Proceso de Autorregulación del Aprendizaje en Estudiantes de Psicología de la Universidad Antonio Nariño Durante Pandemia por COVID19
This research refers to the process of self-regulation of learning in ninth semester students in Psychology at the Antonio Nariño University during a COVID19 pandemic. The objective was to describe the process of self-regulation of learning in remote education during the COVID 19 pandemic, in studen...
- Autores:
-
Gómez Romano, Cristian Andrés
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/6183
- Acceso en línea:
- http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6183
- Palabra clave:
- autorregulación, fase de planificación, fase de ejecución, fase de auto reflexión, COVID 19, confinamiento, aislamiento, pandemia.
150
self-regulation, planning phase, execution phase, self-reflection phase, COVID 19, confinement, isolation, pandemic.
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)
id |
UAntonioN2_d66ff5867fd54e164ce3149914125294 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/6183 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
dc.title.es_ES.fl_str_mv |
Proceso de Autorregulación del Aprendizaje en Estudiantes de Psicología de la Universidad Antonio Nariño Durante Pandemia por COVID19 |
title |
Proceso de Autorregulación del Aprendizaje en Estudiantes de Psicología de la Universidad Antonio Nariño Durante Pandemia por COVID19 |
spellingShingle |
Proceso de Autorregulación del Aprendizaje en Estudiantes de Psicología de la Universidad Antonio Nariño Durante Pandemia por COVID19 autorregulación, fase de planificación, fase de ejecución, fase de auto reflexión, COVID 19, confinamiento, aislamiento, pandemia. 150 self-regulation, planning phase, execution phase, self-reflection phase, COVID 19, confinement, isolation, pandemic. |
title_short |
Proceso de Autorregulación del Aprendizaje en Estudiantes de Psicología de la Universidad Antonio Nariño Durante Pandemia por COVID19 |
title_full |
Proceso de Autorregulación del Aprendizaje en Estudiantes de Psicología de la Universidad Antonio Nariño Durante Pandemia por COVID19 |
title_fullStr |
Proceso de Autorregulación del Aprendizaje en Estudiantes de Psicología de la Universidad Antonio Nariño Durante Pandemia por COVID19 |
title_full_unstemmed |
Proceso de Autorregulación del Aprendizaje en Estudiantes de Psicología de la Universidad Antonio Nariño Durante Pandemia por COVID19 |
title_sort |
Proceso de Autorregulación del Aprendizaje en Estudiantes de Psicología de la Universidad Antonio Nariño Durante Pandemia por COVID19 |
dc.creator.fl_str_mv |
Gómez Romano, Cristian Andrés |
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv |
Sierra, Gloria Liliana |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Gómez Romano, Cristian Andrés |
dc.subject.es_ES.fl_str_mv |
autorregulación, fase de planificación, fase de ejecución, fase de auto reflexión, COVID 19, confinamiento, aislamiento, pandemia. |
topic |
autorregulación, fase de planificación, fase de ejecución, fase de auto reflexión, COVID 19, confinamiento, aislamiento, pandemia. 150 self-regulation, planning phase, execution phase, self-reflection phase, COVID 19, confinement, isolation, pandemic. |
dc.subject.ddc.es_ES.fl_str_mv |
150 |
dc.subject.keyword.es_ES.fl_str_mv |
self-regulation, planning phase, execution phase, self-reflection phase, COVID 19, confinement, isolation, pandemic. |
description |
This research refers to the process of self-regulation of learning in ninth semester students in Psychology at the Antonio Nariño University during a COVID19 pandemic. The objective was to describe the process of self-regulation of learning in remote education during the COVID 19 pandemic, in students of the ninth semester in Psychology at the Antonio Nariño University, where it was specified how the planning phase is in students to develop the different academic tasks , also describing the phase of execution of the tasks, partials and academic activities in university students in the process of carrying out tasks and identifying how the self-reflection phase is presented in the self-evaluation process, to know the motivations of the student, in front of the work your learning process. The research methodology was carried out from a qualitative approach, with a descriptive design, collecting information through an open response survey, where the following categories were handled: planning phase, execution phase and self-reflection phase, having Considering Zimmerman as a theoretical basis, therefore, the epistemological criterion that was taken in this work was the phenomenological one. |
