Plan de mercadeo para la maestría en ingeniería agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia sede Palmira

The purpose of this document is to design a Marketing Plan for the promotion of the master's program in agribusiness of the National University of Colombia, Palmira headquarters, to develop this structure some aspects related to the research topic are raised, then the problem is described and f...

Full description

Autores:
Becerra Betancourt, Andres Felipe
Tipo de recurso:
Informe
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/78376
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/78376
Palabra clave:
Educational Marketing
Marketing Mix
Services
Marketing Mix
Marketing Educativo
Servicios
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id UNACIONAL2_01bab7219eef9ebc2ca89c7fff5b1fc9
oai_identifier_str oai:repositorio.unal.edu.co:unal/78376
network_acronym_str UNACIONAL2
network_name_str Universidad Nacional de Colombia
repository_id_str
dc.title.spa.fl_str_mv Plan de mercadeo para la maestría en ingeniería agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia sede Palmira
title Plan de mercadeo para la maestría en ingeniería agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia sede Palmira
spellingShingle Plan de mercadeo para la maestría en ingeniería agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia sede Palmira
Educational Marketing
Marketing Mix
Services
Marketing Mix
Marketing Educativo
Servicios
title_short Plan de mercadeo para la maestría en ingeniería agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia sede Palmira
title_full Plan de mercadeo para la maestría en ingeniería agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia sede Palmira
title_fullStr Plan de mercadeo para la maestría en ingeniería agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia sede Palmira
title_full_unstemmed Plan de mercadeo para la maestría en ingeniería agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia sede Palmira
title_sort Plan de mercadeo para la maestría en ingeniería agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia sede Palmira
dc.creator.fl_str_mv Becerra Betancourt, Andres Felipe
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv Cajigas Romero, Margot
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Becerra Betancourt, Andres Felipe
dc.contributor.researchgroup.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia- Sede Palmira, Profesionales en ingenieria
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv Educational Marketing
Marketing Mix
Services
topic Educational Marketing
Marketing Mix
Services
Marketing Mix
Marketing Educativo
Servicios
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv Marketing Mix
Marketing Educativo
Servicios
description The purpose of this document is to design a Marketing Plan for the promotion of the master's program in agribusiness of the National University of Colombia, Palmira headquarters, to develop this structure some aspects related to the research topic are raised, then the problem is described and formulated; setting a general objective and specific objectives. By means of a bibliographic analysis the referential framework will be proposed, establishing a scope and defining the limits of the work by means of a quantitative methodology, the internal and external analysis and diagnosis will be carried out; Subsequently, select strategies and an action plan to finally reach some recommendations and conclusions regarding the project.
publishDate 2020
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv 2020-09-03T20:43:33Z
dc.date.available.spa.fl_str_mv 2020-09-03T20:43:33Z
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2020-06-30
dc.type.spa.fl_str_mv Documento de trabajo
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_8042
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/workingPaper
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_93fc
dc.type.content.spa.fl_str_mv Text
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv http://purl.org/redcol/resource_type/WP
format http://purl.org/coar/resource_type/c_93fc
status_str acceptedVersion
dc.identifier.citation.spa.fl_str_mv Máster, Becerra A. F. (2020). PLAN DE MERCADEO PARA LA MAESTRÍA EN INGENIERÍA AGROINDUSTRIAL DE LA UNIVERSIDAD NACIONAL DE COLOMBIA SEDE PALMIRA
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/78376
identifier_str_mv Máster, Becerra A. F. (2020). PLAN DE MERCADEO PARA LA MAESTRÍA EN INGENIERÍA AGROINDUSTRIAL DE LA UNIVERSIDAD NACIONAL DE COLOMBIA SEDE PALMIRA
url https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/78376
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.references.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia. (24 de agosto de 2020). Historial de estudiantes inscritos para maestría en la Universidad Nacional- sede Palmira. http://estadisticas.unal.edu.co/menu-principal/cifras-sedes/palmira/
Universidad Nacional de Colombia. (24 de agosto de 2020). Demanda de posgrados según área de conocimiento en la Universidad Nacional- sede Palmira. http://estadisticas.unal.edu.co/menu-principal/cifras-sedes/palmira/
American Marketing Association. (10 marzo de 2020). Definitions of Marketing. https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/
Camacho, J. (2008). Marketing de servicios.
