Plan de negocio joyería Gracia
This project is an attempt to formalize Gracia's jewelry, which has been working with informality, and yet has achieve great results. The above mentioned is based on the idea that Colombian jewelry industry is very promising but for the lack of interest and investment has not been exploited to...
- Autores:
-
Guerra Barbosa, Paula Sofia
Jaramillo Corredor, Carmen Eliana
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/1751
- Acceso en línea:
- http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/1751
- Palabra clave:
- Joyería
Plan de negocio
Estudio de mercado
Canvas
Marketing
Jewelry
Business plan
Market research
Canvas Model
Marketing
- Rights
- restrictedAccess
- License
- Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)
id |
UAntonioN2_d87c4f8c33147e8dc352d3b193b37d9b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/1751 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
dc.title.es_ES.fl_str_mv |
Plan de negocio joyería Gracia |
title |
Plan de negocio joyería Gracia |
spellingShingle |
Plan de negocio joyería Gracia Joyería Plan de negocio Estudio de mercado Canvas Marketing Jewelry Business plan Market research Canvas Model Marketing |
title_short |
Plan de negocio joyería Gracia |
title_full |
Plan de negocio joyería Gracia |
title_fullStr |
Plan de negocio joyería Gracia |
title_full_unstemmed |
Plan de negocio joyería Gracia |
title_sort |
Plan de negocio joyería Gracia |
dc.creator.fl_str_mv |
Guerra Barbosa, Paula Sofia Jaramillo Corredor, Carmen Eliana |
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv |
Martinez Rodriguez, Luis Alejandro |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Guerra Barbosa, Paula Sofia Jaramillo Corredor, Carmen Eliana |
dc.subject.es_ES.fl_str_mv |
Joyería Plan de negocio Estudio de mercado Canvas Marketing |
topic |
Joyería Plan de negocio Estudio de mercado Canvas Marketing Jewelry Business plan Market research Canvas Model Marketing |
dc.subject.keyword.es_ES.fl_str_mv |
Jewelry Business plan Market research Canvas Model Marketing |
description |
This project is an attempt to formalize Gracia's jewelry, which has been working with informality, and yet has achieve great results. The above mentioned is based on the idea that Colombian jewelry industry is very promising but for the lack of interest and investment has not been exploited to its full potential. Through an investigation and marketing studies, the economic and financial feasibility is evident in Colombia. We want to show that is possible to be pioneers with success on personalized jewelry, both in design and customer service. Taking advantage of this market through the mass sales and offering added value such as promoting employment and training the employees on jewel knowledge in the company. |
publishDate |
2020 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2020-06-04 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2021-02-24T14:58:15Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2021-02-24T14:58:15Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/1751 |
dc.identifier.bibliographicCitation.spa.fl_str_mv |
Aldana, W. (2015). Ensayo como trabajo final para optar al título de especialista en gerencia de comercio internacional. Bogotá: Universidad Militar Nueva Granada. Amigó, U. C. (julio - diciembre de 2016). www.funlam.edu.co. Obtenido de www.funlam.edu.co: https://www.funlam.edu.co/revistas/index.php/lampsakos/article/view/2219/1787 Bogotá, O. d. (14 de Febrero de 2019). saludata.saludcapital.gov.co. Obtenido de saludata.saludcapital.gov.co: saludata.saludcapital.gov.co/osb/index.php/datos-de- salud/demografia/piramidepoblacional/ Bogotá, O. d. (14 de febrero de 2019). saludata.saludcapital.gov.co. Obtenido de saludata.saludcapital.gov.co: saludata.saludcapital.gov.co/osb/index.php/datos-de- salud/demografia/piramidepoblacional/ Ceron, J. (30 de Noviembre de 2017). La Candelaría