Diseño para un city gate de un municipio intermedio Colombiano de tercera categoría
Dado el aumento de requerimientos para suministro de gas natural como sustituto a otros combustibles en múltiples municipios del territorio colombiano y al aumento en las capacidades de transporte del Sistema Nacional de Gasoductos, se hace necesaria la evaluación de proyectos para interconexión y c...
- Autores:
-
Ortiz Iregui, Juan Carlos
- Tipo de recurso:
- http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce
- Fecha de publicación:
- 2016
- Institución:
- Universidad Industrial de Santander
- Repositorio:
- Repositorio UIS
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:noesis.uis.edu.co:20.500.14071/34186
- Palabra clave:
- City-Gate
Estación De Regulación Y Medición
Medición
Control De Presión
Fiscalización.
Given the increased requirements for natural gas supply as a substitute for other fuels in many municipalities of Colombia and the increase in transport capacity of the National Gas Pipeline System
it is necessary the evaluation of interconnection projects and creating distribution gas networks in populations close to Colombian gas pipe network system. On the other hand
the most common fuels used on vehicles are gasoline and diesel
even when there are cheaper alternatives such as natural gas. With the high cost of liquid fuels
installing compressed natural gas fueling stations it’s a highly beneficial option for vehicle users. Conceptual and Basic Engineering designs allow a clearer view and an adjusted budget to the necessary costs for project construction. That is why the development of this monograph aims to accomplish basic equipment and instruments engineering designs
required in a city-gate construction for gas supply to municipalities of no more than 50.000 people. The designs include piping and instrumentation diagrams (P&IDs) as well as Equipment and Instruments Data Sheets. With these designs it could be made a relatively small deviation budget and in less time for financial evaluations and to obtain or not viabilities for gas interconnection.
- Rights
- License
- Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
id |
UISANTADR2_e90829eb4f9f2cc99886ea2a015f6390 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:noesis.uis.edu.co:20.500.14071/34186 |
network_acronym_str |
UISANTADR2 |
network_name_str |
Repositorio UIS |
repository_id_str |
|
dc.title.none.fl_str_mv |
Diseño para un city gate de un municipio intermedio Colombiano de tercera categoría |
dc.title.english.none.fl_str_mv |
City-Gate, Pressure Regulation And Measurement Station, Pressure Control, Audit. |
title |
Diseño para un city gate de un municipio intermedio Colombiano de tercera categoría |
spellingShingle |
Diseño para un city gate de un municipio intermedio Colombiano de tercera categoría City-Gate Estación De Regulación Y Medición Medición Control De Presión Fiscalización. Given the increased requirements for natural gas supply as a substitute for other fuels in many municipalities of Colombia and the increase in transport capacity of the National Gas Pipeline System it is necessary the evaluation of interconnection projects and creating distribution gas networks in populations close to Colombian gas pipe network system. On the other hand the most common fuels used on vehicles are gasoline and diesel even when there are cheaper alternatives such as natural gas. With the high cost of liquid fuels installing compressed natural gas fueling stations it’s a highly beneficial option for vehicle users. Conceptual and Basic Engineering designs allow a clearer view and an adjusted budget to the necessary costs for project construction. That is why the development of this monograph aims to accomplish basic equipment and instruments engineering designs required in a city-gate construction for gas supply to municipalities of no more than 50.000 people. The designs include piping and instrumentation diagrams (P&IDs) as well as Equipment and Instruments Data Sheets. With these designs it could be made a relatively small deviation budget and in less time for financial evaluations and to obtain or not viabilities for gas interconnection. |
title_short |
Diseño para un city gate de un municipio intermedio Colombiano de tercera categoría |
title_full |
Diseño para un city gate de un municipio intermedio Colombiano de tercera categoría |
title_fullStr |
Diseño para un city gate de un municipio intermedio Colombiano de tercera categoría |
title_full_unstemmed |
Diseño para un city gate de un municipio intermedio Colombiano de tercera categoría |
title_sort |
Diseño para un city gate de un municipio intermedio Colombiano de tercera categoría |
dc.creator.fl_str_mv |
Ortiz Iregui, Juan Carlos |
dc.contributor.advisor.none.fl_str_mv |
Meneses Florez, Jorge Enrique |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Ortiz Iregui, Juan Carlos |
dc.subject.none.fl_str_mv |
City-Gate Estación De Regulación Y Medición Medición Control De Presión Fiscalización. |
topic |
