Estrategias pedagógicas para el Aprendizaje de la Automatización.
In order to obtain the right solution to automation problems, it is necessary to design a strategy that allows for selection of appropriate components and their integration to achieve the proposed objective. The knowledge taught to the automation engineering student at the La Salle University is giv...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2011
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/10405
- Acceso en línea:
- https://revistas.uan.edu.co/index.php/ingeuan/article/view/319
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10405
- Palabra clave:
- Automatización
sistemas automáticos
pedadogía
Automation
automatic systems
pedagogy
- Rights
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id |
UAntonioN2_8e161ef6459598fa085d2a2711a1ebff |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/10405 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
spelling |
2011-12-012024-10-10T02:24:34Z2024-10-10T02:24:34Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/ingeuan/article/view/319https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10405In order to obtain the right solution to automation problems, it is necessary to design a strategy that allows for selection of appropriate components and their integration to achieve the proposed objective. The knowledge taught to the automation engineering student at the La Salle University is given in a methodical, sequential and structured manner in such a way they can handle that knowledge and can solve problems of the productive sector. In this article, one of the strategies used in the program is described. With this strategy the students can learn about the different areas of knowledge involved in automation, in order to obtain automatic systems that are capable of providing adequate and efficient solutions to the demands of society.Para obtener la solución adecuada a problemas de automatización, es necesaria una estrategia de diseño que permita la selección de componentes y su adecuada integración para lograr el objetivo propuesto. Al estudiante de ingeniería en automatización de la universidad de La Salle, se le entregan los conocimientos de forma metódica, secuencial y estructurada con el fin de que este pueda manejar dichos conocimientos y pueda resolver problemas propios del sector productivo. En el presente artículo, se hace una descripción de una de las estrategias seguidas en el programa de ingeniería en Automatización, para que los estudiantes puedan aprender las diferentes áreas de conocimiento involucradas en la automatización, con el fin de obtener sistemas automáticos que puedan aportar una solución adecuada y eficiente a las demandas de la sociedad.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/ingeuan/article/view/319/264https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2INGE@UAN - TENDENCIAS EN LA INGENIERÍA; Vol. 2 Núm. 3 (2011)2346-14462145-0935Automatizaciónsistemas automáticospedadogíaAutomationautomatic systemspedagogyEstrategias pedagógicas para el Aprendizaje de la Automatización.info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Montoya, JairoRubiano, Jos´é123456789/10405oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/104052024-10-14 03:50:10.528metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
Estrategias pedagógicas para el Aprendizaje de la Automatización. |
title |
Estrategias pedagógicas para el Aprendizaje de la Automatización. |
spellingShingle |
Estrategias pedagógicas para el Aprendizaje de la Automatización. Automatización sistemas automáticos pedadogía Automation automatic systems pedagogy |
title_short |
Estrategias pedagógicas para el Aprendizaje de la Automatización. |
title_full |
Estrategias pedagógicas para el Aprendizaje de la Automatización. |
title_fullStr |
Estrategias pedagógicas para el Aprendizaje de la Automatización. |
title_full_unstemmed |
Estrategias pedagógicas para el Aprendizaje de la Automatización. |
title_sort |
Estrategias pedagógicas para el Aprendizaje de la Automatización. |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
Automatización sistemas automáticos pedadogía |
topic |
Automatización sistemas automáticos pedadogía Automation automatic systems pedagogy |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
Automation automatic systems pedagogy |
description |
In order to obtain the right solution to automation problems, it is necessary to design a strategy that allows for selection of appropriate components and their integration to achieve the proposed objective. The knowledge taught to the automation engineering student at the La Salle University is given in a methodical, sequential and structured manner in such a way they can handle that knowledge and can solve problems of the productive sector. In this article, one of the strategies used in the program is described. With this strategy the students can learn about the different areas of knowledge involved in automation, in order to obtain automatic systems that are capable of providing adequate and efficient solutions to the demands of society. |
publishDate |
2011 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-10-10T02:24:34Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-10-10T02:24:34Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-12-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/ingeuan/article/view/319 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10405 |
url |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/ingeuan/article/view/319 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10405 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/ingeuan/article/view/319/264 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
INGE@UAN - TENDENCIAS EN LA INGENIERÍA; Vol. 2 Núm. 3 (2011) |
dc.source.none.fl_str_mv |
2346-1446 2145-0935 |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300447639339008 |