Aula Link: escuela sin fronteras como herramienta para la implementación de las TIC en la educación

This research aims to know and investigate the benefits and possible negatives of the project Aula Link: School without borders, which is directed by Professor Hernán López, who has a degree in Social Sciences from the Marsella IED school, located in the Kennedy town. Which is based on an initiative...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2023
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11491
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1731
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11491
Palabra clave:
aula link
educación
TIC
pedagogía
aula link
education
ICT
pedagogy
Rights
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id UAntonioN2_c408d0b989c36b244747976eafb997ca
oai_identifier_str oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11491
network_acronym_str UAntonioN2
network_name_str Repositorio UAN
repository_id_str
spelling 2023-11-192024-10-10T12:31:50Z2024-10-10T12:31:50Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1731https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11491This research aims to know and investigate the benefits and possible negatives of the project Aula Link: School without borders, which is directed by Professor Hernán López, who has a degree in Social Sciences from the Marsella IED school, located in the Kennedy town. Which is based on an initiative that consists of connecting students through Skype with students, teachers and professionals anywhere in the world in order to learn history, geography, promote the experience of human rights, and in general to offer them an extensive experience of the world around them. The data collection instruments that were implemented to carry out this research were; conducting the interview and reviewing some sources of information that spoke about this educational project. Which allowed to have a basis for the foundation and justification of such research. It is important to emphasize the fruitful results that were obtained thanks to this data collection instrument, which allowed us to know a series of benefits that ICT generated by its use in Professor Hernán's class. Aula Link: Escuela sin fronteras is a project with which you can exemplify the use and fruitful results that its use brings with it, Professor Hernán López has been with this project for more than five years, therefore, he has experience and foundation in its results .  El tema central de esta investigación se basa principalmente en el proyecto educativo Aula Link: Escuela sin fronteras, el cual es una iniciativa que se basa en la implementación de la aplicación Skype para que los estudiantes del profesor Hernán y el pionero de esta alternativa pedagógica puedan conectarse con otros estudiantes, profesores y profesionales de cualquier parte del mundo, donde pueden aprender sobre diferentes temas como, por ejemplo: historia, geografía , promover la vivencia de los DDHH. Adicionalmente, permite que tengan una experiencia más amplia del mundo que les rodea. Los instrumentos de recolección de datos que se implementaron para llevar a cabo esta investigación fueron; la realización de una entrevista estructurada que fue previamente diseñada para su implementación oportuna. Adicionalmente, se consultaron una serie de fuentes de información que hablaron y visibilizaron este proyecto educativo. Las cuales permitieron tener una base para la fundamentación y justificación de tal exploración investigativa. Es importante hacer énfasis en los resultados fructíferos que se obtuvieron gracias a este instrumento de recolección de datos, que nos permitió conocer una serie de beneficios que las TIC generó por su uso en la clase del profesor Hernán. Aula Link: Escuela sin fronteras es un proyecto con el cual se puede ejemplificar el uso y los resultados fructíferos que traen consigo su uso, el profesor Hernán López lleva más de cinco años con este proyecto, por ende, tiene experiencia y fundamentación en sus resultados.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1731/1317https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI2665-203Xaula linkeducaciónTICpedagogíaaula linkeducationICTpedagogyAula Link: escuela sin fronteras como herramienta para la implementación de las TIC en la educacióninfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Ávila Ardila, Laura GiovannaPrieto Viteri, Jhon SebastiánAmaya De La Puente, Venus Michel123456789/11491oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/114912024-10-14 03:50:30.969metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co
dc.title.es-ES.fl_str_mv Aula Link: escuela sin fronteras como herramienta para la implementación de las TIC en la educación
title Aula Link: escuela sin fronteras como herramienta para la implementación de las TIC en la educación
spellingShingle Aula Link: escuela sin fronteras como herramienta para la implementación de las TIC en la educación
aula link
educación
TIC
pedagogía
aula link
education
ICT
pedagogy
title_short Aula Link: escuela sin fronteras como herramienta para la implementación de las TIC en la educación
title_full Aula Link: escuela sin fronteras como herramienta para la implementación de las TIC en la educación
title_fullStr Aula Link: escuela sin fronteras como herramienta para la implementación de las TIC en la educación
title_full_unstemmed Aula Link: escuela sin fronteras como herramienta para la implementación de las TIC en la educación
title_sort Aula Link: escuela sin fronteras como herramienta para la implementación de las TIC en la educación
dc.subject.es-ES.fl_str_mv aula link
educación
TIC
pedagogía
topic aula link
educación
TIC
pedagogía
aula link
education
ICT
pedagogy
dc.subject.en-US.fl_str_mv aula link
education
ICT
pedagogy
description This research aims to know and investigate the benefits and possible negatives of the project Aula Link: School without borders, which is directed by Professor Hernán López, who has a degree in Social Sciences from the Marsella IED school, located in the Kennedy town. Which is based on an initiative that consists of connecting students through Skype with students, teachers and professionals anywhere in the world in order to learn history, geography, promote the experience of human rights, and in general to offer them an extensive experience of the world around them. The data collection instruments that were implemented to carry out this research were; conducting the interview and reviewing some sources of information that spoke about this educational project. Which allowed to have a basis for the foundation and justification of such research. It is important to emphasize the fruitful results that were obtained thanks to this data collection instrument, which allowed us to know a series of benefits that ICT generated by its use in Professor Hernán's class. Aula Link: Escuela sin fronteras is a project with which you can exemplify the use and fruitful results that its use brings with it, Professor Hernán López has been with this project for more than five years, therefore, he has experience and foundation in its results .  
publishDate 2023
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-10-10T12:31:50Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-10-10T12:31:50Z
dc.date.none.fl_str_mv 2023-11-19
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1731
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11491
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1731
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11491
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1731/1317
dc.rights.es-ES.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
dc.source.es-ES.fl_str_mv MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI
dc.source.none.fl_str_mv 2665-203X
institution Universidad Antonio Nariño
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UAN
repository.mail.fl_str_mv alertas.repositorio@uan.edu.co
_version_ 1814300439835836416