Estrategias para la Reactivación Económica de la Empresa Lucho Motos Neiva
What is sought with this research is to detect the difficulties that arose in the LUCHO MOTOS NEIVA company as a result of the economic crisis triggered by the COVID-19 pandemic, as of December 2020. This research will be approached from the quantitative approach, and it will be descriptive, since i...
- Autores:
-
Camilo David Torres Luis, Camilo David
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/6344
- Acceso en línea:
- http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6344
- Palabra clave:
- Actividad económica, Reactivación económica, Investigación, Crisis económica, Pandemia, Covid-19, Comparación, Análisis, Estrategias
Economic activity, Economic reactivation, Research, Economic crisis, Pandemic, Covid-19, Comparison, Analysis, Strategies
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)
id |
UAntonioN2_d871ec594770a2f95a0d18111069724c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/6344 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
dc.title.es_ES.fl_str_mv |
Estrategias para la Reactivación Económica de la Empresa Lucho Motos Neiva |
title |
Estrategias para la Reactivación Económica de la Empresa Lucho Motos Neiva |
spellingShingle |
Estrategias para la Reactivación Económica de la Empresa Lucho Motos Neiva Actividad económica, Reactivación económica, Investigación, Crisis económica, Pandemia, Covid-19, Comparación, Análisis, Estrategias Economic activity, Economic reactivation, Research, Economic crisis, Pandemic, Covid-19, Comparison, Analysis, Strategies |
title_short |
Estrategias para la Reactivación Económica de la Empresa Lucho Motos Neiva |
title_full |
Estrategias para la Reactivación Económica de la Empresa Lucho Motos Neiva |
title_fullStr |
Estrategias para la Reactivación Económica de la Empresa Lucho Motos Neiva |
title_full_unstemmed |
Estrategias para la Reactivación Económica de la Empresa Lucho Motos Neiva |
title_sort |
Estrategias para la Reactivación Económica de la Empresa Lucho Motos Neiva |
dc.creator.fl_str_mv |
Camilo David Torres Luis, Camilo David |
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv |
Tamayo Charris, Jairo José Suárez Caro, Laura Katherine Tole Escobar, Luisa Fernanda |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Camilo David Torres Luis, Camilo David |
dc.subject.es_ES.fl_str_mv |
Actividad económica, Reactivación económica, Investigación, Crisis económica, Pandemia, Covid-19, Comparación, Análisis, Estrategias |
topic |
Actividad económica, Reactivación económica, Investigación, Crisis económica, Pandemia, Covid-19, Comparación, Análisis, Estrategias Economic activity, Economic reactivation, Research, Economic crisis, Pandemic, Covid-19, Comparison, Analysis, Strategies |
dc.subject.keyword.es_ES.fl_str_mv |
Economic activity, Economic reactivation, Research, Economic crisis, Pandemic, Covid-19, Comparison, Analysis, Strategies |
description |
What is sought with this research is to detect the difficulties that arose in the LUCHO MOTOS NEIVA company as a result of the economic crisis triggered by the COVID-19 pandemic, as of December 2020. This research will be approached from the quantitative approach, and it will be descriptive, since it seeks to systematically show the characteristics of the object of study. Therefore, the objective is to evaluate the financial statements of the periods from 2018 to 2020 through a financial analysis where the horizontal and vertical analysis was taken as the focus to see the development of the company during the health emergency, show what changes the pandemic produced in the company using financial indicators, which are made up of: Liquidity, efficiency, indebtedness and profitability so that in this way we can implement a final strategy for the economic reactivation of the LUCHO MOTOS NEIVA company. |
publishDate |
2021 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2021-11-30 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2022-04-27T21:52:36Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2022-04-27T21:52:36Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6344 |
dc.identifier.bibliographicCitation.spa.fl_str_mv |
Alexandre, J., Caio, M., & Javier, T. (2020). Covid-19 contagion, economic activity and business reopening protocols. Journal of Economic Behavior & Organization, 21. Bischoff, I. (2020). Causas y efectos de la pandemia (tesis de especialización) . Cuadrado. (2000). relaciones y administraciones financieras. El Año Nuevo chino, la mayor movilización a nivel mundial. (2019). France24, 1. Jackson. (2011). El concepto de estrategia como fundamento de la planeación estratégica . Joseph, A.-A., Zaheer, K., & Geoffrey, W. (2020). COVID-19 and business failures: The paradoxes of experience, scale, and scope for theory and practice. European Management Journal, 6 Mohsin, S., Junrong, L., & Wenju, R. (2020). Impacto de la pandemia de COVID-19 en las micro, pequeñas y medianas empresas que operan en Pakistán. Research in Globalization, 14. Noticias ONU. (29 de diciembre de 2020). Obtenido de https://news.un.org/es/story/2020/12/1486082#econom%C3%ADa OPS. (enero de 2020). Organización Panamericana de la Salud. Obtenido de Organización Mundial de la Salud: https://www.paho.org/hq/index.php?option=com_content&view=article&id=15756: who-characterizes-covid-19-as-a-pandemic&Itemid=1926&lang=es Werner, vértice. (2010). El marketing digital 7, perspectivas para América Latina y el Caribe. Werner, vértice. (2010). El marketing digital 7, perspectivas para América Latina y el Caribe. |
