Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas
This article has the first topic review on the investigation project The cit as new forms of interaction: a tool for the language students, approved by the Universidad Antonio Nariño. In the first instance, it raises the importance of promoting investigations that aim to a rigorous inquiry on the la...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2009
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/10753
- Acceso en línea:
- https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/246
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10753
- Palabra clave:
- TIC
educación
lenguajes
ficción
prácticas
CIT
education
fiction
practices
languages
- Rights
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id |
UAntonioN2_78c9a4c4d3bf4a14fdc96caa018e7d98 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/10753 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
spelling |
2009-12-192024-10-10T02:34:01Z2024-10-10T02:34:01Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/246https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10753This article has the first topic review on the investigation project The cit as new forms of interaction: a tool for the language students, approved by the Universidad Antonio Nariño. In the first instance, it raises the importance of promoting investigations that aim to a rigorous inquiry on the languages that propose the new technologies, as well as on the relations that the users establish with them to come to a significant reference margin that contributes to the constitution of educational spaces that involve the cit in a relevant way, that is to say, that are in conjunction with the practices that the above mentioned means promote. Secondly, it gives account of the first review of the state of the art of the investigations done on the cit and education. Finally, it does a brief approximation to the proposal as such of the approved project, that consists on the narratives and manners of fiction that they can find in some virtual worlds as those proposed by the Role Playing Games.El artículo que se presenta a continuación contiene una primera revisión de tema sobre el proyecto de investigación Las tic como nuevas formas de interacción: una herramienta para los estudiantes del lenguaje, aprobado por la Universidad Antonio Nariño. En primera instancia, se plantea la importancia de promover investigaciones que indaguen de manera rigurosa acerca de los lenguajes que proponen las nuevas tecnologías, así como sobre las relaciones que establecen los usuarios con éstas para llegar a un margen de referencia significativo que contribuya a la constitución de espacios educativos que involucren a las tic de un modo relevante, es decir, que estén en conjunción con las prácticas que dichos medios promueven. En segundo lugar, da cuenta de una primera revisión del estado del arte acerca de las investigaciones que sobre las tic y la educación se han realizado. Finalmente, se hace un breve acercamiento a la propuesta como tal del proyecto aprobado, que versa sobre las narrativas y modos de ficción que se pueden encontrar en algunos mundos virtuales como los que proponen los juegos de rol.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/246/201https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Papeles; Vol. 1 No. 2 (2009); 56-69Papeles; Vol. 1 Núm. 2 (2009); 56-69Papeles; v. 1 n. 2 (2009); 56-692346-09110123-0670TICeducaciónlenguajesficciónprácticasCITeducationfictionpracticeslanguagesLas tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticasinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Pinilla Duarte, ElizabethSuarez, AdrianaMolina, Yamile123456789/10753oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/107532024-10-14 03:46:48.271metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas |
title |
Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas |
spellingShingle |
Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas TIC educación lenguajes ficción prácticas CIT education fiction practices languages |
title_short |
Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas |
title_full |
Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas |
title_fullStr |
Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas |
title_full_unstemmed |
Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas |
title_sort |
Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
TIC educación lenguajes ficción prácticas |
topic |
TIC educación lenguajes ficción prácticas CIT education fiction practices languages |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
CIT education fiction practices languages |
description |
This article has the first topic review on the investigation project The cit as new forms of interaction: a tool for the language students, approved by the Universidad Antonio Nariño. In the first instance, it raises the importance of promoting investigations that aim to a rigorous inquiry on the languages that propose the new technologies, as well as on the relations that the users establish with them to come to a significant reference margin that contributes to the constitution of educational spaces that involve the cit in a relevant way, that is to say, that are in conjunction with the practices that the above mentioned means promote. Secondly, it gives account of the first review of the state of the art of the investigations done on the cit and education. Finally, it does a brief approximation to the proposal as such of the approved project, that consists on the narratives and manners of fiction that they can find in some virtual worlds as those proposed by the Role Playing Games. |
publishDate |
2009 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-10-10T02:34:01Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-10-10T02:34:01Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-12-19 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/246 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10753 |
url |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/246 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10753 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/246/201 |
dc.rights.en-US.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.en-US.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
dc.source.en-US.fl_str_mv |
Papeles; Vol. 1 No. 2 (2009); 56-69 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
Papeles; Vol. 1 Núm. 2 (2009); 56-69 |
dc.source.pt-BR.fl_str_mv |
Papeles; v. 1 n. 2 (2009); 56-69 |
dc.source.none.fl_str_mv |
2346-0911 0123-0670 |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300370782912512 |