Experiencias in situ sobre métodos de evaluación en la institución educativa Liceo VAL
This project aims to show the different evaluative ways that exist in the educational field. All the while, in these spaces there may be people who may find learning difficult through conventional education methods. In this sense, the research question addressed in this presentation was how the curr...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2023
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11504
- Acceso en línea:
- https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1749
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11504
- Palabra clave:
- inclusión educativa e innovación
formación docente
trabajo de grado
monografías de investigación
temáticas
Educational Inclusion and innovation
Teacher training
degree work
Research monographs
themes
- Rights
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id |
UAntonioN2_c14f17c302f9919f3f5f02bfbead4772 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11504 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
spelling |
2023-11-232024-10-10T12:32:03Z2024-10-10T12:32:03Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1749https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11504This project aims to show the different evaluative ways that exist in the educational field. All the while, in these spaces there may be people who may find learning difficult through conventional education methods. In this sense, the research question addressed in this presentation was how the curriculum can help to improve the ways in which people with disabilities learn. To answer this question, a pilot project was carried out at the Vida Amor Luz high school in the Barrios Unidos ́s town in the eighth and ninth grades. Using a qualitative method through interviews with teachers about the curriculum and their adaptation to students with special educational necessities, it was established that curricular innovation strengthens equity in the classroom. In general, the results indicate that to have satisfactory teaching processes, the student population and all its academic and social needs must be taken into account, including those associated with disability.Esta ponencia tiene por objetivo mostrar las diferentes formas evaluativas que existen en el campo educativo. Toda vez, que en estos espacios pueden haber personas a las cuales se les puede dificultar el aprendizaje mediante los métodos convencionales de educación. En ese sentido la pregunta de investigación que se abordó en esta ponencia fue cómo el currículo puede ayudar a mejorar las maneras como aprenden las personas con discapacidad. Para responder esta pregunta se hizo un trabajo piloto en el liceo Vida Amor Luz en la localidad de Barrios Unidos en los grados octavo y noveno. Empleando un método cualitativo mediante entrevistas a profesores sobre los currículos y su adaptación a estudiantes con necesidades, se pudo establecer que la innovación curricular fortalece la equidad en el aula. En general, los resultados indican que para tener procesos de enseñanza satisfactorios se debe tener en cuenta la población estudiantil y todas sus necesidades tanto académicas como sociales, incluidas aquellas asociadas con la discapacidad.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1749/1331https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI2665-203Xinclusión educativa e innovaciónformación docentetrabajo de gradomonografías de investigacióntemáticasEducational Inclusion and innovationTeacher trainingdegree workResearch monographsthemesExperiencias in situ sobre métodos de evaluación en la institución educativa Liceo VALinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Rivas Pachón, Daniel Guillerno123456789/11504oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/115042024-10-14 03:50:31.265metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
Experiencias in situ sobre métodos de evaluación en la institución educativa Liceo VAL |
title |
Experiencias in situ sobre métodos de evaluación en la institución educativa Liceo VAL |
spellingShingle |
Experiencias in situ sobre métodos de evaluación en la institución educativa Liceo VAL inclusión educativa e innovación formación docente trabajo de grado monografías de investigación temáticas Educational Inclusion and innovation Teacher training degree work Research monographs themes |
title_short |
Experiencias in situ sobre métodos de evaluación en la institución educativa Liceo VAL |
title_full |
Experiencias in situ sobre métodos de evaluación en la institución educativa Liceo VAL |
title_fullStr |
Experiencias in situ sobre métodos de evaluación en la institución educativa Liceo VAL |
title_full_unstemmed |
Experiencias in situ sobre métodos de evaluación en la institución educativa Liceo VAL |
title_sort |
Experiencias in situ sobre métodos de evaluación en la institución educativa Liceo VAL |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
inclusión educativa e innovación formación docente trabajo de grado monografías de investigación temáticas |
topic |
inclusión educativa e innovación formación docente trabajo de grado monografías de investigación temáticas Educational Inclusion and innovation Teacher training degree work Research monographs themes |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
Educational Inclusion and innovation Teacher training degree work Research monographs themes |
description |
This project aims to show the different evaluative ways that exist in the educational field. All the while, in these spaces there may be people who may find learning difficult through conventional education methods. In this sense, the research question addressed in this presentation was how the curriculum can help to improve the ways in which people with disabilities learn. To answer this question, a pilot project was carried out at the Vida Amor Luz high school in the Barrios Unidos ́s town in the eighth and ninth grades. Using a qualitative method through interviews with teachers about the curriculum and their adaptation to students with special educational necessities, it was established that curricular innovation strengthens equity in the classroom. In general, the results indicate that to have satisfactory teaching processes, the student population and all its academic and social needs must be taken into account, including those associated with disability. |
publishDate |
2023 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-10-10T12:32:03Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-10-10T12:32:03Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-11-23 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1749 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11504 |
url |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1749 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11504 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1749/1331 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI |
dc.source.none.fl_str_mv |
2665-203X |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300450630926336 |