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv |
instname:Universidad Antonio Nariño |
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv |
reponame:Repositorio Institucional UAN |
dc.identifier.repourl.spa.fl_str_mv |
repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ |
url |
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6344 |
identifier_str_mv |
Alexandre, J., Caio, M., & Javier, T. (2020). Covid-19 contagion, economic activity and business reopening protocols. Journal of Economic Behavior & Organization, 21. Bischoff, I. (2020). Causas y efectos de la pandemia (tesis de especialización) . Cuadrado. (2000). relaciones y administraciones financieras. El Año Nuevo chino, la mayor movilización a nivel mundial. (2019). France24, 1. Jackson. (2011). El concepto de estrategia como fundamento de la planeación estratégica . Joseph, A.-A., Zaheer, K., & Geoffrey, W. (2020). COVID-19 and business failures: The paradoxes of experience, scale, and scope for theory and practice. European Management Journal, 6 Mohsin, S., Junrong, L., & Wenju, R. (2020). Impacto de la pandemia de COVID-19 en las micro, pequeñas y medianas empresas que operan en Pakistán. Research in Globalization, 14. Noticias ONU. (29 de diciembre de 2020). Obtenido de https://news.un.org/es/story/2020/12/1486082#econom%C3%ADa OPS. (enero de 2020). Organización Panamericana de la Salud. Obtenido de Organización Mundial de la Salud: https://www.paho.org/hq/index.php?option=com_content&view=article&id=15756: who-characterizes-covid-19-as-a-pandemic&Itemid=1926&lang=es Werner, vértice. (2010). El marketing digital 7, perspectivas para América Latina y el Caribe. instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Acceso abierto |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Acceso abierto https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.spatial.spa.fl_str_mv |
Neiva( Huila, Colombia) |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Antonio Nariño |
dc.publisher.program.spa.fl_str_mv |
Contaduría Pública |
dc.publisher.faculty.spa.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas |
dc.publisher.campus.spa.fl_str_mv |
Neiva Altico |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/45effc5e-8df0-4d9d-be31-9dbf79eb76dd/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/e59e8dc3-2e3e-4d7e-b304-7332af40582f/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/536cfa58-09f7-4706-b639-8d8e84a0df4b/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/e6c78fa4-611d-4f22-823e-9bf193cf8412/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/60b5ea96-24cc-4125-b4b4-797b0a2e3536/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/db95c458-0564-4ff0-910d-b4845774d2aa/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/ed02e295-31a7-4372-9c6a-871b702c2532/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/72470d43-c619-44e0-90da-4ff915c7a2a2/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/70b6564a-79b3-454e-8337-ee64fe85318d/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
352c4bfb0e84c493ac1b05a73e0c4abc 804ce95cb6e796890d2110b2b42d7f1c 5a7bbf8680641bb0bf5faf3a08d45847 e09172f9175c2d27c6cfb58c83c5e55e 6d93d3216dc4a7f5df47d4876fbec4d3 3368bb0a2d49f73a6d9c30dadcde698a 07b7d9e5826d81ea864a55943f3a68e5 4d9ef7f0d04a46e5ae58e79e68cfc12c 0dae6c1ad4c01af869b9e347d406ad73 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300385169375232 |
spelling |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Acceso abiertohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Tamayo Charris, Jairo JoséSuárez Caro, Laura KatherineTole Escobar, Luisa FernandaCamilo David Torres Luis, Camilo David20211629133Neiva( Huila, Colombia)2022-04-27T21:52:36Z2022-04-27T21:52:36Z2021-11-30http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6344Alexandre, J., Caio, M., & Javier, T. (2020). Covid-19 contagion, economic activity and business reopening protocols. Journal of Economic Behavior & Organization, 21.Bischoff, I. (2020). Causas y efectos de la pandemia (tesis de especialización) .Cuadrado. (2000). relaciones y administraciones financieras.El Año Nuevo chino, la mayor movilización a nivel mundial. (2019). France24, 1. Jackson. (2011). El concepto de estrategia como fundamento de la planeación estratégica .Joseph, A.