Departamento Administrativo Nacional de Estadística. (2019). Resultados Censo Nacional de Población y Vivienda 2018 Cali, Valle del Cauca. https://www.dane.gov.co/files/censo2018/informacion-tecnica/presentaciones-territorio/190711-CNPV-presentacion-valle.pdf
Departamento de planeación nacional. (10 marzo de 2020). Plan Nacional de Desarrollo 2018 – 2020. https://www.dnp.gov.co/DNPN/Paginas/Plan-Nacional-de-Desarrollo.aspx
Departamento Administrativo de Planeación. (2019). Cali en cifras 2018-2019. Alcaldía de Santiago de Cali. Cali, Colombia.
Espinosa, J. (2000). Mercadotecnia de servicios, 1997(199), 75–90.
Grönroos, C. (1978). A Service-Oriented Approach to marketing of sevices. European Journal of Marketing.
Grönroos, C. (1994). Marketing y gestión de servicios. Editorial Diaz de santos. Madrid, España.
Pastor, J. (s.f.). Introducción al marketing. Páginas 1–16. http://www.japastor.com
Kotler, P. (2000). Dirección de Marketing. Editorial Prince Hall. México.
Kotler, P. (2001). Dirección de mercadotecnia. Pearson Education. E.E.U.U.
Kotler, P. (2008). Las P ´ s de Mercadeo Algunas precisiones.
Koontz, H. & Heinz, W. (2008). Administración una perspectiva global, 12 edicion. McGraw-Hill Interamericana. D.F México.
Kotler, P. & Amstrong, G. (2008). Fundamentos de marketing. 8 edición. Pearson Educacion - Prentice Hall. México.
Kotler, P. & Amstrong, G. (2009) Study Guide: Principles of Marketing. 13. edicion. Prentice Hall. USA.
Kotler, P. & Keller, L. (2006). Dirección de marketing. 12 edición. Pearson Educacion - Prentice Hall, México.
Kotler, P; Kartajaya H. & Setiawan I. (2010). Marketing 3.0: Cómo atraer a los clientes con un marketing basado en valores. 1 edición. Wiley & Sons Inc. Nueva Jersey, EE. UU.
Lamb, C; Hair, J & Carl, D. (2006). Fundamentos de Marketing. 8 edición. Cengage Learning. México.
Máster, D. & Herrera, L. (2015). Propuesta de innovación de un Plan de Marketing para el Nuevo Colegio del Prado, Paginas 1–84.
Martínez, J. (2001). Introducción al marketing educativo. Ediciones Uninorte. Colombia.
Magro, C. (S.F.). Marketing educativo Marketing educativo.
Ministerio de Educación Nacional. (10 de marzo de 2020). Estadísticas y bases de datos. https://www.mineducacion.gov.co/sistemasinfo/Informacion-a-la mano/212400:Estadisticas
Modelo, E; Ricardo, M; Díaz, O., Emilio, P. & Rangel, S. (2010). La gestión de las organizaciones de educación superior education organizations management in colombia: migme model na colômbia: o modelo migme. Paginas. 107–136.
Universidad ICESI. (10 de marzo de 2020). Maestría en Ingeniería Industrial con concentración en Operaciones y Servicios. Cali, Colombia. https://www.icesi.edu.co/facultad-ingenieria/maestria-en-ingenieria-industrial-con-concentracion-en-operaciones-y-servicios.
