Cine nuestro. herramienta digital que difunde información sobre el cine independiente colombiano en la ciudad de Bogotá
Colombian indie movies is an artistic expression that has gain higher value in our country, it due to national and international successful of its feature films and also because there are more and more productors with the initiative to film this kind of movies to value our culture and history. Even...
- Autores:
-
León Sacristán, Paula Alejandra
Torres Linares, Natalia Carolina
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Colegio Mayor de Cundinamarca
- Repositorio:
- Repositorio Colegio Mayor de Cundinamarca
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unicolmayor.edu.co:unicolmayor/4883
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unicolmayor.edu.co/handle/unicolmayor/4883
- Palabra clave:
- Investigación
Proyecto
Cine independiente colombiano
Difusión
Estrategia comunicativa
Identidad Cultural
Era digital
Patrimonio fílmico
Diseño Digital y Multimedia
- Rights
- closedAccess
- License
- Derechos Reservados - Universidad Colegio Mayor de Cundinamarca 2018
id |
UCOLMAYOR2_5407335962cb38fa06c806f8a9c319b7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unicolmayor.edu.co:unicolmayor/4883 |
network_acronym_str |
UCOLMAYOR2 |
network_name_str |
Repositorio Colegio Mayor de Cundinamarca |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
Cine nuestro. herramienta digital que difunde información sobre el cine independiente colombiano en la ciudad de Bogotá |
title |
Cine nuestro. herramienta digital que difunde información sobre el cine independiente colombiano en la ciudad de Bogotá |
spellingShingle |
Cine nuestro. herramienta digital que difunde información sobre el cine independiente colombiano en la ciudad de Bogotá Investigación Proyecto Cine independiente colombiano Difusión Estrategia comunicativa Identidad Cultural Era digital Patrimonio fílmico Diseño Digital y Multimedia |
title_short |
Cine nuestro. herramienta digital que difunde información sobre el cine independiente colombiano en la ciudad de Bogotá |
title_full |
Cine nuestro. herramienta digital que difunde información sobre el cine independiente colombiano en la ciudad de Bogotá |
title_fullStr |
Cine nuestro. herramienta digital que difunde información sobre el cine independiente colombiano en la ciudad de Bogotá |
title_full_unstemmed |
Cine nuestro. herramienta digital que difunde información sobre el cine independiente colombiano en la ciudad de Bogotá |
title_sort |
Cine nuestro. herramienta digital que difunde información sobre el cine independiente colombiano en la ciudad de Bogotá |
dc.creator.fl_str_mv |
León Sacristán, Paula Alejandra Torres Linares, Natalia Carolina |
dc.contributor.advisor.none.fl_str_mv |
Uribe Pérez, Sandra Parra Vela, Andrés Felipe |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
León Sacristán, Paula Alejandra Torres Linares, Natalia Carolina |
dc.subject.lemb.none.fl_str_mv |
Investigación Proyecto |
topic |
Investigación Proyecto Cine independiente colombiano Difusión Estrategia comunicativa Identidad Cultural Era digital Patrimonio fílmico Diseño Digital y Multimedia |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Cine independiente colombiano Difusión Estrategia comunicativa Identidad Cultural Era digital Patrimonio fílmico Diseño Digital y Multimedia |
description |
Colombian indie movies is an artistic expression that has gain higher value in our country, it due to national and international successful of its feature films and also because there are more and more productors with the initiative to film this kind of movies to value our culture and history. Even though colombian cine has grown, it is darkened due to few resources for this industry. Resources could be enough for the production but are not enough for promotion and movie diffusion. According with the last Proimágenes (2017) report, of 100% of movies spectators, just 6% of them watched a Colombian movies and over this 6% only a 16% watched local featured films. As a consequence, this leave less support, our movies devaluation and also it leave losts for Colombian cinematographic industrie. In this way, the biggest problem of Colombian feature films is the promotion, because if a movie is not promoted, people can’t know about its existence or even if it is in theaters, this provoque that the