Autonomía y autorregulación: aplicación de competencias en tecnología e informática

The present investigation was aimed at ascertaining the autonomy and self-regulation skills in a group of Grade 11 students Technical College District Julio Flórez in the subjects of technology and information. In order to identify the competencies was an experience in which students design on paper...

Full description

Autores:
Galindo León, Mauricio
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2012
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/5275
Acceso en línea:
http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/291
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5275
Palabra clave:
public art
community art
experimental workshop
research-creation
artistic methodology of project-based learning (PBL)
strengthening the arts emphasis
Autonomía
autorregulación
tecnología e informática
robótica
Rights
openAccess
License
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
id UAntonioN2_96f17add1eac6541fe342ede665d6c59
oai_identifier_str oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/5275
network_acronym_str UAntonioN2
network_name_str Repositorio UAN
repository_id_str
spelling Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)Acceso abiertohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Galindo León, Mauricio2021-11-10T00:51:51Z2021-11-10T00:51:51Z2012-08-13http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/291http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5275The present investigation was aimed at ascertaining the autonomy and self-regulation skills in a group of Grade 11 students Technical College District Julio Flórez in the subjects of technology and information. In order to identify the competencies was an experience in which students design on paper made robot prototype and subsequently digitized into a computer software; subsequently materialized in the technology workshop. Significant changes were noted in the attitudes of students and it was evident as between students stood and demanded performance goals according to the tasks imposed are obvious changes in the levels of regulation by students, these results are part of research in application of information technology researchers institutional educational knowledge allows modification in the teaching-learning methodologies.La presente investigación tiene como finalidad indagar las competencias en autonomía y autorregulación en un grupo de estudiantes del grado once del Colegio Técnico Distrital Julio Flórez en las asignaturas de tecnología e informática. Con el fin de identificar las competencias se llevó a cabo una experiencia en la cual los estudiantes realizaron diseño en papel de prototipos de robots, posteriormente los digitalizaron en un software computacional y luego lo materializaron en el taller de tecnología. Se evidenciaron cambios notables en las actitudes de los estudiantes y se pudo observar cómo entre ellos mismos se colocaban metas y se exigían resultados de acuerdo con las tareas propuestas. Se evidencian cambios en los niveles de regulación. Estos resultados forman parte de la investigación en aplicación de las tecnologías de la información del grupo de investigadores “saberes educativos institucionales que permiten la modificación en las metodologías enseñanza aprendizaje”.application/pdfspaUniversidad Antonio Nariñohttp://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/291/2402346-09110123-0670PAPELES; Vol. 4 No. 7 (2012); 88-95PAPELES; Vol. 4 Núm. 7 (2012); 88-95public artcommunity artexperimental workshopresearch-creationartistic methodology of project-based learning (PBL)strengthening the arts emphasisAutonomíaautorregulacióntecnología e informáticarobóticaAutonomía y autorregulación: aplicación de competencias en tecnología e informáticainfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85123456789/5275oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/52752024-10-09 23:14:38.76https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Acceso abiertometadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co
dc.title.es-ES.fl_str_mv Autonomía y autorregulación: aplicación de competencias en tecnología e informática
title Autonomía y autorregulación: aplicación de competencias en tecnología e informática
spellingShingle Autonomía y autorregulación: aplicación de competencias en tecnología e informática
public art
community art
experimental workshop
research-creation
artistic methodology of project-based learning (PBL)
strengthening the arts emphasis
Autonomía
autorregulación
tecnología e informática
robótica
title_short Autonomía y autorregulación: aplicación de competencias en tecnología e informática
title_full Autonomía y autorregulación: aplicación de competencias en tecnología e informática
title_fullStr Autonomía y autorregulación: aplicación de competencias en tecnología e informática
title_full_unstemmed Autonomía y autorregulación: aplicación de competencias en tecnología e informática
title_sort Autonomía y autorregulación: aplicación de competencias en tecnología e informática
dc.creator.fl_str_mv Galindo León, Mauricio
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Galindo León, Mauricio
dc.subject.en-US.fl_str_mv public art
community art
experimental workshop
research-creation
artistic methodology of project-based learning (PBL)
strengthening the arts emphasis
topic public art
community art
experimental workshop
research-creation
artistic methodology of project-based learning (PBL)
strengthening the arts emphasis
Autonomía
autorregulación
tecnología e informática
robótica
dc.subject.es-ES.fl_str_mv Autonomía
autorregulación
tecnología e informática
robótica
description The present investigation was aimed at ascertaining the autonomy and self-regulation skills in a group of Grade 11 students Technical College District Julio Flórez in the subjects of technology and information. In order to identify the competencies was an experience in which students design on paper made robot prototype and subsequently digitized into a computer software; subsequently materialized in the technology workshop. Significant changes were noted in the attitudes of students and it was evident as between students stood and demanded performance goals according to the tasks imposed are obvious changes in the levels of regulation by students, these results are part of research in application of information technology researchers institutional educational knowledge allows modification in the teaching-learning methodologies.
publishDate 2012
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2012-08-13
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2021-11-10T00:51:51Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2021-11-10T00:51:51Z
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/291
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5275
url http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/291
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5275
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/291/240
dc.rights.none.fl_str_mv Acceso abierto
dc.rights.license.spa.fl_str_mv Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Acceso abierto
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Antonio Nariño
dc.source.none.fl_str_mv 2346-0911
0123-0670
dc.source.en-US.fl_str_mv PAPELES; Vol. 4 No. 7 (2012); 88-95
dc.source.es-ES.fl_str_mv PAPELES; Vol. 4 Núm. 7 (2012); 88-95
institution Universidad Antonio Nariño
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UAN
repository.mail.fl_str_mv alertas.repositorio@uan.edu.co
_version_ 1812928363036147712