Desarrollo de Pensamiento crítico a través de participación democrática de estudiantes universitarios.
The main objective of this study was to evaluate an educational strategy called Aula País. The sample consisted of 1000 students from the Fundación Universitaria del Área Andina, Colombia; there was also a sample of 200 students from different faculties and programs. The instrument of perceptions an...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2023
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11514
- Acceso en línea:
- https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1762
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11514
- Palabra clave:
- innovación educativa
TIC
aula país
participación democrática
educational innovation
TIC
country classroom
democratic participation
- Rights
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id |
UAntonioN2_6d31ccfc5785a8ee2eebcdd7f86b6a8e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11514 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
spelling |
2023-11-242024-10-10T12:32:24Z2024-10-10T12:32:24Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1762https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11514The main objective of this study was to evaluate an educational strategy called Aula País. The sample consisted of 1000 students from the Fundación Universitaria del Área Andina, Colombia; there was also a sample of 200 students from different faculties and programs. The instrument of perceptions and evaluation of the impact of the country classroom strategy was used. The results indicate an active participation by the student body, the generation of various proposals, but it should be noted that this project is still in the process of development. In conclusion, aula país consolidates a pedagogical strategy for the social transformation of the country, from the voice of young people with a simple methodological structure that includes: expository videos, lectures, debates, guides for the writing of proposals and theoretical and audiovisual repositories. Este estudio tuvo como objetivo principal evaluar una estrategia de educación denominada Aula País. La muestra estuvo conformada por 1000 estudiantes de la Fundación Universitaria del Área Andina, Colombia; así mismo se contó con un muestre de 200 estudiantes de diferentes facultades y programas. Se utilizó el instrumento de percepciones y evaluación sobre el impacto de la estrategia aula país. Los resultados indican una activa participación por parte del cuerpo estudiantil, la generación de diversas propuestas, se debe tener en cuenta que este proyecto aún se encuentra en proceso de desarrollo. A manera de conclusión, aula país consolida una estrategia pedagógica para la transformación social del país, desde la voz de los jóvenes con una estructura metodológica sencilla que incluye: videos expositivos, conferencias, debates, guías para la redacción de propuestas y repositorios teóricos y audiovisuales. application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1762/1341https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI2665-203Xinnovación educativaTICaula paísparticipación democráticaeducational innovationTICcountry classroomdemocratic participationDesarrollo de Pensamiento crítico a través de participación democrática de estudiantes universitarios.info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Mayte Zubillaga PáezRuiz Molina, Alavaro123456789/11514oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/115142024-10-14 03:50:31.177metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
Desarrollo de Pensamiento crítico a través de participación democrática de estudiantes universitarios. |
title |
Desarrollo de Pensamiento crítico a través de participación democrática de estudiantes universitarios. |
spellingShingle |
Desarrollo de Pensamiento crítico a través de participación democrática de estudiantes universitarios. innovación educativa TIC aula país participación democrática educational innovation TIC country classroom democratic participation |
title_short |
Desarrollo de Pensamiento crítico a través de participación democrática de estudiantes universitarios. |
title_full |
Desarrollo de Pensamiento crítico a través de participación democrática de estudiantes universitarios. |
title_fullStr |
Desarrollo de Pensamiento crítico a través de participación democrática de estudiantes universitarios. |
title_full_unstemmed |
Desarrollo de Pensamiento crítico a través de participación democrática de estudiantes universitarios. |
title_sort |
Desarrollo de Pensamiento crítico a través de participación democrática de estudiantes universitarios. |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
innovación educativa TIC aula país participación democrática |
topic |
innovación educativa TIC aula país participación democrática educational innovation TIC country classroom democratic participation |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
educational innovation TIC country classroom democratic participation |
description |
The main objective of this study was to evaluate an educational strategy called Aula País. The sample consisted of 1000 students from the Fundación Universitaria del Área Andina, Colombia; there was also a sample of 200 students from different faculties and programs. The instrument of perceptions and evaluation of the impact of the country classroom strategy was used. The results indicate an active participation by the student body, the generation of various proposals, but it should be noted that this project is still in the process of development. In conclusion, aula país consolidates a pedagogical strategy for the social transformation of the country, from the voice of young people with a simple methodological structure that includes: expository videos, lectures, debates, guides for the writing of proposals and theoretical and audiovisual repositories. |
publishDate |
2023 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-10-10T12:32:24Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-10-10T12:32:24Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-11-24 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1762 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11514 |
url |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1762 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11514 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1762/1341 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI |
dc.source.none.fl_str_mv |
2665-203X |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300394602364928 |