Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión
This document portrays the process carried out in the construction, consolidation and socialization of the interdisciplinary synthesis project called LET THE ADVENTURE BEGIN, achieved with the group of students and teachers of 5th Grade at the Colombus American School. This project, within the frame...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11404
- Acceso en línea:
- https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1177
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11404
- Palabra clave:
- enseñanza para la comprensión
trabajo colaborativo
interdiciplinariedad
proyecto de síntesis
Teaching for understanding
Collaborative work
Interdisciplinarity
synthesis project
- Rights
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id |
UAntonioN2_517f544e55145d3186e99352950e4249 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11404 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
spelling |
2021-11-282024-10-10T12:30:30Z2024-10-10T12:30:30Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1177https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11404This document portrays the process carried out in the construction, consolidation and socialization of the interdisciplinary synthesis project called LET THE ADVENTURE BEGIN, achieved with the group of students and teachers of 5th Grade at the Colombus American School. This project, within the framework of Teaching for Comprehension (TfC), was launched by the students themselves, with the guidance of teachers in the areas of English, Social studies, Spanish, Science and Mathematics, thus consolidating a research proposal that fostered understanding from the field of virtuality, in remote access. Finally, in its nature, the project had several phases that contributed to the methodological and didactic consolidation to recognize different strategic ecosystems of our department, outline a possible tourist offer that is friendly to the environment and economically profitable; and conclude, generating the business plan or offer to the market, a product that was consolidated as a result of the analysis, systematization and understanding of the variables addressed in aforementioned problem and that was presented to the educational community in the event called Celebration of Understandings.El presente documento expone el proceso realizado en la construcción, consolidación y socialización del proyecto de síntesis interdisciplinar denominado LET THE ADVENTURE BEGIN, llevado a cabo con el grupo de estudiantes y docentes del grado 5° del Colombus American School. Dicho proyecto, dentro del marco de la Enseñanza para la Comprensión (EpC), fue puesto en marcha por los mismos estudiantes, con la guía de los docentes de las áreas de Inglés, Sociales, Español, Ciencias y Matemáticas, consolidando así una propuesta investigativa que propició la comprensión desde el ámbito de la virtualidad, en acceso remoto. Finalmente, en su naturaleza, el proyecto contó con diferentes fases que aportaron en la consolidación metodológica y didáctica con el objetivo de reconocer diferentes ecosistemas estratégicos de nuestro departamento, perfilar una posible oferta turística amigable con el medio ambiente y rentable económicamente; y concluir, generando el plan de negocios u oferta al mercado, producto que se consolidó fruto del análisis, sistematización y comprensión de las variables abordadas en dicho problema y que fue presentado a la comunidad educativa en el evento denominado Celebración de las Comprensiones. application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1177/954https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 4 (2020)2665-203Xenseñanza para la comprensióntrabajo colaborativointerdiciplinariedadproyecto de síntesisTeaching for understandingCollaborative workInterdisciplinaritysynthesis projectLet the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensióninfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Camacho Méndez, Jairo Andrés123456789/11404oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/114042024-10-14 03:50:16.999metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión |
title |
Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión |
spellingShingle |
Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión enseñanza para la comprensión trabajo colaborativo interdiciplinariedad proyecto de síntesis Teaching for understanding Collaborative work Interdisciplinarity synthesis project |
title_short |
Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión |
title_full |
Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión |
title_fullStr |
Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión |
title_full_unstemmed |
Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión |
title_sort |
Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
enseñanza para la comprensión trabajo colaborativo interdiciplinariedad proyecto de síntesis |
topic |
enseñanza para la comprensión trabajo colaborativo interdiciplinariedad proyecto de síntesis Teaching for understanding Collaborative work Interdisciplinarity synthesis project |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
Teaching for understanding Collaborative work Interdisciplinarity synthesis project |
description |
This document portrays the process carried out in the construction, consolidation and socialization of the interdisciplinary synthesis project called LET THE ADVENTURE BEGIN, achieved with the group of students and teachers of 5th Grade at the Colombus American School. This project, within the framework of Teaching for Comprehension (TfC), was launched by the students themselves, with the guidance of teachers in the areas of English, Social studies, Spanish, Science and Mathematics, thus consolidating a research proposal that fostered understanding from the field of virtuality, in remote access. Finally, in its nature, the project had several phases that contributed to the methodological and didactic consolidation to recognize different strategic ecosystems of our department, outline a possible tourist offer that is friendly to the environment and economically profitable; and conclude, generating the business plan or offer to the market, a product that was consolidated as a result of the analysis, systematization and understanding of the variables addressed in aforementioned problem and that was presented to the educational community in the event called Celebration of Understandings. |
publishDate |
2021 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-10-10T12:30:30Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-10-10T12:30:30Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-11-28 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1177 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11404 |
url |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1177 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11404 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1177/954 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 4 (2020) |
dc.source.none.fl_str_mv |
2665-203X |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300336640229376 |