Evolución de los parámetros geométricos de diseño en puentes construidos con voladizos sucesivos in situ

Cast-in-place bridges built using the cantilever method have been studied and evaluated. Also the theories used for their pre-dimensioning from 1978 to the present were compared, like the evolution of its design. The data were collected and obtained of transverse and longitudinal sections of 124 cas...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2016
Institución:
Universidad Industrial de Santander
Repositorio:
Repositorio UIS
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:noesis.uis.edu.co:20.500.14071/8341
Acceso en línea:
https://revistas.uis.edu.co/index.php/revistauisingenierias/article/view/5869
https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/8341
Palabra clave:
Bridge
balanced cantilever method
pre-dimensioning
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puentes
voladizos sucesivos
predimensionamiento
análisis estadístico
diseño óptimo
Rights
openAccess
License
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