El uso de las TIC´S en la enseñanza del inglés

English is a communicative competence and skill that continues to gain more relevance in the 21st century, which suggests that it is necessary to work from different areas to strengthen this second language. One aspect to take into account is the different teaching tools that are used to learn Engli...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2023
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11539
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1792
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11539
Palabra clave:
TICs
inglés
innovación
enseñanza
aprendizaje
ICTs
english
innovation
teaching
learning
Rights
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id UAntonioN2_7654a211a5b2aa8bb73349ffa6f28144
oai_identifier_str oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11539
network_acronym_str UAntonioN2
network_name_str Repositorio UAN
repository_id_str
spelling 2023-11-302024-10-10T12:32:45Z2024-10-10T12:32:45Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1792https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11539English is a communicative competence and skill that continues to gain more relevance in the 21st century, which suggests that it is necessary to work from different areas to strengthen this second language. One aspect to take into account is the different teaching tools that are used to learn English and, often, although it is not expected, it is a factor that mediates between the teacher and the student, which allows producing methodological innovation and enhance the interest of students to learn. The objective of this study is to show the main factors or aspects related to the use of ICT in English language teaching. The methodology used in the present research was based on a systematic review of different articles and scientific journals, another aspect that was taken into account at the time of carrying out the selection of such, articles were their years of publication, which had to govern between 2018 and 2023, in this way we could ensure relevant results on how ICTs are used in the process of teaching a second language "English" and evidenced the positive and negative aspects to be considered as: the advantages of using technology in the classroom, how ICT motivated students to actively participate during the class and the complications that could arise from the recurrent use of ICT in the classroom.El inglés es una competencia y habilidad comunicativa que continúa ganando mayor relevancia en el siglo XXI, lo que propone que hay que trabajar desde distintas áreas el fortalecimiento de este segundo idioma. Un aspecto a tener en cuenta son las distintas herramientas de enseñanza que se emplean para aprender el inglés y, a menudo, aunque no se espere, es un factor que media entre el profesor y estudiante, el cual permite causar innovación metodológica y potenciar el interés de los estudiantes por aprender. El objetivo de este estudio es dar a conocer los principales factores o aspectos relacionados con el uso de las TIC en la enseñanza del idioma inglés. La metodología empleada en la presente investigación se basó en una revisión sistemática de diferentes artículos y revistas científicas, otro aspecto que se tuvo en cuenta al momento de llevar a cabo la selección de dichos, artículos fueron sus años de publicación, los cuales tenían que regir entre 2018 y 2023, de esta manera se podía asegurar resultados significativos sobre cómo se emplean las TICs en el proceso de enseñanza de una segunda lengua “inglés” y se evidenciaban los aspectos positivos y negativos a considerar como: las ventajas de usar la tecnología en el aula, de qué manera las TIC motivaban a los estudiantes a participar activamente durante la clase y las complicaciones que podían manifestarse al hacer un empleo recurrente de las TIC dentro del aula.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1792/1373https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI2665-203XTICsinglésinnovaciónenseñanzaaprendizajeICTsenglishinnovationteachinglearningEl uso de las TIC´S en la enseñanza del inglésinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Cala Vesga, Yuli TatianaVillalobos Pineda, Sandy Julieth123456789/11539oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/115392024-10-14 03:50:31.416metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co
dc.title.es-ES.fl_str_mv El uso de las TIC´S en la enseñanza del inglés
title El uso de las TIC´S en la enseñanza del inglés
spellingShingle El uso de las TIC´S en la enseñanza del inglés
TICs
inglés
innovación
enseñanza
aprendizaje
ICTs
english
innovation
teaching
learning
title_short El uso de las TIC´S en la enseñanza del inglés
title_full El uso de las TIC´S en la enseñanza del inglés
title_fullStr El uso de las TIC´S en la enseñanza del inglés
title_full_unstemmed El uso de las TIC´S en la enseñanza del inglés
title_sort El uso de las TIC´S en la enseñanza del inglés
dc.subject.es-ES.fl_str_mv TICs
inglés
innovación
enseñanza
aprendizaje
topic TICs
inglés
innovación
enseñanza
aprendizaje
ICTs
english
innovation
teaching
learning
dc.subject.en-US.fl_str_mv ICTs
english
innovation
teaching
learning
description English is a communicative competence and skill that continues to gain more relevance in the 21st century, which suggests that it is necessary to work from different areas to strengthen this second language. One aspect to take into account is the different teaching tools that are used to learn English and, often, although it is not expected, it is a factor that mediates between the teacher and the student, which allows producing methodological innovation and enhance the interest of students to learn. The objective of this study is to show the main factors or aspects related to the use of ICT in English language teaching. The methodology used in the present research was based on a systematic review of different articles and scientific journals, another aspect that was taken into account at the time of carrying out the selection of such, articles were their years of publication, which had to govern between 2018 and 2023, in this way we could ensure relevant results on how ICTs are used in the process of teaching a second language "English" and evidenced the positive and negative aspects to be considered as: the advantages of using technology in the classroom, how ICT motivated students to actively participate during the class and the complications that could arise from the recurrent use of ICT in the classroom.
publishDate 2023
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-10-10T12:32:45Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-10-10T12:32:45Z
dc.date.none.fl_str_mv 2023-11-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1792
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11539
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1792
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11539
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1792/1373
dc.rights.es-ES.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
dc.source.es-ES.fl_str_mv MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI
dc.source.none.fl_str_mv 2665-203X
institution Universidad Antonio Nariño
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UAN
repository.mail.fl_str_mv alertas.repositorio@uan.edu.co
_version_ 1814300351297224704