Botanical gardens: more than plant libraries

The Botanical Gardens, as well as having an importance as a means of information and dissemination about the world of plants, are considered opportunities for passive recreation, protection, preservation and conservation of a variety of species, and research in the vegetable field. Considering these...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11001
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/837
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11001
Palabra clave:
conservación
educación ambiental
investigación
jardín botánico
preservación
conservation
environmental education
research
botanical garden
preservation
Rights
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id UAntonioN2_9d1092595e526e41814f5890c724c646
oai_identifier_str oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11001
network_acronym_str UAntonioN2
network_name_str Repositorio UAN
repository_id_str
spelling 2021-05-092024-10-10T02:36:46Z2024-10-10T02:36:46Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/83710.54104/papeles.v12n24.837https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11001The Botanical Gardens, as well as having an importance as a means of information and dissemination about the world of plants, are considered opportunities for passive recreation, protection, preservation and conservation of a variety of species, and research in the vegetable field. Considering these aspects, the text is aimed at exposing, succinctly, the origins of these green spaces, their various functions, as well as describing the most prominent Botanical Gardens in Colombia and the world. It is intended to highlight the work and activities that these spaces carry out, in order to motivate their visit and promote an environmental education that favors changes in the behavior and attitudes of students at all school levels.Los Jardines Botánicos, además de tener una importancia como medio de información y difusión sobre el mundo de las plantas, son considerados espacios de recreación pasiva, de protección, preservación y conservación de una gran variedad de especies, y de investigación en el campo vegetal. Considerando estos aspectos, el texto se orienta a exponer, de manera sucinta, los orígenes de estos espacios verdes, sus diversas funciones, así como describir los Jardines Botánicos más destacados en Colombia y el mundo. Se pretende resaltar la labor y las actividades que estos espacios realizan, con el fin de motivar su visita y fomentar una educación ambiental que favorezca cambios en el comportamiento y actitudes de los estudiantes de todos los niveles escolares.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/837/697https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Papeles; Vol. 12 No. 24 (2020): Actualidad de la enseñanza de la ciencia en la universidad del siglo XXI; 77 - 90Papeles; Vol. 12 Núm. 24 (2020): Actualidad de la enseñanza de la ciencia en la universidad del siglo XXI; 77 - 90Papeles; v. 12 n. 24 (2020): Actualidad de la enseñanza de la ciencia en la universidad del siglo XXI; 77 - 902346-09110123-067010.54104/papeles.v12n24conservacióneducación ambientalinvestigaciónjardín botánicopreservaciónconservationenvironmental educationresearchbotanical gardenpreservationBotanical gardens: more than plant librariesLos jardines botánicos: más que bibliotecas de plantasinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Martin Amaya, Ana ElizabethGalvis Rueda, ManuelHernández Barbosa, Rubinsten123456789/11001oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/110012024-10-14 03:42:51.095metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co
dc.title.en-US.fl_str_mv Botanical gardens: more than plant libraries
dc.title.es-ES.fl_str_mv Los jardines botánicos: más que bibliotecas de plantas
title Botanical gardens: more than plant libraries
spellingShingle Botanical gardens: more than plant libraries
conservación
educación ambiental
investigación
jardín botánico
preservación
conservation
environmental education
research
botanical garden
preservation
title_short Botanical gardens: more than plant libraries
title_full Botanical gardens: more than plant libraries
title_fullStr Botanical gardens: more than plant libraries
title_full_unstemmed Botanical gardens: more than plant libraries
title_sort Botanical gardens: more than plant libraries
dc.subject.es-ES.fl_str_mv conservación
educación ambiental
investigación
jardín botánico
preservación
topic conservación
educación ambiental
investigación
jardín botánico
preservación
conservation
environmental education
research
botanical garden
preservation
dc.subject.en-US.fl_str_mv conservation
environmental education
research
botanical garden
preservation
description The Botanical Gardens, as well as having an importance as a means of information and dissemination about the world of plants, are considered opportunities for passive recreation, protection, preservation and conservation of a variety of species, and research in the vegetable field. Considering these aspects, the text is aimed at exposing, succinctly, the origins of these green spaces, their various functions, as well as describing the most prominent Botanical Gardens in Colombia and the world. It is intended to highlight the work and activities that these spaces carry out, in order to motivate their visit and promote an environmental education that favors changes in the behavior and attitudes of students at all school levels.
publishDate 2021
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-10-10T02:36:46Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-10-10T02:36:46Z
dc.date.none.fl_str_mv 2021-05-09
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/837
10.54104/papeles.v12n24.837
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11001
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/837
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11001
identifier_str_mv 10.54104/papeles.v12n24.837
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/837/697
dc.rights.en-US.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.en-US.fl_str_mv UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
dc.source.en-US.fl_str_mv Papeles; Vol. 12 No. 24 (2020): Actualidad de la enseñanza de la ciencia en la universidad del siglo XXI; 77 - 90
dc.source.es-ES.fl_str_mv Papeles; Vol. 12 Núm. 24 (2020): Actualidad de la enseñanza de la ciencia en la universidad del siglo XXI; 77 - 90
dc.source.pt-BR.fl_str_mv Papeles; v. 12 n. 24 (2020): Actualidad de la enseñanza de la ciencia en la universidad del siglo XXI; 77 - 90
dc.source.none.fl_str_mv 2346-0911
0123-0670
10.54104/papeles.v12n24
institution Universidad Antonio Nariño
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UAN
repository.mail.fl_str_mv alertas.repositorio@uan.edu.co
_version_ 1814300347302150144