Al rendimiento académico : una aplicación de técnicas demográficas.
The main objective of the present investigation was to describe the academic factors characterizing Psychology Faculty students at Universidad Católica de Colombia. For that purpose, a descriptive design by means of demographic techniques was used. The information was supplied by the Admission Depar...
- Autores:
-
Jaimes-Osma, Jesús Enrique
- Tipo de recurso:
- Article of investigation
- Fecha de publicación:
- 1999
- Institución:
- Universidad Católica de Colombia
- Repositorio:
- RIUCaC - Repositorio U. Católica
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/28302
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/10983/28302
https://actacolombianapsicologia.ucatolica.edu.co/article/view/614
- Palabra clave:
- Undergraduate students
Educational psychology
Academic success
Curriculum
- Rights
- openAccess
- License
- Jesús Enrique Jaimes Osma - 2000
id |
UCATOLICA2_fd425ba5c64ed53779cf202fe44aae4a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/28302 |
network_acronym_str |
UCATOLICA2 |
network_name_str |
RIUCaC - Repositorio U. Católica |
repository_id_str |
|
spelling |
Jaimes-Osma, Jesús Enrique11fdebef-1494-4059-81a9-a934f1d39cae2000-01-01 00:00:002023-01-23T15:40:48Z2000-01-01 00:00:002023-01-23T15:40:48Z1999-01-01The main objective of the present investigation was to describe the academic factors characterizing Psychology Faculty students at Universidad Católica de Colombia. For that purpose, a descriptive design by means of demographic techniques was used. The information was supplied by the Admission Department of the University and the data were analyzed through Access under Windows 7.0 and S.PS.S 6.1.The obtained results allow us to identify and evaluate academic performance for this population. It was found that the general average for this period was 3.71/5.0 and that this average is higher from the sixth semester. In an overall level, it was observed that the averages for groups studying in the evening are slightly higher than the groups studying in the morning and Research was identified as the area with higher average with 4.43 The rate for academic deficiency was 1.57% and for excellency was 39.06%, that is, 440 students of the population. Another established indicator was subject failure corresponding to 8.63%.application/pdf1909-97110123-9155https://hdl.handle.net/10983/28302https://actacolombianapsicologia.ucatolica.edu.co/article/view/614spaUniversidad Católica de Colombiahttps://actacolombianapsicologia.ucatolica.edu.co/article/download/614/631Núm. 3 , Año 200091381Acta Colombiana de PsicologíaChavez, L. (1996). Informe de avance proceso de autoevaluación. Bogotá, U.E.E.Celade (PNUD). (1989). Métodos de proyección de población urbana y rural por ambos sexos y grupos de edades. Nota No. 23. New York: Naciones Unidas.Celade (PNUD). (1990). Instrumentos de demografía: estudio de referencia sobre educación en población para América Latina. Unesco.Celade (PNUD). (1991). Demografía y Desarrollo. Cuaderno No. 2, Naciones Unidas, New York.Condemarínm M. (1981). Madurez escolar. Santiago de Chile. Andrés Bello.Gallego, R. (1.989). Evaluación pedagógica y promoción Académica. Bogotá: Ecoe.Imprenta Nacional, (1.996). Ley General de la Educación. Bogotá.Kauffman R, (1971) Planeación del Sistema Educativo México: Trillas.Klausmeier, H. Psicología Educativa. México: Técnica Ciencia, 1977.Mosquera, (1990) Hacia una universidad moderna e investigativa. Bogotá: Universidad Nacional de Colombia.Molano M, (1992). De la calidad a la calidad integral, Bogotá: Leasing Ganadero.Pallares, E. (1985). Técnicas e instrumentos de evaluación. Barcelona: CEAC.Pressat, R. (1.977). El análisis demográfico: Métodos, Resultados y Aplicaciones. Chi· cago: Aldine Atherton.Pressat, R. (1979). La práctica de la demografía. México: Fondo de Cultura Económica.Pressat, R. (1979). Demografía estadística. Harcela: Ariel.Vallin, J. (1.995). La Demografía, Madrid: Alianza.Jesús Enrique Jaimes Osma - 2000info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/https://actacolombianapsicologia.ucatolica.edu.co/article/view/614Undergraduate studentsEducational psychologyAcademic successCurriculumAl rendimiento académico : una aplicación de técnicas demográficas.Al rendimiento académico : una aplicación de técnicas demográficas.Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Textinfo:eu-repo/semantics/articleJournal articlehttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPublicationOREORE.xmltext/xml2548https://repository.ucatolica.edu.co/bitstreams/2a8270db-9a1e-497d-b0d1-370866cf4b4b/downloadc502b2f448c5f07bb29bcdf909ba6e84MD5110983/28302oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/283022023-03-24 16:39:12.642https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Jesús Enrique Jaimes Osma - 2000https://repository.ucatolica.edu.coRepositorio Institucional Universidad Católica de Colombia - RIUCaCbdigital@metabiblioteca.com |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Al rendimiento académico : una aplicación de técnicas demográficas. |
dc.title.translated.eng.fl_str_mv |
Al rendimiento académico : una aplicación de técnicas demográficas. |
title |
Al rendimiento académico : una aplicación de técnicas demográficas. |
spellingShingle |
Al rendimiento académico : una aplicación de técnicas demográficas. Undergraduate students Educational psychology Academic success Curriculum |
title_short |
Al rendimiento académico : una aplicación de técnicas demográficas. |
title_full |
Al rendimiento académico : una aplicación de técnicas demográficas. |
title_fullStr |
Al rendimiento académico : una aplicación de técnicas demográficas. |
title_full_unstemmed |
Al rendimiento académico : una aplicación de técnicas demográficas. |
title_sort |
Al rendimiento académico : una aplicación de técnicas demográficas. |
dc.creator.fl_str_mv |
Jaimes-Osma, Jesús Enrique |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Jaimes-Osma, Jesús Enrique |
dc.subject.spa.fl_str_mv |
Undergraduate students Educational psychology Academic success Curriculum |
topic |
Undergraduate students Educational psychology Academic success Curriculum |
description |
The main objective of the present investigation was to describe the academic factors characterizing Psychology Faculty students at Universidad Católica de Colombia. For that purpose, a descriptive design by means of demographic techniques was used. The information was supplied by the Admission Department of the University and the data were analyzed through Access under Windows 7.0 and S.PS.S 6.1.The obtained results allow us to identify and evaluate academic performance for this population. It was found that the general average for this period was 3.71/5.0 and that this average is higher from the sixth semester. In an overall level, it was observed that the averages for groups studying in the evening are slightly higher than the groups studying in the morning and Research was identified as the area with higher average with 4.43 The rate for academic deficiency was 1.57% and for excellency was 39.06%, that is, 440 students of the population. Another established indicator was subject failure corresponding to 8.63%. |
publishDate |
1999 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
1999-01-01 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2000-01-01 00:00:00 2023-01-23T15:40:48Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2000-01-01 00:00:00 2023-01-23T15:40:48Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.local.eng.fl_str_mv |
Journal article |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.eissn.none.fl_str_mv |
1909-9711 |
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv |
0123-9155 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/10983/28302 |
dc.identifier.url.none.fl_str_mv |
https://actacolombianapsicologia.ucatolica.edu.co/article/view/614 |
identifier_str_mv |
1909-9711 0123-9155 |
url |
https://hdl.handle.net/10983/28302 https://actacolombianapsicologia.ucatolica.edu.co/article/view/614 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.bitstream.none.fl_str_mv |
https://actacolombianapsicologia.ucatolica.edu.co/article/download/614/631 |
dc.relation.citationedition.spa.fl_str_mv |
Núm. 3 , Año 2000 |
dc.relation.citationendpage.none.fl_str_mv |
91 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
3 |
dc.relation.citationstartpage.none.fl_str_mv |
81 |
dc.relation.ispartofjournal.spa.fl_str_mv |
Acta Colombiana de Psicología |
dc.relation.references.spa.fl_str_mv |
Chavez, L. (1996). Informe de avance proceso de autoevaluación. Bogotá, U.E.E. Celade (PNUD). (1989). Métodos de proyección de población urbana y rural por ambos sexos y grupos de edades. Nota No. 23. New York: Naciones Unidas. Celade (PNUD). (1990). Instrumentos de demografía: estudio de referencia sobre educación en población para América Latina. Unesco. Celade (PNUD). (1991). Demografía y Desarrollo. Cuaderno No. 2, Naciones Unidas, New York. Condemarínm M. (1981). Madurez escolar. Santiago de Chile. Andrés Bello. Gallego, R. (1.989). Evaluación pedagógica y promoción Académica. Bogotá: Ecoe. Imprenta Nacional, (1.996). Ley General de la Educación. Bogotá. Kauffman R, (1971) Planeación del Sistema Educativo México: Trillas. Klausmeier, H. Psicología Educativa. México: Técnica Ciencia, 1977. Mosquera, (1990) Hacia una universidad moderna e investigativa. Bogotá: Universidad Nacional de Colombia. Molano M, (1992). De la calidad a la calidad integral, Bogotá: Leasing Ganadero. Pallares, E. (1985). Técnicas e instrumentos de evaluación. Barcelona: CEAC. Pressat, R. (1.977). El análisis demográfico: Métodos, Resultados y Aplicaciones. Chi· cago: Aldine Atherton. Pressat, R. (1979). La práctica de la demografía. México: Fondo de Cultura Económica. Pressat, R. (1979). Demografía estadística. Harcela: Ariel. Vallin, J. (1.995). La Demografía, Madrid: Alianza. |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Jesús Enrique Jaimes Osma - 2000 |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
rights_invalid_str_mv |
Jesús Enrique Jaimes Osma - 2000 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Católica de Colombia |
dc.source.spa.fl_str_mv |
https://actacolombianapsicologia.ucatolica.edu.co/article/view/614 |
institution |
Universidad Católica de Colombia |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repository.ucatolica.edu.co/bitstreams/2a8270db-9a1e-497d-b0d1-370866cf4b4b/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
c502b2f448c5f07bb29bcdf909ba6e84 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Católica de Colombia - RIUCaC |
repository.mail.fl_str_mv |
bdigital@metabiblioteca.com |
_version_ |
1812183376078045184 |