamento de planeación nacional. (10 marzo de 2020). Plan Nacional de Desarrollo 2018 – 2020. https://www.dnp.gov.co/DNPN/Paginas/Plan-Nacional-de-Desarrollo.aspx Departamento Administrativo de Planeación. (2019). Cali en cifras 2018-2019. Alcaldía de Santiago de Cali. Cali, Colombia. Espinosa, J. (2000). Mercadotecnia de servicios, 1997(199), 75–90. Grönroos, C. (1978). A Service-Oriented Approach to marketing of sevices. European Journal of Marketing. Grönroos, C. (1994). Marketing y gestión de servicios. Editorial Diaz de santos. Madrid, España. Pastor, J. (s.f.). Introducción al marketing. Páginas 1–16. http://www.japastor.com Kotler, P. (2000). Dirección de Marketing. Editorial Prince Hall. México. Kotler, P. (2001). Dirección de mercadotecnia. Pearson Education. E.E.U.U. Kotler, P. (2008). Las P ´ s de Mercadeo Algunas precisiones. Koontz, H. & Heinz, W. (2008). Administración una perspectiva global, 12 edicion. McGraw-Hill Interamericana. D.F México. Kotler, P. & Amstrong, G. (2008). Fundamentos de marketing. 8 edición. Pearson Educacion - Prentice Hall. México. Kotler, P. & Amstrong, G. (2009) Study Guide: Principles of Marketing. 13. edicion. Prentice Hall. USA. Kotler, P. & Keller, L. (2006). Dirección de marketing. 12 edición. Pearson Educacion - Prentice Hall, México. Kotler, P; Kartajaya H. & Setiawan I. (2010). Marketing 3.0: Cómo atraer a los clientes con un marketing basado en valores. 1 edición. Wiley & Sons Inc. Nueva Jersey, EE. UU. Lamb, C; Hair, J & Carl, D. (2006). Fundamentos de Marketing. 8 edición. Cengage Learning. México. Máster, D. & Herrera, L. (2015). Propuesta de innovación de un Plan de Marketing para el Nuevo Colegio del Prado, Paginas 1–84. Martínez, J. (2001). Introducción al marketing educativo. Ediciones Uninorte. Colombia. Magro, C. (S.F.). Marketing educativo Marketing educativo. Ministerio de Educación Nacional. (10 de marzo de 2020). Estadísticas y bases de datos. https://www.mineducacion.gov.co/sistemasinfo/Informacion-a-la mano/212400:Estadisticas Modelo, E; Ricardo, M; Díaz, O., Emilio, P. & Rangel, S. (2010). La gestión de las organizaciones de educación superior education organizations management in colombia: migme model na colômbia: o modelo migme. Paginas. 107–136. Universidad ICESI. (10 de marzo de 2020). Maestría en Ingeniería Industrial con concentración en Operaciones y Servicios. Cali, Colombia. https://www.icesi.edu.co/facultad-ingenieria/maestria-en-ingenieria-industrial-con-concentracion-en-operaciones-y-servicios. Universidad ICESI. (10 de marzo de 2020). Especialización en Calidad para la Competitividad. Cali, Colombia. https://www.icesi.edu.co/facultad-ingenieria/especializacion-en-calidad-para-la-competitividad. Universidad Nacional de Colombia. (10 de marzo de 2020). Maestría en Ingeniería Agroindustrial. Palmira, Colombia. https://www.palmira.unal.edu.co/MscIngAgroindustrial/ Universidad Santiago de Cali. (10 de marzo de 2020). Maestría en Ingeniería Industrial. Cali, Colombia. https://posgrados.usc.edu.co/index.php/maestrias/presencial/facultad-de-ingenieria/maestria-en-ingenieria-industrial/itemlist/category/86-maestria-en-ingenieria-industrial. Universidad Santiago de Cali. (10 de marzo de 2020). Especialización en Gerencia de Operaciones. Cali, Colombia. https://posgrados.usc.edu.co/index.php/especializaciones/presencial/facultad-de-ingenieria/especializacion-en-gerencia-de-operaciones. Universidad de San Buenaventura de Cali. (10 de marzo de 2020). Especialización en Gestión de Plantas Industriales. Cali, Colombia. https://www.usbcali.edu.co/posgrados/ingenieria/especializaciones/gestion-plantas-industriales Universidad del Valle. (10 de marzo de 2020). Maestría en Ingeniería: Énfasis Ingeniería Industrial. Cali, Colombia. http://industrial.univalle.edu.co/maestria-en-ingenieria-industrial. Universidad del Valle. (10 de marzo de 2020). Especialización en Gestión de la Innovación Tecnológica. Cali, Colombia. http://industrial.univalle.edu.co/index.php/programas-academicos/programas-postgrado/especializacion-en-gestion-de-la-innovacion-tecnologica. |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional |
dc.rights.spa.spa.fl_str_mv |
Acceso abierto |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia Acceso abierto http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.extent.spa.fl_str_mv |
70 |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.program.spa.fl_str_mv |
Palmira - Ingeniería y Administración - Maestría en Administración |
dc.publisher.department.spa.fl_str_mv |
Maestría en Administración |
dc.publisher.branch.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia - Sede Palmira |
institution |
