Propuesta Plan de Marketing para el posicionamiento de la empresa “Casa Cosmética” en el municipio de Obando Valle

This research aims to design marketing strategies that contribute to the positioning of the Casa Cosmética company in the market, for this the design of a marketing plan that starts from a diagnostic phase on the current situation of the company, an investigation of market that allows to know the id...

Full description

Autores:
Bedoya Ortiz, Carlos Alberto
Rivas Prado, Yesica Paola
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2023
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
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Acceso en línea:
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Palabra clave:
Cosmética
Estrategias de Diferenciación
Estrategias de Marketing
Plan de Marketing
Posicionamiento en el Mercado
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Differentiation Strategies
Marketing Plan
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Marketing Strategies
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description This research aims to design marketing strategies that contribute to the positioning of the Casa Cosmética company in the market, for this the design of a marketing plan that starts from a diagnostic phase on the current situation of the company, an investigation of market that allows to know the ideal client, the competition and the characteristics of the market in which the company operates and thus determine the set of strategies that best adapt to the characteristics of the company and the market segmentation based on the analysis carried out . From the methodological point of view, the research has a descriptive and deductive qualitative-quantitative approach in which interviews and surveys were applied to consumers and employees to collect the data that was later tabulated and analyzed, resulting in a content marketing plan proposal. of a set of strategies to strengthen the positioning of the brand, recognition by the public and a better operational and financial result of the company.
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Madrid: La Muralla S.Ainstname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/This research aims to design marketing strategies that contribute to the positioning of the Casa Cosmética company in the market, for this the design of a marketing plan that starts from a diagnostic phase on the current situation of the company, an investigation of market that allows to know the ideal client, the competition and the characteristics of the market in which the company operates and thus determine the set of strategies that best adapt to the characteristics of the company and the market segmentation based on the analysis carried out . From the methodological point of view, the research has a descriptive and deductive qualitative-quantitative approach in which interviews and surveys were applied to consumers and employees to collect the data that was later tabulated and analyzed, resulting in a content marketing plan proposal. of a set of strategies to strengthen the positioning of the brand, recognition by the public and a better operational and financial result of the company.Esta investigación pretende diseñar estrategias de marketing que contribuyan al posicionamiento de la empresa Casa Cosmética en el mercado, para esto se plantean como objetivos el diseño de un plan de marketing que parte de una fase diagnóstica sobre la situación actual de la empresa, una investigación de mercado que permita conocer al cliente ideal, la competencia y las características del mercado en el que se desenvuelve la compañía y determinar así el conjunto de estrategias que mejor se adapten a las características de la empresa y a la segmentación del mercado con base en el análisis realizado. Desde el punto de vista metodológico la investigación tiene un enfoque cuantitativo de tipo descriptivo y deductiva en la que se aplicaron entrevistas y encuestas a consumidores y empleados para recabar los datos que posteriormente se tabularon y analizaron dando como resultado una propuesta de plan de marketing que contiene un conjunto de estrategias para fortalecer el posicionamiento de la marca, el reconocimiento por parte del público y un mejor resultado operacional y financiero de la compañía.Administrador(a) de EmpresasPregradoPresencialMonografíaspaUniversidad Antonio NariñoAdministración de empresasFacultad de Ciencias Económicas y AdministrativasCali NorteCosméticaEstrategias de DiferenciaciónEstrategias de MarketingPlan de MarketingPosicionamiento en el MercadoCosmeticsDifferentiation StrategiesMarketing PlanMarket PositioningMarketing StrategiesPropuesta Plan de Marketing para el posicionamiento de la empresa “Casa Cosmética” en el municipio de Obando ValleTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85EspecializadaORIGINAL2023_Carlos Alberto Bedoya Ortiz.pdf2023_Carlos Alberto Bedoya Ortiz.pdfTrabajo de gradoapplication/pdf1762440https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/95aabaa6-3386-4f7a-8bb3-c4f96dd72c22/download3bb64c5fc175e17e369ac06ef6587103MD512023_Carlos Alberto Bedoya Ortiz_Actas.pdf2023_Carlos Alberto Bedoya Ortiz_Actas.pdfActasapplication/pdf631494https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/163c2acb-5f0d-49c3-9f64-b0c66d131243/download426cfd18c779d698b072a6ccf5a4bc13MD522023_Carlos Alberto Bedoya Ortiz_Autorizacion de Autores.pdf2023_Carlos Alberto Bedoya Ortiz_Autorizacion de Autores.pdfAutorización de Autoresapplication/pdf1234231https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/25de98a0-6714-4b67-8fb6-3aed1ca35753/download0985e49a932362f35f5af5e3cfd5c127MD532023_Yesica Paola Rivas Prada_Actas.pdf2023_Yesica Paola Rivas Prada_Actas.pdfapplication/pdf592618https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/c7f2c581-3439-4c71-b907-d04b84addd5c/downloadd28c9d389aa8ce382cb2afe782f87f6cMD54TEXT2023_Carlos Alberto Bedoya Ortiz.pdf.txt2023_Carlos Alberto Bedoya Ortiz.pdf.txtExtracted texttext/plain101451https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/738c131b-021b-46b7-b61a-31a626901f3a/download2c512661cdc8f0a305968a34b34e6c85MD552023_Carlos Alberto Bedoya Ortiz_Actas.pdf.txt2023_Carlos Alberto Bedoya Ortiz_Actas.pdf.txtExtracted texttext/plain7https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/5268bd71-1bc5-4bce-a5ac-7c444f990327/downloadbf40e33102885ffad832ba1d59a00161MD572023_Carlos Alberto Bedoya Ortiz_Autorizacion de Autores.pdf.txt2023_Carlos Alberto Bedoya Ortiz_Autorizacion de Autores.pdf.txtExtracted texttext/plain6https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/f202bf23-dc71-4a43-854a-83f67c5d9167/download6d93d3216dc4a7f5df47d4876fbec4d3MD592023_Yesica Paola Rivas Prada_Actas.pdf.txt2023_Yesica Paola Rivas Prada_Actas.pdf.txtExtracted texttext/plain13https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/24b4d966-a998-4181-bd18-d5fbf24ea47e/download99c8a6bdf003165d1c1d796595b217d6MD511THUMBNAIL2023_Carlos Alberto Bedoya Ortiz.pdf.jpg2023_Carlos Alberto Bedoya Ortiz.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg7583https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/7e8bba0d-8352-4d0b-a1f5-0aef32f48744/download1c024faaa8edfb7af1255f68f533219bMD562023_Carlos Alberto Bedoya Ortiz_Actas.pdf.jpg2023_Carlos Alberto Bedoya Ortiz_Actas.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg11545https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/1396e740-519b-4052-a004-fbcfac45a827/downloada50873c86c9da3b5b34b3d27c960bcb9MD582023_Carlos Alberto Bedoya Ortiz_Autorizacion de Autores.pdf.jpg2023_Carlos Alberto Bedoya Ortiz_Autorizacion de Autores.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg19059https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/8bbb338a-854c-46df-8e62-ced92ffab706/downloadb2c5f4278fe8174ce6eff89cacae3dfdMD5102023_Yesica Paola Rivas Prada_Actas.pdf.jpg2023_Yesica Paola Rivas Prada_Actas.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg10413https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/3b465759-cc52-4082-b954-a18e4d01f7f9/downloadb16b1e56ef713073a4f679b1434987fbMD512123456789/8533oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/85332024-10-09 22:54:06.461https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Acceso abiertoopen.accesshttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co