Contribución de las TIC para la mejora de la evaluación
This research article conducts a literature review, which takes into account 12 articles related to information and communication technologies (ICT) and how they influence the evaluation processes, for the purpose of analyzing the contribution of ICT in improving the evaluation processes. The databa...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2023
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11492
- Acceso en línea:
- https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1736
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11492
- Palabra clave:
- TIC
evaluación
aprendizaje
evaluación formativa
ICT
evaluation
learning
formative assessment
- Rights
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id |
UAntonioN2_ce86a37c67b7438bca9f18b0937aef30 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11492 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
spelling |
2023-11-202024-10-10T12:31:51Z2024-10-10T12:31:51Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1736https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11492This research article conducts a literature review, which takes into account 12 articles related to information and communication technologies (ICT) and how they influence the evaluation processes, for the purpose of analyzing the contribution of ICT in improving the evaluation processes. The databases consulted for the research of the articles were Scielo, Dialnet, Redalyc and Google Scholar. It is evident that ICTs play an important role in educational practices, because they allow the integration of new methodologies in the classroom to improve the learning process, and they can also be incorporated in the evaluation processes and thus improve the assessment process. This according to articles investigated.El presente artículo de investigación realiza una revisión bibliográfica, en la cual se tienen en cuenta 12 artículos relacionados con las Tecnología de la información y la comunicación (TIC) y cómo estas influyen en los procesos evaluativos, esto con el fin de analizar la contribución de las TIC en la mejora de los procesos de evaluación. Para la búsqueda de los artículos, se consultaron las bases de datos Scielo, Dialnet, Redalyc y Google Scholar. Se evidencia que las TIC cumplen una función importante en los procesos educativos, ya que permite integrar nuevas metodologías en el aula que a su vez mejoran el aprendizaje, asimismo, se pueden incorporar en los procesos de evaluación y así mejorar el proceso evaluativo, esto según los artículos consultados.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1736/1318https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI2665-203XTICevaluaciónaprendizajeevaluación formativaICTevaluationlearningformative assessmentContribución de las TIC para la mejora de la evaluacióninfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Fonseca Urango, Melanny PatriciaFajardo Rios, Liceth Geraldine123456789/11492oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/114922024-10-14 03:50:31.097metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
Contribución de las TIC para la mejora de la evaluación |
title |
Contribución de las TIC para la mejora de la evaluación |
spellingShingle |
Contribución de las TIC para la mejora de la evaluación TIC evaluación aprendizaje evaluación formativa ICT evaluation learning formative assessment |
title_short |
Contribución de las TIC para la mejora de la evaluación |
title_full |
Contribución de las TIC para la mejora de la evaluación |
title_fullStr |
Contribución de las TIC para la mejora de la evaluación |
title_full_unstemmed |
Contribución de las TIC para la mejora de la evaluación |
title_sort |
Contribución de las TIC para la mejora de la evaluación |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
TIC evaluación aprendizaje evaluación formativa |
topic |
TIC evaluación aprendizaje evaluación formativa ICT evaluation learning formative assessment |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
ICT evaluation learning formative assessment |
description |
This research article conducts a literature review, which takes into account 12 articles related to information and communication technologies (ICT) and how they influence the evaluation processes, for the purpose of analyzing the contribution of ICT in improving the evaluation processes. The databases consulted for the research of the articles were Scielo, Dialnet, Redalyc and Google Scholar. It is evident that ICTs play an important role in educational practices, because they allow the integration of new methodologies in the classroom to improve the learning process, and they can also be incorporated in the evaluation processes and thus improve the assessment process. This according to articles investigated. |
publishDate |
2023 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-10-10T12:31:51Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-10-10T12:31:51Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-11-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1736 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11492 |
url |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1736 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11492 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1736/1318 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI |
dc.source.none.fl_str_mv |
2665-203X |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300357413568512 |