Universidad Nacional de Colombia |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/78376/1/1113649353.2020.pdf https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/78376/2/license.txt https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/78376/3/license_rdf https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/78376/4/1113649353.2020.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
21518aad357ec8b2ba1c0902d57a2a91 e2f63a891b6ceb28c3078128251851bf 42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c 4338cc582581559bf300438b2448c52c |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio_nal@unal.edu.co |
_version_ |
1814089190290227200 |
spelling |
Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de ColombiaAcceso abiertohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Cajigas Romero, Margot6c8d6621-98ea-4d00-bd9c-ce5f753f0400Becerra Betancourt, Andres Felipe483bcfc3-b314-4e16-ac5a-da47eea9e3d8Universidad Nacional de Colombia- Sede Palmira, Profesionales en ingenieria2020-09-03T20:43:33Z2020-09-03T20:43:33Z2020-06-30Máster, Becerra A. F. (2020). PLAN DE MERCADEO PARA LA MAESTRÍA EN INGENIERÍA AGROINDUSTRIAL DE LA UNIVERSIDAD NACIONAL DE COLOMBIA SEDE PALMIRAhttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/78376The purpose of this document is to design a Marketing Plan for the promotion of the master's program in agribusiness of the National University of Colombia, Palmira headquarters, to develop this structure some aspects related to the research topic are raised, then the problem is described and formulated; setting a general objective and specific objectives. By means of a bibliographic analysis the referential framework will be proposed, establishing a scope and defining the limits of the work by means of a quantitative methodology, the internal and external analysis and diagnosis will be carried out; Subsequently, select strategies and an action plan to finally reach some recommendations and conclusions regarding the project.El propósito de este documento fue diseñar un Plan de Mercadeo para la promoción del programa de maestría en Ingeniería Agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia – Sede Palmira. Para desarrollar esta estructura se plantean unos antecedentes respecto al tema de investigación, posteriormente se describe y formula el problema; estableciendo un objetivo general y los objetivos específicos. Por medio de un análisis bibliográfico se plantea el marco referencial, planteando un alcance y definiendo los límites del trabajo por medio de una metodología cuantitativa, se realiza el análisis y diagnóstico interno y externo; posteriormente se desarrollan estrategias y un plan de acciones para, finalmente, llegar a unas recomendaciones y conclusiones respecto al proyecto.PLAN DE MERCADEO PARA LA MAESTRÍA EN INGENIERÍA AGROINDUSTRIAL DE LA UNIVERSIDAD NACIONAL DE COLOMBIA SEDE PALMIRAMaestría70application/pdfspaPlan de mercadeo para la maestría en ingeniería agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia sede PalmiraDocumento de trabajoinfo:eu-repo/semantics/workingPaperinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_93fchttp://purl.org/coar/resource_type/c_8042Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/WPPalmira - Ingeniería y Administración - Maestría en AdministraciónMaestría en AdministraciónUniversidad Nacional de Colombia - Sede PalmiraUniversidad Nacional de Colombia. (24 de agosto de 2020). Historial de estudiantes inscritos para maestría en la Universidad Nacional- sede Palmira. http://estadisticas.unal.edu.co/menu-principal/cifras-sedes/palmira/Universidad Nacional de Colombia. (24 de agosto de 2020). Demanda de posgrados según área de conocimiento en la Universidad Nacional- sede Palmira. http://estadisticas.unal.edu.co/menu-principal/cifras-sedes/palmira/American Marketing Association. (10 marzo de 2020). Definitions of Marketing. https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/Camacho, J. (2008). Marketing de servicios.Departamento Administrativo Nacional de Estadística. (2019). Resultados Censo Nacional de Población y Vivienda 2018 Cali, Valle del Cauca. https://www.dane.gov.co/files/censo2018/informacion-tecnica/presentaciones-territorio/190711-CNPV-presentacion-valle.pdfDepartamento de planeación nacional. (10 marzo de 2020). Plan Nacional de Desarrollo 2018 – 2020. https://www.dnp.gov.co/DNPN/Paginas/Plan-Nacional-de-Desarrollo.aspxDepartamento Administrativo de Planeación. (2019). Cali en cifras 2018-2019. Alcaldía de Santiago de Cali. Cali, Colombia.Espinosa, J. (2000). Mercadotecnia de servicios, 1997(199), 75–90.Grönroos, C. (1978). A Service-Oriented Approach to marketing of sevices. European Journal of Marketing.Grönroos, C. (1994). Marketing y gestión de servicios. Editorial Diaz de santos. Madrid, España.Pastor, J. (s.f.). Introducción al marketing. Páginas 1–16. http://www.japastor.comKotler, P. (2000). Dirección de Marketing. Editorial Prince Hall. México.Kotler, P. (2001). Dirección de mercadotecnia. Pearson Education. E.E.U.U.Kotler, P. (2008). Las P ´ s de Mercadeo Algunas precisiones.Koontz, H. & Heinz, W. (2008). Administración una perspectiva global, 12 edicion. McGraw-Hill Interamericana. D.F México.Kotler, P. & Amstrong, G. (2008). Fundamentos de marketing. 