movie is usually removed from theaters because is not profitable. By identifying the communicative void in relation to the main actors, the viewer and the producer due to the lack of diffusion, a design opportunity is glimpsed. For this reason, the "Cine Nuestro" project proposes the use of a digital tool to open up the possibility of broadcasting Colombian cinematographic contents in the city of Bogotá; This is done through a mixed-type project methodology (quantitative and qualitative data), which addresses the design of services with a focus on user-centered design. It concludes the importance of targeting film viewers who are motivated to see and contribute to the preservation of Colombian independent cinema, through a web page and a media strategy. In this way, "Cine Nuestro" becomes a communication bridge between the user and this type of productions, by providing interesting, attractive and timely information with the purpose of motivating users to see, know and value our cinema |
publishDate |
2019 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2019 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2022-03-25T14:19:59Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2022-03-25T14:19:59Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Trabajo de grado - Pregrado |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
https://purl.org/redcol/resource_type/TP |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.unicolmayor.edu.co/handle/unicolmayor/4883 |
dc.identifier.barcode.none.fl_str_mv |
58285 |
url |
https://repositorio.unicolmayor.edu.co/handle/unicolmayor/4883 |
identifier_str_mv |
58285 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.references.spa.fl_str_mv |
Andrade , D. (7 de Marzo de 2016). Tres barreras nacionales para el cine colombiano. elcolombiano.com. Obtenido de http://www.elcolombiano.com/cultura/cine/tres-barrerasnacionales-para-el-cine-colombiano-FF3711025 Apps Imprecindibles para cinéfilos. (22 de 08 de 2018). Obtenido de Mundo Deportivo: https://www.mundodeportivo.com/elotromundo/television/201 71210/432927019524/aplicaciones-cine.html Arcadia, R. (05 de Enero de 2017). El consumo de cine en Colombia, en niveles históricos. Obtenido de https://www.revistaarcadia.com/cine/articulo/cine-encolombia-cifras-resumen/61415 Bravo, D. (07 de Marzo de 2016). El Colombiano . Obtenido de http://www.elcolombiano.com/cultura/cine/tres-barrerasnacionales-para-el-cine-colombiano-FF3711025 Cappelleti, Sabelli, & Tenutto. (29 de Junio de 2007). ¿Se puede enseñar mejor? Acerca de la relación entre el cine y la enseñanza. Revista de Medicina y Cine, III(3), 88. Obtenido de http://revistas.usal.es/~revistas_trabajo/index.php/medicina_ y_cine/article/view/141/238 Cine Colombia. (s.f.). Caracol Radio. Obtenido de http://caracol.com.co/emisora/2018/03/12/cartagena/152085 3677_910770.htm Cinemateca Distrital. (s.f.). Obtenido de https://www.cinematecadistrital.gov.co/quienes-somos Cinestampilla. (s.f.). Obtenido de https://www.cinestampilla.com/festivales-aliados Cinestampilla. (22 de 08 de 2018). Obtenido de https://www.cinestampilla.com/quienes-somos Comisión Fílmica de Bogotá. (s.f.). Obtenido de http://www.filmingbogota.gov.co/?q=en/node/1131 Cómo se hizo 'Pequeñas Voces' . (s.f.). YouTube. Obtenido de https://www.youtube.com/watch?v=SSMQ4cMvR7k Cultura, M. d. (2014). Normas de Cine en Colombia. Cultura, M. d. (2014). Normas del Cine en Colombia Durán, E. (22 de 08 de 2018). El Tiempo. Obtenido de “Lo mejor de la alianza con Cine Colombia, y de la Ruta 90, es poder ver la alegría de los niños, que nunca han ido a cine”, El Nuevo Siglo. (10 de Diciembre de 2017). Obtenido de ¿Cuál es el panorama del cine independiente colombiano?: http://www.elnuevosiglo.com.co/articulos/12-2017-cual-es-elpanorama-del-cine-independiente-colombiano El Tiempo. (11 de Diciembre de 2003). Obtenido de https://www.eltiempo.com/archivo/documento/MAM-1045428 Falla, A. (26 de Octubre de 2015). Los 'tesoros' que guarda la memoria audiovisual del país. El Tiempo. Obtenido de https://www.eltiempo.com/archivo/documento/CMS- 16413773 Falla, Osorio, Padilla, & Ramírez. (s.f.). Fundación Patrimonio Fílmico Colombiano. (s.f.). Obtenido de https://patrimoniofilmico.org.co/mision-y-vision/ Fundación Patrimonio Fílmico Colombiano. (1 de Agosto de 2018). Obtenido de https://patrimoniofilmico.org.co/la-apropiaciondel-patrimonio-audiovisual-restaurado/ Guerrero, F. (22 de 08 de 2018). Cine Vista Blog. Obtenido de https://www.cinevistablog.com/forum-otro-gran-iniciativapara-ver-el-cine-colombiano-mas-arriesgado/ Guzmán, J. (11 de Enero de 2018). El Tiempo. Obtenido de https://www.eltiempo.com/cultura/cine-y-tv/cuales-fueron-laspeliculas-mas-taquilleras-del-2017-en-colombia-169990 Idartes. (s.f.). Obtenido de http://www.idartes.gov.co/es/areasartisticas/artes-audiovisuales/mas-informacion JUACO. (2017). PROYECCIONES DE POBLACIÓN JÓVENES 14- 28 AÑOS. Obtenido de http://obs.colombiajoven.gov.co/Observatorio/Observatorio.a spx?rpt=Buyel7PqAptVw9lwUXO_Fw== Lo encontraste: Perfil del consumidor digital en Colombia. (22 de 08 de 2018). Obtenido de http://www.loencontraste.com/noticias/comercioelectronico/perfil-del-consumidor-digital-en-colombia López, L. (03 de 08 de 2018). Publimetro. Obtenido de https://www.publimetro.co/co/entretenimiento/2018/08/03/los -mejores-cines-alternativos-disfrutar-del-septimo-arte- bogota.html Martínez, E. (s.f.). Cine y educación. Obtenido de http://educomunicacion.es/cineyeducacion/cineindependient e.htm Mejía, J. (2018 de 08 de 2018). Juancmejia. Obtenido de https://www.juancmejia.com/marketing-en-redessociales/cliente-2-0-para-tener-exito-en-las-redes-socialesconozca-16-caracteristicas-del-consumidor-2- 0/#4_El_cliente_digital_tiene_mas_poder_que_el_cliente_de l_mundo_fisico MinCultura. (2014). Normas del Cine en Colombia. MinCultura. (22 de 08 de 2018). Obtenido de http://www.mincultura.gov.co/areas/cinematografia/Paginas/ Ley-de-Cine.aspx Ministerio de cultura. (s.f.). Obtenido de http://www.mincultura.gov.co/areas/cinematografia/quienessomos/Paginas/default.aspx Ministerio de Cultura. (s.f.). Obtenido de http://www.mincultura.gov.co/areas/cinematografia/Formacio n/Paginas/default.aspx Ministerio de Cultura. (s.f.). Obtenido de http://www.mincultura.gov.co/SiteAssets/documentos/Cinem atografia/cinematografia.pdf Ministerio de Cultura. (s.f.). Obtenido de http://www.mincultura.gov.co/areas/cinematografia/Legislaci on/Documents/Cartilla%20- %20Normas%20del%20Cine%20en%20Colombia.pdf MinTIC. (s.f.). Obtenido de http://www.mintic.gov.co/portal/604/w3- propertyvalue-540.html Mutokino. (s.f.). Obtenido de http://www.mutokino.com/web/programa-4-forum Osorio, O. (1990-2010). Realidad y cine Colombiano. Medellín, Colombia: U. de Antioquia. Ospina, Y. (4 de Febrero de 2018). Tres razones por las cuales usted no ve todo el cine colombiano que debería ver. EL País.com.co. Obtenido de https://www.elpais.com.co/entretenimiento/cultura/tresrazones-por-las-cuales-usted-no-ve-todo-el-cinecolombiano-que-deberia-ver.html Padilla, S. (22 de Julio de 2017). No hay industria, pero se hace cine. El Espectador. Obtenido de https://www.elespectador.com/economia/no-hay-industriapero-se-hace-cine-articulo-704405 Pardo, A. (1998). Cinema and Society in David Puttnam. Communication & Society, XI(2), 53-90. Obtenido de https://www.unav.es/fcom/communicationsociety/es/articulo.php?art_id=143 Proimágenes. (15 de Septiembre de 2017). Obtenido de http://www.proimagenescolombia.com/secciones/cine_colom biano/cine_en_cifras/cine_cifras_listado.php Proimágenes. (22 de 08 de 2018). Obtenido de Mercado de Coproducción Señal Colombia: http://www.proimagenescolombia.com/secciones/pantalla_co lombia/breves_plantilla.php?id_noticia=5701 Proimágenes. (02 de 03 de 2018). Obtenido de http://www.proimagenescolombia.com/secciones/cine_colom biano/cine_en_cifras/cine_cifras_listado.php Proimágenes Colombia. (s.f.). Obtenido de http://www.proimagenescolombia.com/secciones/proimagen es/proimagenes.php Proyecta Señal Colombia. (s.f.). Obtenido de https://proyecta.senalcolombia.tv/mercado Raddar. (4 de Abril de 2016). Portafolio. Obtenido de http://blogs.portafolio.co/raddar/2016/04/04/el-problema-delcine-colombiano-esta-en-los-espectadores/ Ramírez, J. (Febrero de 2015). Ministerio de cultura. Obtenido de http://www.mincultura.gov.co/areas/cinematografia/publicaci ones/Documents/Cartilla%20Historia%20del%20Cine%20Co lombiano%202015.pdf Retina Latina. (s.f.). Retina Latina. Obtenido de https://www.retinalatina.org/acerca-de-retina-latina/ Retina Letina. (s.f.). Obtenido de https://www.retinalatina.org/video/los-de-siempre/ Revista Arcadia. (15 de Octubre de 2015). Obtenido de https://www.revistaarcadia.com/cine/multimedia/historiacolombia-fundacion-patrimonio-filmico-colombiano/44474 