Propuesta para el diseño de un plan de marketing digital para la empresa “coser y tejer de la costa” en la ciudad de fundación magdalena

This thesis presents a detailed analysis and proposal of a Strategic Digital Marketing Plan designed specifically for the company "Coser y Tejer de la Costa", based in the city of Fundación Magdalena. The main objective is to improve the company's online presence and enhance its posit...

Full description

Autores:
Panneflek Celedón, Ángela Vanesa
Rico Díaz, Karen Patricia
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2024
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/9526
Acceso en línea:
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9526
Palabra clave:
Marketing digital, plan estratégico, presencia online, posicionamiento en el mercado, contexto empresarial, análisis de mercado, estrategia integral, interacción con el cliente
Digital marketing, strategic plan, online presence, market positioning, business context, market analysis, comprehensive strategy, customer interaction.
Rights
openAccess
License
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)
id UAntonioN2_51bccc4a4dd78490c12be8769dbc2af2
oai_identifier_str oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/9526
network_acronym_str UAntonioN2
network_name_str Repositorio UAN
repository_id_str
dc.title.es_ES.fl_str_mv Propuesta para el diseño de un plan de marketing digital para la empresa “coser y tejer de la costa” en la ciudad de fundación magdalena
title Propuesta para el diseño de un plan de marketing digital para la empresa “coser y tejer de la costa” en la ciudad de fundación magdalena
spellingShingle Propuesta para el diseño de un plan de marketing digital para la empresa “coser y tejer de la costa” en la ciudad de fundación magdalena
Marketing digital, plan estratégico, presencia online, posicionamiento en el mercado, contexto empresarial, análisis de mercado, estrategia integral, interacción con el cliente
Digital marketing, strategic plan, online presence, market positioning, business context, market analysis, comprehensive strategy, customer interaction.
title_short Propuesta para el diseño de un plan de marketing digital para la empresa “coser y tejer de la costa” en la ciudad de fundación magdalena
title_full Propuesta para el diseño de un plan de marketing digital para la empresa “coser y tejer de la costa” en la ciudad de fundación magdalena
title_fullStr Propuesta para el diseño de un plan de marketing digital para la empresa “coser y tejer de la costa” en la ciudad de fundación magdalena
title_full_unstemmed Propuesta para el diseño de un plan de marketing digital para la empresa “coser y tejer de la costa” en la ciudad de fundación magdalena
title_sort Propuesta para el diseño de un plan de marketing digital para la empresa “coser y tejer de la costa” en la ciudad de fundación magdalena
dc.creator.fl_str_mv Panneflek Celedón, Ángela Vanesa
Rico Díaz, Karen Patricia
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv Acosta vega, Rick Kevin
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Panneflek Celedón, Ángela Vanesa
Rico Díaz, Karen Patricia
dc.subject.es_ES.fl_str_mv Marketing digital, plan estratégico, presencia online, posicionamiento en el mercado, contexto empresarial, análisis de mercado, estrategia integral, interacción con el cliente
topic Marketing digital, plan estratégico, presencia online, posicionamiento en el mercado, contexto empresarial, análisis de mercado, estrategia integral, interacción con el cliente
Digital marketing, strategic plan, online presence, market positioning, business context, market analysis, comprehensive strategy, customer interaction.
dc.subject.keyword.es_ES.fl_str_mv Digital marketing, strategic plan, online presence, market positioning, business context, market analysis, comprehensive strategy, customer interaction.
description This thesis presents a detailed analysis and proposal of a Strategic Digital Marketing Plan designed specifically for the company "Coser y Tejer de la Costa", based in the city of Fundación Magdalena. The main objective is to improve the company's online presence and enhance its positioning in the market, taking advantage of the opportunities offered by the digital environment. The study begins with an exhaustive review of the business context, identifying the characteristics of the textile sector in the region and evaluating the company's current presence on digital platforms. Through market analysis tools, consumer trends and preferences in the digital sphere are identified. Subsequently, a comprehensive digital marketing strategy is developed that covers aspects such as website optimization, the effective use of social networks, the implementation of online advertising campaigns and content management. Specific tactics are also proposed to improve customer interaction, foster loyalty and increase brand visibility. In summary, this thesis provides a practical and detailed approach to implementing a Strategic Digital Marketing Plan adapted to the specific needs and characteristics of "Coser y Tejer de la Costa". The application of these strategies not only seeks to strengthen the company's online presence, but also improve its competitiveness and contribute to sustainable growth in the local and digital market
publishDate 2024
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-03-02T01:25:48Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-03-02T01:25:48Z
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2024-01-29
dc.type.spa.fl_str_mv Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
format http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9526
dc.identifier.bibliographicCitation.spa.fl_str_mv Alderete, E., Vega, W. A., Kolody, B., & Aguilar-Gaxiola, S. (2000). Lifetime prevalence of and risk factors for psychiatric disorders among Mexican migrant farmworkers in California. American Journal of Public Health, 90, 608 – 614.
American Psychological Association. (2010). Manual de Publicaciones de la American Psychological Association (6 ed.). (M. G. Frías, Trad.) México, México: El Manual Moderno.
Augen, J. (2004). Bioinformatics in the post-genomic era: Genome, transcriptome, proteome, and information-based medicine. Addison-Wesley Professional.
Blankenberg, D., Kuster, G. V., Coraor, N., Ananda, G., Lazarus, R., Mangan, M. & Taylor, J. (2010). Galaxy: a web‐based genome analysis tool for experimentalists. Current protocols in molecular biology, 19-10
Bolger, A., & Giorgi, F. (2003) Trimmomatic: A Flexible Read Trimming Tool for Illumina NGS Data. URL http://www. usadellab. org/cms/index. php.
Giardine, B., Riemer, C., Hardison, R. C., Burhans, R., Elnitski, L., Shah, P. & Nekrutenko, A. (2005). Galaxy: a platform for interactive large-scale genome analysis. Genome research, 15(10), 1451-1455.
Harwood, A. (1981). Ethnicity and medical care. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Martinez, O. J. (1994). Border people: Life and society in the U. S.–Mexico borderlands. Tucson: University of Arizona Press.
Ramirez, M. (1991). Psychotherapy and counseling with minorities: A cognitive approach to individual and cultural differences. New York: Pergamon Press.
Torres, J. B. (1998). Masculinity and gender roles among Puerto Rican men: Machismo on the U.S. mainland. American Journal of Orthopsychiatry, 68, 16 –26.
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv instname:Universidad Antonio Nariño
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv reponame:Repositorio Institucional UAN
dc.identifier.repourl.spa.fl_str_mv repourl:https://repositorio.uan.edu.co/
url http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9526
identifier_str_mv Alderete, E., Vega, W. A., Kolody, B., & Aguilar-Gaxiola, S. (2000). Lifetime prevalence of and risk factors for psychiatric disorders among Mexican migrant farmworkers in California. American Journal of Public Health, 90, 608 – 614.
American Psychological Association. (2010). Manual de Publicaciones de la American Psychological Association (6 ed.). (M. G. Frías, Trad.) México, México: El Manual Moderno.
Augen, J. (2004). Bioinformatics in the post-genomic era: Genome, transcriptome, proteome, and information-based medicine. Addison-Wesley Professional.
Blankenberg, D., Kuster, G. V., Coraor, N., Ananda, G., Lazarus, R., Mangan, M. & Taylor, J. (2010). Galaxy: a web‐based genome analysis tool for experimentalists. Current protocols in molecular biology, 19-10
Bolger, A., & Giorgi, F. (2003) Trimmomatic: A Flexible Read Trimming Tool for Illumina NGS Data. URL http://www. usadellab. org/cms/index. php.
Giardine, B., Riemer, C., Hardison, R. C., Burhans, R., Elnitski, L., Shah, P. & Nekrutenko, A. (2005). Galaxy: a platform for interactive large-scale genome analysis. Genome research, 15(10), 1451-1455.
Harwood, A. (1981). Ethnicity and medical care. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Martinez, O. J. (1994). Border people: Life and society in the U. S.–Mexico borderlands. Tucson: University of Arizona Press.
Ramirez, M. (1991). Psychotherapy and counseling with minorities: A cognitive approach to individual and cultural differences. New York: Pergamon Press.
Torres, J. B. (1998). Masculinity and gender roles among Puerto Rican men: Machismo on the U.S. mainland. American Journal of Orthopsychiatry, 68, 16 –26.
instname:Universidad Antonio Nariño
reponame:Repositorio Institucional UAN
repourl:https://repositorio.uan.edu.co/
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.rights.none.fl_str_mv Acceso abierto
dc.rights.license.spa.fl_str_mv Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)
Acceso abierto
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.spatial.spa.fl_str_mv Fundación-Magdalena
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Antonio Nariño
dc.publisher.program.spa.fl_str_mv Ingeniería Industrial
dc.publisher.faculty.spa.fl_str_mv Facultad de Ingeniería Industrial
dc.publisher.campus.spa.fl_str_mv Santa Marta
institution Universidad Antonio Nariño
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/2bf1746b-bda8-4669-a2d0-766e24438a61/download
https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/b28e9607-375f-4c1d-97ec-284a840d4e9c/download
https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/4b3dda24-f319-465d-baf1-53b32ce6012b/download
https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/bb556aab-edde-43cf-88cc-da7c29250f48/download
https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/9b89b79e-ce5a-4908-9ebb-90dbbfdffcb2/download
https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/c78746d4-a42a-4400-ae9a-8cc9ff92a117/download
https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/2d5fca1c-24ee-4a4d-807d-772456ee68f7/download
https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/9383d1a7-57b5-43dc-972c-66f4143c5274/download
https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/fc2d10c9-421e-41d7-8c26-8155771e2214/download
bitstream.checksum.fl_str_mv 24a6117f19491c7e9f8123c2a7263318
b2e2c614ab11bc42063654c4b33f2ff3
749024b0c81413a36bef17f13345da17
c6d5ff6dc729358fd4fe83a6903aa191
6d93d3216dc4a7f5df47d4876fbec4d3
ef82231180380c4b0dadb96d6f8f6d64
dd4b79d3038088944724dc0f75c9e10e
275bf4ea4ca0d126461cd19a02673cea
a32d97b182b2d8acb9723d0317b01ced
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UAN
repository.mail.fl_str_mv alertas.repositorio@uan.edu.co
_version_ 1814300282297778176
spelling Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Acceso abiertohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Acosta vega, Rick KevinPanneflek Celedón, Ángela VanesaRico Díaz, Karen Patricia2041191238720411918535Fundación-Magdalena2024-03-02T01:25:48Z2024-03-02T01:25:48Z2024-01-29http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9526Alderete, E., Vega, W. A., Kolody, B., & Aguilar-Gaxiola, S. (2000). Lifetime prevalence of and risk factors for psychiatric disorders among Mexican migrant farmworkers in California. American Journal of Public Health, 90, 608 – 614.American Psychological Association. (2010). Manual de Publicaciones de la American Psychological Association (6 ed.). (M. G. Frías, Trad.) México, México: El Manual Moderno.Augen, J. (2004). Bioinformatics in the post-genomic era: Genome, transcriptome, proteome, and information-based medicine. Addison-Wesley Professional.Blankenberg, D., Kuster, G. V., Coraor, N., Ananda, G., Lazarus, R., Mangan, M. & Taylor, J. (2010). Galaxy: a web‐based genome analysis tool for experimentalists. Current protocols in molecular biology, 19-10Bolger, A., & Giorgi, F. (2003) Trimmomatic: A Flexible Read Trimming Tool for Illumina NGS Data. URL http://www. usadellab. org/cms/index. php.Giardine, B., Riemer, C., Hardison, R. C., Burhans, R., Elnitski, L., Shah, P. & Nekrutenko, A. (2005). Galaxy: a platform for interactive large-scale genome analysis. Genome research, 15(10), 1451-1455.Harwood, A. (1981). Ethnicity and medical care. Cambridge, MA: Harvard University Press.Martinez, O. J. (1994). Border people: Life and society in the U. S.–Mexico borderlands. Tucson: University of Arizona Press.Ramirez, M. (1991). Psychotherapy and counseling with minorities: A cognitive approach to individual and cultural differences. New York: Pergamon Press.Torres, J. B. (1998). Masculinity and gender roles among Puerto Rican men: Machismo on the U.S. mainland. American Journal of Orthopsychiatry, 68, 16 –26.instname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/This thesis presents a detailed analysis and proposal of a Strategic Digital Marketing Plan designed specifically for the company "Coser y Tejer de la Costa", based in the city of Fundación Magdalena. The main objective is to improve the company's online presence and enhance its positioning in the market, taking advantage of the opportunities offered by the digital environment. The study begins with an exhaustive review of the business context, identifying the characteristics of the textile sector in the region and evaluating the company's current presence on digital platforms. Through market analysis tools, consumer trends and preferences in the digital sphere are identified. Subsequently, a comprehensive digital marketing strategy is developed that covers aspects such as website optimization, the effective use of social networks, the implementation of online advertising campaigns and content management. Specific tactics are also proposed to improve customer interaction, foster loyalty and increase brand visibility. In summary, this thesis provides a practical and detailed approach to implementing a Strategic Digital Marketing Plan adapted to the specific needs and characteristics of "Coser y Tejer de la Costa". The application of these strategies not only seeks to strengthen the company's online presence, but also improve its competitiveness and contribute to sustainable growth in the local and digital marketEsta tesis presenta un detallado análisis y propuesta de un Plan Estratégico de Marketing Digital diseñado específicamente para la empresa "Coser y Tejer de la Costa", con sede en la ciudad de Fundación Magdalena. El objetivo principal es mejorar la presencia online de la empresa y potenciar su posicionamiento en el mercado, aprovechando las oportunidades que ofrece el entorno digital. El estudio comienza con una revisión exhaustiva del contexto empresarial, identificando las características del sector textil en la región y evaluando la presencia actual de la empresa en plataformas digitales. A través de herramientas de análisis de mercado, se identifican las tendencias y preferencias del consumidor en el ámbito digital. Posteriormente, se desarrolla una estrategia integral de marketing digital que abarca aspectos como la optimización del sitio web, el uso efectivo de redes sociales, la implementación de campañas publicitarias online y la gestión de contenidos. Se proponen también tácticas específicas para mejorar la interacción con el cliente, fomentar la lealtad y aumentar la visibilidad de la marca. 6 En resumen, esta tesis proporciona un enfoque práctico y detallado para implementar un Plan Estratégico de Marketing Digital adaptado a las necesidades y características específicas de "Coser y Tejer de la Costa". La aplicación de estas estrategias no solo busca fortalecer la presencia online de la empresa, sino también mejorar su competitividad y contribuir al crecimiento sostenible en el mercado local y digital.Ingeniero(a) IndustrialPregradoPresencialProyectospaUniversidad Antonio NariñoIngeniería IndustrialFacultad de Ingeniería IndustrialSanta MartaMarketing digital, plan estratégico, presencia online, posicionamiento en el mercado, contexto empresarial, análisis de mercado, estrategia integral, interacción con el clienteDigital marketing, strategic plan, online presence, market positioning, business context, market analysis, comprehensive strategy, customer interaction.Propuesta para el diseño de un plan de marketing digital para la empresa “coser y tejer de la costa” en la ciudad de fundación magdalenaTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85GeneralORIGINAL2023_angelapanneflekykarenrico_acta.pdf2023_angelapanneflekykarenrico_acta.pdfCARTAapplication/pdf265268https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/2bf1746b-bda8-4669-a2d0-766e24438a61/download24a6117f19491c7e9f8123c2a7263318MD512023_angelapanneflekykarenrico_autorizacion.pdf2023_angelapanneflekykarenrico_autorizacion.pdfFORMATO DE AUTORIZACIONapplication/pdf1556572https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/b28e9607-375f-4c1d-97ec-284a840d4e9c/downloadb2e2c614ab11bc42063654c4b33f2ff3MD522023_angelapanneflekykarenrico.pdf2023_angelapanneflekykarenrico.pdfTRABAJO DE GRADOapplication/pdf767015https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/4b3dda24-f319-465d-baf1-53b32ce6012b/download749024b0c81413a36bef17f13345da17MD53TEXT2023_angelapanneflekykarenrico_acta.pdf.txt2023_angelapanneflekykarenrico_acta.pdf.txtExtracted texttext/plain2469https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/bb556aab-edde-43cf-88cc-da7c29250f48/downloadc6d5ff6dc729358fd4fe83a6903aa191MD542023_angelapanneflekykarenrico_autorizacion.pdf.txt2023_angelapanneflekykarenrico_autorizacion.pdf.txtExtracted texttext/plain6https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/9b89b79e-ce5a-4908-9ebb-90dbbfdffcb2/download6d93d3216dc4a7f5df47d4876fbec4d3MD562023_angelapanneflekykarenrico.pdf.txt2023_angelapanneflekykarenrico.pdf.txtExtracted texttext/plain101594https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/c78746d4-a42a-4400-ae9a-8cc9ff92a117/downloadef82231180380c4b0dadb96d6f8f6d64MD58THUMBNAIL2023_angelapanneflekykarenrico_acta.pdf.jpg2023_angelapanneflekykarenrico_acta.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg9106https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/2d5fca1c-24ee-4a4d-807d-772456ee68f7/downloaddd4b79d3038088944724dc0f75c9e10eMD552023_angelapanneflekykarenrico_autorizacion.pdf.jpg2023_angelapanneflekykarenrico_autorizacion.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg31691https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/9383d1a7-57b5-43dc-972c-66f4143c5274/download275bf4ea4ca0d126461cd19a02673ceaMD572023_angelapanneflekykarenrico.pdf.jpg2023_angelapanneflekykarenrico.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg7711https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/fc2d10c9-421e-41d7-8c26-8155771e2214/downloada32d97b182b2d8acb9723d0317b01cedMD59123456789/9526oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/95262024-10-09 22:33:58.585https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Acceso abiertorestrictedhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co