publishDate |
2021 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2021-11-25 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2022-03-24T20:38:54Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2022-03-24T20:38:54Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.local.spa.fl_str_mv |
Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6183 |
dc.identifier.bibliographicCitation.spa.fl_str_mv |
Bandura. A. (1971). Teoría de aprendizaje social. Prentice Hall Bandura. A. (1995). Autoeficacia en sociedades cambiantes. Cambridge University Prees Bargas, R., Char, J., Briceño, E y Ortega, J. (2011). Autorregulación en Estudiantes de Secundaria: Influencia de Sexo, Edad y Apoyo Familiar. Universidad Autónoma de Yucatán, México. (pp. 39-45). https://www.redalyc.org/pdf/1339/133921440005.pdf Bautista, C. (2017). Proceso de la investigación cualitativa epistemología, metodología y aplicaciones. Moderno. (pp.195-201). http://revistas.ufro.cl/ojs/index.php/educacion/article/view/1083 Castro, J., Ramírez, L. (2020). Desarrollo de la autorregulación del aprendizaje en educación secundaria y media superior ante la contingencia de la COVID 19. Revista panamericana (pp. 199-148) https://revistas.up.edu.mx/RPP/article/view/2122/1802 Código Deontológico y Bioético. (2006) Diario Oficial – Edición 46.383.(12 de marzo del 2021). Ley 1090 del 2006. https://sitio.acodesi.org/images/stories/legislacion/1090.pdf Correa, S. (2020). La innovación educativa en los tiempos del Coronavirus. Pontifica Universidad Javeriana. (pp 1-13) https://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/salutemscientiaspiritus/article/view/229 0 Díaz, Alejandro., Pérez, M., Valenzuela, M y Muñoz, P. Proceso de autorregulación del aprendizaje en estudiantes universitarios de primer año. International Journal of Developmental and Educational Psychology. (pp.789-800). https://www.redalyc.org/pdf/3498/349832327082.pdf Donado, G., Ortiz, M., Campo, L. (2016). Autorregulación para el aprendizaje en estudiantes universitarios. Revista Educación y Humanismo, (31), (pp. 326-342) http://revistas.unisimon.edu.co/index.php/educacion/article/view/2366 Educativos: reflexiones teóricas sobre su implementación. Tecnología en Marcha. Vol. 28, Nº 1, Enero Marzo. (pp. 121-129). https://revistas.tec.ac.cr/index.php/tec_marcha/article/view/2196 |
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv |
instname:Universidad Antonio Nariño |
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv |
reponame:Repositorio Institucional UAN |
dc.identifier.repourl.spa.fl_str_mv |
repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ |
url |
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6183 |
identifier_str_mv |
Bandura. A. (1971). Teoría de aprendizaje social. Prentice Hall Bandura. A. (1995). Autoeficacia en sociedades cambiantes. Cambridge University Prees Bargas, R., Char, J., Briceño, E y Ortega, J. (2011). Autorregulación en Estudiantes de Secundaria: Influencia de Sexo, Edad y Apoyo Familiar. Universidad Autónoma de Yucatán, México. (pp. 39-45). https://www.redalyc.org/pdf/1339/133921440005.pdf Bautista, C. (2017). Proceso de la investigación cualitativa epistemología, metodología y aplicaciones. Moderno. (pp.195-201). http://revistas.ufro.cl/ojs/index.php/educacion/article/view/1083 Castro, J., Ramírez, L. (2020). Desarrollo de la autorregulación del aprendizaje en educación secundaria y media superior ante la contingencia de la COVID 19. Revista panamericana (pp. 199-148) https://revistas.up.edu.mx/RPP/article/view/2122/1802 Código Deontológico y Bioético. (2006) Diario Oficial – Edición 46.383.(12 de marzo del 2021). Ley 1090 del 2006. https://sitio.acodesi.org/images/stories/legislacion/1090.pdf Correa, S. (2020). La innovación educativa en los tiempos del Coronavirus. Pontifica Universidad Javeriana. (pp 1-13) https://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/salutemscientiaspiritus/article/view/229 0 Díaz, Alejandro., Pérez, M., Valenzuela, M y Muñoz, P. Proceso de autorregulación del aprendizaje en estudiantes universitarios de primer año. International Journal of Developmental and Educational Psychology. (pp.789-800). https://www.redalyc.org/pdf/3498/349832327082.pdf Donado, G., Ortiz, M., Campo, L. (2016). Autorregulación para el aprendizaje en estudiantes universitarios. Revista Educación y Humanismo, (31), (pp. 326-342) http://revistas.unisimon.edu.co/index.php/educacion/article/view/2366 Educativos: reflexiones teóricas sobre su implementación. Tecnología en Marcha. Vol. 28, Nº 1, Enero Marzo. (pp. 121-129). https://revistas.tec.ac.cr/index.php/tec_marcha/article/view/2196 instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Acceso abierto |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Acceso abierto https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Antonio Nariño |
