The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés
Teaching second language learning strategies suggests that it is necessary to teach students the operation and benefit of learning strategies. However, it is not yet clear why low-achieving students do not progress significantly even when relevant aspects of their learning are improved. This study f...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2022
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11017
- Acceso en línea:
- https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1119
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11017
- Palabra clave:
- Estrategias de aprendizaje
Produccion oral
Enseñanza de estrategias
Repertorio de estrategias
Learning strategies
Speaking skill
Strategy instruction
- Rights
- License
- Copyright (c) 2022 Nahum Samperio Sánchez
id |
UAntonioN2_befbe95359e5c37dfc4b38455bfbca46 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11017 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
spelling |
2022-02-222024-10-10T02:37:15Z2024-10-10T02:37:15Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/111910.54104/papeles.v14n27.1119https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11017Teaching second language learning strategies suggests that it is necessary to teach students the operation and benefit of learning strategies. However, it is not yet clear why low-achieving students do not progress significantly even when relevant aspects of their learning are improved. This study focused on a 55-year-old adult language learner with low performance in learning English. A qualitative research methodology was followed through a semi-structured interview, needs analysis, and observation. The results indicated that teaching strategies aimed at improving a specific skill do not show a significant improvement in their performance when using English. However, the student showed the deployment of a series of strategies that helped him manage the speech situation. In addition, it was found that motivation takes on a significant relevance not only in the use of new strategies, but also in language learning.La enseñanza de estrategias de aprendizaje de una segunda lengua sugiere que es necesario enseñar a los estudiantes el funcionamiento y beneficio de las estrategias de aprendizaje. Sin embargo, aun no es claro porque los estudiantes de bajo rendimiento no progresan significativamente aun cuando aspectos relevantes en su aprendizaje son mejorados. El objetivo de este estudio centró su atención en un estudiante de idiomas adulto de 55 años con un rendimiento bajo en el aprendizaje de inglés. Se siguió una metodología de investigación cualitativa a través de una entrevista semiestructurada, el análisis de necesidades y la observación. Los resultados indicaron que las estrategias de enseñanza con el objetivo de mejorar una habilidad específica no muestran una mejora significativa en su rendimiento cuando utiliza el inglés. Sin embargo, el alumno mostró el despliegue de una serie de estrategias que le ayudaron a manejar la situación del habla. Además, se comprobó que la motivación toma una relevancia significativa no solo en el uso de nuevas estrategias, sino que en el aprendizaje de la lengua.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1119/1002Copyright (c) 2022 Nahum Samperio Sánchezhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Papeles; Vol. 14 No. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022)Papeles; Vol. 14 Núm. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Núm. 27 (Enero-Junio, 2022)Papeles; v. 14 n. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022)2346-09110123-067010.54104/papeles.v14n27Estrategias de aprendizajeProduccion oralEnseñanza de estrategiasRepertorio de estrategiasLearning strategiesSpeaking skillStrategy instructionThe Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglésLa prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés : The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achieverinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Samperio Sánchez, Nahum123456789/11017oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/110172024-10-14 03:48:58.301metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |
dc.title.en-US.fl_str_mv |
The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés : The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever |
title |
The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés |
spellingShingle |
The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés Estrategias de aprendizaje Produccion oral Enseñanza de estrategias Repertorio de estrategias Learning strategies Speaking skill Strategy instruction |
title_short |
The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés |
title_full |
The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés |
title_fullStr |
The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés |
title_full_unstemmed |
The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés |
title_sort |
The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
Estrategias de aprendizaje Produccion oral Enseñanza de estrategias Repertorio de estrategias |
topic |
Estrategias de aprendizaje Produccion oral Enseñanza de estrategias Repertorio de estrategias Learning strategies Speaking skill Strategy instruction |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
Learning strategies Speaking skill Strategy instruction |
description |
Teaching second language learning strategies suggests that it is necessary to teach students the operation and benefit of learning strategies. However, it is not yet clear why low-achieving students do not progress significantly even when relevant aspects of their learning are improved. This study focused on a 55-year-old adult language learner with low performance in learning English. A qualitative research methodology was followed through a semi-structured interview, needs analysis, and observation. The results indicated that teaching strategies aimed at improving a specific skill do not show a significant improvement in their performance when using English. However, the student showed the deployment of a series of strategies that helped him manage the speech situation. In addition, it was found that motivation takes on a significant relevance not only in the use of new strategies, but also in language learning. |
publishDate |
2022 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-10-10T02:37:15Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-10-10T02:37:15Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-02-22 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1119 10.54104/papeles.v14n27.1119 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11017 |
url |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1119 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11017 |
identifier_str_mv |
10.54104/papeles.v14n27.1119 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1119/1002 |
dc.rights.en-US.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Nahum Samperio Sánchez https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Nahum Samperio Sánchez https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.en-US.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
dc.source.en-US.fl_str_mv |
Papeles; Vol. 14 No. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022) |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
Papeles; Vol. 14 Núm. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Núm. 27 (Enero-Junio, 2022) |
dc.source.pt-BR.fl_str_mv |
Papeles; v. 14 n. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022) |
dc.source.none.fl_str_mv |
2346-0911 0123-0670 10.54104/papeles.v14n27 |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300411612364800 |