Revista Arcadia. (5 de Enero de 2017). Obtenido de https://www.revistaarcadia.com/cine/articulo/cine-en- colombia-cifras-resumen/61415 Revista DC. (7 de Octubre de 2017). Revista DC. Obtenido de http://revistadc.com/cine/noticias/salas-que-salvan-al-cineindependiente Riambau, E. (2017). El cine en la era digital. BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació(33). doi:http://dx.doi.org/10.1344/BiD2014.33.2 [Consulta: 22-08- 2018] Rubio, E. (22 de 08 de 2018). ined21. Obtenido de https://ined21.com/la-era-digital-cambio-o-revolucion/ Santos, S. E. (22 de 08 de 2018). Ministerio de Educación Nacional. Obtenido de https://www.mineducacion.gov.co/observatorio/1722/article137749.html Sensacine. (s.f.). Obtenido de http://www.sensacine.com/ SIREC. (s.f.). Ministerio de Cultura. Obtenido de http://www.mincultura.gov.co/areas/cinematografia/SIREC/P aginas/default.aspx Umaña, J. (2 de Marzo de 2017). El cine colombiano ha crecido, pero le falta público. Obtenido de http://www.elcolombiano.com/cultura/cine/el-cinecolombiano-ha-crecido-pero-le-falta-publico-EK6059053 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos Reservados - Universidad Colegio Mayor de Cundinamarca 2018 |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
dc.rights.creativecommons.spa.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_14cb |
rights_invalid_str_mv |
Derechos Reservados - Universidad Colegio Mayor de Cundinamarca 2018 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) http://purl.org/coar/access_right/c_14cb |
eu_rights_str_mv |
closedAccess |
dc.format.extent.spa.fl_str_mv |
131p. |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Colegio Mayor de Cundinamarca |
dc.publisher.faculty.spa.fl_str_mv |
Facultad de Ingeniería y Arquitectura |
dc.publisher.place.spa.fl_str_mv |
Bogotá D.C |
dc.publisher.program.spa.fl_str_mv |
Diseño Digital y Multimedia |
institution |
Colegio Mayor de Cundinamarca |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.unicolmayor.edu.co/bitstream/unicolmayor/4883/1/Documento_CineNuestro_finalimpreso.pdf https://repositorio.unicolmayor.edu.co/bitstream/unicolmayor/4883/2/carta-decano.jpg https://repositorio.unicolmayor.edu.co/bitstream/unicolmayor/4883/3/license.txt https://repositorio.unicolmayor.edu.co/bitstream/unicolmayor/4883/4/Documento_CineNuestro_finalimpreso.pdf.txt https://repositorio.unicolmayor.edu.co/bitstream/unicolmayor/4883/5/Documento_CineNuestro_finalimpreso.pdf.jpg https://repositorio.unicolmayor.edu.co/bitstream/unicolmayor/4883/6/carta-decano.jpg.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
90a7f21b348fcb49263547e756c312d7 59431c6f565624617d5f279ee4d23761 2f9959eaf5b71fae44bbf9ec84150c7a c2518a53a2bb8487ebedb86c38427eaa c33aab3e002143dee965e08f23502bdd c190283fe305e8b3bd049f5c03b012eb |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital Unicolmayor |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@unicolmayor.edu.co |
_version_ |
1812210023415152640 |
spelling |
Uribe Pérez, Sandrad4023c626c27bead576297c2bd7f57fcParra Vela, Andrés Felipe41dda20f054c066e19f5cecf8f5e5b46León Sacristán, Paula Alejandra64872956905777783f561e19a691ea2cTorres Linares, Natalia Carolina0348ac7cab94b1e63673309096e762712022-03-25T14:19:59Z2022-03-25T14:19:59Z2019https://repositorio.unicolmayor.edu.co/handle/unicolmayor/488358285Colombian indie movies is an artistic expression that has gain higher value in our country, it due to national and international successful of its feature films and also because there are more and more productors with the initiative to film this kind of movies to value our culture and history. Even though colombian cine has grown, it is darkened due to few resources for this industry. Resources could be enough for the production but are not enough for promotion and movie diffusion. According with the last Proimágenes (2017) report, of 100% of movies spectators, just 6% of them watched a Colombian movies and over this 6% only a 16% watched local featured films. As a consequence, this leave less support, our movies devaluation and also it leave losts for Colombian cinematographic industrie. In this way, the biggest problem of Colombian feature films is the promotion, because if a movie is not promoted, people can’t know about its existence or even if it is in theaters, this provoque that the movie is usually