8 edición. Pearson Educacion - Prentice Hall. México.Kotler, P. & Amstrong, G. (2009) Study Guide: Principles of Marketing. 13. edicion. Prentice Hall. USA.Kotler, P. & Keller, L. (2006). Dirección de marketing. 12 edición. Pearson Educacion - Prentice Hall, México.Kotler, P; Kartajaya H. & Setiawan I. (2010). Marketing 3.0: Cómo atraer a los clientes con un marketing basado en valores. 1 edición. Wiley & Sons Inc. Nueva Jersey, EE. UU.Lamb, C; Hair, J & Carl, D. (2006). Fundamentos de Marketing. 8 edición. Cengage Learning. México.Máster, D. & Herrera, L. (2015). Propuesta de innovación de un Plan de Marketing para el Nuevo Colegio del Prado, Paginas 1–84.Martínez, J. (2001). Introducción al marketing educativo. Ediciones Uninorte. Colombia.Magro, C. (S.F.). Marketing educativo Marketing educativo.Ministerio de Educación Nacional. (10 de marzo de 2020). Estadísticas y bases de datos. https://www.mineducacion.gov.co/sistemasinfo/Informacion-a-la mano/212400:EstadisticasModelo, E; Ricardo, M; Díaz, O., Emilio, P. & Rangel, S. (2010). La gestión de las organizaciones de educación superior education organizations management in colombia: migme model na colômbia: o modelo migme. Paginas. 107–136.Universidad ICESI. (10 de marzo de 2020). Maestría en Ingeniería Industrial con concentración en Operaciones y Servicios. Cali, Colombia. https://www.icesi.edu.co/facultad-ingenieria/maestria-en-ingenieria-industrial-con-concentracion-en-operaciones-y-servicios.Universidad ICESI. (10 de marzo de 2020). Especialización en Calidad para la Competitividad. Cali, Colombia. https://www.icesi.edu.co/facultad-ingenieria/especializacion-en-calidad-para-la-competitividad.Universidad Nacional de Colombia. (10 de marzo de 2020). Maestría en Ingeniería Agroindustrial. Palmira, Colombia. https://www.palmira.unal.edu.co/MscIngAgroindustrial/Universidad Santiago de Cali. (10 de marzo de 2020). Maestría en Ingeniería Industrial. Cali, Colombia. https://posgrados.usc.edu.co/index.php/maestrias/presencial/facultad-de-ingenieria/maestria-en-ingenieria-industrial/itemlist/category/86-maestria-en-ingenieria-industrial.Universidad Santiago de Cali. (10 de marzo de 2020). Especialización en Gerencia de Operaciones. Cali, Colombia. https://posgrados.usc.edu.co/index.php/especializaciones/presencial/facultad-de-ingenieria/especializacion-en-gerencia-de-operaciones.Universidad de San Buenaventura de Cali. (10 de marzo de 2020). Especialización en Gestión de Plantas Industriales. Cali, Colombia. https://www.usbcali.edu.co/posgrados/ingenieria/especializaciones/gestion-plantas-industrialesUniversidad del Valle. (10 de marzo de 2020). Maestría en Ingeniería: Énfasis Ingeniería Industrial. Cali, Colombia. http://industrial.univalle.edu.co/maestria-en-ingenieria-industrial.Universidad del Valle. (10 de marzo de 2020). Especialización en Gestión de la Innovación Tecnológica. Cali, Colombia. http://industrial.univalle.edu.co/index.php/programas-academicos/programas-postgrado/especializacion-en-gestion-de-la-innovacion-tecnologica.Educational MarketingMarketing MixServicesMarketing MixMarketing EducativoServiciosORIGINAL1113649353.2020.pdf1113649353.2020.pdfapplication/pdf1035503https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/78376/1/1113649353.2020.pdf21518aad357ec8b2ba1c0902d57a2a91MD51LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-83895https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/78376/2/license.txte2f63a891b6ceb28c3078128251851bfMD52CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8701https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/78376/3/license_rdf42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708cMD53THUMBNAIL1113649353.2020.pdf.jpg1113649353.2020.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4088https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/78376/4/1113649353.2020.pdf.jpg4338cc582581559bf300438b2448c52cMD54unal/78376oai:repositorio.unal.edu.co:unal/783762024-07-23 23:34:24.949Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.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 |