Efectos de la Alfabetización Digital y sus Estrategias en Estudiantes

In this research an approximation was achieved, to what digital literacy is, the tools that make it up and the updating of strategies, in the same way some effects that digital literacy causes in students, strategies and teachers were identified. that cannot adapt to digital tools. In the same way,...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2023
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11497
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1741
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11497
Palabra clave:
innovación
alfabetización digital
estrategias
aprendizaje virtual
habilidades
innovation
Digital literacy
strategies
Virtual Learning
skills
Rights
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id UAntonioN2_c83ef2c20c7ce27f74f0198a1b8a38f6
oai_identifier_str oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11497
network_acronym_str UAntonioN2
network_name_str Repositorio UAN
repository_id_str
spelling 2023-11-212024-10-10T12:31:55Z2024-10-10T12:31:55Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1741https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11497In this research an approximation was achieved, to what digital literacy is, the tools that make it up and the updating of strategies, in the same way some effects that digital literacy causes in students, strategies and teachers were identified. that cannot adapt to digital tools. In the same way, it was taken into account that, through digital literacy, it is possible to obtain new skills, abilities and competencies in students. Therefore, it was taken into account that digital literacy is current, that is, that the components that it entails are housed in a recent change, where an update and changes have to be incorporated to reach a current understanding and achieve adaptation of the called digital literacyEn esta investigación se logró una aproximación a la alfabetización digital, las herramientas que la conforman y la actualización de estrategias, del mismo modo se identificaron algunos efectos que causa la alfabetización digital en los estudiantes, en las estrategias y en los profesores que no se logran adaptar a las herramientas digitales. Del mismo modo se tuvo en cuenta que, por medio de la alfabetización digital se logra obtener nuevas habilidades, capacidades y competencias en los estudiantes. Por consiguiente, se tuvo en cuenta que la alfabetización digital es actual, es decir, que los componentes que conlleva está alojada a un cambio reciente, donde se tiene que incorporar una actualización y cambios para llegar a una comprensión actual y lograr la adaptación de la denominada alfabetización digital.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1741/1324https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI2665-203Xinnovaciónalfabetización digitalestrategiasaprendizaje virtualhabilidadesinnovationDigital literacystrategiesVirtual LearningskillsEfectos de la Alfabetización Digital y sus Estrategias en Estudiantesinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Hernández Diaz, María Luisa123456789/11497oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/114972024-10-14 03:50:31.09metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co
dc.title.es-ES.fl_str_mv Efectos de la Alfabetización Digital y sus Estrategias en Estudiantes
title Efectos de la Alfabetización Digital y sus Estrategias en Estudiantes
spellingShingle Efectos de la Alfabetización Digital y sus Estrategias en Estudiantes
innovación
alfabetización digital
estrategias
aprendizaje virtual
habilidades
innovation
Digital literacy
strategies
Virtual Learning
skills
title_short Efectos de la Alfabetización Digital y sus Estrategias en Estudiantes
title_full Efectos de la Alfabetización Digital y sus Estrategias en Estudiantes
title_fullStr Efectos de la Alfabetización Digital y sus Estrategias en Estudiantes
title_full_unstemmed Efectos de la Alfabetización Digital y sus Estrategias en Estudiantes
title_sort Efectos de la Alfabetización Digital y sus Estrategias en Estudiantes
dc.subject.es-ES.fl_str_mv innovación
alfabetización digital
estrategias
aprendizaje virtual
habilidades
topic innovación
alfabetización digital
estrategias
aprendizaje virtual
habilidades
innovation
Digital literacy
strategies
Virtual Learning
skills
dc.subject.en-US.fl_str_mv innovation
Digital literacy
strategies
Virtual Learning
skills
description In this research an approximation was achieved, to what digital literacy is, the tools that make it up and the updating of strategies, in the same way some effects that digital literacy causes in students, strategies and teachers were identified. that cannot adapt to digital tools. In the same way, it was taken into account that, through digital literacy, it is possible to obtain new skills, abilities and competencies in students. Therefore, it was taken into account that digital literacy is current, that is, that the components that it entails are housed in a recent change, where an update and changes have to be incorporated to reach a current understanding and achieve adaptation of the called digital literacy
publishDate 2023
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-10-10T12:31:55Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-10-10T12:31:55Z
dc.date.none.fl_str_mv 2023-11-21
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1741
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11497
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1741
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11497
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1741/1324
dc.rights.es-ES.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
dc.source.es-ES.fl_str_mv MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI
dc.source.none.fl_str_mv 2665-203X
institution Universidad Antonio Nariño
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UAN
repository.mail.fl_str_mv alertas.repositorio@uan.edu.co
_version_ 1814300343624794112