removed from theaters because is not profitable. By identifying the communicative void in relation to the main actors, the viewer and the producer due to the lack of diffusion, a design opportunity is glimpsed. For this reason, the "Cine Nuestro" project proposes the use of a digital tool to open up the possibility of broadcasting Colombian cinematographic contents in the city of Bogotá; This is done through a mixed-type project methodology (quantitative and qualitative data), which addresses the design of services with a focus on user-centered design. It concludes the importance of targeting film viewers who are motivated to see and contribute to the preservation of Colombian independent cinema, through a web page and a media strategy. In this way, "Cine Nuestro" becomes a communication bridge between the user and this type of productions, by providing interesting, attractive and timely information with the purpose of motivating users to see, know and value our cinemaEl cine independiente colombiano es una de las expresiones artísticas que han cobrado mayor valor en nuestro país, dado que, en los últimos años se han producido largometrajes con gran éxito nacional e internacional, y cada vez hay más productores con la iniciativa de hacer este tipo de cine para valorar nuestra cultura y contar nuestra historia. Aunque el cine colombiano ha crecido, este se ve opacado por la falta de recursos para la industria; si bien, estos se consiguen para la producción, no son suficientes para difundir la película. Según el último informe de Proimágenes (2017), del 100% de espectadores en salas de cine, solamente el 6% de personas asistieron a películas colombianas en el 2017, y de este 6% solamente un 16% corresponde a la visualización de largometrajes independientes locales. Lo anterior deja como consecuencia una falta de apoyo, desvalorización de nuestro cine y pérdidas para la industria cinematográfica colombiana. En este sentido, el más grande problema del cine independiente en Colombia es la divulgación, pues si una película no es difundida las personas no saben que existe o que está en cartelera y debe ser retirada por el hecho de no ser rentable. Al identificar el vacío comunicativo con relación a los actores principales, el espectador y el productor por la falta de difusión, se vislumbra una oportunidad de diseño. Por ello, el proyecto “Cine Nuestro” plantea el uso de una herramienta digital para abrir la posibilidad de difundir contenidos cinematográficos colombianos en la ciudad de Bogotá; esto se hace a través de una metodología proyectual de tipo mixta (datos cuantitativos y cualitativos), que aborda el diseño de servicios con un enfoque en el diseño centrado en el usuario. Se concluye la importancia de apuntarle a los espectadores de cine que están motivados a ver y contribuir con la preservación del cine independiente colombiano, por medio de una página web y una estrategia de medios. De este modo, “Cine Nuestro” se convierte en un puente de comunicación entre el usuario y este tipo de producciones, al proporcionar información de interés, atractiva y puntual con el propósito de motivar a los usuarios a ver, conocer y valorar nuestro cine.Aval del Proyecto 4 Dedicatoria 7 Agradecimientos 8 Resumen 10 Abstract 12 Tabla de contenido 14 Listado de figuras 19 Listado de tablas 21 Listado de anexos 22 Capítulo 1. Formulación del proyecto 24 1.1 Introducción 25 1.2 Justificación 26 1.3 Definición del problema 28 1.4 Hipótesis de la investigación 30 1.4.1 Hipótesis explicativa 30 1.4.2 Hipótesis propositiva 30 1.5 Objetivos 30 1.5.1 Objetivo general 31 1.5.2 Objetivos específicos 31 1.6 Planteamiento metodológico 31 1.6.1 Investigación tipo mixta (cuantitativa y cualitativa) 32 1.6.2 Diseño de servicios 32 Cine nuestro 1.7 Alcances y limitaciones 35 1.7.1 Alcances 35 1.7.1 Limitaciones 36 Capítulo 2. Base teórica del proyecto 37 2.1 Marco referencial 38 2.1.1 Marco teórico contextual 38 2.1.1.1 Importancia del cine colombiano 39 2.1.1.2 El cine independiente colombiano como nueva perspectiva41 2.1.1.3 Bogotá como capital del cine independiente colombiano 48 2.1.1.4 Interés de los jóvenes estudiantes por el cine independiente colombiano 50 2.1.2 Marco teórico disciplinar 51 2.1.2.1 Era digital y las TIC como herramientas principales para la divulgación 51 2.1.3 Marco conceptual 52 2.1.4 Marco institucional 55 2.1.4.1 