The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés

Teaching second language learning strategies suggests that it is necessary to teach students the operation and benefit of learning strategies. However, it is not yet clear why low-achieving students do not progress significantly even when relevant aspects of their learning are improved. This study f...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2022
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11017
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1119
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11017
Palabra clave:
Estrategias de aprendizaje
Produccion oral
Enseñanza de estrategias
Repertorio de estrategias
Learning strategies
Speaking skill
Strategy instruction
Rights
License
Copyright (c) 2022 Nahum Samperio Sánchez
id UAntonioN2_befbe95359e5c37dfc4b38455bfbca46
oai_identifier_str oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11017
network_acronym_str UAntonioN2
network_name_str Repositorio UAN
repository_id_str
spelling 2022-02-222024-10-10T02:37:15Z2024-10-10T02:37:15Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/111910.54104/papeles.v14n27.1119https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11017Teaching second language learning strategies suggests that it is necessary to teach students the operation and benefit of learning strategies. However, it is not yet clear why low-achieving students do not progress significantly even when relevant aspects of their learning are improved. This study focused on a 55-year-old adult language learner with low performance in learning English. A qualitative research methodology was followed through a semi-structured interview, needs analysis, and observation. The results indicated that teaching strategies aimed at improving a specific skill do not show a significant improvement in their performance when using English. However, the student showed the deployment of a series of strategies that helped him manage the speech situation. In addition, it was found that motivation takes on a significant relevance not only in the use of new strategies, but also in language learning.La enseñanza de estrategias de aprendizaje de una segunda lengua sugiere que es necesario enseñar a los estudiantes el funcionamiento y beneficio de las estrategias de aprendizaje. Sin embargo, aun no es claro porque los estudiantes de bajo rendimiento no progresan significativamente aun cuando aspectos relevantes en su aprendizaje son mejorados. El objetivo de este estudio centró su atención en un estudiante de idiomas adulto de 55 años con un rendimiento bajo en el aprendizaje de inglés.  Se siguió una metodología de investigación cualitativa a través de una entrevista semiestructurada, el análisis de necesidades y la observación. Los resultados indicaron que las estrategias de enseñanza con el objetivo de mejorar una habilidad específica no muestran una mejora significativa en su rendimiento cuando utiliza el inglés. Sin embargo, el alumno mostró el despliegue de una serie de estrategias que le ayudaron a manejar la situación del habla. Además, se comprobó que la motivación toma una relevancia significativa no solo en el uso de nuevas estrategias, sino que en el aprendizaje de la lengua.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1119/1002Copyright (c) 2022 Nahum Samperio Sánchezhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Papeles; Vol. 14 No. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022)Papeles; Vol. 14 Núm. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Núm. 27 (Enero-Junio, 2022)Papeles; v. 14 n. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022)2346-09110123-067010.54104/papeles.v14n27Estrategias de aprendizajeProduccion oralEnseñanza de estrategiasRepertorio de estrategiasLearning strategiesSpeaking skillStrategy instructionThe Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglésLa prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés : The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achieverinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Samperio Sánchez, Nahum123456789/11017oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/110172024-10-14 03:48:58.301metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co
dc.title.en-US.fl_str_mv The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés
dc.title.es-ES.fl_str_mv La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés : The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever
title The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés
spellingShingle The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés
Estrategias de aprendizaje
Produccion oral
Enseñanza de estrategias
Repertorio de estrategias
Learning strategies
Speaking skill
Strategy instruction
title_short The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés
title_full The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés
title_fullStr The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés
title_full_unstemmed The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés
title_sort The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés
dc.subject.es-ES.fl_str_mv Estrategias de aprendizaje
Produccion oral
Enseñanza de estrategias
Repertorio de estrategias
topic Estrategias de aprendizaje
Produccion oral
Enseñanza de estrategias
Repertorio de estrategias
Learning strategies
Speaking skill
Strategy instruction
dc.subject.en-US.fl_str_mv Learning strategies
Speaking skill
Strategy instruction
description Teaching second language learning strategies suggests that it is necessary to teach students the operation and benefit of learning strategies. However, it is not yet clear why low-achieving students do not progress significantly even when relevant aspects of their learning are improved. This study focused on a 55-year-old adult language learner with low performance in learning English. A qualitative research methodology was followed through a semi-structured interview, needs analysis, and observation. The results indicated that teaching strategies aimed at improving a specific skill do not show a significant improvement in their performance when using English. However, the student showed the deployment of a series of strategies that helped him manage the speech situation. In addition, it was found that motivation takes on a significant relevance not only in the use of new strategies, but also in language learning.
publishDate 2022
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-10-10T02:37:15Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-10-10T02:37:15Z
dc.date.none.fl_str_mv 2022-02-22
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1119
10.54104/papeles.v14n27.1119
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11017
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1119
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11017
identifier_str_mv 10.54104/papeles.v14n27.1119
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1119/1002
dc.rights.en-US.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Nahum Samperio Sánchez
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Nahum Samperio Sánchez
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.en-US.fl_str_mv UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
dc.source.en-US.fl_str_mv Papeles; Vol. 14 No. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022)
dc.source.es-ES.fl_str_mv Papeles; Vol. 14 Núm. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Núm. 27 (Enero-Junio, 2022)
dc.source.pt-BR.fl_str_mv Papeles; v. 14 n. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022)
dc.source.none.fl_str_mv 2346-0911
0123-0670
10.54104/papeles.v14n27
institution Universidad Antonio Nariño
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UAN
repository.mail.fl_str_mv alertas.repositorio@uan.edu.co
_version_ 1814300411612364800