Una aproximación a la producción de sensibilidad desde las prácticas corporales. El caso de la danza SAMKYA en Medellín

ABSTRACT: We present preliminary results of a research interest in understanding how the practices help to shape the body and induce sensitivity forms of subjectivity in the contemporary subject. Specifically, we explore the dance technique considered Samkya extracotidiana body, selforiented and dir...

Full description

Autores:
Castro Carvajal, Julia Adriana
Tipo de recurso:
Article of investigation
Fecha de publicación:
2011
Institución:
Universidad de Antioquia
Repositorio:
Repositorio UdeA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/2886
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10495/2886
Palabra clave:
Sensibilidad
Subjetividades
Prácticas corporales
Sensitivity
Subjectivities
Bodily practices
Danzas orientales
Rights
openAccess
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Atribución-NoComercial-CompartirIgual 2.5 Colombia (CC BY-NC-SA 2.5 CO)
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description ABSTRACT: We present preliminary results of a research interest in understanding how the practices help to shape the body and induce sensitivity forms of subjectivity in the contemporary subject. Specifically, we explore the dance technique considered Samkya extracotidiana body, selforiented and directed only at women, which occurs aesthetic discourses and policy provisions. It’s about understanding the ways in which the participants of this practice have represented and experienced body its sensitivity, using the body as an intermediary between the self and society.
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spelling Castro Carvajal, Julia Adriana2015-08-10T14:37:33Z2015-08-10T14:37:33Z2011Castro Carvajal, J. (2011). Una aproximación a la producción de sensibilidad desde las prácticas corporales. El caso de la danza SAMKYA en Medellín. Educación Física y Deporte, 30(2), 553–560.0120-677Xhttp://hdl.handle.net/10495/28862145-5880ABSTRACT: We present preliminary results of a research interest in understanding how the practices help to shape the body and induce sensitivity forms of subjectivity in the contemporary subject. Specifically, we explore the dance technique considered Samkya extracotidiana body, selforiented and directed only at women, which occurs aesthetic discourses and policy provisions. It’s about understanding the ways in which the participants of this practice have represented and experienced body its sensitivity, using the body as an intermediary between the self and society.RESUMEN: Se presentan resultados preliminares de una investigación interesada en comprender la forma como las prácticas corporales contribuyen a configurar la sensibilidad e inducen formas de subjetividad en el sujeto contemporáneo. Específicamente, se explora la danza Samkya considerada una técnica corporal extracotidiana, orientada al autoconocimiento y dirigida solo a mujeres, en la cual tienen lugar discursos y disposiciones estético-políticas. Se trata de comprender los modos en que los participantes de esta práctica corporal han representado y experimentado su sensibilidad, sirviéndose del cuerpo como intermediario entre el yo y la sociedad.application/pdfspaUniversidad de AntioquiaGrupo de Investigación en Historia SocialColombiainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1https://purl.org/redcol/resource_type/ARTArtículo de investigaciónhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Atribución-NoComercial-CompartirIgual 2.5 Colombia (CC BY-NC-SA 2.5 CO)info:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/co/http://purl.org/coar/access_right/c_abf2https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/SensibilidadSubjetividadesPrácticas corporalesSensitivitySubjectivitiesBodily practicesDanzas orientalesUna aproximación a la producción de sensibilidad desde las prácticas corporales. 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