Ministerio de Cultura 55 2.1.4.2 Fondo Mixto de Promoción Cinematográfica "Proimágenes Colombia 56 2.1.4.3 Fundación Patrimonio Fílmico Colombiano 57 2.1.4.4 Instituto Distrital de las Artes - Idartes 57 2.1.4.5 Cinemateca Distrital 58 2.1.4.6 Ministerio de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (MinTIC 58 2.1.5 Marco legal 59 2.1.5.1 El Fondo para el Desarrollo Cinematográfico (FDC) 59 2.2 Estado del arte 61 2.2.1 Retina Latina 61 2.2.2 Fórum 63 Cine nuestro 2.2.3 Ruta 90 Cine Colombia 64 2.2.4 Mercado de coproducción Señal Colombia 65 2.2.5 Cinestampilla 67 2.2.6 Sensacine 68 2.3 Línea del tiempo 69 2.4 Caracterización de usuario 73 Capítulo 3. Desarrollo de la metodología, análisis y presentación de resultados 76 3.1 Criterios de diseño 77 3.1.1 Árbol de objetivos de diseño 79 3.1.2 Requerimientos y determinantes de diseño 81 3.2 Hipótesis de producto 89 3.2.1 Hipótesis 1 89 3.2.2 Hipótesis 2 89 3.2.3 Hipótesis 3 89 3.3 Desarrollo y análisis Etapa de Exploración 90 3.3.1 Encuesta 90 3.3.2 Entrevista a experto 92 3.3.3 Brenchmarkin 93 3.4 Desarrollo y análisis Etapa de definición 93 3.4.1 Tarjeta de usuario 93 3.4.2 Brainstorming 95 3.4.3 Focus Group 95 3.4.4 Concepto de diseño 96 3.5 Desarrollo y análisis Etapa de desarrollo 97 3.5.1 Moodboard 97 3.5.2 Mapa de experiencia del producto 99 3.5.3 Mapa de navegación 101 Cine nuestro 3.5.4 Primera versión de prototipos 101 3.5.4 Segunda versión de prototipos 102 3.6 Desarrollo y análisis Etapa de implementación 104 3.6.1 Prototipo interactivo (Página web 104 3.6.2 Testeo de usabilidad 106 3.7 Resultados de los testeos 107 3.7.1 Análisis de la encuesta 107 3.7.2 Análisis entrevista a experto 107 3.7.3 Análisis Brenchmarkin 108 3.7.4 Análisis focus group 109 3.7.5 Resultados y análisis Test de usabilidad 109 3.8 Prestaciones del producto 110 3.8.1 Aspectos morfológicos 110 3.8.2 Aspectos técnico-funcionales 111 3.8.3 Aspectos de usabilidad 111 Capítulo 4. Conclusiones 112 4.1 Conclusiones 113 4.2 Estrategia de mercado 115 4.2.1 Segmento de clientes 117 4.2.2 Propuesta de valor 117 4.2.3 Socios clave 118 4.2.4 Actividades clave 118 4.2.5 Relación con los clientes 119 4.2.6 Recursos claves 119 4.2.7 Canales 120 4.2.8 Estructura de costes 120 4.2.9 Fuentes de ingreso 120 Cine nuestro 4.3 Consideraciones 121 Referencias bibliográficas 122 Anexos 129PregradoDiseñador(a) Digital y Multimedia131p.application/pdfspaUniversidad Colegio Mayor de CundinamarcaFacultad de Ingeniería y ArquitecturaBogotá D.CDiseño Digital y MultimediaDerechos Reservados - Universidad Colegio Mayor de Cundinamarca 2018https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/info:eu-repo/semantics/closedAccessAtribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)http://purl.org/coar/access_right/c_14cbCine nuestro. herramienta digital que difunde información sobre el cine independiente colombiano en la ciudad de BogotáTrabajo de grado - Pregradohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Textinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesishttps://purl.org/redcol/resource_type/TPinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAndrade , D. (7 de Marzo de 2016). Tres barreras nacionales para el cine colombiano. elcolombiano.com. Obtenido de http://www.elcolombiano.com/cultura/cine/tres-barrerasnacionales-para-el-cine-colombiano-FF3711025Apps Imprecindibles para cinéfilos. (22 de 08 de 2018). Obtenido de Mundo Deportivo: https://www.mundodeportivo.com/elotromundo/television/201 71210/432927019524/aplicaciones-cine.htmlArcadia, R. (05 de Enero de 2017). El consumo de cine en Colombia, en niveles históricos. Obtenido de https://www.revistaarcadia.com/cine/articulo/cine-encolombia-cifras-resumen/61415Bravo, D. (07 de Marzo de 2016). El Colombiano . Obtenido de http://www.elcolombiano.com/cultura/cine/tres-barrerasnacionales-para-el-cine-colombiano-FF3711025Cappelleti, Sabelli, & Tenutto. (29 de Junio de 2007). ¿Se puede enseñar mejor? Acerca de la relación entre el cine y la enseñanza. Revista de Medicina y Cine, III(3), 88. Obtenido de http://revistas.usal.es/~revistas_trabajo/index.php/medicina_ y_cine/article/view/141/238Cine Colombia. (s.f.). Caracol Radio. Obtenido de http://caracol.com.co/emisora/2018/03/12/cartagena/152085 3677_910770.htmCinemateca Distrital. (s.f.). Obtenido de https://www.cinematecadistrital.gov.co/quienes-somosCinestampilla. (s.f.). Obtenido de https://www.cinestampilla.com/festivales-aliadosCinestampilla. (22 de 08 de 2018). Obtenido de https://www.cinestampilla.com/quienes-somosComisión Fílmica de Bogotá. (s.f.). Obtenido de http://www.filmingbogota.gov.co/?q=en/node/1131Cómo se hizo 'Pequeñas Voces' . (s.f.). YouTube. Obtenido de https://www.youtube.com/watch?v=SSMQ4cMvR7kCultura, M. d. (2014). Normas de Cine en Colombia.Cultura, M. d. (2014). Normas del Cine en ColombiaDurán, E. (22 de 08 de 2018). El Tiempo. Obtenido de “Lo mejor de la alianza con Cine Colombia, y de la Ruta 90, es poder ver la alegría de los niños, que nunca han ido a cine”,El Nuevo Siglo. (10 de Diciembre de 2017). Obtenido de ¿Cuál es el panorama del cine independiente colombiano?: http://www.elnuevosiglo.com.co/articulos/12-2017-cual-es-elpanorama-del-cine-independiente-colombianoEl Tiempo. (11 de Diciembre de 2003). Obtenido de https://www.eltiempo.com/archivo/documento/MAM-1045428Falla, A. (26 de Octubre de 2015). Los 'tesoros' que guarda la memoria audiovisual del país. El Tiempo. Obtenido de https://www.eltiempo.com/archivo/documento/CMS- 16413773Falla, Osorio, Padilla, & Ramírez. (s.f.).Fundación Patrimonio Fílmico Colombiano. (s.f.). Obtenido de https://patrimoniofilmico.org.co/mision-y-vision/Fundación Patrimonio Fílmico Colombiano. (1 de Agosto de 2018). Obtenido de https://patrimoniofilmico.org.co/la-apropiaciondel-patrimonio-audiovisual-restaurado/Guerrero, F. (22 de 08 de 2018). Cine Vista Blog. Obtenido de https://www.cinevistablog.com/forum-otro-gran-iniciativapara-ver-el-cine-colombiano-mas-arriesgado/Guzmán, J. (11 de Enero de 2018). El Tiempo. Obtenido de https://www.eltiempo.com/cultura/cine-y-tv/cuales-fueron-laspeliculas-mas-taquilleras-del-2017-en-colombia-169990Idartes. (s.f.). Obtenido de http://www.idartes.gov.co/es/areasartisticas/artes-audiovisuales/mas-informacionJUACO. (2017). PROYECCIONES DE POBLACIÓN JÓVENES 14- 28 AÑOS. Obtenido de http://obs.colombiajoven.gov.co/Observatorio/Observatorio.a spx?rpt=Buyel7PqAptVw9lwUXO_Fw==Lo encontraste: Perfil del consumidor digital en Colombia. (22 de 08 de 2018). Obtenido de http://www.loencontraste.com/noticias/comercioelectronico/perfil-del-consumidor-digital-en-colombiaLópez, L. (03 de 08 de 2018). Publimetro. Obtenido de https://www.publimetro.co/co/entretenimiento/2018/08/03/los -mejores-cines-alternativos-disfrutar-del-septimo-arte- bogota.htmlMartínez, E. (s.f.). Cine y educación. Obtenido de http://educomunicacion.es/cineyeducacion/cineindependient e.htmMejía, J. (2018 de 08 de 2018). Juancmejia. Obtenido de https://www.juancmejia.com/marketing-en-redessociales/cliente-2-0-para-tener-exito-en-las-redes-socialesconozca-16-caracteristicas-del-consumidor-2- 0/#4_El_cliente_digital_tiene_mas_poder_que_el_cliente_de l_mundo_fisicoMinCultura. (2014). Normas del Cine en Colombia.MinCultura. (22 de 08 de 2018). Obtenido de http://www.mincultura.gov.co/areas/cinematografia/Paginas/ Ley-de-Cine.aspxMinisterio de cultura. (s.f.). Obtenido de http://www.mincultura.gov.co/areas/cinematografia/quienessomos/Paginas/default.aspxMinisterio de Cultura. (s.f.). Obtenido de http://www.mincultura.gov.co/areas/cinematografia/Formacio n/Paginas/default.aspxMinisterio de Cultura. (s.f.). Obtenido de http://www.mincultura.gov.co/SiteAssets/documentos/Cinem atografia/cinematografia.pdfMinisterio de Cultura. (s.f.). Obtenido de http://www.mincultura.gov.co/areas/cinematografia/Legislaci on/Documents/Cartilla%20- %20Normas%20del%20Cine%20en%20Colombia.pdfMinTIC. (s.f.). Obtenido de http://www.mintic.gov.co/portal/604/w3- propertyvalue-540.htmlMutokino. (s.f.). Obtenido de http://www.mutokino.com/web/programa-4-forumOsorio, O. (1990-2010). Realidad y cine Colombiano. Medellín, Colombia: U. de Antioquia.Ospina, Y. (4 de Febrero de 2018). Tres razones por las cuales usted no ve todo el cine colombiano que debería ver. EL País.com.co. Obtenido de https://www.elpais.com.co/entretenimiento/cultura/tresrazones-por-las-cuales-usted-no-ve-todo-el-cinecolombiano-que-deberia-ver.htmlPadilla, S. (22 de Julio de 2017). No hay industria, pero se hace cine. El Espectador. Obtenido de https://www.elespectador.com/economia/no-hay-industriapero-se-hace-cine-articulo-704405Pardo, A. (1998). Cinema and Society in David Puttnam. Communication & Society, XI(2), 53-90. Obtenido de https://www.unav.es/fcom/communicationsociety/es/articulo.php?art_id=143Proimágenes. (15 