Narrativas de la ciudad bambuquera de américa: proyecto de aula desde la virtualidad

This writing presents the experience carried out through remote access at the Colom-bus American School educational institution with fourth grade students, in the development of the project entitled "Narratives of the Bambuquera City of America." Under the Teaching for Understanding (EPC)...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11402
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1175
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11402
Palabra clave:
enseñanza para la comprensión
trabajo colaborativo
interdisciplinariedad
saber
autonomía
Teaching for understanding
Collaborative work
Interdisciplinarity
Knowing
Autonomy
Rights
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id UAntonioN2_555d199656d72eec27c739d891e2ca26
oai_identifier_str oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11402
network_acronym_str UAntonioN2
network_name_str Repositorio UAN
repository_id_str
spelling 2021-11-282024-10-10T12:30:28Z2024-10-10T12:30:28Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1175https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11402This writing presents the experience carried out through remote access at the Colom-bus American School educational institution with fourth grade students, in the development of the project entitled "Narratives of the Bambuquera City of America." Under the Teaching for Understanding (EPC) framework, students converged knowledge and know-how in their learning process. This experience highlights the importance of the student being the protagonist of the class; With this, autonomy, collaborative work, problem solving, decision-making, among others, are promoted. Likewise, the project was of an interdisciplinary nature in which the areas of Natural Sciences, Social Sciences, Spanish language, foreign languages and technology and information technology, which allowed students to get to know and analyze the city of Neiva from different dimensions.El presente escrito expone la experiencia realizada a través de acceso remoto en el Colombus American School con estudiantes de grado cuarto de primaria, en el desarrollo del proyecto titulado “Narrativas de la Ciudad Bambuquera de América”, bajo el marco de la Enseñanza Para la Comprensión (EPC), en donde los estudiantes convergieron el saber y el saber hacer en su proceso de aprendizaje. Se destaca con esta experiencia la importancia del estudiante como protagonista de la clase; con ello, se permite fomentar la autonomía, el trabajo colaborativo, la resolución de problemas, la toma de decisiones, entre otros. Así mismo, el proyecto fue de carácter interdisciplinar en el que participaron las áreas de ciencias Naturales, Ciencias Sociales, lengua castellana, idiomas extranjeros y tecnología e informática, las cuales permitieron que los estudiantes conocieran y analizaran desde diferentes dimensiones la ciudad de Neiva. application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1175/952https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 4 (2020)2665-203Xenseñanza para la comprensióntrabajo colaborativointerdisciplinariedadsaberautonomíaTeaching for understandingCollaborative workInterdisciplinarityKnowingAutonomyNarrativas de la ciudad bambuquera de américa: proyecto de aula desde la virtualidadinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Castelblanco Jara, Kristian ArturoOrdoñez Ardila, María del Mar123456789/11402oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/114022024-10-14 03:50:17.026metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co
dc.title.es-ES.fl_str_mv Narrativas de la ciudad bambuquera de américa: proyecto de aula desde la virtualidad
title Narrativas de la ciudad bambuquera de américa: proyecto de aula desde la virtualidad
spellingShingle Narrativas de la ciudad bambuquera de américa: proyecto de aula desde la virtualidad
enseñanza para la comprensión
trabajo colaborativo
interdisciplinariedad
saber
autonomía
Teaching for understanding
Collaborative work
Interdisciplinarity
Knowing
Autonomy
title_short Narrativas de la ciudad bambuquera de américa: proyecto de aula desde la virtualidad
title_full Narrativas de la ciudad bambuquera de américa: proyecto de aula desde la virtualidad
title_fullStr Narrativas de la ciudad bambuquera de américa: proyecto de aula desde la virtualidad
title_full_unstemmed Narrativas de la ciudad bambuquera de américa: proyecto de aula desde la virtualidad
title_sort Narrativas de la ciudad bambuquera de américa: proyecto de aula desde la virtualidad
dc.subject.es-ES.fl_str_mv enseñanza para la comprensión
trabajo colaborativo
interdisciplinariedad
saber
autonomía
topic enseñanza para la comprensión
trabajo colaborativo
interdisciplinariedad
saber
autonomía
Teaching for understanding
Collaborative work
Interdisciplinarity
Knowing
Autonomy
dc.subject.en-US.fl_str_mv Teaching for understanding
Collaborative work
Interdisciplinarity
Knowing
Autonomy
description This writing presents the experience carried out through remote access at the Colom-bus American School educational institution with fourth grade students, in the development of the project entitled "Narratives of the Bambuquera City of America." Under the Teaching for Understanding (EPC) framework, students converged knowledge and know-how in their learning process. This experience highlights the importance of the student being the protagonist of the class; With this, autonomy, collaborative work, problem solving, decision-making, among others, are promoted. Likewise, the project was of an interdisciplinary nature in which the areas of Natural Sciences, Social Sciences, Spanish language, foreign languages and technology and information technology, which allowed students to get to know and analyze the city of Neiva from different dimensions.
publishDate 2021
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-10-10T12:30:28Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-10-10T12:30:28Z
dc.date.none.fl_str_mv 2021-11-28
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1175
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11402
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1175
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11402
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1175/952
dc.rights.es-ES.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
dc.source.es-ES.fl_str_mv MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 4 (2020)
dc.source.none.fl_str_mv 2665-203X
institution Universidad Antonio Nariño
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UAN
repository.mail.fl_str_mv alertas.repositorio@uan.edu.co
_version_ 1814300324856332288