-A., Zaheer, K., & Geoffrey, W. (2020). COVID-19 and business failures: The paradoxes of experience, scale, and scope for theory and practice. European Management Journal, 6Mohsin, S., Junrong, L., & Wenju, R. (2020). Impacto de la pandemia de COVID-19 en las micro, pequeñas y medianas empresas que operan en Pakistán. Research in Globalization, 14.Noticias ONU. (29 de diciembre de 2020). Obtenido de https://news.un.org/es/story/2020/12/1486082#econom%C3%ADaOPS. (enero de 2020). Organización Panamericana de la Salud. Obtenido de Organización Mundial de la Salud: https://www.paho.org/hq/index.php?option=com_content&view=article&id=15756: who-characterizes-covid-19-as-a-pandemic&Itemid=1926&lang=esWerner, vértice. (2010). El marketing digital 7, perspectivas para América Latina y el Caribe.Werner, vértice. (2010). El marketing digital 7, perspectivas para América Latina y el Caribe.instname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/What is sought with this research is to detect the difficulties that arose in the LUCHO MOTOS NEIVA company as a result of the economic crisis triggered by the COVID-19 pandemic, as of December 2020. This research will be approached from the quantitative approach, and it will be descriptive, since it seeks to systematically show the characteristics of the object of study. Therefore, the objective is to evaluate the financial statements of the periods from 2018 to 2020 through a financial analysis where the horizontal and vertical analysis was taken as the focus to see the development of the company during the health emergency, show what changes the pandemic produced in the company using financial indicators, which are made up of: Liquidity, efficiency, indebtedness and profitability so that in this way we can implement a final strategy for the economic reactivation of the LUCHO MOTOS NEIVA company.Lo que se busca con la presente investigación es detectar las dificultades que se presentaron en la empresa LUCHO MOTOS NEIVA a raíz de la crisis económica desencadenada por la pandemia COVID-19, a diciembre del 2020. Esta investigación se abordará desde el enfoque cuantitativo, y será de tipo descriptiva, pues se busca mostrar de modo sistemático las características del objeto de estudio. Por lo tanto, se tiene como objetivo evaluar los estados financieros de los periodos desde el 2018 hasta el 2020 por medio de un análisis financiero en donde se tomó como enfoque el análisis horizontal y vertical para ver el desarrollo de la empresa durante la emergencia sanitaria, mostrar qué cambios produjo la pandemia en la empresa haciendo uso de los indicadores financieros, los cuales se conforman por: Liquidez, eficiencia, endeudamiento y rentabilidad para que de esta manera podamos implementar una estrategia final para la reactivación económica de la empresa LUCHO MOTOS NEIVA.Contador(a) Público(a)PregradoPresencialMonografíaspaUniversidad Antonio NariñoContaduría PúblicaFacultad de Ciencias Económicas y AdministrativasNeiva AlticoActividad económica, Reactivación económica, Investigación, Crisis económica, Pandemia, Covid-19, Comparación, Análisis, EstrategiasEconomic activity, Economic reactivation, Research, Economic crisis, Pandemic, Covid-19, Comparison, Analysis, StrategiesEstrategias para la Reactivación Económica de la Empresa Lucho Motos NeivaTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85EspecializadaORIGINAL2021_CamiloDavidTorres.pdf2021_CamiloDavidTorres.pdfMonografíaapplication/pdf1866683https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/45effc5e-8df0-4d9d-be31-9dbf79eb76dd/download352c4bfb0e84c493ac1b05a73e0c4abcMD512021_CamiloDavidTorres_Autorización.pdf2021_CamiloDavidTorres_Autorización.pdfFormato de autorizaciónapplication/pdf1546422https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/e59e8dc3-2e3e-4d7e-b304-7332af40582f/download804ce95cb6e796890d2110b2b42d7f1cMD522021_CamiloDavidTorresLuis_Acta.pdf2021_CamiloDavidTorresLuis_Acta.pdfActa de sustentaciónapplication/pdf716181https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/536cfa58-09f7-4706-b639-8d8e84a0df4b/download5a7bbf8680641bb0bf5faf3a08d45847MD53TEXT2021_CamiloDavidTorres.pdf.txt2021_CamiloDavidTorres.pdf.txtExtracted texttext/plain77952https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/e6c78fa4-611d-4f22-823e-9bf193cf8412/downloade09172f9175c2d27c6cfb58c83c5e55eMD542021_CamiloDavidTorres_Autorización.pdf.txt2021_CamiloDavidTorres_Autorización.pdf.txtExtracted texttext/plain6https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/60b5ea96-24cc-4125-b4b4-797b0a2e3536/download6d93d3216dc4a7f5df47d4876fbec4d3MD562021_CamiloDavidTorresLuis_Acta.pdf.txt2021_CamiloDavidTorresLuis_Acta.pdf.txtExtracted texttext/plain1835https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/db95c458-0564-4ff0-910d-b4845774d2aa/download3368bb0a2d49f73a6d9c30dadcde698aMD58THUMBNAIL2021_CamiloDavidTorres.pdf.jpg2021_CamiloDavidTorres.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg8245https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/ed02e295-31a7-4372-9c6a-871b702c2532/download07b7d9e5826d81ea864a55943f3a68e5MD552021_CamiloDavidTorres_Autorización.pdf.jpg2021_CamiloDavidTorres_Autorización.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg18804https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/72470d43-c619-44e0-90da-4ff915c7a2a2/download4d9ef7f0d04a46e5ae58e79e68cfc12cMD572021_CamiloDavidTorresLuis_Acta.pdf.jpg2021_CamiloDavidTorresLuis_Acta.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg13200https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/70b6564a-79b3-454e-8337-ee64fe85318d/download0dae6c1ad4c01af869b9e347d406ad73MD59123456789/6344oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/63442024-10-09 23:03:54.51https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Acceso abiertoopen.accesshttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |