Evaluación de la efectividad del merchandising visual en el punto de venta para un chocolate de mesa marca propia en un superete de la ciudad de Bucaramanga

Bajo la premisa de que el merchandising visual, se constituye como un elemento clave de comunicación de marketing en el punto de venta para influir en el proceso de toma de decisiones del consumidor e inducirlo a la compra de la manera más rentable, parte la idea de llevar a cabo un cuasi experiment...

Full description

Autores:
Rueda Nieto, Johanna María
Macareo Murillo, María Fernanda
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2011
Institución:
Universidad Autónoma de Bucaramanga - UNAB
Repositorio:
Repositorio UNAB
Idioma:
spa
OAI Identifier:
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Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/20.500.12749/18976
Palabra clave:
Market engineering
Visual Merchandising
Consumer
Decision making
Sale promotion
Advertising
Marketing analysis
Sales techniques
Merchandise display
Ingeniería de mercados
Promoción de ventas
Publicidad
Análisis de mercadeo
Técnicas de ventas
Exhibición de mercancías
Merchandising visual
Consumidor
Toma de decisiones
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Taking into account that in practice, the current reality of the retail market in Colombia reflects an implementation of visual merchandising techniques, not very significant compared to the implementation given in the markets of other countries, and that specifically in the case of products with own brands merchandising actions are really limited and rarely visible, it is interesting to take an own brand product as a reference to identify if, with the minimum use of advertising pieces or promotional actions, the opportunity to improve the profitability of both the manufacturer and the manufacturer is wasted. like the dealer. In conclusion, this study aims to provide manufacturers and distributors in the retail market, specifically small or super supermarkets, primary information on the effectiveness of the current implementation of visual merchandising techniques to induce the purchase of their products, and in Based on this, strategic suggestions to carry out future communication campaigns, directing profitability within the points of sale.Modalidad Presencialapplication/pdfspahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/Abierto (Texto Completo)Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombiahttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Evaluación de la efectividad del merchandising visual en el punto de venta para un chocolate de mesa marca propia en un superete de la ciudad de BucaramangaEvaluation of the effectiveness of visual merchandising at the point of sale for a private brand table chocolate in a supermarket in the city of BucaramangaIngeniero de MercadosUniversidad Autónoma de Bucaramanga UNABFacultad IngenieríaPregrado Ingeniería de Mercadosinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de Gradohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1finfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionhttp://purl.org/redcol/resource_type/TPMarket engineeringVisual MerchandisingConsumerDecision makingSale promotionAdvertisingMarketing analysisSales techniquesMerchandise displayIngeniería de mercadosPromoción de ventasPublicidadAnálisis de mercadeoTécnicas de ventasExhibición de mercancíasMerchandising visualConsumidorToma de decisionesBorja, R. 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