Análisis De Alternativas De Paso Sobre El Río Soacha Para La Carrera 11 Con Calle 18 Del Municipio De Soacha

This document contemplates different alternatives of passage on the Soacha River for the 11th and 18th Street in the municipality of Soacha. For the development of this it was necessary to draw some basic objectives that were the pillars of this work, the main objective was to identify the need for...

Full description

Autores:
Díaz Cárdenas, AJ Orlando
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2022
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/7538
Acceso en línea:
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/7538
Palabra clave:
Seguridad Peatonal
Vías Terciarias
Movilidad.
T48.23 D542a
Bridge
Pedestrian Safety
Tertiary Pathway - Mobility.
Rights
openAccess
License
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)
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description This document contemplates different alternatives of passage on the Soacha River for the 11th and 18th Street in the municipality of Soacha. For the development of this it was necessary to draw some basic objectives that were the pillars of this work, the main objective was to identify the need for the community to have a crossing that would allow to communicate two parts of Soacha divided by the river, where in a distance of approximately 2 kilometers, there are currently only two road crossings where vehicles circulate in one lane but in both directions and are in very bad condition. Another crossing is a pedestrian crossing that was built by the community and where this work is focused. Based on the conceptual engineering and information collected, a solution to this problem is proposed, which consists in the creation of a bridge with the characteristics proposed by the document: construction of vehicular Bridges on secondary or tertiary roads of invias, from where the basic design parameters are extracted as the light of the bridge and a budget for the proposed prototype; This work and its respective research allows us to contemplate the multiple possibilities and the advances that have been made for the construction of sustainable structures, but it is very difficult to apply them due to the lack of regulations, political will and civic culture, therefore we resort to a conventional structure but clearly functiona
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UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOBONILLA DELGADO, H. B. D. (s. f.). Análisis, diseño y proceso constructivo de un puente de hasta 15m. [Proyecto]. INSTITUTO TECNOLÓGICO DE COSTA RICA ESCUELA DE INGENIERÍA EN CONSTRUCCIÓN.DANE. (2018). Censo Nacional de Población y Vivienda - CNPV 2018. https://www.dane.gov.co/index.php/estadisticas-por-tema/demografia-ypoblacion/censo-nacional-de-poblacion-y-vivenda-2018Darwish, M., Almahallawi, T., Akroush, N., Kasbar, M., Amin, L., & Helmy, N. (2015). Selection criteria for short-span bridges construction methods. Paper presented at the Proceedings, Annual Conference - Canadian Society for Civil Engineering, , 2_2015 722-731.De nuevo se dilata construcción de Puente Micos en Soacha. (2021, 4 enero). Periodismo Público. https://periodismopublico.com/de-nuevo-se-dilata-construccion-de-puentemicos-en-soachaDepartamento Nacional de Planeación. (2002, julio). 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En base a la ingeniería conceptual y con información recolectada. se plantea una solución para este problema la cual consiste en la creación de un puente con las características propuestas por el documento: Construcción de puentes vehiculares en vías secundarias o terciarias del INVIAS, de donde se extraen los parámetros básicos de diseño como la luz del puente y un presupuesto para el prototipo propuesto; este trabajo y su respectiva investigación nos permite contemplar las múltiples posibilidades y los avances que se han hecho para la construcción de estructuras sostenibles, pero es muy difícil de aplicarlas por la falta de normativa, voluntad política y cultura ciudadana, por ende se recurre a una estructura convencional pero netamente funcionalIngeniero(a) CivilPregradoPresencialMonografíaspaUniversidad Antonio NariñoIngeniería CivilFacultad de Ingeniería CivilBogotá - SurSeguridad PeatonalVías TerciariasMovilidad.T48.23 D542aBridgePedestrian SafetyTertiary Pathway - Mobility.Análisis De Alternativas De Paso Sobre El Río Soacha Para La Carrera 11 Con Calle 18 Del Municipio De SoachaTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85EspecializadaORIGINAL2023_AJ Orlando Díaz Cárdenas_Acta.pdf2023_AJ Orlando Díaz Cárdenas_Acta.pdfapplication/pdf107534https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/e382939c-83b0-45c5-b72d-3c173e48fea6/download985f8137ce729b88986e558e5c26badcMD512023_AJ Orlando Díaz Cárdenas_Autorización.pdf2023_AJ Orlando Díaz Cárdenas_Autorización.pdfapplication/pdf2168304https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/365c44ee-67cc-4a2b-9ab0-496c6e42313b/download994e5bf9a9618573fa43e400fb4975f4MD522023_AJ Orlando Díaz Cárdenas.pdf2023_AJ Orlando Díaz Cárdenas.pdfapplication/pdf2138169https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/2a74ad2a-5c0a-4227-982b-af88740f8814/download3196e4c9e3f7bcdeb09652bafb197015MD53CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8811https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/82a94705-a162-4beb-acd5-3444c68c64c6/download9868ccc48a14c8d591352b6eaf7f6239MD54CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8811https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/28b8dccb-32c2-4920-bbf5-940a6aadd1de/download9868ccc48a14c8d591352b6eaf7f6239MD54123456789/7538oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/75382024-10-09 23:27:29.398https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Acceso abiertorestrictedhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co