Diseño de estación intermodal, como eje articulador del transporte entre los municipios de Ibagué, Alvarado y espinal; a partir de los corredores férreos existentes

The present work corresponds to a degree work to opt for the title of architect, within the Faculty of Arts of the Antonio Nariño de Ibagué University. The research carried out is categorized within the type called applied research, from which it seeks to respond in a non-systematic way to specific...

Full description

Autores:
Sierra Cujiño, Joaquin Steven
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2023
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
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Acceso en línea:
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Palabra clave:
economía
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región,
transporte
vías
estación intermodal
interconexión,
turismo
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interconnection
Rights
openAccess
License
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)
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description The present work corresponds to a degree work to opt for the title of architect, within the Faculty of Arts of the Antonio Nariño de Ibagué University. The research carried out is categorized within the type called applied research, from which it seeks to respond in a non-systematic way to specific problems. In the present case, the problem that gives rise to the investigation is framed within the dynamics of passenger mobility between the main cities of the department, as well as those of greater geographical proximity, since there is a lack of an articulating mechanism that allows organizing passenger mobility between the municipalities of Ibagué, Alvarado and Espinal. Thus, the present urban project responds to the problem with a proposal for the design of a multimodal station located in the corregimiento of Ibagué called Buenos Aires, which would have a potential annual population of 13,339,503 passengers; who demand transport between the municipalities of the circuit that has been called the Central Province of Tolima.
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Obtenido de http://www.itto.int/files/user/pdf/publications/PD39%2095/pd%2039-95- 11%20rev%201%20(F)%20s.pdfinstname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/The present work corresponds to a degree work to opt for the title of architect, within the Faculty of Arts of the Antonio Nariño de Ibagué University. The research carried out is categorized within the type called applied research, from which it seeks to respond in a non-systematic way to specific problems. In the present case, the problem that gives rise to the investigation is framed within the dynamics of passenger mobility between the main cities of the department, as well as those of greater geographical proximity, since there is a lack of an articulating mechanism that allows organizing passenger mobility between the municipalities of Ibagué, Alvarado and Espinal. Thus, the present urban project responds to the problem with a proposal for the design of a multimodal station located in the corregimiento of Ibagué called Buenos Aires, which would have a potential annual population of 13,339,503 passengers; who demand transport between the municipalities of the circuit that has been called the Central Province of Tolima.El presente trabajo, corresponde a un trabajo de grado para optar por el título de arquitecto, dentro de la Facultad de Artes de la Universidad Antonio Nariño de Ibagué. La investigación realizada, se categoriza dentro del tipo denominada investigación aplicada, desde la cual se busca dar respuesta de manera no sistemática a problemas concretas. En el presente caso, el problema que da origen a la investigación se enmarca dentro de la dinámica de movilidad de pasajeros entre las principales ciudades del departamento, así como entre aquellas de mayor proximidad geográfica, dado que se carece de un mecanismo articulador que permita organizar la movilidad de pasajeros entre los municipios de Ibagué, Alvarado y Espinal. Así las cosas, el presente proyecto urbano, responde al problema con una propuesta de diseño de estación multimodal ubicada en el corregimiento de Ibagué denominado Buenos Aires, la cual tendría como población potencial anual 13.339.503 pasajeros; que demandan transportarse entre los municipios del circuito que se ha denominado Provincia Central del Tolima.Arquitecto(a)PregradoPresencialProyectospaUniversidad Antonio NariñoArquitecturaFacultad de ArtesIbaguéeconomíalíneas férreas,región,transportevíasestación intermodalinterconexión,turismoeconomy,railway linesregion, transport,intermodal stationinterconnectionDiseño de estación intermodal, como eje articulador del transporte entre los municipios de Ibagué, Alvarado y espinal; a partir de los corredores férreos existentesTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85ORIGINAL2023_StivenSierra2023_StivenSierraMonografíaapplication/pdf3468912https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/09ec3ae2-d965-43b6-8657-88a5ea27f09f/downloadfa164198f77efe4efe62ac1a8ffd59b4MD512023-JoaquínSierra_Anexos2023-JoaquínSierra_Anexosapplication/pdf94992303https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/8d1c07c9-10b3-4821-9887-c6197a06a52d/download4253ece48ff59f2a883937669ff09b8bMD522023_JoaquínSierra_Autorización2023_JoaquínSierra_AutorizaciónAutorizaciónapplication/pdf2934244https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/300d09f0-eb48-41f4-acf4-35ef2e8b5e64/downloadce4d5b3cd72a0e2324fd826c3dbef0fcMD542023_JoaquínSierra_Acta2023_JoaquínSierra_ActaActaapplication/pdf556538https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/9efc825b-a40c-4b61-83e7-4708b4fb5a58/downloadbe59782c141e8bfaa53545f9c7dc83feMD53CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8811https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/75adec81-5528-417d-baf4-d3e3384dab38/download9868ccc48a14c8d591352b6eaf7f6239MD55TEXT2023_StivenSierra.txt2023_StivenSierra.txtExtracted texttext/plain101624https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/0149f8eb-a689-407d-98ac-c8e220b5c45d/download0851d2699fad3856544fdc86a5a30799MD562023-JoaquínSierra_Anexos.txt2023-JoaquínSierra_Anexos.txtExtracted texttext/plain11105https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/24d705e6-798c-4480-b7de-97fafd3610df/downloadd59af5e660044769cc395f87e0fae474MD582023_JoaquínSierra_Autorización.txt2023_JoaquínSierra_Autorización.txtExtracted texttext/plain126https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/f2baba48-693d-4251-813c-86b1f6010619/downloadd99a5cd31700cd4f91f39cfebc8c57c7MD5102023_JoaquínSierra_Acta.txt2023_JoaquínSierra_Acta.txtExtracted texttext/plain4https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/40693e2b-b73d-4265-8199-4c4309422683/downloadff4c8ff01d544500ea4bfea43e6108c1MD512THUMBNAIL2023_StivenSierra.jpg2023_StivenSierra.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg7698https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/2538e723-0fdb-4918-ba20-1f5684dfd8e7/download95a53bb341ffb567c12e328a69f996a8MD572023-JoaquínSierra_Anexos.jpg2023-JoaquínSierra_Anexos.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg25558https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/27f2a888-4626-45bc-a2e5-7197ecf50335/download24080654c7f39fbee5425c921b042575MD592023_JoaquínSierra_Autorización.jpg2023_JoaquínSierra_Autorización.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg22809https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/852bcde2-1ab2-4a4c-bdf9-ebe7ae8012a6/download5e5de3cbf1091286440c7af29816887bMD5112023_JoaquínSierra_Acta.jpg2023_JoaquínSierra_Acta.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg13780https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/d0b870be-4ef2-4e33-97e5-8cb5d6782dcb/download93f9ed6fce46edbf74e7608f438c3204MD513123456789/8560oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/85602024-10-09 23:31:56.763https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Acceso abiertoopen.accesshttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co