icono de la joyeria en Bogotá. El Tiempo . De la Vega, I. (2004). El plan de negocio: Una herramienta indispensable. Madrid: Departamento de publicaciones del Instituto de Empresa. Dinero, R. (9 de abril de 2019). https://www.dinero.com. Obtenido de https://www.dinero.com: https://www.dinero.com/emprendimiento/articulo/como-funciona-eva-boulevard-una-feria- de-emprendedoras/276507 ESDOCS. (2011). http://esdocs.com. Obtenido de http://esdocs.com: http://esdocs.com/doc/1126934/metodología-de-la-investigación--diseño-y-ejecución Eslava, A. (2017). El problema de abastecimiento de oro para la joyería en Colombia. Gestión y política pública, 253 - 268. Espectador, E. (7 de noviembre de 2017). https://www.elespectador.com/. Obtenido de https://www.elespectador.com/: https://www.elespectador.com/economia/estudio-revela- los-obstaculos-que-enfrentan-los-emprendedores-en-colombia-articulo-722001 Espectador, E. (7 de noviembre de 2017). https://www.elespectador.com/. Obtenido de https://www.elespectador.com/: https://www.elespectador.com/economia/estudio-revela- los-obstaculos-que-enfrentan-los-emprendedores-en-colombia-articulo-722001 Extremadura, J. d. (2012). Guia Didáctica Modelo Canvas. España: Junta de Extremadura. Gonzalez, P. (2015). La viabilidad financiera en el emprendimiento. Madrid: Universidad Pontificia Comillas. Granada, U. M. (21 de 05 de 2015). https://repository.unimilitar.edu.co. Obtenido de https://repository.unimilitar.edu.co: https://repository.unimilitar.edu.co/handle/10654/14074 Guty, J. P. (25 de Septiembre de 2018). http://josepazguty.blogspot.com. Obtenido de http://josepazguty.blogspot.com: http://josepazguty.blogspot.com hambre., A. c. (2020). Acción contra el hambre. Acción contra el hambre., 1. Landívar, U. R. (01 de 2008). http://biblio3.url.edu.gt . Obtenido de http://biblio3.url.edu.gt : http://biblio3.url.edu.gt/CDTK/2008/01/Rodriguez-Lucrecia.pdf Marketing, P. (03 de enero de 2012). https://www.puromarketing.com. Obtenido de https://www.puromarketing.com: https://www.puromarketing.com/44/11758/colores- marketing-busca-emociones.html More, M. (16 de Marzo de 2015). /www.iebschool.com. Obtenido de www.iebschool.com: https://www.iebschool.com/blog/que-es-el-modelo-canvas-y-como-aplicarlo-a-tu-negocio- agile-scrum/ Muñoz, L. (2018). Caracterización y análisis de las variables locativas, ambientales y de salud ocupacional en joyería. Revista Loginn, 8 - 15. Muñoz, L., & Osorio, M. (2018). Caracteristicas y análisis de las variables locativas, ambientales y de salud ocupacional en joyería. Revista Loginn, 8 - 15. Muñoz, L., & Osorio, M. (2018). Caracterización y análisis de las variables locativas, ambientales y de salud ocupacional en joyería. Revista Loginn, 8-15. Muñoz, L., & Sanchez, J. (2016). El impacto de la impresión 3D en la joyería. Lámpsakos, 89-97. Niño, M. (2011). Metodología de la Investigación: diseño y ejecución . Bogotá: Ediciones de la U. Palermo, U. d. (Diciembre de 2013). https://fido.palermo.edu. Obtenido de https://fido.palermo.edu: https://fido.palermo.edu/servicios_dyc/publicacionesdc/vista/detalle_articulo.php?id_libro= 438&id_articulo=9124 Polo, D. (8 de agosto de 2018). https://www.emprender-facil.com/. Obtenido de https://www.emprender-facil.com/entidades-que-apoyan-el-emprendimiento-en-colombia/: https://www.emprender-facil.com/entidades-que-apoyan-el-emprendimiento-en-colombia/ Pymehelp, C. d. (2008). ¿Qué es un plan de negocios? Córdoba: Pymehelp Consultora de servicios. Rodriguez, L. (2008). Joyas Inframundo. Guatemala : Universidad Rafael Landívar. Sampieri, R., Collado, C., & Pilar, B. (2006). Metodología de la investigación (4a. ed.). McGraw Hill: Bogotá. Santisteba, Y. (2009). Proyecto Graduación. Buenos Aires: Universidad Palermo. School, U.-E. W. (10 de Agosto de 2018). https://westfield.education. Obtenido de https://westfield.education: https://westfield.education/wp- content/uploads/2018/08/MBA.pdf Scielo. (15 de enero de 2016). http://www.scielo.org.mx/. Obtenido de http://www.scielo.org.mx/: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1405-10792017000100253 Sobrero, F. (2009). Análisis de Viabilidad: La Cenicienta en los Proyectos de Inversión. Provincia de Santa Fe: Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Nacional del Litoral. Solano, P. (14 de abril de 2014). http://colombiamulticultura.blogspot.com/. Obtenido de http://colombiamulticultura.blogspot.com/: http://colombiamulticultura.blogspot.com/2014/04/colombia-la-sociedad-multietnica-y.html Studylib. (22 de Abril de 2009). https://studylib.es. Obtenido de https://studylib.es: https://studylib.es/doc/5738426/análisis-de-viabilidad--la-cenicienta-en-los-proyectos-de... Tiempo, E. (11 de noviembre de 2017). https://www.eltiempo.com. Obtenido de https://www.eltiempo.com: https://www.eltiempo.com/colombia/emprendimiento-en- colombia-la-nueva-fuerza-de-sostenibilidad-150144 Tiempo, E. (2019). Hay más de 7 millones de habitantes en Bogotá, según cifras del censo. El Tiempo, |
url |
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/1751 |
identifier_str_mv |
Aldana, W. (2015). Ensayo como trabajo final para optar al título de especialista en gerencia de comercio internacional. Bogotá: Universidad Militar Nueva Granada. Amigó, U. C. (julio - diciembre de 2016). www.funlam.edu.co. Obtenido de www.funlam.edu.co: https://www.funlam.edu.co/revistas/index.php/lampsakos/article/view/2219/1787 Bogotá, O. d. (14 de Febrero de 2019). saludata.saludcapital.gov.co. Obtenido de saludata.saludcapital.gov.co: saludata.saludcapital.gov.co/osb/index.php/datos-de- salud/demografia/piramidepoblacional/ Bogotá, O. d. (14 de febrero de 2019). saludata.saludcapital.gov.co. Obtenido de saludata.saludcapital.gov.co: saludata.saludcapital.gov.co/osb/index.php/datos-de- salud/demografia/piramidepoblacional/ Ceron, J. (30 de Noviembre de 2017). La Candelaría icono de la joyeria en Bogotá. El Tiempo . De la Vega, I. (2004). El plan de negocio: Una herramienta indispensable. Madrid: Departamento de publicaciones del Instituto de Empresa. Dinero, R. (9 de abril de 2019). https://www.dinero.com. Obtenido de https://www.dinero.com: https://www.dinero.com/emprendimiento/articulo/como-funciona-eva-boulevard-una-feria- de-emprendedoras/276507 ESDOCS. (2011). http://esdocs.com. Obtenido de http://esdocs.com: http://esdocs.com/doc/1126934/metodología-de-la-investigación--diseño-y-ejecución Eslava, A. (2017). El problema de abastecimiento de oro para la joyería en Colombia. Gestión y política pública, 253 - 268. Espectador, E. (7 de noviembre de 2017). https://www.elespectador.com/. Obtenido de https://www.elespectador.com/: https://www.elespectador.com/economia/estudio-revela- los-obstaculos-que-enfrentan-los-emprendedores-en-colombia-articulo-722001 Extremadura, J. d. (2012). Guia Didáctica Modelo Canvas. España: Junta de Extremadura. Gonzalez, P. (2015). La viabilidad financiera en el emprendimiento. Madrid: Universidad Pontificia Comillas. Granada, U. M. (21 de 05 de 2015). https://repository.unimilitar.edu.co. Obtenido de https://repository.unimilitar.edu.co: https://repository.unimilitar.edu.co/handle/10654/14074 Guty, J. P. (25 de Septiembre de 2018). http://josepazguty.blogspot.com. Obtenido de http://josepazguty.blogspot.com: http://josepazguty.blogspot.com hambre., A. c. (2020). Acción contra el hambre. Acción contra el hambre., 1. Landívar, U. R. (01 de 2008). http://biblio3.url.edu.gt . Obtenido de http://biblio3.url.edu.gt : http://biblio3.url.edu.gt/CDTK/2008/01/Rodriguez-Lucrecia.pdf Marketing, P. (03 de enero de 2012). https://www.puromarketing.com. Obtenido de https://www.puromarketing.com: https://www.puromarketing.com/44/11758/colores- marketing-busca-emociones.html More, M. (16 de Marzo de 2015). /www.iebschool.com. Obtenido de www.iebschool.com: https://www.iebschool.com/blog/que-es-el-modelo-canvas-y-como-aplicarlo-a-tu-negocio- agile-scrum/ Muñoz, L. (2018). Caracterización y análisis de las variables locativas, ambientales y de salud ocupacional en joyería. Revista Loginn, 8 - 15. Muñoz, L., & Osorio, M. (2018). Caracteristicas y análisis de las variables locativas, ambientales y de salud ocupacional en joyería. Revista Loginn, 8 - 15. Muñoz, L., & Osorio, M. (2018). Caracterización y análisis de las variables locativas, ambientales y de salud ocupacional en joyería. Revista Loginn, 8-15. Muñoz, L., & Sanchez, J. (2016). El impacto de la impresión 3D en la joyería. Lámpsakos, 89-97. Niño, M. (2011). Metodología de la Investigación: diseño y ejecución . Bogotá: Ediciones de la U. Palermo, U. d. (Diciembre de 2013). https://fido.palermo.edu. Obtenido de https://fido.palermo.edu: https://fido.palermo.edu/servicios_dyc/publicacionesdc/vista/detalle_articulo.php?id_libro= 438&id_articulo=9124 Polo, D. (8 de agosto de 2018). https://www.emprender-facil.com/. Obtenido de https://www.emprender-facil.com/entidades-que-apoyan-el-emprendimiento-en-colombia/: https://www.emprender-facil.com/entidades-que-apoyan-el-emprendimiento-en-colombia/ Pymehelp, C. d. (2008). ¿Qué es un plan de negocios? Córdoba: Pymehelp Consultora de servicios. Rodriguez, L. (2008). Joyas Inframundo. Guatemala : Universidad Rafael Landívar. Sampieri, R., Collado, C., & Pilar, B. (2006). Metodología de la investigación (4a. ed.). McGraw Hill: Bogotá. Santisteba, Y. (2009). Proyecto Graduación. Buenos Aires: Universidad Palermo. School, U.-E. W. (10 de Agosto de 2018). https://westfield.education. Obtenido de https://westfield.education: https://westfield.education/wp- content/uploads/2018/08/MBA.pdf Scielo. (15 de enero de 2016). http://www.scielo.org.mx/. Obtenido de http://www.scielo.org.mx/: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1405-10792017000100253 Sobrero, F. (2009). Análisis de Viabilidad: La Cenicienta en los Proyectos de Inversión. Provincia de Santa Fe: Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Nacional del Litoral. Solano, P. (14 de abril de 2014). http://colombiamulticultura.blogspot.com/. Obtenido de http://colombiamulticultura.blogspot.com/: http://colombiamulticultura.blogspot.com/2014/04/colombia-la-sociedad-multietnica-y.html Studylib. (22 de Abril de 2009). https://studylib.es. Obtenido de https://studylib.es: https://studylib.es/doc/5738426/análisis-de-viabilidad--la-cenicienta-en-los-proyectos-de... Tiempo, E. (11 de noviembre de 2017). https://www.eltiempo.com. Obtenido de https://www.eltiempo.com: https://www.eltiempo.com/colombia/emprendimiento-en- colombia-la-nueva-fuerza-de-sostenibilidad-150144 Tiempo, E. (2019). Hay más de 7 millones de habitantes en Bogotá, según cifras del censo. El Tiempo, |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Acceso restringido |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_16ec |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Acceso restringido https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_16ec |
eu_rights_str_mv |
restrictedAccess |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Antonio Nariño |
dc.publisher.program.spa.fl_str_mv |
Administración de empresas (virtual) |
dc.publisher.faculty.spa.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas |
dc.publisher.campus.spa.fl_str_mv |
Bogotá - Federmán |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/896ce859-c9da-41e9-9f26-3af13a272d57/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/8abe7bb3-28c0-4adc-8302-7db3f73d4d32/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/fa6c3e20-7dd5-4105-bf36-26279d67f0b1/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/1631f91f-a19b-41de-aeef-97cf258287ba/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/cbd400c0-f785-4a2e-b2cb-e629c3666c68/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/aa54224f-92c9-4b4d-b968-aaade349ebb1/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/7aae32d7-d454-4aef-81b7-468506033fc1/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/f66d1476-fe04-4a6d-96d1-7003a37d23b2/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/517ce25f-3c33-47b1-b76d-77c40fd09b84/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/e58e4e90-3186-4860-b0fa-9394ebbc0fb5/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/a93b706e-b7db-4409-8be5-c0c557f39c35/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
