Tiempos de Cuarentena con la Innovación e Implementación de las Ayudas Tecnologicas en la Enseñanza de las Matemáticas

The purpose of this document is to publicize the problems of innovation and implementation of technological aids in the teaching of mathematics, according to the bibliographic research it was determined that currently mathematics is the area with the greatest complexity in the implementation of tech...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2023
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11536
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1789
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11536
Palabra clave:
innovación educativa
TIC´s
matemáticas
investigación
ayudas tecnológicas
Educational innovation
TIC
mathematics
research
technological aids
Rights
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id UAntonioN2_c46c5e067689d19d69d1c3685bb805ed
oai_identifier_str oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11536
network_acronym_str UAntonioN2
network_name_str Repositorio UAN
repository_id_str
spelling 2023-11-302024-10-10T12:32:42Z2024-10-10T12:32:42Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1789https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11536The purpose of this document is to publicize the problems of innovation and implementation of technological aids in the teaching of mathematics, according to the bibliographic research it was determined that currently mathematics is the area with the greatest complexity in the implementation of technological aids, since the move from the traditional method to the virtual, It is a process that is difficult for learners and teachers to adapt. For teachers of the XXI century, this transition has disturbed the educational community due to the management of multiple learning methodologies, which left in view that during the period of the COVID-19 pandemic, it was evident that students did not advance in their training process, to which for the return of classes they had to use different strategies to be able to level their students according to the current grade in which These were, therefore it is considered that mathematics continues to be an area of traditional methodology and not so much virtual.El propósito de este documento es dar a conocer las problemáticas de la innovación e implementación de las ayudas tecnologicas en la enseñanza de las matemáticas, de acuerdo a la investigacion bibliografica se determinó que en la actualidad las matemáticas es el área con mayor complejidad en la implementación de las ayudas tecnológicas, puesto que el pasar del método tradicional al virtual, es un proceso de dificil adaptacion por parte de los educandos y los docentes. Para los docentes del siglo XXI, esta transición ha perturbado a la comunidad educativa por el manejo de las múltiples metodologías de aprendizaje, lo cual dejo en visto que durante el periodo de la pandemia COVID-19, se evidencio que los estudiantes no avanzaron en su proceso de formación, a lo cual para el retorno de las clases tuvieron que utilizar diferentes estrategias para poder nivelar a sus alumnos según el grado actual en el que estos se encontraban, por consiguiente se considera que la matematica continua siendo un área de metodologia tradicional y no virtual.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1789/1370https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI2665-203Xinnovación educativaTIC´smatemáticasinvestigaciónayudas tecnológicasEducational innovationTICmathematicsresearchtechnological aidsTiempos de Cuarentena con la Innovación e Implementación de las Ayudas Tecnologicas en la Enseñanza de las Matemáticasinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Arboleda Barrios, Jeisson Eduardo123456789/11536oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/115362024-10-14 03:50:31.191metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co
dc.title.es-ES.fl_str_mv Tiempos de Cuarentena con la Innovación e Implementación de las Ayudas Tecnologicas en la Enseñanza de las Matemáticas
title Tiempos de Cuarentena con la Innovación e Implementación de las Ayudas Tecnologicas en la Enseñanza de las Matemáticas
spellingShingle Tiempos de Cuarentena con la Innovación e Implementación de las Ayudas Tecnologicas en la Enseñanza de las Matemáticas
innovación educativa
TIC´s
matemáticas
investigación
ayudas tecnológicas
Educational innovation
TIC
mathematics
research
technological aids
title_short Tiempos de Cuarentena con la Innovación e Implementación de las Ayudas Tecnologicas en la Enseñanza de las Matemáticas
title_full Tiempos de Cuarentena con la Innovación e Implementación de las Ayudas Tecnologicas en la Enseñanza de las Matemáticas
title_fullStr Tiempos de Cuarentena con la Innovación e Implementación de las Ayudas Tecnologicas en la Enseñanza de las Matemáticas
title_full_unstemmed Tiempos de Cuarentena con la Innovación e Implementación de las Ayudas Tecnologicas en la Enseñanza de las Matemáticas
title_sort Tiempos de Cuarentena con la Innovación e Implementación de las Ayudas Tecnologicas en la Enseñanza de las Matemáticas
dc.subject.es-ES.fl_str_mv innovación educativa
TIC´s
matemáticas
investigación
ayudas tecnológicas
topic innovación educativa
TIC´s
matemáticas
investigación
ayudas tecnológicas
Educational innovation
TIC
mathematics
research
technological aids
dc.subject.en-US.fl_str_mv Educational innovation
TIC
mathematics
research
technological aids
description The purpose of this document is to publicize the problems of innovation and implementation of technological aids in the teaching of mathematics, according to the bibliographic research it was determined that currently mathematics is the area with the greatest complexity in the implementation of technological aids, since the move from the traditional method to the virtual, It is a process that is difficult for learners and teachers to adapt. For teachers of the XXI century, this transition has disturbed the educational community due to the management of multiple learning methodologies, which left in view that during the period of the COVID-19 pandemic, it was evident that students did not advance in their training process, to which for the return of classes they had to use different strategies to be able to level their students according to the current grade in which These were, therefore it is considered that mathematics continues to be an area of traditional methodology and not so much virtual.
publishDate 2023
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-10-10T12:32:42Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-10-10T12:32:42Z
dc.date.none.fl_str_mv 2023-11-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1789
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11536
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1789
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11536
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1789/1370
dc.rights.es-ES.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
dc.source.es-ES.fl_str_mv MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI
dc.source.none.fl_str_mv 2665-203X
institution Universidad Antonio Nariño
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UAN
repository.mail.fl_str_mv alertas.repositorio@uan.edu.co
_version_ 1814300336747184128