City-Gate Estación De Regulación Y Medición Medición Control De Presión Fiscalización. Given the increased requirements for natural gas supply as a substitute for other fuels in many municipalities of Colombia and the increase in transport capacity of the National Gas Pipeline System it is necessary the evaluation of interconnection projects and creating distribution gas networks in populations close to Colombian gas pipe network system. On the other hand the most common fuels used on vehicles are gasoline and diesel even when there are cheaper alternatives such as natural gas. With the high cost of liquid fuels installing compressed natural gas fueling stations it’s a highly beneficial option for vehicle users. Conceptual and Basic Engineering designs allow a clearer view and an adjusted budget to the necessary costs for project construction. That is why the development of this monograph aims to accomplish basic equipment and instruments engineering designs required in a city-gate construction for gas supply to municipalities of no more than 50.000 people. The designs include piping and instrumentation diagrams (P&IDs) as well as Equipment and Instruments Data Sheets. With these designs it could be made a relatively small deviation budget and in less time for financial evaluations and to obtain or not viabilities for gas interconnection. |
dc.subject.keyword.none.fl_str_mv |
Given the increased requirements for natural gas supply as a substitute for other fuels in many municipalities of Colombia and the increase in transport capacity of the National Gas Pipeline System it is necessary the evaluation of interconnection projects and creating distribution gas networks in populations close to Colombian gas pipe network system. On the other hand the most common fuels used on vehicles are gasoline and diesel even when there are cheaper alternatives such as natural gas. With the high cost of liquid fuels installing compressed natural gas fueling stations it’s a highly beneficial option for vehicle users. Conceptual and Basic Engineering designs allow a clearer view and an adjusted budget to the necessary costs for project construction. That is why the development of this monograph aims to accomplish basic equipment and instruments engineering designs required in a city-gate construction for gas supply to municipalities of no more than 50.000 people. The designs include piping and instrumentation diagrams (P&IDs) as well as Equipment and Instruments Data Sheets. With these designs it could be made a relatively small deviation budget and in less time for financial evaluations and to obtain or not viabilities for gas interconnection. |
description |
Dado el aumento de requerimientos para suministro de gas natural como sustituto a otros combustibles en múltiples municipios del territorio colombiano y al aumento en las capacidades de transporte del Sistema Nacional de Gasoductos, se hace necesaria la evaluación de proyectos para interconexión y creación de redes de distribución de gas en las poblaciones que se encuentran cercanas a la red de gasoductos colombianos. Por otra parte, los combustibles más usados para el transporte vehicular son la gasolina o diesel, existiendo otras alternativas más económicas como el gas natural. Con el alto costo de los combustibles líquidos para vehículos, instalar estaciones de servicio de gas natural vehicular comprimido, es una opción sumamente beneficiosa para los usuarios. Los diseños de Ingenierías Conceptuales y Básicas, permiten tener un panorama más claro y presupuestos más ajustados a los costos necesarios para la evaluación y posterior construcción del proyecto. Es por esto que se pretende con el desarrollo de esta monografía, realizar diseños básicos de ingeniería de equipos e instrumentos requeridos en la construcción de un city-gate para el suministro de gas a poblaciones de no más de 50.000 habitantes. Los diseños cuentan con diagramas de tubería e instrumentación (P&ID’s) así como con Hojas de Datos tanto para los equipos como para la instrumentación. Con estos diseños se podría realizar un presupuesto de forma rápida y con una desviación relativamente pequeña, para realizar evaluaciones financieras y obtener así viabilidades o no de los proyectos de interconexión de municipios. |
publishDate |
2016 |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2016 2024-03-03T22:35:12Z |
dc.date.created.none.fl_str_mv |
2016 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2016 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-03-03T22:35:12Z |
dc.type.local.none.fl_str_mv |
Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado |
dc.type.hasversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.type.coar.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce |
format |
http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/34186 |
dc.identifier.instname.none.fl_str_mv |
Universidad Industrial de Santander |
dc.identifier.reponame.none.fl_str_mv |
Universidad Industrial de Santander |
dc.identifier.repourl.none.fl_str_mv |
https://noesis.uis.edu.co |
url |
https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/34186 https://noesis.uis.edu.co |
identifier_str_mv |
Universidad Industrial de Santander |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.rights.none.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.license.none.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) |
dc.rights.uri.none.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
dc.rights.creativecommons.none.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0) |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0) http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Industrial de Santander |
dc.publisher.faculty.none.fl_str_mv |
Facultad de Ingenierías Fisicoquímicas |
dc.publisher.program.none.fl_str_mv |