dc.publisher.program.spa.fl_str_mv |
Psicología |
dc.publisher.faculty.spa.fl_str_mv |
Facultad de Psicología |
dc.publisher.campus.spa.fl_str_mv |
Bogotá - Sur |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/7d33c562-7225-4f28-a980-a73412e36c45/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/e2d5191a-eff6-4d74-8940-615cdebb3f52/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/65abfc6b-9045-4f1a-be63-83977ba6657c/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/28a3a0f0-1c38-4a3c-9f76-58bb5abac962/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/d631b10f-f630-4c71-8ff8-575c63aa2ba7/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/d4a16846-c184-477f-bb57-68d7268d5b68/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/c4a7ac54-2060-4016-88d6-41325011ce32/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/ce18eba4-b486-43a9-a08e-b465dab28b47/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/b8e49363-8a98-4b8e-b84b-5e1a9517d8da/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
44e02db9398c8ce9205b396712e5f5ce be09135bd3f7edca668f2fd6e00950f9 b6d7d1b148bf48a35d9dc6fa8767ddb6 6a0b78fa81561712f0de1cab6b13d926 6d93d3216dc4a7f5df47d4876fbec4d3 d4a6caae63bac0e8c42b4a839c290304 2ec8aa476107394f9ca06f0b3ee96ed2 57fa7f28bc21f36e057e65c7813f301f 63bd3ccf0782cf46216eedf7e52c5362 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300393316810752 |
spelling |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Acceso abiertohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Sierra, Gloria LilianaGómez Romano, Cristian Andrés102417186332022-03-24T20:38:54Z2022-03-24T20:38:54Z2021-11-25http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6183Bandura. A. (1971). Teoría de aprendizaje social. Prentice HallBandura. A. (1995). Autoeficacia en sociedades cambiantes. Cambridge University PreesBargas, R., Char, J., Briceño, E y Ortega, J. (2011). Autorregulación en Estudiantes de Secundaria: Influencia de Sexo, Edad y Apoyo Familiar. Universidad Autónoma de Yucatán, México. (pp. 39-45). https://www.redalyc.org/pdf/1339/133921440005.pdfBautista, C. (2017). Proceso de la investigación cualitativa epistemología, metodología y aplicaciones. Moderno. (pp.195-201). http://revistas.ufro.cl/ojs/index.php/educacion/article/view/1083Castro, J., Ramírez, L. (2020). Desarrollo de la autorregulación del aprendizaje en educación secundaria y media superior ante la contingencia de la COVID 19. Revista panamericana (pp. 199-148) https://revistas.up.edu.mx/RPP/article/view/2122/1802Código Deontológico y Bioético. (2006) Diario Oficial – Edición 46.383.(12 de marzo del 2021). Ley 1090 del 2006. https://sitio.acodesi.org/images/stories/legislacion/1090.pdfCorrea, S. (2020). La innovación educativa en los tiempos del Coronavirus. Pontifica Universidad Javeriana. (pp 1-13) https://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/salutemscientiaspiritus/article/view/229 0Díaz, Alejandro., Pérez, M., Valenzuela, M y Muñoz, P. Proceso de autorregulación del aprendizaje en estudiantes universitarios de primer año. International Journal of Developmental and Educational Psychology. (pp.789-800). https://www.redalyc.org/pdf/3498/349832327082.pdfDonado, G., Ortiz, M., Campo, L. (2016). Autorregulación para el aprendizaje en estudiantes universitarios. Revista Educación y Humanismo, (31), (pp. 326-342) http://revistas.unisimon.edu.co/index.php/educacion/article/view/2366Educativos: reflexiones teóricas sobre su implementación. Tecnología en Marcha. Vol. 28, Nº 1, Enero Marzo. (pp. 121-129). https://revistas.tec.ac.cr/index.php/tec_marcha/article/view/2196instname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/This research refers to the process of self-regulation of learning in ninth semester students in Psychology at the Antonio Nariño University during a COVID19 pandemic. The objective was to describe the process of self-regulation of learning in remote education during the COVID 19 pandemic, in students of the ninth semester in Psychology at the Antonio Nariño University, where it was specified how the planning phase is in students to develop the different academic tasks , also describing the phase of execution of the tasks, partials and academic activities in university students in the process of carrying out tasks and identifying how the self-reflection phase is presented in the