Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación
The presented lecture is a deep reflection on the new possibilities and strategies teaching brings in this pandemic of Covid-19. We understand that after this crisis, the education will never be the same; Also, the social behaviors supported by the contributions made by the creation of citizen coexi...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11399
- Acceso en línea:
- https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1172
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11399
- Palabra clave:
- convivencia escolar
resiliencia
ciudadanía
pedagogía
Covid-19
School coexistence
resilience
citizenship
pedagogy
covid-19
- Rights
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id |
UAntonioN2_f09001359c41f153307cf45d8e502d83 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11399 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
spelling |
2021-11-282024-10-10T12:30:26Z2024-10-10T12:30:26Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1172https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11399The presented lecture is a deep reflection on the new possibilities and strategies teaching brings in this pandemic of Covid-19. We understand that after this crisis, the education will never be the same; Also, the social behaviors supported by the contributions made by the creation of citizen coexistence established in Colombia since 2004 become a kind of resilience to continue the re-thinking the how we can work in the future in our classrooms and, above all, how we can keep up with our roles and advance in the formation of individuals committed to an inclusive, ethical and civic society.La ponencia que se presenta es una reflexión frente a las nuevas posibilidades que trae el ejercicio docente en tiempos de Covid-19. Comprendemos que después de esta crisis la educación no volverá a ser la misma, y los comportamientos sociales amparados en los aportes que hace la formación de convivencia ciudadana establecida en Colombia desde el año 2004 se vuelve en una suerte de resiliencia para seguir re-pensando el cómo podemos trabajar en un futuro al interior de nuestras aulas y sobre todo, el cómo podemos seguir avanzando en la formación de individuos comprometidos con una sociedad incluyente, ética y cívica.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1172/949https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 4 (2020)2665-203Xconvivencia escolarresilienciaciudadaníapedagogíaCovid-19School coexistenceresiliencecitizenshippedagogycovid-19Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educacióninfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Silva, Fabrine LeonardGonzález Orjuela, Lyda Mayerly123456789/11399oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/113992024-10-14 03:50:16.949metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación |
title |
Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación |
spellingShingle |
Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación convivencia escolar resiliencia ciudadanía pedagogía Covid-19 School coexistence resilience citizenship pedagogy covid-19 |
title_short |
Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación |
title_full |
Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación |
title_fullStr |
Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación |
title_full_unstemmed |
Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación |
title_sort |
Aportes para seguir pensando las competencias ciudadanas en los nuevos tiempos de la educación |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
convivencia escolar resiliencia ciudadanía pedagogía Covid-19 |
topic |
convivencia escolar resiliencia ciudadanía pedagogía Covid-19 School coexistence resilience citizenship pedagogy covid-19 |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
School coexistence resilience citizenship pedagogy covid-19 |
description |
The presented lecture is a deep reflection on the new possibilities and strategies teaching brings in this pandemic of Covid-19. We understand that after this crisis, the education will never be the same; Also, the social behaviors supported by the contributions made by the creation of citizen coexistence established in Colombia since 2004 become a kind of resilience to continue the re-thinking the how we can work in the future in our classrooms and, above all, how we can keep up with our roles and advance in the formation of individuals committed to an inclusive, ethical and civic society. |
publishDate |
2021 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-10-10T12:30:26Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-10-10T12:30:26Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-11-28 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1172 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11399 |
url |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1172 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11399 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1172/949 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 4 (2020) |
dc.source.none.fl_str_mv |
2665-203X |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300385147355136 |