de Septiembre de 2017). Obtenido de http://www.proimagenescolombia.com/secciones/cine_colom biano/cine_en_cifras/cine_cifras_listado.phpProimágenes. (22 de 08 de 2018). Obtenido de Mercado de Coproducción Señal Colombia: http://www.proimagenescolombia.com/secciones/pantalla_co lombia/breves_plantilla.php?id_noticia=5701Proimágenes. (02 de 03 de 2018). Obtenido de http://www.proimagenescolombia.com/secciones/cine_colom biano/cine_en_cifras/cine_cifras_listado.phpProimágenes Colombia. (s.f.). Obtenido de http://www.proimagenescolombia.com/secciones/proimagen es/proimagenes.phpProyecta Señal Colombia. (s.f.). Obtenido de https://proyecta.senalcolombia.tv/mercadoRaddar. (4 de Abril de 2016). Portafolio. Obtenido de http://blogs.portafolio.co/raddar/2016/04/04/el-problema-delcine-colombiano-esta-en-los-espectadores/Ramírez, J. (Febrero de 2015). Ministerio de cultura. Obtenido de http://www.mincultura.gov.co/areas/cinematografia/publicaci ones/Documents/Cartilla%20Historia%20del%20Cine%20Co lombiano%202015.pdfRetina Latina. (s.f.). Retina Latina. Obtenido de https://www.retinalatina.org/acerca-de-retina-latina/Retina Letina. (s.f.). Obtenido de https://www.retinalatina.org/video/los-de-siempre/Revista Arcadia. (15 de Octubre de 2015). Obtenido de https://www.revistaarcadia.com/cine/multimedia/historiacolombia-fundacion-patrimonio-filmico-colombiano/44474Revista Arcadia. (5 de Enero de 2017). Obtenido de https://www.revistaarcadia.com/cine/articulo/cine-en- colombia-cifras-resumen/61415Revista DC. (7 de Octubre de 2017). Revista DC. Obtenido de http://revistadc.com/cine/noticias/salas-que-salvan-al-cineindependienteRiambau, E. (2017). El cine en la era digital. BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació(33). doi:http://dx.doi.org/10.1344/BiD2014.33.2 [Consulta: 22-08- 2018]Rubio, E. (22 de 08 de 2018). ined21. Obtenido de https://ined21.com/la-era-digital-cambio-o-revolucion/Santos, S. E. (22 de 08 de 2018). Ministerio de Educación Nacional. Obtenido de https://www.mineducacion.gov.co/observatorio/1722/article137749.htmlSensacine. (s.f.). Obtenido de http://www.sensacine.com/SIREC. (s.f.). Ministerio de Cultura. Obtenido de http://www.mincultura.gov.co/areas/cinematografia/SIREC/P aginas/default.aspxUmaña, J. (2 de Marzo de 2017). El cine colombiano ha crecido, pero le falta público. Obtenido de http://www.elcolombiano.com/cultura/cine/el-cinecolombiano-ha-crecido-pero-le-falta-publico-EK6059053InvestigaciónProyectoCine independiente colombianoDifusiónEstrategia comunicativaIdentidad CulturalEra digitalPatrimonio fílmicoDiseño Digital y MultimediaORIGINALDocumento_CineNuestro_finalimpreso.pdfDocumento_CineNuestro_finalimpreso.pdfapplication/pdf6185182https://repositorio.unicolmayor.edu.co/bitstream/unicolmayor/4883/1/Documento_CineNuestro_finalimpreso.pdf90a7f21b348fcb49263547e756c312d7MD51open accesscarta-decano.jpgcarta-decano.jpgimage/jpeg481508https://repositorio.unicolmayor.edu.co/bitstream/unicolmayor/4883/2/carta-decano.jpg59431c6f565624617d5f279ee4d23761MD52metadata only accessLICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-814828https://repositorio.unicolmayor.edu.co/bitstream/unicolmayor/4883/3/license.txt2f9959eaf5b71fae44bbf9ec84150c7aMD53open accessTEXTDocumento_CineNuestro_finalimpreso.pdf.txtDocumento_CineNuestro_finalimpreso.pdf.txtExtracted texttext/plain122467https://repositorio.unicolmayor.edu.co/bitstream/unicolmayor/4883/4/Documento_CineNuestro_finalimpreso.pdf.txtc2518a53a2bb8487ebedb86c38427eaaMD54open accessTHUMBNAILDocumento_CineNuestro_finalimpreso.pdf.jpgDocumento_CineNuestro_finalimpreso.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg5997https://repositorio.unicolmayor.edu.co/bitstream/unicolmayor/4883/5/Documento_CineNuestro_finalimpreso.pdf.jpgc33aab3e002143dee965e08f23502bddMD55open accesscarta-decano.jpg.jpgcarta-decano.jpg.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg13747https://repositorio.unicolmayor.edu.co/bitstream/unicolmayor/4883/6/carta-decano.jpg.jpgc190283fe305e8b3bd049f5c03b012ebMD56metadata only accessunicolmayor/4883oai:repositorio.unicolmayor.edu.co:unicolmayor/48832022-03-26 03:00:32.307An error occurred on the license name.|||https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/open accessBiblioteca Digital Unicolmayorrepositorio@unicolmayor.edu.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 |