Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas

This article has the first topic review on the investigation project The cit as new forms of interaction: a tool for the language students, approved by the Universidad Antonio Nariño. In the first instance, it raises the importance of promoting investigations that aim to a rigorous inquiry on the la...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2009
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/10753
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/246
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10753
Palabra clave:
TIC
educación
lenguajes
ficción
prácticas
CIT
education
fiction
practices
languages
Rights
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id UAntonioN2_78c9a4c4d3bf4a14fdc96caa018e7d98
oai_identifier_str oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/10753
network_acronym_str UAntonioN2
network_name_str Repositorio UAN
repository_id_str
spelling 2009-12-192024-10-10T02:34:01Z2024-10-10T02:34:01Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/246https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10753This article has the first topic review on the investigation project The cit as new forms of interaction: a tool for the language students, approved by the Universidad Antonio Nariño. In the first instance, it raises the importance of promoting investigations that aim to a rigorous inquiry on the languages that propose the new technologies, as well as on the relations that the users establish with them to come to a significant reference margin that contributes to the constitution of educational spaces that involve the cit in a relevant way, that is to say, that are in conjunction with the practices that the above mentioned means promote. Secondly, it gives account of the first review of the state of the art of the investigations done on the cit and education. Finally, it does a brief approximation to the proposal as such of the approved project, that consists on the narratives and manners of fiction that they can find in some virtual worlds as those proposed by the Role Playing Games.El artículo que se presenta a continuación contiene una primera revisión de tema sobre el proyecto de investigación Las tic como nuevas formas de interacción: una herramienta para los estudiantes del lenguaje, aprobado por la Universidad Antonio Nariño. En primera instancia, se plantea la importancia de promover investigaciones que indaguen de manera rigurosa acerca de los lenguajes que proponen las nuevas tecnologías, así como sobre las relaciones que establecen los usuarios con éstas para llegar a un margen de referencia significativo que contribuya a la constitución de espacios educativos que involucren a las tic de un modo relevante, es decir, que estén en conjunción con las prácticas que dichos medios promueven. En segundo lugar, da cuenta de una primera revisión del estado del arte acerca de las investigaciones que sobre las tic y la educación se han realizado. Finalmente, se hace un breve acercamiento a la propuesta como tal del proyecto aprobado, que versa sobre las narrativas y modos de ficción que se pueden encontrar en algunos mundos virtuales como los que proponen los juegos de rol.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/246/201https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Papeles; Vol. 1 No. 2 (2009); 56-69Papeles; Vol. 1 Núm. 2 (2009); 56-69Papeles; v. 1 n. 2 (2009); 56-692346-09110123-0670TICeducaciónlenguajesficciónprácticasCITeducationfictionpracticeslanguagesLas tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticasinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Pinilla Duarte, ElizabethSuarez, AdrianaMolina, Yamile123456789/10753oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/107532024-10-14 03:46:48.271metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co
dc.title.es-ES.fl_str_mv Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas
title Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas
spellingShingle Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas
TIC
educación
lenguajes
ficción
prácticas
CIT
education
fiction
practices
languages
title_short Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas
title_full Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas
title_fullStr Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas
title_full_unstemmed Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas
title_sort Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas
dc.subject.es-ES.fl_str_mv TIC
educación
lenguajes
ficción
prácticas
topic TIC
educación
lenguajes
ficción
prácticas
CIT
education
fiction
practices
languages
dc.subject.en-US.fl_str_mv CIT
education
fiction
practices
languages
description This article has the first topic review on the investigation project The cit as new forms of interaction: a tool for the language students, approved by the Universidad Antonio Nariño. In the first instance, it raises the importance of promoting investigations that aim to a rigorous inquiry on the languages that propose the new technologies, as well as on the relations that the users establish with them to come to a significant reference margin that contributes to the constitution of educational spaces that involve the cit in a relevant way, that is to say, that are in conjunction with the practices that the above mentioned means promote. Secondly, it gives account of the first review of the state of the art of the investigations done on the cit and education. Finally, it does a brief approximation to the proposal as such of the approved project, that consists on the narratives and manners of fiction that they can find in some virtual worlds as those proposed by the Role Playing Games.
publishDate 2009
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-10-10T02:34:01Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-10-10T02:34:01Z
dc.date.none.fl_str_mv 2009-12-19
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/246
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10753
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/246
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10753
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/246/201
dc.rights.en-US.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.en-US.fl_str_mv UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
dc.source.en-US.fl_str_mv Papeles; Vol. 1 No. 2 (2009); 56-69
dc.source.es-ES.fl_str_mv Papeles; Vol. 1 Núm. 2 (2009); 56-69
dc.source.pt-BR.fl_str_mv Papeles; v. 1 n. 2 (2009); 56-69
dc.source.none.fl_str_mv 2346-0911
0123-0670
institution Universidad Antonio Nariño
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UAN
repository.mail.fl_str_mv alertas.repositorio@uan.edu.co
_version_ 1814300370782912512