LOS RETOS QUE ENFRENTA EL DESARROLLO HUMANO INTEGRAL EN LA EDUCACIÓN SECUNDARIA LATINOAMERICANA
The different challenges that influence integral human development (IHD) are questioned and analyzed, from the difficulties faced by education in Latin America until today, to the lack of guarantees by governmental entities as well as teacher training. During the process, use is made of different re...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2023
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11520
- Acceso en línea:
- https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1768
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11520
- Palabra clave:
- gestión educativa de la innovación
adolescencia
educación
desarrollo humano
Training for educational innovation
adolescence
education
human development
- Rights
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id |
UAntonioN2_47f3e1c2d43fd86da932d3f91c6d51ac |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11520 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
spelling |
2023-11-252024-10-10T12:32:29Z2024-10-10T12:32:29Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1768https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11520The different challenges that influence integral human development (IHD) are questioned and analyzed, from the difficulties faced by education in Latin America until today, to the lack of guarantees by governmental entities as well as teacher training. During the process, use is made of different research on the issues raised, used as theories and objects of study in different countries. The aim is to show the need for new public policies and the good use by teachers of pedagogy to counteract and support the educational process of individuals in different school contexts.Se cuestionan y analizan los diferentes retos que influyen en el desarrollo humano integral (DHI), desde las dificultades por las que atraviesa la educación en Latinoamérica hasta el día de hoy, hasta la falta de garantías por parte de las entidades gubernamentales así como capacitación docente. Durante el proceso se hace uso de diferentes investigaciones respecto a los temas planteados utilizadas como teorías y objetos de estudio en diversos países. Se busca mostrar las necesidades de nuevas políticas públicas y del buen uso por parte de los docentes de la pedagogía para contrarrestar y apoyar el proceso educativo de los individuos en diferentes contextos escolares.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1768/1347https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI2665-203Xgestión educativa de la innovaciónadolescenciaeducacióndesarrollo humanoTraining for educational innovationadolescenceeducationhuman developmentLOS RETOS QUE ENFRENTA EL DESARROLLO HUMANO INTEGRAL EN LA EDUCACIÓN SECUNDARIA LATINOAMERICANAinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Cifuentes Castaño, Yeison FabianRuiz Cepeda, Angie Gabriela123456789/11520oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/115202024-10-14 03:50:31.37metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
LOS RETOS QUE ENFRENTA EL DESARROLLO HUMANO INTEGRAL EN LA EDUCACIÓN SECUNDARIA LATINOAMERICANA |
title |
LOS RETOS QUE ENFRENTA EL DESARROLLO HUMANO INTEGRAL EN LA EDUCACIÓN SECUNDARIA LATINOAMERICANA |
spellingShingle |
LOS RETOS QUE ENFRENTA EL DESARROLLO HUMANO INTEGRAL EN LA EDUCACIÓN SECUNDARIA LATINOAMERICANA gestión educativa de la innovación adolescencia educación desarrollo humano Training for educational innovation adolescence education human development |
title_short |
LOS RETOS QUE ENFRENTA EL DESARROLLO HUMANO INTEGRAL EN LA EDUCACIÓN SECUNDARIA LATINOAMERICANA |
title_full |
LOS RETOS QUE ENFRENTA EL DESARROLLO HUMANO INTEGRAL EN LA EDUCACIÓN SECUNDARIA LATINOAMERICANA |
title_fullStr |
LOS RETOS QUE ENFRENTA EL DESARROLLO HUMANO INTEGRAL EN LA EDUCACIÓN SECUNDARIA LATINOAMERICANA |
title_full_unstemmed |
LOS RETOS QUE ENFRENTA EL DESARROLLO HUMANO INTEGRAL EN LA EDUCACIÓN SECUNDARIA LATINOAMERICANA |
title_sort |
LOS RETOS QUE ENFRENTA EL DESARROLLO HUMANO INTEGRAL EN LA EDUCACIÓN SECUNDARIA LATINOAMERICANA |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
gestión educativa de la innovación adolescencia educación desarrollo humano |
topic |
gestión educativa de la innovación adolescencia educación desarrollo humano Training for educational innovation adolescence education human development |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
Training for educational innovation adolescence education human development |
description |
The different challenges that influence integral human development (IHD) are questioned and analyzed, from the difficulties faced by education in Latin America until today, to the lack of guarantees by governmental entities as well as teacher training. During the process, use is made of different research on the issues raised, used as theories and objects of study in different countries. The aim is to show the need for new public policies and the good use by teachers of pedagogy to counteract and support the educational process of individuals in different school contexts. |
publishDate |
2023 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-10-10T12:32:29Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-10-10T12:32:29Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-11-25 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1768 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11520 |
url |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1768 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11520 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1768/1347 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI |
dc.source.none.fl_str_mv |
2665-203X |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300316781248512 |