Especialización en Ingeniería del Gas |
dc.publisher.school.none.fl_str_mv |
Escuela de Ingeniería de Petróleos |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Industrial de Santander |
institution |
Universidad Industrial de Santander |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/f992421f-5845-40fb-816e-5671345710ef/download https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/1ce38e75-2670-4501-9d12-a0f1e34f6d97/download https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/5a473d11-f430-45e1-8e39-bcd5e9f80b46/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
26d4264ea865a8825b1c7377e9292ccc 6c4d31ee29948e175609a13a2991791e 1c41431095adef8f2780d89d400dd578 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
DSpace at UIS |
repository.mail.fl_str_mv |
noesis@uis.edu.co |
_version_ |
1814095222506782720 |
spelling |
Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Meneses Florez, Jorge EnriqueOrtiz Iregui, Juan Carlos2024-03-03T22:35:12Z20162024-03-03T22:35:12Z20162016https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/34186Universidad Industrial de SantanderUniversidad Industrial de Santanderhttps://noesis.uis.edu.coDado el aumento de requerimientos para suministro de gas natural como sustituto a otros combustibles en múltiples municipios del territorio colombiano y al aumento en las capacidades de transporte del Sistema Nacional de Gasoductos, se hace necesaria la evaluación de proyectos para interconexión y creación de redes de distribución de gas en las poblaciones que se encuentran cercanas a la red de gasoductos colombianos. Por otra parte, los combustibles más usados para el transporte vehicular son la gasolina o diesel, existiendo otras alternativas más económicas como el gas natural. Con el alto costo de los combustibles líquidos para vehículos, instalar estaciones de servicio de gas natural vehicular comprimido, es una opción sumamente beneficiosa para los usuarios. Los diseños de Ingenierías Conceptuales y Básicas, permiten tener un panorama más claro y presupuestos más ajustados a los costos necesarios para la evaluación y posterior construcción del proyecto. Es por esto que se pretende con el desarrollo de esta monografía, realizar diseños básicos de ingeniería de equipos e instrumentos requeridos en la construcción de un city-gate para el suministro de gas a poblaciones de no más de 50.000 habitantes. Los diseños cuentan con diagramas de tubería e instrumentación (P&ID’s) así como con Hojas de Datos tanto para los equipos como para la instrumentación. Con estos diseños se podría realizar un presupuesto de forma rápida y con una desviación relativamente pequeña, para realizar evaluaciones financieras y obtener así viabilidades o no de los proyectos de interconexión de municipios.EspecializaciónEspecialista en Ingeniería del GasCity gate design for a third category intermediate colombian municipality.application/pdfspaUniversidad Industrial de SantanderFacultad de Ingenierías FisicoquímicasEspecialización en Ingeniería del GasEscuela de Ingeniería de PetróleosCity-GateEstación De Regulación Y MediciónMediciónControl De PresiónFiscalización.Given the increased requirements for natural gas supply as a substitute for other fuels in many municipalities of Colombia and the increase in transport capacity of the National Gas Pipeline Systemit is necessary the evaluation of interconnection projects and creating distribution gas networks in populations close to Colombian gas pipe network system. On the other handthe most common fuels used on vehicles are gasoline and dieseleven when there are cheaper alternatives such as natural gas. With the high cost of liquid fuelsinstalling compressed natural gas fueling stations it’s a highly beneficial option for vehicle users. Conceptual and Basic Engineering designs allow a clearer view and an adjusted budget to the necessary costs for project construction. That is why the development of this monograph aims to accomplish basic equipment and instruments engineering designsrequired in a city-gate construction for gas supply to municipalities of no more than 50.000 people. The designs include piping and instrumentation diagrams (P&IDs) as well as Equipment and Instruments Data Sheets. With these designs it could be made a relatively small deviation budget and in less time for financial evaluations and to obtain or not viabilities for gas interconnection.Diseño para un city gate de un municipio intermedio Colombiano de tercera categoríaCity-Gate, Pressure Regulation And Measurement Station, Pressure Control, Audit.Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregradohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcceORIGINALCarta de autorización.pdfapplication/pdf421260https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/f992421f-5845-40fb-816e-5671345710ef/download26d4264ea865a8825b1c7377e9292cccMD51Documento.pdfapplication/pdf8917593https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/1ce38e75-2670-4501-9d12-a0f1e34f6d97/download6c4d31ee29948e175609a13a2991791eMD52Nota de proyecto.pdfapplication/pdf395127https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/5a473d11-f430-45e1-8e39-bcd5e9f80b46/download1c41431095adef8f2780d89d400dd578MD5320.500.14071/34186oai:noesis.uis.edu.co:20.500.14071/341862024-03-03 17:35:13.007http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/open.accesshttps://noesis.uis.edu.coDSpace at UISnoesis@uis.edu.co |