Useful Ideas when Taking Songs to a Class
ABSTRACT: This article gives some basic ideas when teaching English with songs and also somereasons why EFL teachers take songs to class. It addresses two important issues whenteaching with songs: selection of songs and preparation of tasks, examples for eachkind of task are given. This paper recomm...
- Autores:
-
Lopera Medina, Sergio Alonso
- Tipo de recurso:
- Article of investigation
- Fecha de publicación:
- 2003
- Institución:
- Universidad de Antioquia
- Repositorio:
- Repositorio UdeA
- Idioma:
- eng
- OAI Identifier:
- oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/15022
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10495/15022
- Palabra clave:
- Language instruction
Teaching methods
Enseñanza de idiomas
Método de enseñanza
English language teaching
Song (Teaching method)
http://vocabularies.unesco.org/thesaurus/concept59
http://vocabularies.unesco.org/thesaurus/concept83
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial-CompartirIgual 2.5 Colombia (CC BY-NC-SA 2.5 CO)
Summary: | ABSTRACT: This article gives some basic ideas when teaching English with songs and also somereasons why EFL teachers take songs to class. It addresses two important issues whenteaching with songs: selection of songs and preparation of tasks, examples for eachkind of task are given. This paper recommends a routine of designing tasks that followthe format of pre-listening activities, while-listening activities and post-listening activities.Key words: designing tasks, music, teaching EnglishEste artículo brinda algunas ideas importantes para la enseñanza de inglés con música.Da algunas razones sobre porque los profesores de inglés como lengua extranjera (EFL)llevan canciones a sus quehaceres docentes. Señala dos consideraciones importantespara tener en cuenta cuando se enseña con canciones: la selección de las canciones yla preparación de las actividades. Además, recomienda una rutina de diseño de activida-des que sigue el formato de pre, mientras y post actividades de escucha.Palabras claves: diseño de tareas, música, enseñanza de inglés.Cet article offre quelques idées importantes pour un enseignement de l’anglais en musique,et les raisons qui poussent les professeurs d’anglais langue étrangère à développerleurs savoirs-faire professionnels au niveau du chant. Sont mis en relief également deuxéléments à prendre en compte dans l’enseignement en chanson: la sélection des chansonset la préparation des activités. Enfin, voici la recommandation d’un modèle de planificationsuivant le cadre de pré-activités, déroulement des activités et post-activités.Mots clés : planification d’activités, musique, enseignement de l’anglais. |
---|