Necesidades Motivacionales de los Estudiantes del Grado Décimo y Once del Centro Educativo Bahía de Buenaventura
In relation to the last event that has happened worldwide based on the COVID-19 pandemic, which caused changes at a general level in all aspects of life, this research wanted to see how the motivational needs of adolescents in the grades were. We say and eleven from the Bahía de Buenaventura educati...
- Autores:
-
Dueñas Barahona, Cristhel Nataly
Hurtado Gil, Daviana
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/6058
- Acceso en línea:
- http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6058
- Palabra clave:
- Necesidades Motivacionales de los Estudiantes del Grado Décimo y Once del Centro Educativo Bahía de Buenaventura
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
id |
UAntonioN2_caf11a629df6a9a16cee8334ca2ff610 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/6058 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
dc.title.es_ES.fl_str_mv |
Necesidades Motivacionales de los Estudiantes del Grado Décimo y Once del Centro Educativo Bahía de Buenaventura |
title |
Necesidades Motivacionales de los Estudiantes del Grado Décimo y Once del Centro Educativo Bahía de Buenaventura |
spellingShingle |
Necesidades Motivacionales de los Estudiantes del Grado Décimo y Once del Centro Educativo Bahía de Buenaventura Necesidades Motivacionales de los Estudiantes del Grado Décimo y Once del Centro Educativo Bahía de Buenaventura |
title_short |
Necesidades Motivacionales de los Estudiantes del Grado Décimo y Once del Centro Educativo Bahía de Buenaventura |
title_full |
Necesidades Motivacionales de los Estudiantes del Grado Décimo y Once del Centro Educativo Bahía de Buenaventura |
title_fullStr |
Necesidades Motivacionales de los Estudiantes del Grado Décimo y Once del Centro Educativo Bahía de Buenaventura |
title_full_unstemmed |
Necesidades Motivacionales de los Estudiantes del Grado Décimo y Once del Centro Educativo Bahía de Buenaventura |
title_sort |
Necesidades Motivacionales de los Estudiantes del Grado Décimo y Once del Centro Educativo Bahía de Buenaventura |
dc.creator.fl_str_mv |
Dueñas Barahona, Cristhel Nataly Hurtado Gil, Daviana |
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv |
Vanessa Arboleda, Rosa Amado Lam, Sharom |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Dueñas Barahona, Cristhel Nataly Hurtado Gil, Daviana |
dc.subject.es_ES.fl_str_mv |
Necesidades Motivacionales de los Estudiantes del Grado Décimo y Once del Centro Educativo Bahía de Buenaventura |
topic |
Necesidades Motivacionales de los Estudiantes del Grado Décimo y Once del Centro Educativo Bahía de Buenaventura |
description |
In relation to the last event that has happened worldwide based on the COVID-19 pandemic, which caused changes at a general level in all aspects of life, this research wanted to see how the motivational needs of adolescents in the grades were. We say and eleven from the Bahía de Buenaventura educational center, as they returned to face-to-face classes after spending a long time adapting to other learning methodologies from the virtual field from each of their homes. The general objective of the present study was to analyze the motivational need that predominates in the students of the tenth and eleventh grades of the Bahía de Buenaventura Educational Center. This was carried out with the quantitative method, the type of study used was descriptive-exploratory, the sample was comprised of 44 students from the tenth and eleventh grades of the Bahía de Buenaventura educational center. The information was collected through the sociodemographic survey, which responded to the first specific objective of the research; Therefore, the motivational needs scale in adolescents (EM1) was used, in which it was obtained that the motivational needs that predominate in students of the tenth and eleventh grade is the need for power, followed by achievement and ending with affiliation. Finally, it should be noted that the need for recognition, even if it is not part of the scale, also has a significant percentage in relation to the motivational needs of the students. |
publishDate |
2021 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2021-11-26 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2022-03-01T22:27:44Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2022-03-01T22:27:44Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6058 |
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv |
instname:Universidad Antonio Nariño |
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv |
reponame:Repositorio Institucional UAN |
dc.identifier.repourl.spa.fl_str_mv |
repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ |
url |
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6058 |
identifier_str_mv |
instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Acceso abierto |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) Acceso abierto https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Antonio Nariño |
dc.publisher.program.spa.fl_str_mv |
Psicología (Distancia) |
dc.publisher.faculty.spa.fl_str_mv |
Facultad de Psicología |
dc.publisher.campus.spa.fl_str_mv |
Buenaventura |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/89b59c08-ec62-4d70-a37a-2f14a3294563/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/478f7d04-b59e-432d-a386-e10b52c989e1/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/0f702643-debd-41f6-97f1-f3ad57d9f861/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/da810e6c-7fbc-4273-9534-d304344a2d19/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/bbe28575-87f7-4569-985a-f0c030a6bfb6/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/078e582b-5338-498f-a137-8247a77f2ed0/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/7afae857-8aae-499e-9313-c39be5650a95/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/33a57d2b-13f4-43ef-b41b-b01a03007358/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/0255e8fd-2ba6-42ae-b73f-5f2ce1d75538/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
8479c37163be2d194e6911cf8013cefe cf80aafe68daa9921bdb6d2941c831b1 c454e1af87420bda3c75f1b4cd77c02a 2b2ab6ec8a6a222739b9c0e57c635c2e 7f04122ff76d541f4f21a4266da14fe8 f4166641419a1955a1fe8634240961c8 6d93d3216dc4a7f5df47d4876fbec4d3 71ca55cfdd4d095c1a2fd8a616a8d395 331d2fea94f4dd183a0405a7b383f146 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300374358556672 |
spelling |
Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)Acceso abiertohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Vanessa Arboleda, RosaAmado Lam, SharomDueñas Barahona, Cristhel NatalyHurtado Gil, Daviana20251715399202517116202022-03-01T22:27:44Z2022-03-01T22:27:44Z2021-11-26http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6058instname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/In relation to the last event that has happened worldwide based on the COVID-19 pandemic, which caused changes at a general level in all aspects of life, this research wanted to see how the motivational needs of adolescents in the grades were. We say and eleven from the Bahía de Buenaventura educational center, as they returned to face-to-face classes after spending a long time adapting to other learning methodologies from the virtual field from each of their homes. The general objective of the present study was to analyze the motivational need that predominates in the students of the tenth and eleventh grades of the Bahía de Buenaventura Educational Center. This was carried out with the quantitative method, the type of study used was descriptive-exploratory, the sample was comprised of 44 students from the tenth and eleventh grades of the Bahía de Buenaventura educational center. The information was collected through the sociodemographic survey, which responded to the first specific objective of the research; Therefore, the motivational needs scale in adolescents (EM1) was used, in which it was obtained that the motivational needs that predominate in students of the tenth and eleventh grade is the need for power, followed by achievement and ending with affiliation. Finally, it should be noted that the need for recognition, even if it is not part of the scale, also has a significant percentage in relation to the motivational needs of the students.Con relación al último acontecimiento que han pasado a nivel mundial con base a la pandemia del COVID-19, que causo cambios a nivel general en todos los aspectos de la vida, esta investigación quiso ver como estaban las necesidades motivaciones de los adolescente de los grados decimos y once del centro educativo Bahía de Buenaventura, ya que regresaban a las clases presenciales después de estar un gran tiempo adaptándose a otras metodologías de aprendizaje desde el campo virtual desde cada uno de sus hogares. El presente estudio tuvo como objetivo general Analizar la necesidad motivacional que predomina en los estudiantes de los grados décimo y once del Centro Educativo Bahía de Buenaventura. Este se realizó con el método cuantitativo, el tipo de estudio utilizado fue el descriptivo-exploratorio, la muestra fue comprendida por 44 estudiantes de los grados decimo y once del centro educativo Bahía de Buenaventura. La recolección de la información se dio por medio de la encuesta sociodemográfica, el cual daba respuesta al primer objetivo específico de la investigación; por consiguiente, se utilizó la escala de necesidades motivaciones en adolescentes (EM1) en el cual se obtuvo que la necesidades motivacional que predomina en los estudiantes del grado decimo y once es la necesidad de poder, seguida por la de logro y terminando con afiliación, Por último, se debe resaltar que la necesidad de reconocimiento aunque no haga parte de la escala también tiene un porcentaje significativo con relación a las necesidades motivacionales de los estudiantes.Psicólogo(a)PregradoDistanciaProyectospaUniversidad Antonio NariñoPsicología (Distancia)Facultad de PsicologíaBuenaventuraNecesidades Motivacionales de los Estudiantes del Grado Décimo y Once del Centro Educativo Bahía de BuenaventuraNecesidades Motivacionales de los Estudiantes del Grado Décimo y Once del Centro Educativo Bahía de BuenaventuraTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85ORIGINAL2021_CristhelDuenas_DavianaHurtado.pdf2021_CristhelDuenas_DavianaHurtado.pdfTrabajo de gradoapplication/pdf1853711https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/89b59c08-ec62-4d70-a37a-2f14a3294563/download8479c37163be2d194e6911cf8013cefeMD51Acta de sustentacion Apéndice 8.docxActa de sustentacion Apéndice 8.docxsustentacionapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document1384061https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/478f7d04-b59e-432d-a386-e10b52c989e1/downloadcf80aafe68daa9921bdb6d2941c831b1MD522021_CristhelDuenas_DavianaHurtado_Autorizacion.pdf2021_CristhelDuenas_DavianaHurtado_Autorizacion.pdfAutorizacionapplication/pdf886301https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/0f702643-debd-41f6-97f1-f3ad57d9f861/downloadc454e1af87420bda3c75f1b4cd77c02aMD53CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8914https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/da810e6c-7fbc-4273-9534-d304344a2d19/download2b2ab6ec8a6a222739b9c0e57c635c2eMD54TEXT2021_CristhelDuenas_DavianaHurtado.pdf.txt2021_CristhelDuenas_DavianaHurtado.pdf.txtExtracted texttext/plain102346https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/bbe28575-87f7-4569-985a-f0c030a6bfb6/download7f04122ff76d541f4f21a4266da14fe8MD55Acta de sustentacion Apéndice 8.docx.txtActa de sustentacion Apéndice 8.docx.txtExtracted texttext/plain4656https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/078e582b-5338-498f-a137-8247a77f2ed0/downloadf4166641419a1955a1fe8634240961c8MD572021_CristhelDuenas_DavianaHurtado_Autorizacion.pdf.txt2021_CristhelDuenas_DavianaHurtado_Autorizacion.pdf.txtExtracted texttext/plain6https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/7afae857-8aae-499e-9313-c39be5650a95/download6d93d3216dc4a7f5df47d4876fbec4d3MD58THUMBNAIL2021_CristhelDuenas_DavianaHurtado.pdf.jpg2021_CristhelDuenas_DavianaHurtado.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg10472https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/33a57d2b-13f4-43ef-b41b-b01a03007358/download71ca55cfdd4d095c1a2fd8a616a8d395MD562021_CristhelDuenas_DavianaHurtado_Autorizacion.pdf.jpg2021_CristhelDuenas_DavianaHurtado_Autorizacion.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg20388https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/0255e8fd-2ba6-42ae-b73f-5f2ce1d75538/download331d2fea94f4dd183a0405a7b383f146MD59123456789/6058oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/60582024-10-09 23:00:48.014https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/Acceso abiertoopen.accesshttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |