Escuela de padres : un modelo centrado en valores.

This article is a study of an alternative model of Parents? School.The background records, historical and social elements and some investigations from different Latin- American countries and from Colombia were examined to identify the schemes of work. Finally, the proposed model appears methodologic...

Full description

Autores:
Pérez-Gaviria, Martha Helena
Tipo de recurso:
Article of investigation
Fecha de publicación:
1999
Institución:
Universidad Católica de Colombia
Repositorio:
RIUCaC - Repositorio U. Católica
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/28301
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/10983/28301
https://actacolombianapsicologia.ucatolica.edu.co/article/view/613
Palabra clave:
Educational psychology
Research
Family structure
Values and quality of life
Rights
openAccess
License
Martha Helena Pérez Gaviria - 2000
id UCATOLICA2_573f89132c4851b9dca2443b5a0a763b
oai_identifier_str oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/28301
network_acronym_str UCATOLICA2
network_name_str RIUCaC - Repositorio U. Católica
repository_id_str
dc.title.spa.fl_str_mv Escuela de padres : un modelo centrado en valores.
dc.title.translated.eng.fl_str_mv Escuela de padres : un modelo centrado en valores.
title Escuela de padres : un modelo centrado en valores.
spellingShingle Escuela de padres : un modelo centrado en valores.
Educational psychology
Research
Family structure
Values and quality of life
title_short Escuela de padres : un modelo centrado en valores.
title_full Escuela de padres : un modelo centrado en valores.
title_fullStr Escuela de padres : un modelo centrado en valores.
title_full_unstemmed Escuela de padres : un modelo centrado en valores.
title_sort Escuela de padres : un modelo centrado en valores.
dc.creator.fl_str_mv Pérez-Gaviria, Martha Helena
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Pérez-Gaviria, Martha Helena
dc.subject.spa.fl_str_mv Educational psychology
Research
Family structure
Values and quality of life
topic Educational psychology
Research
Family structure
Values and quality of life
description This article is a study of an alternative model of Parents? School.The background records, historical and social elements and some investigations from different Latin- American countries and from Colombia were examined to identify the schemes of work. Finally, the proposed model appears methodologically supported on partici­pant research conceiving the family from the systems theory and the contents of the school from values development and life quality.    
publishDate 1999
dc.date.issued.none.fl_str_mv 1999-01-01
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2000-01-01 00:00:00
2023-01-23T15:40:47Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2000-01-01 00:00:00
2023-01-23T15:40:47Z
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.content.spa.fl_str_mv Text
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.local.eng.fl_str_mv Journal article
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv http://purl.org/redcol/resource_type/ART
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
status_str publishedVersion
dc.identifier.eissn.none.fl_str_mv 1909-9711
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 0123-9155
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10983/28301
dc.identifier.url.none.fl_str_mv https://actacolombianapsicologia.ucatolica.edu.co/article/view/613
identifier_str_mv 1909-9711
0123-9155
url https://hdl.handle.net/10983/28301
https://actacolombianapsicologia.ucatolica.edu.co/article/view/613
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.bitstream.none.fl_str_mv https://actacolombianapsicologia.ucatolica.edu.co/article/download/613/630
dc.relation.citationedition.spa.fl_str_mv Núm. 3 , Año 2000
dc.relation.citationendpage.none.fl_str_mv 79
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv 3
dc.relation.citationstartpage.none.fl_str_mv 63
dc.relation.ispartofjournal.spa.fl_str_mv Acta Colombiana de Psicología
dc.relation.references.spa.fl_str_mv Agudelo, H.A. y Correal M.L. (1996). Hacia una Escuela de Padres. Bogotá: Kimpres Ltda.
Anderson, L.K. y Thomas, R.G. (1993). innovation in Parent Education. Seif-Reflection and Dialogue as Advances or Learning. En: Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Politécnica de Madrid.
Arango,M.Y Nimnicht, G.(1989). Alternativas para la educación permanente: un estudio de caso integrado escuela-hogar para la educación infantil en Colombia. Oficina regional de educación de la UNES­ CO para América Latina y el Caribe.
Arteaga, B.A.(1990). Escuela de Padres. Universidad de San Buenaventura, Medellín: Colombia.
Correal, M.L. y Suárez, M. (1991). Proyecto de Educación Familiar Escuela de Padres. Bogotá: Presencia Ltda.
Bisguerra, R. (1991). Orientación psicopedagógica para la prevención y el desarrollo. España: Boixareau.