Universidad ICESI. (10 de marzo de 2020). Especialización en Calidad para la Competitividad. Cali, Colombia. https://www.icesi.edu.co/facultad-ingenieria/especializacion-en-calidad-para-la-competitividad.
Universidad Nacional de Colombia. (10 de marzo de 2020). Maestría en Ingeniería Agroindustrial. Palmira, Colombia. https://www.palmira.unal.edu.co/MscIngAgroindustrial/
Universidad Santiago de Cali. (10 de marzo de 2020). Maestría en Ingeniería Industrial. Cali, Colombia. https://posgrados.usc.edu.co/index.php/maestrias/presencial/facultad-de-ingenieria/maestria-en-ingenieria-industrial/itemlist/category/86-maestria-en-ingenieria-industrial.
Universidad Santiago de Cali. (10 de marzo de 2020). Especialización en Gerencia de Operaciones. Cali, Colombia. https://posgrados.usc.edu.co/index.php/especializaciones/presencial/facultad-de-ingenieria/especializacion-en-gerencia-de-operaciones.
Universidad de San Buenaventura de Cali. (10 de marzo de 2020). Especialización en Gestión de Plantas Industriales. Cali, Colombia. https://www.usbcali.edu.co/posgrados/ingenieria/especializaciones/gestion-plantas-industriales
Universidad del Valle. (10 de marzo de 2020). Maestría en Ingeniería: Énfasis Ingeniería Industrial. Cali, Colombia. http://industrial.univalle.edu.co/maestria-en-ingenieria-industrial.
Universidad del Valle. (10 de marzo de 2020). Especialización en Gestión de la Innovación Tecnológica. Cali, Colombia. http://industrial.univalle.edu.co/index.php/programas-academicos/programas-postgrado/especializacion-en-gestion-de-la-innovacion-tecnologica.
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.license.spa.fl_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.rights.spa.spa.fl_str_mv Acceso abierto
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
Acceso abierto
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.extent.spa.fl_str_mv 70
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.program.spa.fl_str_mv Palmira - Ingeniería y Administración - Maestría en Administración
dc.publisher.department.spa.fl_str_mv Maestría en Administración
dc.publisher.branch.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia - Sede Palmira
institution Universidad Nacional de Colombia
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/78376/1/1113649353.2020.pdf
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/78376/2/license.txt
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/78376/3/license_rdf
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/78376/4/1113649353.2020.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv 21518aad357ec8b2ba1c0902d57a2a91
e2f63a891b6ceb28c3078128251851bf
42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c
4338cc582581559bf300438b2448c52c
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia
repository.mail.fl_str_mv repositorio_nal@unal.edu.co
_version_ 1814089190290227200
spelling Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de ColombiaAcceso abiertohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Cajigas Romero, Margot6c8d6621-98ea-4d00-bd9c-ce5f753f0400Becerra Betancourt, Andres Felipe483bcfc3-b314-4e16-ac5a-da47eea9e3d8Universidad Nacional de Colombia- Sede Palmira, Profesionales en ingenieria2020-09-03T20:43:33Z2020-09-03T20:43:33Z2020-06-30Máster, Becerra A. F. (2020). PLAN DE MERCADEO PARA LA MAESTRÍA EN INGENIERÍA AGROINDUSTRIAL DE LA UNIVERSIDAD NACIONAL DE COLOMBIA SEDE PALMIRAhttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/78376The purpose of this document is to design a Marketing Plan for the promotion of the master's program in agribusiness of the National University of Colombia, Palmira headquarters, to develop this structure some aspects related to the research topic are raised, then the problem is described and formulated; setting a general objective and specific objectives. By means of a bibliographic analysis the referential framework will be proposed, establishing a scope and defining the limits of the work by means of a quantitative methodology, the internal and external analysis and diagnosis will be carried out; Subsequently, select strategies and an action plan to finally reach some recommendations and conclusions regarding the project.El propósito de este documento fue diseñar un Plan de Mercadeo para la promoción del programa de maestría en Ingeniería Agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia – Sede Palmira. Para desarrollar esta estructura se plantean unos antecedentes respecto al tema de investigación, posteriormente se describe y formula el problema; estableciendo un objetivo general y los objetivos específicos. Por medio de un análisis bibliográfico se plantea el marco referencial, planteando un alcance y definiendo los límites del trabajo por medio de una metodología cuantitativa, se realiza el análisis y diagnóstico interno y externo; posteriormente se desarrollan estrategias y un plan de acciones para, finalmente, llegar a unas recomendaciones y conclusiones respecto al proyecto.PLAN DE MERCADEO PARA LA MAESTRÍA EN INGENIERÍA AGROINDUSTRIAL DE LA UNIVERSIDAD NACIONAL DE COLOMBIA SEDE PALMIRAMaestría70application/pdfspaPlan de mercadeo para la maestría en ingeniería agroindustrial de la Universidad Nacional de Colombia sede PalmiraDocumento de trabajoinfo:eu-repo/semantics/workingPaperinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_93fchttp://purl.org/coar/resource_type/c_8042Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/WPPalmira - Ingeniería y Administración - Maestría en AdministraciónMaestría en AdministraciónUniversidad Nacional de Colombia - Sede PalmiraUniversidad Nacional de Colombia. (24 de agosto de 2020). Historial de estudiantes inscritos para maestría en la Universidad Nacional- sede Palmira. http://estadisticas.unal.edu.co/menu-principal/cifras-sedes/palmira/Universidad Nacional de Colombia. (24 de agosto de 2020). Demanda de posgrados según área de conocimiento en la Universidad Nacional- sede Palmira. http://estadisticas.unal.edu.co/menu-principal/cifras-sedes/palmira/American Marketing Association. (10 marzo de 2020). Definitions of Marketing. https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/Camacho, J. (2008). Marketing de servicios.Departamento Administrativo Nacional de Estadística. (2019). Resultados Censo Nacional de Población y Vivienda 2018 Cali, Valle del Cauca. https://www.dane.gov.co/files/censo2018/informacion-tecnica/presentaciones-territorio/190711-CNPV-presentacion-valle.pdfDepartamento de planeación nacional. (10 marzo de 2020). Plan Nacional de Desarrollo 2018 – 2020. https://www.dnp.gov.co/DNPN/Paginas/Plan-Nacional-de-Desarrollo.aspxDepartamento Administrativo de Planeación. (2019). Cali en cifras 2018-2019. Alcaldía de Santiago de Cali. Cali, Colombia.Espinosa, J. (2000). Mercadotecnia de servicios, 1997(199), 75–90.Grönroos, C. (1978). A Service-Oriented Approach to marketing of sevices. European Journal of Marketing.Grönroos, C. (1994). Marketing y gestión de servicios. Editorial Diaz de santos. Madrid, España.Pastor, J. (s.f.). Introducción al marketing. Páginas 1–16. http://www.japastor.comKotler, P. (2000). Dirección de Marketing. Editorial Prince Hall. México.Kotler, P. (2001). Dirección de mercadotecnia. Pearson Education. E.E.U.U.Kotler, P. (2008). Las P ´ s de Mercadeo Algunas precisiones.Koontz, H. & Heinz, W. (2008). Administración una perspectiva global, 12 edicion. McGraw-Hill Interamericana. D.F México.Kotler, P. & Amstrong, G. (2008). Fundamentos de marketing. 8 edición. Pearson Educacion - Prentice Hall. México.Kotler, P. & Amstrong, G. (2009) Study Guide: Principles of Marketing. 13. edicion. Prentice Hall. USA.Kotler, P. & Keller, L. (2006). Dirección de marketing. 