Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas
This article has the first topic review on the investigation project The cit as new forms of interaction: a tool for the language students, approved by the Universidad Antonio Nariño. In the first instance, it raises the importance of promoting investigations that aim to a rigorous inquiry on the la...
- Autores:
-
Pinilla Duarte, Elizabeth
Suarez, Adriana
Molina, Yamile
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2009
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/5239
- Acceso en línea:
- http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/246
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5239
- Palabra clave:
- CIT
education
fiction
practices
languages
TIC
educación
lenguajes
ficción
prácticas
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
id |
UAntonioN2_45fdfc1045ad3bc0a3a207bb11594d31 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/5239 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
spelling |
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)Acceso abiertohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Pinilla Duarte, ElizabethSuarez, AdrianaMolina, Yamile2021-11-10T00:51:43Z2021-11-10T00:51:43Z2009-12-19http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/246http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5239This article has the first topic review on the investigation project The cit as new forms of interaction: a tool for the language students, approved by the Universidad Antonio Nariño. In the first instance, it raises the importance of promoting investigations that aim to a rigorous inquiry on the languages that propose the new technologies, as well as on the relations that the users establish with them to come to a significant reference margin that contributes to the constitution of educational spaces that involve the cit in a relevant way, that is to say, that are in conjunction with the practices that the above mentioned means promote. Secondly, it gives account of the first review of the state of the art of the investigations done on the cit and education. Finally, it does a brief approximation to the proposal as such of the approved project, that consists on the narratives and manners of fiction that they can find in some virtual worlds as those proposed by the Role Playing Games.El artículo que se presenta a continuación contiene una primera revisión de tema sobre el proyecto de investigación Las tic como nuevas formas de interacción: una herramienta para los estudiantes del lenguaje, aprobado por la Universidad Antonio Nariño. En primera instancia, se plantea la importancia de promover investigaciones que indaguen de manera rigurosa acerca de los lenguajes que proponen las nuevas tecnologías, así como sobre las relaciones que establecen los usuarios con éstas para llegar a un margen de referencia significativo que contribuya a la constitución de espacios educativos que involucren a las tic de un modo relevante, es decir, que estén en conjunción con las prácticas que dichos medios promueven. En segundo lugar, da cuenta de una primera revisión del estado del arte acerca de las investigaciones que sobre las tic y la educación se han realizado. Finalmente, se hace un breve acercamiento a la propuesta como tal del proyecto aprobado, que versa sobre las narrativas y modos de ficción que se pueden encontrar en algunos mundos virtuales como los que proponen los juegos de rol.application/pdfspaUniversidad Antonio Nariñohttp://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/246/2012346-09110123-0670PAPELES; Vol. 1 No. 2 (2009); 56-69PAPELES; Vol. 1 Núm. 2 (2009); 56-69CITeducationfictionpracticeslanguagesTICeducaciónlenguajesficciónprácticasLas tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticasinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85123456789/5239oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/52392024-10-09 23:30:00.754https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Acceso abiertometadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas |
title |
Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas |
spellingShingle |
Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas CIT education fiction practices languages TIC educación lenguajes ficción prácticas |
title_short |
Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas |
title_full |
Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas |
title_fullStr |
Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas |
title_full_unstemmed |
Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas |
title_sort |
Las tic: nuevos lenguajes, nuevas prácticas |
dc.creator.fl_str_mv |
Pinilla Duarte, Elizabeth Suarez, Adriana Molina, Yamile |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Pinilla Duarte, Elizabeth Suarez, Adriana Molina, Yamile |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
CIT education fiction practices languages |
topic |
CIT education fiction practices languages TIC educación lenguajes ficción prácticas |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
TIC educación lenguajes ficción prácticas |
description |
This article has the first topic review on the investigation project The cit as new forms of interaction: a tool for the language students, approved by the Universidad Antonio Nariño. In the first instance, it raises the importance of promoting investigations that aim to a rigorous inquiry on the languages that propose the new technologies, as well as on the relations that the users establish with them to come to a significant reference margin that contributes to the constitution of educational spaces that involve the cit in a relevant way, that is to say, that are in conjunction with the practices that the above mentioned means promote. Secondly, it gives account of the first review of the state of the art of the investigations done on the cit and education. Finally, it does a brief approximation to the proposal as such of the approved project, that consists on the narratives and manners of fiction that they can find in some virtual worlds as those proposed by the Role Playing Games. |
publishDate |
2009 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2009-12-19 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2021-11-10T00:51:43Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2021-11-10T00:51:43Z |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/246 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5239 |
url |
http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/246 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5239 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/246/201 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Acceso abierto |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) Acceso abierto https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Antonio Nariño |
dc.source.none.fl_str_mv |
2346-0911 0123-0670 |
dc.source.en-US.fl_str_mv |
PAPELES; Vol. 1 No. 2 (2009); 56-69 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
PAPELES; Vol. 1 Núm. 2 (2009); 56-69 |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300447521898496 |