Bosco, P (1993). Investigación Acción. Revista Aportes. Bogotá. Dimensión Educativa.
Brunet, J. (1986). Revista: Cuadernos de orientación familiar: "Padres, Escuela y Educación". España-Barcelona.
Cendales, G. (1993). Investigación Acción. Revista Aportes. Bogotá: Dimensión Educativa.
Devlin, A.S. (1993). Parent Education for Divorced Fathers. En: Gabinete de Documentación Científica. Centro ele Documentación Europea, España, Universidad Politécnica de Madrid.
Feldman, F.A. (1989). Parent Education Project Ill En Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Politécnica de Madrid.
Feitó A.R. (1993). La minoría de edad y el derecho de los padres y madres a participar en la educación de sus hijos. Revista Arbor, España.
García y Gutiérrez (1987) Los padres como primeros educadores, cambios en los factores de crianza. Informe sumativo y conclusiones del cuarto seminario del hemisferio occidental. Perú.
Gets, H. Y Gunn, WB. (1988). Parent Education from a Family System Perception. En Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Politécnica de Madrid.
González, M. (1 987). Escuela de Padres de Educación Especial de Venezuela. Informe sumativo y conclusiones del cuarto seminario del hemisferio occidental Perú.
Hili, M.O. y Knowìes, D.W (1987). Providing for Personal Meaning in Parent Education Programs. En: Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Politécnica de Madrid.
Hudson, D.L. (1990). Increasing Parent Participation in the Eper Elementary School through Parent Education. En: Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Politécnica de Madrid.
Isaza, B.Y Morin,]. (1987. Informe Sumativo y Conclusiones del Cuarto Seminario del Hemisferio Occidental. Perú.
Lask,J. (1996). Unwillingly to school. Family Therapy. England. Nursten.
López, M.L. (1994). Hacer nuestra Escuela de Padres. Guía para profesionales. Colombia, FES
Mejía, M.N. (1992). Propuesta Curricular de Capacitación en Escuela de padres, para Docentes de Escuela Nueva. Tesis de grado.
Meyers,S.A.(1993).Adapting Parent Education Programs. To Meet the Needs of Fathers: An Ecological Perspective. En: Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Polítécnica de Madrid.
Posada, F.A. (1989). La Escuela y su vínculo con la familia. Programa de formación para docentes facilitadores en Escuela de Padres. Colombia: Piloto.
Sarrarnona, J. (1 992). La Educación no Formal. España: CEACStern, HH (1968). La Educación de los Padres. Argentina: KapeIuz.
Walker,T. (1994). lncreasin the Participation of Parents of Elementary School Students in Parent Education Activities through Development arid implementation of an Alternative Delivery System. En Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Politécnica de Madrid.
dc.rights.spa.fl_str_mv Martha Helena Pérez Gaviria - 2000
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
rights_invalid_str_mv Martha Helena Pérez Gaviria - 2000
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Católica de Colombia
dc.source.spa.fl_str_mv https://actacolombianapsicologia.ucatolica.edu.co/article/view/613
institution Universidad Católica de Colombia
bitstream.url.fl_str_mv https://repository.ucatolica.edu.co/bitstreams/8624cd6f-53e4-4a0b-98d0-73eb4f11f9e9/download
bitstream.checksum.fl_str_mv ac825da3d0a5c7c751c10ae07f0468bc
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Católica de Colombia - RIUCaC
repository.mail.fl_str_mv bdigital@metabiblioteca.com
_version_ 1812183266984198144
spelling Pérez-Gaviria, Martha Helena4a62799b-b546-4340-9772-1bfb8518e9882000-01-01 00:00:002023-01-23T15:40:47Z2000-01-01 00:00:002023-01-23T15:40:47Z1999-01-01This article is a study of an alternative model of Parents? School.The background records, historical and social elements and some investigations from different Latin- American countries and from Colombia were examined to identify the schemes of work. Finally, the proposed model appears methodologically supported on partici­pant research conceiving the family from the systems theory and the contents of the school from values development and life quality.    application/pdf1909-97110123-9155https://hdl.handle.net/10983/28301https://actacolombianapsicologia.ucatolica.edu.co/article/view/613spaUniversidad Católica de Colombiahttps://actacolombianapsicologia.ucatolica.edu.co/article/download/613/630Núm. 3 , Año 200079363Acta Colombiana de PsicologíaAgudelo, H.A. y Correal M.L. (1996). Hacia una Escuela de Padres. Bogotá: Kimpres Ltda.Anderson, L.K. y Thomas, R.G. (1993). innovation in Parent Education. Seif-Reflection and Dialogue as Advances or Learning. En: Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Politécnica de Madrid.Arango,M.Y Nimnicht, G.(1989). Alternativas para la educación permanente: un estudio de caso integrado escuela-hogar para la educación infantil en Colombia. Oficina regional de educación de la UNES­ CO para América Latina y el Caribe.Arteaga, B.A.(1990). Escuela de Padres. Universidad de San Buenaventura, Medellín: Colombia.Correal, M.L. y Suárez, M. (1991). Proyecto de Educación Familiar Escuela de Padres. Bogotá: Presencia Ltda.Bisguerra, R. (1991). Orientación psicopedagógica para la prevención y el desarrollo. España: Boixareau.Bosco, P (1993). Investigación Acción. Revista Aportes. Bogotá. Dimensión Educativa.Brunet, J. (1986). Revista: Cuadernos de orientación familiar: "Padres, Escuela y Educación". España-Barcelona.Cendales, G. (1993). Investigación Acción. Revista Aportes. Bogotá: Dimensión Educativa.Devlin, A.S. (1993). Parent Education for Divorced Fathers. En: Gabinete de Documentación Científica. Centro ele Documentación Europea, España, Universidad Politécnica de Madrid.Feldman, F.A. (1989). Parent Education Project Ill En Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Politécnica de Madrid.Feitó A.R. (1993). La minoría de edad y el derecho de los padres y madres a participar en la educación de sus hijos. Revista Arbor, España.García y Gutiérrez (1987) Los padres como primeros educadores, cambios en los factores de crianza. Informe sumativo y conclusiones del cuarto seminario del hemisferio occidental. Perú.Gets, H. Y Gunn, WB. (1988). Parent Education from a Family System Perception. En Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Politécnica de Madrid.González, M. (1 987). Escuela de Padres de Educación Especial de Venezuela. Informe sumativo y conclusiones del cuarto seminario del hemisferio occidental Perú.Hili, M.O. y Knowìes, D.W (1987). Providing for Personal Meaning in Parent Education Programs. En: Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Politécnica de Madrid.Hudson, D.L. (1990). Increasing Parent Participation in the Eper Elementary School through Parent Education. En: Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Politécnica de Madrid.Isaza, B.Y Morin,]. (1987. Informe Sumativo y Conclusiones del Cuarto Seminario del Hemisferio Occidental. Perú.Lask,J. (1996). Unwillingly to school. Family Therapy. England. Nursten.López, M.L. (1994). Hacer nuestra Escuela de Padres. Guía para profesionales. Colombia, FESMejía, M.N. (1992). Propuesta Curricular de Capacitación en Escuela de padres, para Docentes de Escuela Nueva. Tesis de grado.Meyers,S.A.(1993).Adapting Parent Education Programs. To Meet the Needs of Fathers: An Ecological Perspective. En: Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Polítécnica de Madrid.Posada, F.A. (1989). La Escuela y su vínculo con la familia. Programa de formación para docentes facilitadores en Escuela de Padres. Colombia: Piloto.Sarrarnona, J. (1 992). La Educación no Formal. España: CEACStern, HH (1968). La Educación de los Padres. Argentina: KapeIuz.Walker,T. (1994). lncreasin the Participation of Parents of Elementary School Students in Parent Education Activities through Development arid implementation of an Alternative Delivery System. En Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Politécnica de Madrid.Martha Helena Pérez Gaviria - 2000info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/https://actacolombianapsicologia.ucatolica.edu.co/article/view/613Educational psychologyResearchFamily structureValues and quality of lifeEscuela de padres : un modelo centrado en valores.Escuela de padres : un modelo centrado en valores.Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Textinfo:eu-repo/semantics/articleJournal articlehttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPublicationOREORE.xmltext/xml2508https://repository.ucatolica.edu.co/bitstreams/8624cd6f-53e4-4a0b-98d0-73eb4f11f9e9/downloadac825da3d0a5c7c751c10ae07f0468bcMD5110983/28301oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/283012023-06-27 11:04:00.019https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Martha Helena Pérez Gaviria - 2000https://repository.ucatolica.edu.coRepositorio Institucional Universidad Católica de Colombia - RIUCaCbdigital@metabiblioteca.com