12 edición. Pearson Educacion - Prentice Hall, México.Kotler, P; Kartajaya H. & Setiawan I. (2010). Marketing 3.0: Cómo atraer a los clientes con un marketing basado en valores. 1 edición. Wiley & Sons Inc. Nueva Jersey, EE. UU.Lamb, C; Hair, J & Carl, D. (2006). Fundamentos de Marketing. 8 edición. Cengage Learning. México.Máster, D. & Herrera, L. (2015). Propuesta de innovación de un Plan de Marketing para el Nuevo Colegio del Prado, Paginas 1–84.Martínez, J. (2001). Introducción al marketing educativo. Ediciones Uninorte. Colombia.Magro, C. (S.F.). Marketing educativo Marketing educativo.Ministerio de Educación Nacional. (10 de marzo de 2020). Estadísticas y bases de datos. https://www.mineducacion.gov.co/sistemasinfo/Informacion-a-la mano/212400:EstadisticasModelo, E; Ricardo, M; Díaz, O., Emilio, P. & Rangel, S. (2010). La gestión de las organizaciones de educación superior education organizations management in colombia: migme model na colômbia: o modelo migme. Paginas. 107–136.Universidad ICESI. (10 de marzo de 2020). Maestría en Ingeniería Industrial con concentración en Operaciones y Servicios. Cali, Colombia. https://www.icesi.edu.co/facultad-ingenieria/maestria-en-ingenieria-industrial-con-concentracion-en-operaciones-y-servicios.Universidad ICESI. (10 de marzo de 2020). Especialización en Calidad para la Competitividad. Cali, Colombia. https://www.icesi.edu.co/facultad-ingenieria/especializacion-en-calidad-para-la-competitividad.Universidad Nacional de Colombia. (10 de marzo de 2020). Maestría en Ingeniería Agroindustrial. Palmira, Colombia. https://www.palmira.unal.edu.co/MscIngAgroindustrial/Universidad Santiago de Cali. (10 de marzo de 2020). Maestría en Ingeniería Industrial. Cali, Colombia. https://posgrados.usc.edu.co/index.php/maestrias/presencial/facultad-de-ingenieria/maestria-en-ingenieria-industrial/itemlist/category/86-maestria-en-ingenieria-industrial.Universidad Santiago de Cali. (10 de marzo de 2020). Especialización en Gerencia de Operaciones. Cali, Colombia. https://posgrados.usc.edu.co/index.php/especializaciones/presencial/facultad-de-ingenieria/especializacion-en-gerencia-de-operaciones.Universidad de San Buenaventura de Cali. (10 de marzo de 2020). Especialización en Gestión de Plantas Industriales. Cali, Colombia. https://www.usbcali.edu.co/posgrados/ingenieria/especializaciones/gestion-plantas-industrialesUniversidad del Valle. (10 de marzo de 2020). Maestría en Ingeniería: Énfasis Ingeniería Industrial. Cali, Colombia. http://industrial.univalle.edu.co/maestria-en-ingenieria-industrial.Universidad del Valle. (10 de marzo de 2020). Especialización en Gestión de la Innovación Tecnológica. Cali, Colombia. http://industrial.univalle.edu.co/index.php/programas-academicos/programas-postgrado/especializacion-en-gestion-de-la-innovacion-tecnologica.Educational MarketingMarketing MixServicesMarketing MixMarketing EducativoServiciosORIGINAL1113649353.2020.pdf1113649353.2020.pdfapplication/pdf1035503https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/78376/1/1113649353.2020.pdf21518aad357ec8b2ba1c0902d57a2a91MD51LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-83895https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/78376/2/license.txte2f63a891b6ceb28c3078128251851bfMD52CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8701https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/78376/3/license_rdf42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708cMD53THUMBNAIL1113649353.2020.pdf.jpg1113649353.2020.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4088https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/78376/4/1113649353.2020.pdf.jpg4338cc582581559bf300438b2448c52cMD54unal/78376oai:repositorio.unal.edu.co:unal/783762024-07-23 23:34:24.949Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.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