self-evaluation process, to know the motivations of the student, in front of the work your learning process. The research methodology was carried out from a qualitative approach, with a descriptive design, collecting information through an open response survey, where the following categories were handled: planning phase, execution phase and self-reflection phase, having Considering Zimmerman as a theoretical basis, therefore, the epistemological criterion that was taken in this work was the phenomenological one.Esta investigación, hace referencia al proceso de autorregulación del aprendizaje en estudiantes de noveno semestre en Psicología de la Universidad Antonio Nariño durante pandemia por COVID19. El objetivo fue describir el proceso de autorregulación del aprendizaje en educación remota durante la pandemia por COVID 19, en estudiantes de noveno semestre en Psicología de la Universidad Antonio Nariño, donde se especificó como es la fase de planificación en estudiantes para desarrollar las diferentes tareas académicas, también describiendo la fase de ejecución de las tareas, parciales y actividades académicas en estudiantes universitarios en el proceso de realización de tareas e identificando cómo se presenta la fase de auto reflexión en el proceso de autoevaluación, para conocer las motivaciones del estudiante, frente al trabajo de su proceso de aprendizaje.Psicólogo(a)PregradoPresencialInvestigaciónspaUniversidad Antonio NariñoPsicologíaFacultad de PsicologíaBogotá - Surautorregulación, fase de planificación, fase de ejecución, fase de auto reflexión, COVID 19, confinamiento, aislamiento, pandemia.150self-regulation, planning phase, execution phase, self-reflection phase, COVID 19, confinement, isolation, pandemic.Proceso de Autorregulación del Aprendizaje en Estudiantes de Psicología de la Universidad Antonio Nariño Durante Pandemia por COVID19Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Tesis/Trabajo de grado - Monografía - PregradoEspecializadaORIGINAL2022_CristianAndrésGómezRomano.pdf2022_CristianAndrésGómezRomano.pdfTrabajo de gradoapplication/pdf1252108https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/7d33c562-7225-4f28-a980-a73412e36c45/download44e02db9398c8ce9205b396712e5f5ceMD512022_CristianAndrésGómezRomano_Autorización.pdf2022_CristianAndrésGómezRomano_Autorización.pdfDerechos de autorapplication/pdf893424https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/e2d5191a-eff6-4d74-8940-615cdebb3f52/downloadbe09135bd3f7edca668f2fd6e00950f9MD522022_CristianAndrésGómezRomano_Acta.pdf2022_CristianAndrésGómezRomano_Acta.pdfActa de sustentaciónapplication/pdf685355https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/65abfc6b-9045-4f1a-be63-83977ba6657c/downloadb6d7d1b148bf48a35d9dc6fa8767ddb6MD53TEXT2022_CristianAndrésGómezRomano.pdf.txt2022_CristianAndrésGómezRomano.pdf.txtExtracted texttext/plain102198https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/28a3a0f0-1c38-4a3c-9f76-58bb5abac962/download6a0b78fa81561712f0de1cab6b13d926MD542022_CristianAndrésGómezRomano_Autorización.pdf.txt2022_CristianAndrésGómezRomano_Autorización.pdf.txtExtracted texttext/plain6https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/d631b10f-f630-4c71-8ff8-575c63aa2ba7/download6d93d3216dc4a7f5df47d4876fbec4d3MD562022_CristianAndrésGómezRomano_Acta.pdf.txt2022_CristianAndrésGómezRomano_Acta.pdf.txtExtracted texttext/plain5331https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/d4a16846-c184-477f-bb57-68d7268d5b68/downloadd4a6caae63bac0e8c42b4a839c290304MD58THUMBNAIL2022_CristianAndrésGómezRomano.pdf.jpg2022_CristianAndrésGómezRomano.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg7477https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/c4a7ac54-2060-4016-88d6-41325011ce32/download2ec8aa476107394f9ca06f0b3ee96ed2MD552022_CristianAndrésGómezRomano_Autorización.pdf.jpg2022_CristianAndrésGómezRomano_Autorización.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg17494https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/ce18eba4-b486-43a9-a08e-b465dab28b47/download57fa7f28bc21f36e057e65c7813f301fMD572022_CristianAndrésGómezRomano_Acta.pdf.jpg2022_CristianAndrésGómezRomano_Acta.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg13257https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/b8e49363-8a98-4b8e-b84b-5e1a9517d8da/download63bd3ccf0782cf46216eedf7e52c5362MD59123456789/6183oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/61832024-10-09 23:07:15.236https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Acceso abiertoopen.accesshttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |