Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión

This document portrays the process carried out in the construction, consolidation and socialization of the interdisciplinary synthesis project called LET THE ADVENTURE BEGIN, achieved with the group of students and teachers of 5th Grade at the Colombus American School. This project, within the frame...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11404
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1177
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11404
Palabra clave:
enseñanza para la comprensión
trabajo colaborativo
interdiciplinariedad
proyecto de síntesis
Teaching for understanding
Collaborative work
Interdisciplinarity
synthesis project
Rights
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id UAntonioN2_517f544e55145d3186e99352950e4249
oai_identifier_str oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11404
network_acronym_str UAntonioN2
network_name_str Repositorio UAN
repository_id_str
spelling 2021-11-282024-10-10T12:30:30Z2024-10-10T12:30:30Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1177https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11404This document portrays the process carried out in the construction, consolidation and socialization of the interdisciplinary synthesis project called LET THE ADVENTURE BEGIN, achieved with the group of students and teachers of 5th Grade at the Colombus American School. This project, within the framework of Teaching for Comprehension (TfC), was launched by the students themselves, with the guidance of teachers in the areas of English, Social studies, Spanish, Science and Mathematics, thus consolidating a research proposal that fostered understanding from the field of virtuality, in remote access. Finally, in its nature, the project had several phases that contributed to the methodological and didactic consolidation to recognize different strategic ecosystems of our department, outline a possible tourist offer that is friendly to the environment and economically profitable; and conclude, generating the business plan or offer to the market, a product that was consolidated as a result of the analysis, systematization and understanding of the variables addressed in aforementioned problem and that was presented to the educational community in the event called Celebration of Understandings.El presente documento expone el proceso realizado en la construcción, consolidación y socialización del proyecto de síntesis interdisciplinar denominado LET THE ADVENTURE BEGIN, llevado a cabo con el grupo de estudiantes y docentes del grado 5° del Colombus American School. Dicho proyecto, dentro del marco de la Enseñanza para la Comprensión (EpC), fue puesto en marcha por los mismos estudiantes, con la guía de los docentes de las áreas de Inglés, Sociales, Español, Ciencias y Matemáticas, consolidando así una propuesta investigativa que propició la comprensión desde el ámbito de la virtualidad, en acceso remoto. Finalmente, en su naturaleza, el proyecto contó con diferentes fases que aportaron en la consolidación metodológica y didáctica con el objetivo de reconocer diferentes ecosistemas estratégicos de nuestro departamento, perfilar una posible oferta turística amigable con el medio ambiente y rentable económicamente; y concluir, generando el plan de negocios u oferta al mercado, producto que se consolidó fruto del análisis, sistematización y comprensión de las variables abordadas en dicho problema y que fue presentado a la comunidad educativa en el evento denominado Celebración de las Comprensiones.   application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1177/954https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 4 (2020)2665-203Xenseñanza para la comprensióntrabajo colaborativointerdiciplinariedadproyecto de síntesisTeaching for understandingCollaborative workInterdisciplinaritysynthesis projectLet the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensióninfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Camacho Méndez, Jairo Andrés123456789/11404oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/114042024-10-14 03:50:16.999metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co
dc.title.es-ES.fl_str_mv Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión
title Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión
spellingShingle Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión
enseñanza para la comprensión
trabajo colaborativo
interdiciplinariedad
proyecto de síntesis
Teaching for understanding
Collaborative work
Interdisciplinarity
synthesis project
title_short Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión
title_full Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión
title_fullStr Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión
title_full_unstemmed Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión
title_sort Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión
dc.subject.es-ES.fl_str_mv enseñanza para la comprensión
trabajo colaborativo
interdiciplinariedad
proyecto de síntesis
topic enseñanza para la comprensión
trabajo colaborativo
interdiciplinariedad
proyecto de síntesis
Teaching for understanding
Collaborative work
Interdisciplinarity
synthesis project
dc.subject.en-US.fl_str_mv Teaching for understanding
Collaborative work
Interdisciplinarity
synthesis project
description This document portrays the process carried out in the construction, consolidation and socialization of the interdisciplinary synthesis project called LET THE ADVENTURE BEGIN, achieved with the group of students and teachers of 5th Grade at the Colombus American School. This project, within the framework of Teaching for Comprehension (TfC), was launched by the students themselves, with the guidance of teachers in the areas of English, Social studies, Spanish, Science and Mathematics, thus consolidating a research proposal that fostered understanding from the field of virtuality, in remote access. Finally, in its nature, the project had several phases that contributed to the methodological and didactic consolidation to recognize different strategic ecosystems of our department, outline a possible tourist offer that is friendly to the environment and economically profitable; and conclude, generating the business plan or offer to the market, a product that was consolidated as a result of the analysis, systematization and understanding of the variables addressed in aforementioned problem and that was presented to the educational community in the event called Celebration of Understandings.
publishDate 2021
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-10-10T12:30:30Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-10-10T12:30:30Z
dc.date.none.fl_str_mv 2021-11-28
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1177
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11404
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1177
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11404
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1177/954
dc.rights.es-ES.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
dc.source.es-ES.fl_str_mv MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 4 (2020)
dc.source.none.fl_str_mv 2665-203X
institution Universidad Antonio Nariño
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UAN
repository.mail.fl_str_mv alertas.repositorio@uan.edu.co
_version_ 1814300336640229376