El uso de las TIC´S en la enseñanza del inglés
English is a communicative competence and skill that continues to gain more relevance in the 21st century, which suggests that it is necessary to work from different areas to strengthen this second language. One aspect to take into account is the different teaching tools that are used to learn Engli...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2023
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11539
- Acceso en línea:
- https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1792
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11539
- Palabra clave:
- TICs
inglés
innovación
enseñanza
aprendizaje
ICTs
english
innovation
teaching
learning
- Rights
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id |
UAntonioN2_7654a211a5b2aa8bb73349ffa6f28144 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11539 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
spelling |
2023-11-302024-10-10T12:32:45Z2024-10-10T12:32:45Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1792https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11539English is a communicative competence and skill that continues to gain more relevance in the 21st century, which suggests that it is necessary to work from different areas to strengthen this second language. One aspect to take into account is the different teaching tools that are used to learn English and, often, although it is not expected, it is a factor that mediates between the teacher and the student, which allows producing methodological innovation and enhance the interest of students to learn. The objective of this study is to show the main factors or aspects related to the use of ICT in English language teaching. The methodology used in the present research was based on a systematic review of different articles and scientific journals, another aspect that was taken into account at the time of carrying out the selection of such, articles were their years of publication, which had to govern between 2018 and 2023, in this way we could ensure relevant results on how ICTs are used in the process of teaching a second language "English" and evidenced the positive and negative aspects to be considered as: the advantages of using technology in the classroom, how ICT motivated students to actively participate during the class and the complications that could arise from the recurrent use of ICT in the classroom.El inglés es una competencia y habilidad comunicativa que continúa ganando mayor relevancia en el siglo XXI, lo que propone que hay que trabajar desde distintas áreas el fortalecimiento de este segundo idioma. Un aspecto a tener en cuenta son las distintas herramientas de enseñanza que se emplean para aprender el inglés y, a menudo, aunque no se espere, es un factor que media entre el profesor y estudiante, el cual permite causar innovación metodológica y potenciar el interés de los estudiantes por aprender. El objetivo de este estudio es dar a conocer los principales factores o aspectos relacionados con el uso de las TIC en la enseñanza del idioma inglés. La metodología empleada en la presente investigación se basó en una revisión sistemática de diferentes artículos y revistas científicas, otro aspecto que se tuvo en cuenta al momento de llevar a cabo la selección de dichos, artículos fueron sus años de publicación, los cuales tenían que regir entre 2018 y 2023, de esta manera se podía asegurar resultados significativos sobre cómo se emplean las TICs en el proceso de enseñanza de una segunda lengua “inglés” y se evidenciaban los aspectos positivos y negativos a considerar como: las ventajas de usar la tecnología en el aula, de qué manera las TIC motivaban a los estudiantes a participar activamente durante la clase y las complicaciones que podían manifestarse al hacer un empleo recurrente de las TIC dentro del aula.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1792/1373https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI2665-203XTICsinglésinnovaciónenseñanzaaprendizajeICTsenglishinnovationteachinglearningEl uso de las TIC´S en la enseñanza del inglésinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Cala Vesga, Yuli TatianaVillalobos Pineda, Sandy Julieth123456789/11539oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/115392024-10-14 03:50:31.416metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
El uso de las TIC´S en la enseñanza del inglés |
title |
El uso de las TIC´S en la enseñanza del inglés |
spellingShingle |
El uso de las TIC´S en la enseñanza del inglés TICs inglés innovación enseñanza aprendizaje ICTs english innovation teaching learning |
title_short |
El uso de las TIC´S en la enseñanza del inglés |
title_full |
El uso de las TIC´S en la enseñanza del inglés |
title_fullStr |
El uso de las TIC´S en la enseñanza del inglés |
title_full_unstemmed |
El uso de las TIC´S en la enseñanza del inglés |
title_sort |
El uso de las TIC´S en la enseñanza del inglés |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
TICs inglés innovación enseñanza aprendizaje |
topic |
TICs inglés innovación enseñanza aprendizaje ICTs english innovation teaching learning |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
ICTs english innovation teaching learning |
description |
English is a communicative competence and skill that continues to gain more relevance in the 21st century, which suggests that it is necessary to work from different areas to strengthen this second language. One aspect to take into account is the different teaching tools that are used to learn English and, often, although it is not expected, it is a factor that mediates between the teacher and the student, which allows producing methodological innovation and enhance the interest of students to learn. The objective of this study is to show the main factors or aspects related to the use of ICT in English language teaching. The methodology used in the present research was based on a systematic review of different articles and scientific journals, another aspect that was taken into account at the time of carrying out the selection of such, articles were their years of publication, which had to govern between 2018 and 2023, in this way we could ensure relevant results on how ICTs are used in the process of teaching a second language "English" and evidenced the positive and negative aspects to be considered as: the advantages of using technology in the classroom, how ICT motivated students to actively participate during the class and the complications that could arise from the recurrent use of ICT in the classroom. |
publishDate |
2023 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-10-10T12:32:45Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-10-10T12:32:45Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-11-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1792 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11539 |
url |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1792 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11539 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1792/1373 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI |
dc.source.none.fl_str_mv |
2665-203X |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300351297224704 |