9868ccc48a14c8d591352b6eaf7f6239 f2d509ea9cfec41fa93ccbe5c9ee8e34 ad677bb53efc0da7f580ed60af2ad73f 83d8ef0359b55f837eb55b0a25d80a70 2e388663398085f69421c9e4c5fcf235 e770f630d60e3d0d87c2c0ea52281ee8 5dbe86c1111d64f45ba435df98fdc825 5dbe86c1111d64f45ba435df98fdc825 7e4b98f6f9b303c8597b0881c61f167f f940bdfad1134fe6d835584ea6077c6b 834ca01d54d24f827393436acbcb8c8e |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300294729695232 |
spelling |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Acceso restringidohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/restrictedAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_16ecMartinez Rodriguez, Luis AlejandroGuerra Barbosa, Paula SofiaJaramillo Corredor, Carmen Eliana2021-02-24T14:58:15Z2021-02-24T14:58:15Z2020-06-04http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/1751Aldana, W. (2015). Ensayo como trabajo final para optar al título de especialista en gerencia de comercio internacional. Bogotá: Universidad Militar Nueva Granada.Amigó, U. C. (julio - diciembre de 2016). www.funlam.edu.co. Obtenido de www.funlam.edu.co: https://www.funlam.edu.co/revistas/index.php/lampsakos/article/view/2219/1787Bogotá, O. d. (14 de Febrero de 2019). saludata.saludcapital.gov.co. Obtenido de saludata.saludcapital.gov.co: saludata.saludcapital.gov.co/osb/index.php/datos-de- salud/demografia/piramidepoblacional/Bogotá, O. d. (14 de febrero de 2019). saludata.saludcapital.gov.co. Obtenido de saludata.saludcapital.gov.co: saludata.saludcapital.gov.co/osb/index.php/datos-de- salud/demografia/piramidepoblacional/Ceron, J. (30 de Noviembre de 2017). La Candelaría icono de la joyeria en Bogotá. El Tiempo .De la Vega, I. (2004). El plan de negocio: Una herramienta indispensable. Madrid: Departamento de publicaciones del Instituto de Empresa.Dinero, R. (9 de abril de 2019). https://www.dinero.com. Obtenido de https://www.dinero.com: https://www.dinero.com/emprendimiento/articulo/como-funciona-eva-boulevard-una-feria- de-emprendedoras/276507ESDOCS. (2011). http://esdocs.com. Obtenido de http://esdocs.com: http://esdocs.com/doc/1126934/metodología-de-la-investigación--diseño-y-ejecuciónEslava, A. (2017). El problema de abastecimiento de oro para la joyería en Colombia. Gestión y política pública, 253 - 268.Espectador, E. (7 de noviembre de 2017). https://www.elespectador.com/. Obtenido de https://www.elespectador.com/: https://www.elespectador.com/economia/estudio-revela- los-obstaculos-que-enfrentan-los-emprendedores-en-colombia-articulo-722001Espectador, E. (7 de noviembre de 2017). https://www.elespectador.com/. Obtenido de https://www.elespectador.com/: https://www.elespectador.com/economia/estudio-revela- los-obstaculos-que-enfrentan-los-emprendedores-en-colombia-articulo-722001Extremadura, J. d. (2012). Guia Didáctica Modelo Canvas. España: Junta de Extremadura.Gonzalez, P. (2015). La viabilidad financiera en el emprendimiento. Madrid: Universidad Pontificia Comillas.Granada, U. M. (21 de 05 de 2015). https://repository.unimilitar.edu.co. Obtenido de https://repository.unimilitar.edu.co: https://repository.unimilitar.edu.co/handle/10654/14074Guty, J. P. (25 de Septiembre de 2018). http://josepazguty.blogspot.com. Obtenido de http://josepazguty.blogspot.com: http://josepazguty.blogspot.comhambre., A. c. (2020). Acción contra el hambre. Acción contra el hambre., 1.Landívar, U. R. (01 de 2008). http://biblio3.url.edu.gt . Obtenido de http://biblio3.url.edu.gt : http://biblio3.url.edu.gt/CDTK/2008/01/Rodriguez-Lucrecia.pdfMarketing, P. (03 de enero de 2012). https://www.puromarketing.com. Obtenido de https://www.puromarketing.com: https://www.puromarketing.com/44/11758/colores- marketing-busca-emociones.htmlMore, M. (16 de Marzo de 2015). /www.iebschool.com. Obtenido de www.iebschool.com: https://www.iebschool.com/blog/que-es-el-modelo-canvas-y-como-aplicarlo-a-tu-negocio- agile-scrum/Muñoz, L. (2018). Caracterización y análisis de las variables locativas, ambientales y de salud ocupacional en joyería. Revista Loginn, 8 - 15.Muñoz, L., & Osorio, M. (2018). Caracteristicas y análisis de las variables locativas, ambientales y de salud ocupacional en joyería. Revista Loginn, 8 - 15.Muñoz, L., & Osorio, M. (2018). Caracterización y análisis de las variables locativas, ambientales y de salud ocupacional en joyería. Revista Loginn, 8-15.Muñoz, L., & Sanchez, J. (2016). El impacto de la impresión 3D en la joyería. Lámpsakos, 89-97.Niño, M. (2011). Metodología de la Investigación: diseño y ejecución . Bogotá: Ediciones de la U.Palermo, U. d. (Diciembre de 2013). https://fido.palermo.edu. Obtenido de https://fido.palermo.edu: https://fido.palermo.edu/servicios_dyc/publicacionesdc/vista/detalle_articulo.php?id_libro= 438&id_articulo=9124Polo, D. (8 de agosto de 2018). https://www.emprender-facil.com/. Obtenido de https://www.emprender-facil.com/entidades-que-apoyan-el-emprendimiento-en-colombia/: https://www.emprender-facil.com/entidades-que-apoyan-el-emprendimiento-en-colombia/Pymehelp, C. d. (2008). ¿Qué es un plan de negocios? Córdoba: Pymehelp Consultora de servicios.Rodriguez, L. (2008). Joyas Inframundo. Guatemala : Universidad Rafael Landívar.Sampieri, R., Collado, C., & Pilar, B. (2006). Metodología de la investigación (4a. ed.). McGraw Hill: Bogotá.Santisteba, Y. (2009). Proyecto Graduación. Buenos Aires: Universidad Palermo.School, U.-E. W. (10 de Agosto de 2018). https://westfield.education. Obtenido de https://westfield.education: https://westfield.education/wp- content/uploads/2018/08/MBA.pdfScielo. (15 de enero de 2016). http://www.scielo.org.mx/. Obtenido de http://www.scielo.org.mx/: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1405-10792017000100253Sobrero, F. (2009). Análisis de Viabilidad: La Cenicienta en los Proyectos de Inversión. Provincia de Santa Fe: Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Nacional del Litoral.Solano, P. (14 de abril de 2014). http://colombiamulticultura.blogspot.com/. Obtenido de http://colombiamulticultura.blogspot.com/: http://colombiamulticultura.blogspot.com/2014/04/colombia-la-sociedad-multietnica-y.htmlStudylib. (22 de Abril de 2009). https://studylib.es. Obtenido de https://studylib.es: https://studylib.es/doc/5738426/análisis-de-viabilidad--la-cenicienta-en-los-proyectos-de...Tiempo, E. (11 de noviembre de 2017). https://www.eltiempo.com. Obtenido de https://www.eltiempo.com: https://www.eltiempo.com/colombia/emprendimiento-en- colombia-la-nueva-fuerza-de-sostenibilidad-150144Tiempo, E. (2019). Hay más de 7 millones de habitantes en Bogotá, según cifras del censo. El Tiempo,This project is an attempt to formalize Gracia's jewelry, which has been working with informality, and yet has achieve great results. The above mentioned is based on the idea that Colombian jewelry industry is very promising but for the lack of interest and investment has not been exploited to its full potential. Through an investigation and marketing studies, the economic and financial feasibility is evident in Colombia. We want to show that is possible to be pioneers with success on personalized jewelry, both in design and customer service. Taking advantage of this market through the mass sales and offering added value such as promoting employment and training the employees on jewel knowledge in the company.Este proyecto busca la formalización de la joyería Gracia, la cual ha venido trabajando en la informalidad y aun así ha obtenido buenos resultados. Lo anterior está basado en que la industria joyera en Colombia es un mercado bastante prometedor, pero por falta de interés e inversión en el mismo no ha sido aprovechado en su totalidad. A través de una investigación y estudio de mercado, se evidencia la factibilidad económica y financiera de una joyería en Colombia y queremos demostrar que es posible ser pioneros con éxito, en joyería personalizada tanto en diseño como atención al cliente, aprovechando este mercado, a través de la venta masiva y ofreciendo un valor agregado como lo es, fomentar empleo y permitir a los empleados tener una formación joyera dentro de la empresa.Administrador(a) de EmpresasPregradoVirtualspaUniversidad Antonio NariñoAdministración de empresas (virtual)Facultad de Ciencias Económicas y AdministrativasBogotá - FedermánJoyeríaPlan de negocioEstudio de mercadoCanvasMarketingJewelryBusiness planMarket researchCanvas ModelMarketingPlan de negocio joyería GraciaTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8811https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/896ce859-c9da-41e9-9f26-3af13a272d57/download9868ccc48a14c8d591352b6eaf7f6239MD54ORIGINAL2020PaulaSofiaGuerraBarbosa.pdf2020PaulaSofiaGuerraBarbosa.pdfPlan de negocio joyería Graciaapplication/pdf2483949https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/8abe7bb3-28c0-4adc-8302-7db3f73d4d32/downloadf2d509ea9cfec41fa93ccbe5c9ee8e34MD512020AutorizacióndeAutores1.pdf2020AutorizacióndeAutores1.pdfAutorización de autores Paula Sofia Guerraapplication/pdf986510https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/fa6c3e20-7dd5-4105-bf36-26279d67f0b1/downloadad677bb53efc0da7f580ed60af2ad73fMD522020AutorizacióndeAutores2.pdf2020AutorizacióndeAutores2.pdfAutorización de autores Carmen Eliana Jaramilloapplication/pdf986951https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/1631f91f-a19b-41de-aeef-97cf258287ba/download83d8ef0359b55f837eb55b0a25d80a70MD53LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-82710https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/cbd400c0-f785-4a2e-b2cb-e629c3666c68/download2e388663398085f69421c9e4c5fcf235MD55TEXT2020PaulaSofiaGuerraBarbosa.pdf.txt2020PaulaSofiaGuerraBarbosa.pdf.txtExtracted texttext/plain101376https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/aa54224f-92c9-4b4d-b968-aaade349ebb1/downloade770f630d60e3d0d87c2c0ea52281ee8MD562020AutorizacióndeAutores1.pdf.txt2020AutorizacióndeAutores1.pdf.txtExtracted texttext/plain5https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/7aae32d7-d454-4aef-81b7-468506033fc1/download5dbe86c1111d64f45ba435df98fdc825MD582020AutorizacióndeAutores2.pdf.txt2020AutorizacióndeAutores2.pdf.txtExtracted texttext/plain5https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/f66d1476-fe04-4a6d-96d1-7003a37d23b2/download5dbe86c1111d64f45ba435df98fdc825MD510THUMBNAIL2020PaulaSofiaGuerraBarbosa.pdf.jpg2020PaulaSofiaGuerraBarbosa.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg5641https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/517ce25f-3c33-47b1-b76d-77c40fd09b84/download7e4b98f6f9b303c8597b0881c61f167fMD572020AutorizacióndeAutores1.pdf.jpg2020AutorizacióndeAutores1.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg20209https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/e58e4e90-3186-4860-b0fa-9394ebbc0fb5/downloadf940bdfad1134fe6d835584ea6077c6bMD592020AutorizacióndeAutores2.pdf.jpg2020AutorizacióndeAutores2.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg20012https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/a93b706e-b7db-4409-8be5-c0c557f39c35/download834ca01d54d24f827393436acbcb8c8eMD511123456789/1751oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/17512024-10-09 23:38:03.345https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Acceso restringidoopen.accesshttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.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 |